Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, mam taki problem: od czasu do czasu silnik wskakuje mi w tryb "redukcji mocy" . Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu błąd znika, samochód jeździ prawidłowo.

 

Niestety nie zauważyłem jakiejś prawidłowości kiedy włącza się ten tryb. Najczęściej zdarza się to przy zdecydowanym, ale nie maksymalnym przyspieszaniu. Przy delikatnej jeździe nigdy

mi się to nie włączyło. Przy gwałtownym przyspieszaniu lub gwałtownym ruszaniu (pedał gazu w podłodze) wszystko jest ok, przyspiesza, biegi się ładnie zmieniają i jest ok. Ale wystarczy, że trochę odpuszczę i przyspieszam łagodniej i często jest błąd. Ale nie zawsze :( Jadąc autostradą na tempomacie ze stałą prędkością ok 120 km/h też potrafi czasem wyskoczyć.

 

Zawsze jest to ten sam błąd 30FE, oraz chyba 3100 czyli tryb awaryjny.

 

W internetach nie znalazłem sensownego rozwiązania, zazwyczaj próba naprawienia sprowadza się to do podmiany podejrzanych części na inne. Oczywiście mógłbym tak zrobić, ale zawsze warto zaoszczędzić parę złotych nie wymieniając sprawnych części. Od czego zacząć?

 

Wężyki podciśnienia sterujące turbinami są ok. Wyciągać i sprawdzać zawory podciśnienia sterujące wastegate? Może czujnik ciśnienia doładowania ? Może zawory wastegate (ale to chyba raczej byłby błąd niedoładowania). Przeczyścić kanały ssące?

 

Od czego zacząć poszukiwania? Może ktoś ma jakiś pomysł?

 

 

Auto silnik i skrzynia 100% seryjne, benzyna 98 ze stacji BP lub 100 Shell (ale nie ma różnicy)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Na początek zmień stację. Mojej ex 335i nie lubiło paliwa z BP i objawy były te same.

Niewykluczone też że czas rozglądać się za nowymi turbinami.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
No i paliwo niestety nie ma żadnego wpływu na błąd, Shell 100, Orlen 98, bp 98, wyjeżdżone w zasadzie do końca. Błąd wyskakuje, może troszkę rzadziej ale zawsze jak trochę mocniej przycisnę. Jak coś wykryję to się podzielę :)
Opublikowano
Siema, mam właśnie to samo tylko że mi się wydaje że auto raz ma moc a raz nie i tak jak mówisz przy spokojnej jeździe nie ma checka a powyżej 4 nie zawsze ale w większości się zapala. Ja będę badał przewody podciśnieniowe i westgate chociaż ich nie słychać
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć Panowie,

 

Przerabiałem to u siebie i udało mi się wygrać - również miałem ten sam błąd i klekoczące wastegejty. :)

Wszystko da się zrobić w normalnych pieniądzach jeśli się trochę ogarnia mechaniki i kompa.

Z doświadczenia zacząłbym od:

-sprawdzenia wszystkich podciśnienie, które sterują wastgejtami - najlepiej wymiana na nowe w inter cars chyba 40zł za 10m 3mm przewodu

-po wymianie jeśli dalej klekocze i daje błąd, to spróbować wyregulować tylną turbinę (najczęściej ona klekocze)

-kolejna i ważna sprawa sprawdzić jaką wersje ECU mamy. BMW skapło się, że jest problem z klekoczącymi zaworami i zmienili logikę otwierania zamykania zaworu.

Tzn.;

-stara logika pre v29.2 - zamknięte zawory na wolnych obrotach oraz podczas zwalniania, i tutaj najczęściej problem pojawia się gdy siłownik nie jest wstanie zamknąć odpowiednio zaworka. Tutaj pomaga regulacja, sprawdzenie podciśnień

-nowsza logika post v29.2 - otwarte zawory na wolnych i podczas zwalniania, BMW zastosowało trick, kiedy skapli się że jest problem, a ze nieregulowani dźwigni tylko wymiana to tak chcieli zmniejszyć klekotanie :). Moja rada zmiana ZUSB ECU na taki, który ma starszą logikę (ja mam MSD80 i używam 7628326 (wersja EU) dla USA MSD80 powinno się użyć 7626168) dlaczego doradzam te ZUSB:

-Po pierwsze brak turbo laga szerzej znanego po zastosowaniu nowszej logiki otwarcia zamknięcia.

-Po drugie, przeżyłem to na własnej skórze, więc wiem co mówię, po zmianie zaworów na nowe miałem delikatnie klekotanie. Oczywiście nie takie jak przed, ale dalej to słyszałem, co mnie bardzo denerwowało :).

 

- i ostatnia rzecz, jeśli wszystkie z góry nie pomogły - wymiana zaworków :) jakieś dwa dni w garażu i ogarnięty spawacz. :)

Opublikowano
Siemka miałem ten sam problem u mnie pomogło podmiana tych dwóch zaworków co podciśnieniem sterują coś jak n75 w VW i przestał mi wyskakiwać check. Z tego co czytałem na Forach US to over to przeważnie te zaworki a under target to już westgaty.
Opublikowano

Dzięki wielkie, zaraz sprawdzę zaworki. A co do wersji softu nie mam pojęcia jaką wersje ECU mam. Jak to najszybciej sprawdzić? No i najtaniej oczywiście ;)

 

Na razie poradziłem sobie w ten sposób, że w jb4 ustawiłem automatyczne kasowanie błędów silnika. Oczywiście tylko tymczasowo, ale przynajmniej nie muszę silnika na światłach gasić, żeby błąd zniknął.

Opublikowano
Można wastegate wyregulować w jb4, jeśli masz ISO firmware to wchodzisz w "default wastegate position" i w user adjustment wybierasz wartosci od 20 do 40, sa to wartosci takie jak w poprawionym sofcie przez bmw. Jeśli masz starsza wersje firmware to nastawy są pod " lagfix"
Opublikowano

Hej,

podepnę się pod temat. Mam podobnie tylko brak żadnych wyskakujących błędów. Mam N55 z JB4. Przy mocnym dodawaniu gazu skoki doładowania. Strasznie nierówno ciągnie na każdej mapie. Na wyłączonym sofcie wszystko OK. Przy jeździe miejskiej i normalnej wszystko super. ale przy jeździe autostradowej przy przyspieszaniu głównie od 100 km/h to się dzieje. Co robić?

Opublikowano
Skoro piszesz, że na każdej mapie to wnioskuję, że masz jb4. Najprościej podpiąć laptopa, ustawić rejestrowanie parametrów i kilka razy przejechać się w zakresie prędkości czy obrotów, gdzie masz takie objawy. Szczególnie zwróć uwagę na sondy lambda, a może na wykresach będzie coś widać,
Opublikowano
Właśnie to chce zrobić tylko nie chce mi się kabelka do jb4 wpinać. Leży w schowku i czeka na lepszy nastrój i mój czas.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Nadal szukam przyczyny różnych dziwnych błędów które się u mnie losowo pojawiają.

Są mocno upierdliwe, gdyż zazwyczaj nie do końca odpowiadają realnym problemom. (u mnie).


Teraz próbuję odczytywać wskazania różnych czujników i sprawdzam czy pracuję prawidłowo.

Czujnik niskiego ciśnienia paliwa pokazuje 500 kPa i się nie zmienia

Czujnik wysokiego ciśnienia przy odpaleniu na zimnym pokazuje 12000 kPa, po chwili spada do około 5000 i tyle pokazuje podczas łagodnej jazdy ze stałą szybkością. Przy przyspieszaniu rośnie do 14, 15 czy 16 tyś kPa. Przy bardziej gwałtownym przyspieszaniu do końca obrotomierza czasem pokazuje jakąś wartość z 2 na początku czyli powyżej 20000 kPa i natychmiast wpada w tryb redukcji mocy. Wywala np błąd 2ABC i 3100. Albo 2FDB, albo 2AAAF. Loswo. Po ponownym uruchomieniu silnika błędy się "kasują".


Czy ktoś może wie jaki zakres ciśnienia pracy ma pompa wysokiego ciśnienia w n54? Mam nadzieję, że to czujnik szwankuje.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Zagadka rozwiązana.

Problem powodowały elektrozawory podciśnień sterujące turbosprężarkami. Nr części 11 74 7 626 350, są dwie takie same sztuki, koszt w aso około 500 zł za szt.

