Skocz do zawartości

wymiana uszczelek pokryw zaworów E63 650i


apex11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam takie pytanie, czy wymiana uszczelek pokryw zaworów, poza utrudnionym dostępem, jest szczególnie skomplikowana? Potrzeba podpinać kompa, używać specjalnych narzędzi, itp? Czy doświadczony i "kumaty", ale niespecjalizujący się w BMW mechanik da radę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodziło mi o to, czy demontaż pokryw nie spowoduje problemów z ustawieniami vanosów czy valvetronica, na pokrywach są zamontowane silniczki

nie wyrażam się pewnie precyzyjnie (nie jestem mechanikiem), ale mój mechanik ma takie obawy

czytałem już po necie, że dokumentacja BMW wymaga inicjalizacji tych silniczków, ale ludzie robią bez tego i nie ma żadnych problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek możesz wyjąć i wsadzić z powrotem i żadnego problemu nie będzie. Musisz być jednak ostrożny przy wykręcaniu bo silniczek opiera się o zębatkę wałka i to jest ogólnie mocno napięte i kiedy wykręcasz te silniczki to one bardzo mocno odskakują, wręcz wystrzeliwują. Jak się już weźmiesz za ich wykręcenie to na górze silniczka jest takie zaczopowane " pokrętło", które umożliwia sprowadzenie wałka to pozycji że silniczek ci nie wyskoczy. Jak założysz silniczek z powrotem i wszystko podepniesz to włóż kluczyk tak żeby ci media się uruchomiły ale nie odpalaj auta. Poczekaj ze 30 sekund, wyjmij kluczyk i powtórz. Silniczki powinny wykonać adaptację.

 

Co do wymiany samej uszczelki to pamiętaj że w zasadzie powinieneś wymienić wszystko co masz pod ręką, czyli uszczelki pod silniczkami, wszelakie uszczelki pod sensorami. Polecam również wymianę tych kominów świecowych bo bmw wypuściło trochę inne, ulepszone. Wielu ludzi narzeka że sama uszczelka pod pokrywę często zawodzi i dokładają do tego jakieś silikony ale tu ci nie podpowiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach