Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chyba musze wpaść na detailing do Ciebie ;)

Pisałeś coś że myślisz o kołach 19 na lato styl 225 ? Tak się składa że na takich przyjechał mój isik i może bym je sprzedał bo chciałbym coś szerszego na tył. Obecnie jest standard 255/30/19 z jakimś dystansem całkiem fajnie spasowane ale w poszukiwaniu trakcji chciałbym 275 i potrzebna do tego szersza felga (styl 225 ma 9cali z tyłu)

Pomyśl jak coś, stoi na ładnych oponkach Hankook Evo z DOT 2016r wyglądają jak nowe :)

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 116
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Idąc dalej:

 

image.jpg

Do zbiorniczka z płynem wspomagania trafił pakiet czyszcząco/kontrolny.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Chciałem zmienić listwy wewnętrzne na te ze szczotkowanego aluminium ale cały komplet doszedł w tragicznym stanie - prawie każda listwa miała mnóstwo małych obić i rys. Odesłałem. Szczęśliwie udało się odzyskać pieniądze bez większych problemów.

 

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Filtr Burgera gruntownie umyłem, płyn do filtrów + ciepła woda z karchera na minimalnym ciśnieniu i jest czyściutki jak nowy.

 

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Wpadł dzielony podłokietnik w idealnym stanie, ciekawe dlaczego e90 wersje US maja zawsze zwykłe podłokietniki :dobani: .

 

image.jpg

 

Kolejna porcja z ASO.

 

image.jpg

 

I nowa membrana odmy - w orginalne dostępna tylko z całą górną pokrywą za ponad 1600zł, na szczęście są zamienniki :D .

 

pozdrawiam

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

image.jpg

 

image.jpg

 

000.jpg

 

0000.jpg

 

Pojawiły się problemy z układem paliwowym . Wszystko było perfekt aż tu pewnego dnia wyskoczył błąd engine malfunction i z 300KM zrobiło się pewnie ok 70 :rotfl: . Diagnostyka ISTA + INPA i okazało się że "wysokie" ciśnienie paliwa jest o wiele za niskie - np. 7 bar zamiast 50 na biegu jałowym. Ciśnienie podawane przez pompe z baku wyszło wzorowe 5,5 bar niezależnie od obciążenia. Wniosek - HPFP padła. Cena nowej przeszło 2900zł to "lekka" przesada, na szczęście udało się kupić używana pompe z auta po testach fabrycznych o przebiegu ok 1000km. I znowu wszystko wróciło do normy :).

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Przy okazji zmiany HPFP stwierdziłem że wyczyszcze zawory dolotowe. Najpierw nakupiłem chemicznych czyścików EGR/gaźników, a później stwierdziłem ze wysoduje te kanały soda o dużej granulacji za pomocą małego pistoletu do piaskowania GAV.

 

Po 125tys w N55 nie było z tym tragedii, ale kanały i zawory były pokryte cienką równomierna warstwa mazi węglowej.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Wyszło bardzo ładnie, w zasadzie jak po walnut blastingu. Wspomagałem się troche chemicznym czyścikiem CRC którego poszła cała butelka, a reszta chemii została . Przy okazji wyczyściłem blok i peszle elektryki skoro kolektor i tak był wyjęty. :cool:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Montaż gwinciki, przy okazji tylne odboje oczywiście poszły nowe. Oraz przednie prawe łożysko (FAG) jak i tuleje wahaczy przednich (Lemforder).

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Okazało się że ramie regulacji xenonów na tylnym wahaczu było urwane i pogięte. Uszkodzone elementy mechanizmu zastąpiłem nowymi :hyhy: .

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Wahacze po delikatnym piaskowaniu i lakierowaniu 3 warstwowym proszkiem - fabrycznie są ocynkowane więc zachowałem wygląd zbliżony do stanu fabrycznego ale lepsze zabezpieczenie bo ocynk goły po paru latach wygląda pod spodem auta wygląda nie za ładnie.

 

I taką robotę lubie :twisted: .

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Tak Santino, wkłady Bilsteina zwane "grubą lagą" :ok: .

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Gwinciki zabezpieczone, gwint skręcony gdzieś tak w połowie zakresu przód jak i tył - i niżej nie chce, jest dobrze :twisted:

 

image.jpg

 

Wlałem czyścik do wtrysków STP, amerykanie polecaja go do N54/55 wiec czemu nie. Nie zaszkodził, a może wydłuży życie i sprawność wtryskiwaczy.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Geometria ustawiona na stacji Auto Dukat w Milanówku, tej samej na której ustawiałem Z3 wiele lat temu. Mają dosyć niespotykany sprzęt Nussbauma który mierzy kąty kół bez zakładania żadnych głowic na felgi, na zasadzie załamania i układu padania pasów światła na koła.