Producent pierburg. Można kupić oryginał pierburga nie brandowany znakiem bmw np na allegro, koszt około 100 zł/szt.


Zawory były cały czas otwarte. Po rozebraniu (są teoretycznie nierozbieralne) okazało się, że siliknowa/gumowa membrana w środku stwardniała tak, że elektromagnes nie miał siły zamknąć zaworka.

Po dołożeniu sprężynek wzmacniających siłę działania elektromagnesu zaworki się zamykają i otwierają. Błędy zniknęły i już się nie pojawiły. Ponieważ zaworki są stosunkowo tanie to pomimo, że naprawa

pomogła zdecydowałem się na wymianę. Zajmuje to max 30 minut, nie potrzeba żadnych specjalistycznych narzędzi i kodowania .

Opublikowano
Tak, wiem, dzięki :) tyle, że dopiero teraz miałem czas podłubać w aucie, bo szykuję potwora do offroadu. Ale to już forum nissana, dział y60 ;)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie dzisiaj jestem po wymianie dwóch elektrozaworów po tym jak wywalało mi błąd 3100 po czym odcinało turbinę i błąd 2A87 sterowanie walkami rozrządu na wylocie. Wyczytałem na forach , ze pomagała wymiana tych elektrozaworów. Faktycznie zauważyłem zmianę , auto jest bardziej żwawe oraz wydaje mi się , ze wcześniej nie zmieniało tak płynnie biegów. Samochód jak rozgrzeje do 120C wywala znowu błąd co jakiś czas i odcina turbo. Mam również błąd niesprawnych katalizatorów ponieważ poprzedni właściciel zamiast wsadzić DP wybebeszyl puchy ale raczej to nie ma żadnego wpływu? Czasami jak odpalam przy odpaleniu nie ma wyższych obrotów i odrazu spadają tylko tak jakby miała problem z paliwem. Bardzo zadko się to dzieje. Możliwa wadliwa pompa paliwa przez która błąd by bił i turbo rozłączalo? Błędu pompy nie ma. Dodam ze po wymianie elektrozaworów zadziej rozłącza turbo niż rozlaczalo wcześniej, wczesniej była porażka , nie można było jej wkręcać bo zaraz 3100 wyskoczyło i odcina turbinę.


Dodam tez , ze drży mi delikatnie przy spadaniu na niższe obroty gruszka od turbo. Znajomemu drży jeszcze bardziej , żadnych błędów mi nie bije. Turbo pompuje jak należy.



Dodaje wartości , nie podoba mi się przed kolektorem. Możliwe ze 3100 od doładowania przez zapchany dolot ? Martwi mnie jeszcze najbardziej Vanos.



pnd6igMRj

Opublikowano

Wymieniłeś elektrozawory od vanosów 11 36 7 585 425 czy od podciśnień turbo 11 74 7 626 350 ?


Wywalenie katalizatorów bez modyfikacji softu albo założenia jakichś emulatorów to proszenie się o problemy. (w systemach z dwiema sondami)

Sonda przed katami " stwierdza", że skład paliwo powietrze jest ok, a ta za katami, że katy nie pracują poprawnie. I to może być przyczyną któregoś błedu.

Co do reszty obserwacji to niestety nie mam zielonego pojęcia czy jest ok czy nie.


Jaki masz olej? Może trafiłeś jakąś podróbkę castrola i po zagrzaniu do 120 st masz tak rzadki olej, że jest problem z vanosami? (zgaduję)


To zdjęcie z lapka jet w trakcie jazdy?

Opublikowano
Wymieniłeś elektrozawory od vanosów 11 36 7 585 425 czy od podciśnień turbo 11 74 7 626 350 ?


Wywalenie katalizatorów bez modyfikacji softu albo założenia jakichś emulatorów to proszenie się o problemy. (w systemach z dwiema sondami)

Sonda przed katami " stwierdza", że skład paliwo powietrze jest ok, a ta za katami, że katy nie pracują poprawnie. I to może być przyczyną któregoś błedu.

Co do reszty obserwacji to niestety nie mam zielonego pojęcia czy jest ok czy nie.


