Skocz do zawartości

Pomoc w konfiguracji BMW G30 530i XDrive


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak, miałem styczność z systemem bezkluczykowego dostępu w kilku autach różnych klas i nie jest to dla mnie jakoś szczególnie warte stresu rozwiązanie. Gap i AC to tylko kasa a nerwy i inne problemu wynikające z kradzieży auto to co innego.

 

Złodziej ukradnie wszystko i z czy bez dostępu komfortowego nie czyni mu dużej różnicy ale wole mu nie ułatwiać zadania.

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

 

Bierzesz tempomat, za który płacisz ok. 5k, wg mnie nie opłacalne, no chyba, że definitywnie rezygnujesz z systemów asystujących, chociaż ja bym je wział, bo to i martwy punkt w lusterku, i awaryjne hamowanie i czytanie znaków, natomiast w syst. asyst kierowcy PLUS, masz już wszystko włącznie z tempomatem, wg mnie źle skonfigurowałeś auto, bo nie pobrałeś pakietów, które wychodzą dużo korzystniej, za 350k z konfiguracji masz już prawie wszystko ( oczywiście uzględniając pakiety ), ale twoja sprawa :) Dodatkowo w pakiecie FClass masz nappe, wentylację foteli, domykanie drzwi z tego co pamiętam i jeszcze kilka dupereli, które masz w konfiguracji.

 

Listwy indywidualna sprawa, ja mam jasną skórę więc pasowało mi wziąć PIANO, jak zamawiałem samochód skóra na desce była czarna, teraz dają brązową i wtedy wziąłbym listwy z imitacją okleiny drewanianej ( nie pamiętam dokładnej nazwy )

 

Pzdr

 

Trochę źle napisałem na początku. Mam po prostu wybór, mogę kupić taki, albo skonfigurować pod siebie a wtedy mamy +20k, coś tam odejmę, coś dodam + zniżka jest niższa o 3%. Kwota jest przesadą w tym momencie i jeżeli miałbym dopłacać więcej to z jakiegoś konkretnego powodu. Jeżeli chodzi o tempomat to ma on funkcję zatrzymania przed pojazdem w razie kolizji. "Jeśli poprzedzający pojazd zacznie nagle hamować, to przy włączonym ostrzeganiu przed kolizją działającym również bez aktywnego regulatora prędkości BMW natychmiast zareaguje. W poziomie 1. kierowcę ostrzega sygnał wizualny, w poziomie 2. – jeżeli kierowca nie zareaguje wcześniej – pojawia się ostrzeżenie dźwiękowe. Dopiero gdy kierowca nadal nie zaczyna hamować, system inicjuje hamowanie z maksymalną możliwą intensywnością."

 

Jak utrzymanie jasnej skóry? :)

 

To jest lipa z tymi ostrzezeniami, mam to i dosyć czesto mi sie zapala sygnał ostrzegawczy, kilka razy usłyszałem sygnał dzwiękowy, ale nigdy auto nie zaczeło hamować - jestem pewien że gdyby faktycznie miało zacząć hamować to i tak jest na to za późno, na 100% bym w coś przywalił

Hmmmm
Opublikowano

System jest skuteczny w prędkościach miejskich, na autostradzie tylko może pomóc zminimalizować skutki kolizji.

 

Nie może być tak, że będzie hamował nagle z max siłą, bo to tylko system i gdyby się pomylił ( np zakręt, lub jednopasmówka i pojazd jadący z naprzeciwka, lub pieszy na poboczu zmieniający koło ) to skutki były by odwrotne do zamierzonych :)

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Znam człowieka, któremu taki system pomógł zatrzymał się przed samochodem, dokładnie w lexusie.

 

U mnie system wizualnie pokazywał, w sytuacjach niepotrzebnych ale widzę, ze pierwsza reakcja działa prawidłowo, czy dźwiękowy a następnie zatrzymanie samochodu dziala dobrze to ciężko sprawdzić. Dobrze, ze jest taka opcja przy tempomacie, miejmy nadzieje ze nikomu nie będzie to potrzebne :)

Opublikowano

Człowiek zawsze szybciej zahamuje - docenisz system, jak się zagapisz, auto da po hamulcach, a Ty się zapytasz: "Co jest grane ???"

Czytałem wątek na forum innej marki, że kogoś oślepiło słońce i nagle "zawisł na pasach" - przez kilka sekund nie wiedział, co się dzieje - po czym zobaczył przed sobą bagażnik auta ...

I te systemy są dla takich chwil

PS

Mi dynamiczne doświetlenie wychwyciło ostatnio pijaka - zataczał się na chodniku i pięknie został "ostrzelany światłami"

I o to chodzi ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Mi dynamiczne doświetlenie wychwyciło ostatnio pijaka - zataczał się na chodniku i pięknie został "ostrzelany światłami"

I o to chodzi ...

 

Czy to element systemu Nightvision?

Opublikowano

Filmiki są w Sieci na YT, dla G30

 

 

Sprawdza się super.

 

Inna sytuacja - jadę w Krakowie prawym pasem, zbliżam się do przejścia - Pani stoi pół kroku od jezdni. "Sostaje dwa strzały" i ... odruchowo cofa się dwa kroki.

To było najlepsze, co zapamiętałem

 

A, wczoraj rowerzysta jechał chodnikiem "pod prąd" i skręcał w lewo (moje prawo", ale potem chyba zmienił zdanie, bo wyprostował kierownicę - też go oświetliło

 

Są pewne minusy - jak jedziesz na łuku i "prosto idziesz" na pieszego to też zostanie on oświetlony

 

I drugi - mżawka, czy mgła - ale to dotyczy wyświetlacza (bo system pewnie działa)

 

PS

 

Ogólnie to dziwię się, że ludzie wolą pakiet M sobie kupić do słabego silnika, zamiast przeznaczyć kasę na bezpieczeństwo.

No ale to już kwestia gustu :)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
G30 zamówione :) Chciałem zamówić Zintegrowany uniwersalny pilot (do bram etc.) , ale handlowcy odradzali ze względu na możliwe problemy z uruchomieniem tego w praktyce. Czy ktoś z Was ma może tą opcję i konfigurował ją z bramami, albo weryfikował ten temat? Jak sprawdzić przed zakupem czy bramy które chciałbym nim otwierać są zgodne z tym urządzeniem? Mogę jeszcze zrobić korektę konfiguracji samochodu.
Opublikowano (edytowane)

Dzięki za szybką odpowiedź. Nie mam wpływu na bramy, które otwieram i dostępu od strony technicznej. Czyli raczej odpuszczę tą opcję.

Gdyby ktoś miał ochotę skomentować moją konfigurację to proszę bardzo: http://www.bmw.pl/myconfig/e4s5k7q2

Waham się jeszcze nie zamienić Dostępu komfortowego na DDC. Czy w uproszczeniu można przyjąć, że przy braku DDC zawieszenie standardowe ma taką charakterystykę jak w trybie Comfort w DDC?

Edytowane przez speedofsound
Opublikowano
G30 zamówione :) Chciałem zamówić Zintegrowany uniwersalny pilot (do bram etc.) , ale handlowcy odradzali ze względu na możliwe problemy z uruchomieniem tego w praktyce. Czy ktoś z Was ma może tą opcję i konfigurował ją z bramami, albo weryfikował ten temat? Jak sprawdzić przed zakupem czy bramy które chciałbym nim otwierać są zgodne z tym urządzeniem? Mogę jeszcze zrobić korektę konfiguracji samochodu.

 

 

Mam bramy Wiśniewskiego i za żadne skarby nie daje się tego skonfigurować z Bmw. Trzeba dokupić dodatkowe moduły... to już lepiej kupić drugi pilot i trzymać przyklejony nad lusterkiem ;-)

Hmmmm
Opublikowano
Dzięki za szybką odpowiedź. Nie mam wpływu na bramy, które otwieram i dostępu od strony technicznej. Czyli raczej odpuszczę tą opcję.

Gdyby ktoś miał ochotę skomentować moją konfigurację to proszę bardzo: http://www.bmw.pl/myconfig/e4s5k7q2

Waham się jeszcze nie zamienić Dostępu komfortowego na DDC. Czy w uproszczeniu można przyjąć, że przy braku DDC zawieszenie standardowe ma taką charakterystykę jak w trybie Comfort w DDC?

 

Wnętrze kolorystycznie wziąłem dokładnie takie samo. Widziałem u kolegi na żywo i jest 10/10.

 

Dołożyłbym (sam też wziąłem):

- Reflektory adaptacyjne - w nocy rewelacja

- aktywny tempomat

- ewentualnie fotele komforty, ale to już jak Ci się w budżecie mieści

 

Ja w ostatniej chwili wziąłem jeszcze klimę 4-strefową. Bardziej podobał mi się wyświetlacz, ale to też jak uważasz. Pytanie też kogo wozisz z tyłu.

 

DDC w salonie namawiali, ale od użytkowników słyszałem, że nie widać praktycznie różnicy. Ja wziąłem sportowe zawieszenie M bo zdecydowanie wolę twardsze zawieszenie.

 

Jeżeli w poprzednim aucie miałeś dostęp komfortowy to nie rezygnowałbym. Ciężko będzie Ci się przestawić. Jeżeli nie miałeś to jak uważasz.

Opublikowano
Mam bramy Wiśniewskiego i za żadne skarby nie daje się tego skonfigurować z Bmw. Trzeba dokupić dodatkowe moduły... to już lepiej kupić drugi pilot i trzymać przyklejony nad lusterkiem ;-)

 

No Wiśniowski ma zmienną częstotliwość, a Ty musisz mieć stałą :) - wiem, bo też nie mogłem ustawić; o ile się nie mylę na infolinii też nie wiedzą, że ma być stała częstotliwość - mi powiedzieli zmienna i gość się męczył pół godziny, w końcu dla świętego spokoju wziął pilot ze stała częstotliwością i ... voila.

 

PS

 

Co do przyklejania - masz spokój z bateriami, nie przyklejasz pilota itp - po prostu wygoda :)

Opublikowano

Dziękuję za ciekawe uwagi.

Kolorystyka jest jak na zdjęciach w folderze BMW 5 :cool2:

Mam w tej konfiguracji Adaptacyjne reflektory diodowe 552.

Aktywny tempomat mam teraz w f10 i przy moim stylu jazdy w połączeniu z polskim autostradami cały czas musiałem go wyłączać, bo trzymał za duży odstęp.

Fotele komforty mam teraz i chyba nie doceniam ;)

Klima 4-strefowa to może być ciekawa opcja. Dopiero dzisiaj zwróciłem uwagę na ten wyświetlacz. :idea: Żona namawia mnie żeby znowu wziąć rolety na szyby boczne i tył. Byłby wersal dla dzieci, a właściwie nastolatków, bo dzieci to były przy e60 :)

Mam teraz DDC i o ile czuję różnicę w pracy skrzyni biegów, to zmiany zawieszenia odczuwam mniej. Stąd wątpliwości. Podobnie jak z dostępem komfortowym. Nie mam, a już samo to, że nie trzeba wkładać nigdzie kluczyka załatwia sprawę.

Opublikowano
Chciałem zamówić Zintegrowany uniwersalny pilot (do bram etc.) , ale handlowcy odradzali ze względu na możliwe problemy z uruchomieniem tego w praktyce.

 

Mam, nigdy tego nie uruchomiłem, nawet nie próbowałem, a mam co otwierać. Zdecydowanie wziąłbym coś innego za to :mrgreen:

Opublikowano

 

Mam, nigdy tego nie uruchomiłem, nawet nie próbowałem, a mam co otwierać. Zdecydowanie wziąłbym coś innego za to :mrgreen:

 

No to się dziwię, że masz coś, za co zapłąciłeś i ... nie próbowałeś nawet tego użyć :)

Opublikowano
Dziękuję za ciekawe uwagi.

Kolorystyka jest jak na zdjęciach w folderze BMW 5 :cool2:

Mam w tej konfiguracji Adaptacyjne reflektory diodowe 552.

Aktywny tempomat mam teraz w f10 i przy moim stylu jazdy w połączeniu z polskim autostradami cały czas musiałem go wyłączać, bo trzymał za duży odstęp.

Fotele komforty mam teraz i chyba nie doceniam ;)

Klima 4-strefowa to może być ciekawa opcja. Dopiero dzisiaj zwróciłem uwagę na ten wyświetlacz. :idea: Żona namawia mnie żeby znowu wziąć rolety na szyby boczne i tył. Byłby wersal dla dzieci, a właściwie nastolatków, bo dzieci to były przy e60 :)

Mam teraz DDC i o ile czuję różnicę w pracy skrzyni biegów, to zmiany zawieszenia odczuwam mniej. Stąd wątpliwości. Podobnie jak z dostępem komfortowym. Nie mam, a już samo to, że nie trzeba wkładać nigdzie kluczyka załatwia sprawę.

 

Tak, widziałem, że masz Adaptacyjne reflektory diodowe 552, a ja mówię o Reflektory adaptacyjne. To tylko 2 tys., ale każdy z kim rozmawiałem to mówił mi, że poprawa bezpieczeństwa jeśli chodzi o jazdę w nocy jest bardzo duża. Ja jeszcze Ci nie powiem, bo czekam na auto do marca.

