Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam taki problem z moim e90, po remoncie silnika zaczoł wypadac zapłon. Po podlaczeniu pod kompa wyskakuje mi blad "sondy zamienione miejscami" plus wypadanie zaplonu na wszystkich cylindrach. Sprawdzalem cewki bo,mialem na podmiane nowa. Wymienilem jedna sonde bo mechanik mowil ze byl blad tylko od niej. Swiece wymienione nic nie pomoglo . Przy przyspieszaniu miga mi check jak odpuszcze noge z gazu to raz gasnie calkiem a raz zaczyna swiecic caly czas. Auto gasnie na wolnych obrotach przy dojechaniu do swiateł. Jesli to ma cos do rzeczy to mam wywalone katy zostaly puste puszki ale od tego błedow niema bo jest emulator sad za katalizatorem.
Opublikowano
Rozrzad sprawdzany trzy razy tak ze to nie to, bardziej dziwi mnie ten blad od tych sond bo przed remontem nie bylo nic z sondami. I ona zaraz po remoncie chodzila normalnie na wolnych obrotach przy dodaniu gazu wypadal zaplon tylko na 3 cyl. Okazalo sie ze kable lrzepalone do cewki, puszczone nowe problem znikl na 150 km i teraz wypada na 1,2 i 4 . Jak skasuje bledy to czasami wyskoczy tylko 2 i 4 a czasami 1 i 4.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odepnij wtyczkę od motoru valvetronic i zobacz czy dalej jest tak samo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba wszystko rozebrac i sprawdzic czy koniki sa na miejscu i sprezyny prawidlowo zalozone. Objawy sa typowe dla zle zlozonego valvetronic.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem. Ja to robie na podstawie doswiadczenia. W sumie to od razu widac co jest nie tak jesli ma sie pojecie. A warsztat ktory naprawial? Umywaja rece?
Opublikowano
I jescze mam takie pytanie, jak wyciagne ten walek mimosrodowy to pozniej nie trzeba blokad zeby go ustawic on sam sie ustawi po adaptacji valvetronica ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ruszaj tego chlopie. Jak wyciagniesz wałek to sie wszystko rozleci i nigdy tego nie poskladasz. Musisz podjechać do innego warsztatu co sie zna na n46 aby sprawdzili to, bo sam, bez obrazy, widzę pojęcia nie masz.
Opublikowano

Można wyciągnąć sam wałek valvetronika bez blokad i rozpinania rozrządu i później to poskładać, ale wiadomo nie jest to zgodne z książką serwisową.

Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz czy nie masz czegoś luźno? Każdy konik (górna rolka) powinna dać się odciągnąć ręka w stronę kolektora dolotowego i wrócić do swojego położenia wtedy upewnisz się że wszystkie sprężyny są ok i teoretycznie koniki siedzą na sowich miejscach, choć jakby było inaczej to pewnie coś by latało.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiście że można ale później to poskładać... A chłopak nie ma pojęcia gdzie patrzeć, dlatego odradzam taki manewr bo nie posklada.
Opublikowano
Problem wypadania zaplonu rozwiazany, okazalo sie ze mechanik zle podpiol wtryski. Ale nadal pozostalo falowanie obrotow na wolnych i czasami tak spadna ze zgasnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.