Jaki masz olej? Może trafiłeś jakąś podróbkę castrola i po zagrzaniu do 120 st masz tak rzadki olej, że jest problem z vanosami? (zgaduję)


To zdjęcie z lapka jet w trakcie jazdy?

 

Od podciśnień turbo , od vanosów nic nie ruszałem.




Czekam za DP i wsadzam, katy są puste ale emulatory włożone. Nie ma błędu sondy tylko niesprawnych katów.


Olej mam Millers Trident Longlife 5W40. Znajomy mechanik polecił mi ten olej , jezdzi na nim e46 2JZ.


Zdjęcie z postoju. Mogę dać z jazdy na 3500 obrotów.



Rozsypała mi się IMPA i nie wiem jakie wartości być powinny.

Opublikowano

Błąd 2A87 : Zawór elektromagnetyczny VANOS wałek rozrządu wlotu


Masz raczej błąd vanosów a nie zaworów podciśnień od turbin.


Olej spoko, też mam millersa.


Myślę, że taniej będzie podjechać do magików od bmw niż zgadywać w ciemno. Ale oczywiście zrobisz jak uważasz.

Wydaje mi się, że to czy masz DP czy puszki nie ma większego znaczenia przy tych błędach.


Wyjmowałeś elektrozawory vanosów? Przy wymianie oleju zaleca się je wyjąć i umyć np zmywaczem do hamulców czy podobnym szybko parującym środkiem.


Jeżeli stale masz błąd 2A87 możesz zamienić elektrozawory miejscami (są takie same). Jak błąd zniknie a pojawi się

2A7C (Zawór elektromagnetyczny VANOS zawór rozrządu wylotu)masz uszkodzony elektrozawór.


Nie pomyl wtyczek, są identyczne !

Opublikowano
Błąd 2A87 : Zawór elektromagnetyczny VANOS wałek rozrządu wlotu


Masz raczej błąd vanosów a nie zaworów podciśnień od turbin.


Olej spoko, też mam millersa.


Myślę, że taniej będzie podjechać do magików od bmw niż zgadywać w ciemno. Ale oczywiście zrobisz jak uważasz.

Wydaje mi się, że to czy masz DP czy puszki nie ma większego znaczenia przy tych błędach.


Wyjmowałeś elektrozawory vanosów? Przy wymianie oleju zaleca się je wyjąć i umyć np zmywaczem do hamulców czy podobnym szybko parującym środkiem.


Jeżeli stale masz błąd 2A87 możesz zamienić elektrozawory miejscami (są takie same). Jak błąd zniknie a pojawi się

2A7C (Zawór elektromagnetyczny VANOS zawór rozrządu wylotu)masz uszkodzony elektrozawór.


Nie pomyl wtyczek, są identyczne !

 

Głównie chodziło mi o odcięcie turbo błąd 3100. Wyczytałem na innym forum , ze kolega miał ten sam problem co ja 3100 i 2A87 , wymienił zawory turbo było to samo , 2 posty niżej napisał ze pomylił kostki , przepisał , usunął błędy i cisza.


Polecicie mi jakiegos magika z okolic Ostrowa/Kalisza/Poznania ?


Nie , nie ruszałem zaworów od vanosa. Dzięki za podpowiedz , jutro zamienię i zobacze co wypluje komputer.


Dzisiaj smigalem i faktycznie błąd od doładowania w pewnym stopniu ustąpił. Dzis wogole jeszcze nie wyskoczył aczkolwiek nie rozgrzałam oleju do pełnych 120C , zapinałem przez moment po 200 i nic nie wyskoczyło wiec wiem , ze turbo odcina mi po konkretnym rozgrzaniu oleju. Wtedy nie ma teorii czy jej wstawiam czy nie , losowa sprawa może wyskoczyć przy 180 a nawet przy 20km/h. Dziwna sprawa trochę z tym olejem , ze to ma taki wpływ. Wcześniej nawet i na nie rozgrzanym odcinało mi turbo.


Dzięki wielkie kolego za rady. :)

Opublikowano
Co do zamiany zaworów od vanosów, to nie jestem pewien, czy trochę oleju Ci nie wyleci. Ja wyciągałem przy zmianie oleju do mycia tylko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.