Skocz do zawartości

Silnik B47 2.0diesel - dymek i chlapanie olejem z bagnetu


bednario

Rekomendowane odpowiedzi

Witam - to mój pierwszy post na forum, więc zarazem chciałem się przywitać ... i od razu mam pytanie przed zakupowe.

Chciałem kupić BMW F31 316D (116km) z przebiegiem ok 90kkm. Silnik B47.

 

Przed zakupem wstrzymał mnie niepokojący objaw - na rozgrzanym, uruchomionym silniku, po delikatnym wysunięciu bagnetu do sprawdzania poziomu oleju z rurki wydobywa się spora ilość jasnego dymu (spalin?) Przedmuch jest dosyć stały i całkiem intensywny. Największy na wolnych obrotach, po dodaniu gazu jakby efekt ustępował.

Dodatkowo przez bagnet wychlapywany jest olej - po 30 sek. mam zachlapaną dłoń i widać rozchlapany olej na rurkach w okolicach bagnetu.

Dym wydobywa się także (może w trochę mniejszej ilości) spod korka wlewu oleju, ale raczej brak chlapania.

 

Olej ma 13kkm przebiegu, a silnik pracuje raczej równomiernie. Miernik oleju pokazuje prawidłowy poziom.

 

Czy to jest prawidłowy objaw? Czy jesteście w stanie sprawdzić w swoich uruchomionych silnikach B47, czy po wyjęciu bagnetu leci z niego dym i jest delikatne chlapanie olejem (wystarczy wyciągnąć na 2cm).

 

Sugerowałem się filmem na YT (https://www.youtube.com/watch?v=c4OC_g78mds), gdzie w ok. 3 minucie z bagnetu nic nie leci. W moim przypadku dymienie jest spore i nie sposób tego nie zauważyć. W sumie wstrzymało mnie to przed zakupem samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A nie jest to efekt braku odpowietrzenia skrzyni korbowej (zapchana odma)?

Ze względu na konstrukcje odmy w tym silniku tj.(membrana+ sprężyna) mało prawdopodobne.Wystarczy zdjąć nasadkę odmy (1min.)i oczom ukaże się prosta,niezawodna konstrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok .. sprawdziłam już 4 szt. takich BMW:

- B47 - 2015 / ok 90kkm - chlapie + mocne dymienie (rozgrzany silnik)

- B47 - 2015 / ok 70kkm - brak chlapania + lekkie dymienie (rozgrzany silnik, na zimnym podobnie)

- B47 - 2016 / ok 50kkm - brak chlapania, brak dymka (ale silnik pochodził ze 2 min tylko)

 

Dla porównania test w X1 z N47:

- N47 - 2014 / ok 70kkm - brak jakiegokolwiek chlapania i dymienia na zimnym i rozgrzanym silniku

 

 

Jesteście w stanie sprawdzić to u siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.