 

Odnośnie tempomatu słyszałem podobną opinię.

 

Co do klimy to poważnie zastanów się, też myślałem, że nie potrzebuję, ale w końcu zdecydowałem się. Przy cenie auta to nie jest tak dużo (minus jeszcze rabat).

 

Ja mam obecnie w aucie dostęp komfortowy i naprawdę nie wyobrażam sobie znów wkładać gdzieś kluczyka czy nawet szukać go w kieszeni i pilotem otwierać/zamykać auto dlatego do BMW odrazu wziąłem tę opcję.

 

Zamiast rolet wziąłem przyciemniane szyby z tyłu. Zastanów się, auto lepiej wygląda moim zdaniem. :)

Opublikowano

4 strefowa klimatyzacja to dodatkowe nawiewy na słupkach.

 

Rolety moim zdaniem tylko wtedy jak auto jeździ w kraju, gęste są wyższe temperatury niż w Polsce. No ale wtedy też w/w klima lepiej będzie chłodzić :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, widziałem, że masz Adaptacyjne reflektory diodowe 552, a ja mówię o Reflektory adaptacyjne. To tylko 2 tys., ale każdy z kim rozmawiałem to mówił mi, że poprawa bezpieczeństwa jeśli chodzi o jazdę w nocy jest bardzo duża. Ja jeszcze Ci nie powiem, bo czekam na auto do marca.

 

Adaptacyjne reflektory diodowe to najlepsze światła jakie można zamówić i kolega ma już je w konfiguracji. Te o któych mówisz kosztują 2 tyś (adaptacyjne ledowe te co ma kolega wychodzą ponad 6 tyś)

 

Adaptacyjne reflektory za 2 tyś obejmują mniejszą ilość funkcji oświetlania drogi ale też są diodowe - mogli to trochę lepiej opisać - nazwać. Mam nadzieję, że Ty zamówiłeś poprawne! Sprawdź to ;)

 

Co do tempomatu stop & go na miasto jest rewelacja, jedziesz sobie w korku i nie musisz co chwile hamować ; przyspieszać itp. pomaga to tez w czytaniu np. maili :)

 

Wyświetlacz przy klime 4 strefowej duuuużo ładniejszy :)

Opublikowano
Chciałem zamówić Zintegrowany uniwersalny pilot (do bram etc.) , ale handlowcy odradzali ze względu na możliwe problemy z uruchomieniem tego w praktyce.

 

Mam, nigdy tego nie uruchomiłem, nawet nie próbowałem, a mam co otwierać. Zdecydowanie wziąłbym coś innego za to :mrgreen:

 

Mnie życie zmusiło do dodatkowego wysiłku i zacząłem rozgrzebywać temat. Niestety nikt w BMW nie potrafił mądrze doradzić stąd wszyscy mieliśmy podobne problemy.

Jak się okazało sprawa jest bardzo prosta. JC jako właściciel marki Home Link nie udziela już wsparcia większości producentów napędów do bram.

Jedynym dobrze znanym u nas jest firma Hormann.

Żeby wszystko zaczęło działać jak należy trzeba dołożyć (wówczas działają wszystkie dotychczasowe piloty) moduł radiowy (symbol HET24-868) wspomnianej firmy do napędu oraz zaprogramować go pilotem Hormann.

Moduł kosztuje ok. 300 zł plus pilot za kilkadziesiąt. Moduły trzeba oczywiście dokładać do każdego napędu który chcemy otwierać zdalnie.

Plus jest taki że jak jest więcej lokalizacji to na tym samym kanale możemy otworzyć wiele bram (wszystko programujemy jednym pilotem).

Programowanie trwa zaledwie kilka sekund i działa również w F10, chociaż trwa trochę dłużej.

Opublikowano

Adaptacyjne reflektory za 2 tyś obejmują mniejszą ilość funkcji oświetlania drogi ale też są diodowe - mogli to trochę lepiej opisać - nazwać. Mam nadzieję, że Ty zamówiłeś poprawne! Sprawdź to ;)

 

to mnie nastraszyłeś :oops:

 

Sprawdzam!

Opublikowano
Ja mam takie:

 

552 Adaptacyjne reflektory diodowe

 

Czyli te najlepsze czy nie? Pogubiłem się :(

 

Jak są nadroższe, to są włąściwe - te z doświetlaniem zakrętów kosztują najwięcej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.