 

Kąty pochylenia kół przednich które jak wiadomo nie są regulowane wyszły równe co do min, geometryczna oś jazdy bliska idealnemu 0 więc wszystko w jak najlepszym porządku. :cool2:

 

image.jpg

 

Sprawdziłem także wiązkę idącą do dmuchawy gdyż w USA trwa obecnie akcja serwisowa właśnie na ten element gdyż połączenie to lubi się przegrzewać co może spowodować pożar. Często styki w dmuchawie są już dobrze przegrzane, a biały plastik ma wypalone brązowe przepalenia wokół styków jak i same przewody, na szczęście u mnie nic złego nie widać. Dla pewności dałem kontakt spray i można zakładać osłone spowrotem.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Lekkie mycie i po długiiiimmm postoju można w końcu chwile pojeździć, ale nie za długo .....bo w nadchodzącym tygodniu auto znowu trafia na podnośnik i biorę się za solidnie dopieszczanie głownie spodu auta ;) .

 

Co do twardości gwintu to jest troche twardziej jak Z3 na gwincie AP, ale napewno nie jest to dokuczliwe. Czuć wyraźnie wszelkie poprzeczne garby asfaltu, ale jak droga jest idealna to mmmmmm :twisted: :mrgreen: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

To ile zrobiłeś w tym aucie- szacun, rzadko można spotkać tak kompleksowo wypicowaną :D

Co do listew szczotkowane alu... mam takie u siebie. To aluminium jest bardzo miękkie, nie dość, że się łatwo rysuje, to na dodatek wyciera. Te w przednich drzwiach są dość mocno poobijane, wyglądają prawie jak u Ciebie na zdjęciach, chyba od klamry pasa. Gdybym znów stał przed zakupem listew do polowałbym na glaciersilber aluminium. Tylko wbrew nazwie niestety są z plastiku ;)

Opublikowano
To ile zrobiłeś w tym aucie- szacun, rzadko można spotkać tak kompleksowo wypicowaną :D

Co do listew szczotkowane alu... mam takie u siebie. To aluminium jest bardzo miękkie, nie dość, że się łatwo rysuje, to na dodatek wyciera. Te w przednich drzwiach są dość mocno poobijane, wyglądają prawie jak u Ciebie na zdjęciach, chyba od klamry pasa. Gdybym znów stał przed zakupem listew do polowałbym na glaciersilber aluminium. Tylko wbrew nazwie niestety są z plastiku ;)

 

Dzięki :) poczytałem troche i faktycznie są opinie że brushed alu łatwo się rysuje.

 

Glacier podoba mi się chyba nawet bardziej ale trudno je kupić w formie całego kompletu. A były 2 wersje , po 2010r listwy były ciemniejsze (dark glacier) więc i z pojedyńczych ciężko by było złożyc komplet .

 

Ale wszyscy twierdza że to też prawdziwe alu, po czym wnioskujesz że to plastik ?

 

pozdrawiam

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mam u siebie te listwy alu-glacier (plastry miodu). nawet nie wiedziałem,że były w ciemniejszej wersji. u mnie auto z 2009,więc są te jaśniejsze. jeżeli te plastry miodu są z plastiku to powiem Wam,że moim zdaniem w ogóle tego nie widać. jak oni to stwierdzili na e90post? trzymając w ręku te listwy to wydaje się być metalowe.
Opublikowano

Miałem szczotkowane alu w poprzedniej e90. Masakra, szczególnie listwy boczne. Było na nich mnóstwo wgniotek od pasów. Nie polecam miękkie to dziadostwo strasznie. Za to plastry miodu widziałem tylko w realu, ale nie użytkowałem, wiec się nie wypowiadam.

U mnie wpadnie oklejanie niebawem.

Opublikowano
Miałem szczotkowane alu w poprzedniej e90. Masakra, szczególnie listwy boczne. Było na nich mnóstwo wgniotek od pasów. Nie polecam miękkie to dziadostwo strasznie. Za to plastry miodu widziałem tylko w realu, ale nie użytkowałem, wiec się nie wypowiadam.

U mnie wpadnie oklejanie niebawem.

 

 

Potwierdzam, listwy boczne zwłaszcza po stronie kierowcy i pasażera zawsze są obite od pasów, u mnie było to samo, powinny byc wykonane z czegoś trwalszego :?

Opublikowano
mam u siebie te listwy alu-glacier (plastry miodu). nawet nie wiedziałem,że były w ciemniejszej wersji. u mnie auto z 2009,więc są te jaśniejsze. jeżeli te plastry miodu są z plastiku to powiem Wam,że moim zdaniem w ogóle tego nie widać. jak oni to stwierdzili na e90post? trzymając w ręku te listwy to wydaje się być metalowe.

 

Znalazłem informację, że listwy są wykonane z "plastic IIRC" , nie znalazłem też żadnej informacji o tym, że to aluminium :)

Sam chyba kupie te listwy, myślę że trochę ożywią wnętrze w porównaniu do szczotkowanego alu. Mam ochotę coś pozmieniać we wnętrzu :D

Opublikowano

IIRC = if I remember correctly - więc może jednak nie pamiętać correctly ;)

 

Na forach zdania są podzielone z czego te listwy są wykonane. Wystarczyłoby by ktoś wrzucił ich fotke od tyłu i już by było widać czy jestem tam warstwa blachy czy nie .

 

Może być też tak że ciemne są z plastiku a jasne z alu ...albo odwrotnie :mrgreen: .

 

Ciężko znaleźć ładne używane listwy w formie kompletu, miałem na oku kolejny komplet brushed alu, ale po waszych opiniach chyba odpuszcze sobie nim zainteresowanie szczególnie że sprzedawca to typowy handlarz dla którego porobienie dokładnych zdjęć jest problemem.

 

Może po prostu przelakieruje swoje na wersje "high gloss grey" ? :twisted:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=KF93-USA-01-2011-E92N-BMW-335xi&diagId=51_6987

czyli spacegrey :) jak na zewnatrz nie lubie tego koloru tak w środku do czarnej skóry może być spoko ...co uważacie?

 

45b243a0349dfeb7ee06ad4c41f178be.jpg

 

Dziękuje za pozytywne opinie :cool2: :cool2: :cool2: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

plastic IIRC to materiał z górnej półki.coś takiego jak amelinium :wink:

jak znajdę chwilę to poświęcę się dla nauki i cyknę Tobie fotę listwy od wewnątrz.moim zdaniem to nie jest plastik. odnośnie koloru to też mam czarne skóry i generalnie widziałbym u siebie listwy TITAN SHADOW np. z M3 E90,ale ciężko dostać. na pewno będą pasować do ciemnego wnętrza.

 

http://http://i360.photobucket.com/albums/oo47/janinafitness/P1020375.jpg

 

http://www.m3post.com/forums/attachment.php?attachmentid=127305&stc=1&d=1202314912

Opublikowano

o masz...to jednak nie chodziło o IIRC z amerykańskich for :mrgreen:

 

W sumie to dziś już kupiłem 0,2l bazy space grey wiec ide w listwy high gloss grey :mrgreen: . wygladają na fotach w sumie baaardzo podobnie jak titan shadow z tym że bedą w połysku a nie w macie .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

To może ja zapropnuje żeby obłożyć dekory karbonem, według mnie proces łatwy efekt bardzo fajny. Ja robiłem obudowy lusterek, zamówiłem taki zestaw http://www.easycomposites.co.uk/#!/starter-kits/carbon-fibre-skinning-starter-kit.html

 

A wyszło tak:

http://i65.tinypic.com/f4got1.jpg

http://i66.tinypic.com/dcy9hy.jpg

http://i65.tinypic.com/2n80pjl.jpg

http://i67.tinypic.com/73nzhz.jpg

 

I na aucie:

http://i63.tinypic.com/30jidk2.jpg

http://i65.tinypic.com/25gyx6d.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam Alu glacier dark i jest to aluminium

 

nie chcesz się zamienić na jaśniejsze? :D

 

To może ja zapropnuje żeby obłożyć dekory karbonem, według mnie proces łatwy efekt bardzo fajny. Ja robiłem obudowy lusterek, zamówiłem taki zestaw

 

nieźle to na zdjęciach wygląda. brałeś zestaw REGULAR?

Opublikowano
No w 98% bliźniaczka (listwy wew inne, moja nie ma indywidual audio tylko H/K +brak PDC i keylessa u mnie) ...nawet przebieg ten sam z różnica 1 tys :lol: . Tylko moja już tak brzydko wysoko nie stoi . A i spoiler już taki sam czeka na malowanie u mnie :mrgreen: .
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
a co tam do niej wrzuciłeś że poszła w dół ? Same sprężyny czy cały zawias? Ile wizualnie cm poszedł w dół tył/przód ? Da się teraz normalnie jeździć bez tarcia na nierównych PL drogach :) ?
Opublikowano
Nawet w tytule galerii masz co wrzuciłem a fotki 2 strony do tyłu :cool2:, obecnie mam ustawione gdzieś tak w połowie zakresów gwintów tak przód jak i tył wiec w obie strony można iść :mrgreen: .
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano (edytowane)

"Trochę" się podziało :

 

image.jpg

 

Ostatnie chwile przed rozbiórką przed detailingiem mechaniczno-wizualnym ;) . Listwy wew. przerobie na wersje high gloss grey :D .

 

image.jpg

 

image.jpg

 

No i już widać pierwszy problem.

 

image.jpg

 

image.jpg

A tu kolejne ...poprzedni właściciel nie ukrywał że tuż przed sprzedaża uderzył zderzakiem w krawężnik i że zderzak był malowany niedawno, ale było to zrobione mocno niechlujnie .

 

image.jpg

Czysto musi być . :)

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Zderzak zawiozłem do dobrego plastikarza i uratował go - naprawione uchwyty i wyprostowany od spodu .

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Listwy shadow zdjąłem z powodu tego co widać 3 fotki powyżej - korozja alu od przodu listew - lewa także wyżej miała punktowe purchelki. Powkładać te uszczelki ...oj czuje że będzie zabawa :oops: .

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

5 uchwycików się ułamało, na szczęście nie są drogie w ASO. Poszedł podkład epoksydowy i akrylowy.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Elementy do lakierowania przygotowuje sam, samo lakierowanie zlece profesjonaliście - maska także ponownie idzie w lakier, miała troche odprysków. A że te 2 elementy jako jedyne już i tak były lakierowane to "nie szkoda" :mrgreen: .

 

image.jpg

 

Brakowało zapięcia puszki modułów pod maska ale już nie brakuje . :D

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Odma zmieniona ...w orginale dostępna tylko wraz z całą pokrywa za ponad 1600zł, na szczęście da się kupić sama membrane z pokryweczka . Tak jak myślałem - była strzelona - czasami słyszałem cichutkie popiskiwanie na postoju na rozgrzanym silniku - charakterystyczny objaw w N55 że membrana pękła. Na szczęście olej nie zaczał jeszcze puszczać uszczelniaczami wału korbowego jak to się potrafi dziać przy uszkodzonym PCV w tym silniku.

Wymiana dosyć przyjemna, tylko trzeba mieć dremela . Przy wymianie całości z pokrywka wygląda wszystko jak orginał .

 

image.jpg

 

Chłodnica oleju jest jak dla mnie umieszczona w dziwnym miejscu ... :duh: ciekawe czy coś spadnie z temperatury oleju po wymyciu.

 

image.jpg

 

Górka rzeczy do wymycia rośnie.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Brakowało spinek dolnych osłony chłodnicy - już są na miejscu.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Ten element idzie do piaskowania, nie mogę go namierzyć w realoem bo chciałem zamówić te gąbeczki nowe (pewnie kosztuja niewiele więc po co docinać). Ktoś coś wie na ten temat ? :|

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Migomat przezbrajam na nierdzewke bo czas na poprawke wydechu . Było wszystko OK poza nie za pięknie wspawanymi rurkami zastępującymi drugie katalizatory ...postanowiłem że to poprawie, doszły części z kwasówki 60/2mm. Końcówki które kiedyś pokazywałem ściełem na ukoś na pile taśmowej i troche poprawiłem satynowy look - teraz są zbliżone wykończeniem do nowych orginalnych końcówek.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Niestety nie zauważyłem wcześniej że w nowym DP w jednym z gwintów lambdy siedzi kawałek gwintu zerwanego z sondy ...nie kupiłem wcześniej potrzebnych do przegwintowania gwintowników m18x1.5 :duh: .

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Brudu wszędzie sporo.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Zaciski też idą do odświeżenia.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Taki gwintownik udało mi się tylko zdobyć wczoraj lokalnie ...niestety ten genialny wyrób nadaje się co najwyżej do usunięcia brudu z gwintu, powinno to się nazywać czyszczakiem a nie gwintownikiem. :duh:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Przy takiej robocie dobrze zaopatrzyć się wcześniej w komplecik plastikowych łapek ...nie rysują lakieru .

 

image.jpg

 

Prawy błotnik przedni też pójdzie do lakiernika ale jedynie na małą zaprawkę z góry - było przetarcie od polerowania przy krawędzi maski.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Troche porozbierałem to auto...ale ja inaczej nie potrafie . Musi być wszystko czyste i ogarnięte .

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

wow, jak zwykle mega! :D Twój samochód po tych wszystkich zabiegach, to będzie z 10kg lżejszy przez sam ubytek błota :)

Osłony słupków drzwi przednich tez da się tak zrewitalizować ? Moje mają na przednich krawędziach kilka kropeczek rdzy... Pytam, bo może nie trzeba od razu nowych kupować :P

Opublikowano

Robota mistrz.... !!!!

jeden temat do poprawy jak myjesz w ten sposob spryskiwacze Xenon to skracasz ich zycie :)

lookinij na YT jak go rozebrac (banalne) otworz usuń brud z prowadnic i o ringu przesmaruj smarem silikonowym i będą jak nowe !!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.