Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Chciałbym się z wami podzielić moim problemem z oponami Pirelli. Opony kupiłem 3 tygodnie temu nowe w rozmiarze 225/50/17 (komplet 4 nowych opon) wyprodukowanych w połowie 2017 roku. Od razu po wymianie opon z letnich na zimowe półtora tygodnia temu na Sotto Zero 3 zauważyłem że auto całkiem inaczej się prowadzi niż na letnich (czuć jakby podskakiwało, gorzej przyspiesza i ogólnie gorzej się prowadzi), ponadto przy prędkościach powyżej 100 km/h bije kierownica.

 

W zawiązku z tym pojechałem w tym tygodniu do specjalistycznego zakładu zajmującego się wulkanizacją, który posiada maszynę Hunter GSP 9700. W załączniku wyniki testów drogowych po maksymalnej optymalizacji opon...

 

https://ibb.co/mnKyY6

 

W serwisie powiedzieli mi, że ich zdaniem wszystkie 4 praktycznie nie nadają się do jazdy. W tym momencie nawet nie jeżdżę autem bo komfort jest dramatyczny....

 

Jutro zamierzam złożyć reklamację ale z tego co czytałem ciężko jest uzyskać pozytywne rozpatrzenie reklamacji opon choć w moim przypadku zgodnie z tym co powiedzieli w serwisie jest to typowa wada fabryczna a tych opon nie da się w ogóle prawidłowo wyważyć...

 

Czy ktoś z was miał podobny problem, możecie coś doradzić?

 

PS. Pirelli to chyba już nie jest klasa premium, bardziej chińczyki a nawet w moim przypadku gorzej..

Opublikowano

Opisz zaistniałą sytuację o tych Pirelkach tutaj w komentarzach:

http://wulkanista.pl/pirelli-sottozero-3/

 

Po drugie skontaktuj się w Przedstawicielem opon Pirelli w PL, i poinformuj o problemie. Po trzecie poinformowałeś sklep/serwis o całym zajściu? Na moje może to być wada produkcyjna i przy dobrym wietrze należeć Ci się będzie nowy komplet. Trzymam kciuki.

Opublikowano

Kupiłem na Allegro w sklepie z oponami:

 

https://allegro.pl/uzytkownik/27123469/oceny

 

Sklep ma same pozytywy a tu taka przygoda....

 

Jeśli chodzi o dalszą przygodę z oponami to w ostatni piątek postanowiłem wymienić opony na tylnej osi na letnie (na których wcześniej auto jeździło), żeby sprawdzić jak będzie zachowywało się auto. Zgodnie z tym co mi powiedzieli w serwisie po optymalizacji opon dali na tył komplet tych gorszych (zgodnie z wynikami testu drogowego) dlatego pierwsze postanowiłem zmienić te na tylnej osi. Wnioski były takie że auto zauważalnie lepiej się prowadzi szczególnie na zakrętach (nie podskakiwało tyłem tak jak to miało miejsce na zimówkach), jednak w weekend pojechałem w trasę (ok 100 km - autostrada) i powyżej 80 km/h praktycznie nie dało się samochodem jechać, bicia kierownicy nasilały się wraz ze wzrostem prędkości.

 

Dziś rano (poniedziałek) zdecydowałem się pojechałem wymienić opony również na przedniej osi na letnie na których auto było wcześniej. Od razu po wyjechaniu z serwisu auto prowadzi się tak jak BMW powinno się prowadzić !

 

Ponadto po wjechaniu na autostradę zero bicia powyżej 100 km /h, testowo dociągnałem do 180 km / h i precyzja układu kierowniczego była taka jak dawniej.

 

Wniosek jest taki, że na całym komplecie nowych opon Pirelli Sotto Zero 3 nie dało się jeździć, natomiast na oponach letnich z których na jednej osi są z 2011 a na drugiej z 2013 auto prowadzi się idealnie !! Ogólnie te opony zamierzam w najbliższym czasie oddać na utylizację wiec możecie się domyślać jaki jest ich stan.

 

W tamtym tygodniu kontaktowałem się ze sprzedawcą, on wysłał zgłoszenie do Pirelli, w dniu jutrzejszym odsyłam cały komplet opon do sprzedawcy który ma to wysłać do Pirelli na badania, nie wiem ile to zajmie i jaki będzie efekt. Ogólnie pojeździłem na tych oponach 2 tygodnie... a czas spędzony w aucie w tym czasie raczej do przyjemności nie należał...

 

Podsumowując w ostatnich 2 tygodniach straciłem masę czasu na odwiedzenie 3 serwisów z oponami, wykonywanie testów drogowych, kilkukrotnemu wyważaniu, przekładaniu opon, zrobienie geometrii, zbieżności oraz sprawdzenia stanu zawieszenia, nie mówiąc o tym ze te wszystkie rzeczy do tej pory kosztowały mnie 500 zł czyli cenę jednej nowej opony...

Opublikowano

Wygląda mi na firmę krzak, ale nie będę oceniał książki po okładce.

Strone ich skjlepu ciężko znaleźć w google, mi się nie udało.

Adres mailowy **@gmail.com czyli jakiś prywatny.

Pierwsza rzecz to kontakt ze sklepem i próba reklamacji.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Mamy w domu dwa komplety zimowych kół z tymi oponami i obydwa bez problemu, więc to raczej przypadkowy bubel a nie reguła.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dostałem odpowiedz od Pirelli - 3 z 4 reklamowanych opon zostały uznane za fabrycznie wadliwe...

 

Szczęście w nieszczęściu, że uznali reklamację (będę się domagał zwrotu pieniędzy za cały komplet bo marka Pirelli jest dla mnie skończona), ale dodatkowego czasu i pieniędzy związanego z badaniem samochodu to już raczej mi nie zwrócą.

Opublikowano
marka Pirelli jest dla mnie skończona

 

to samo słyszałem od znajomych, którzy handlują oponami i mają umowę z Pirelli...

... normalnie kazali mi unikać tej firmy obecnie, ma to związek z mieszanką gumy, że dodają czegoś tam za mało co ledwo miesci się w dolnej granicy normy

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

A skąd wiadomo, że to wina fabryczna opon?

 

Bardzo często się obecnie zdarza, że opony są źle zapakowane - mianowicie za mocno ściśnięte paskami przez co nieodwracalnie się odkształcają.

Zanim uderzysz do Pirelli to ja bym złożył reklamację w sklepie, w którym je kupiłeś. To oni ewentualnie będą dochodzić swoich roszczeń względem Pirelli.

 

marka Pirelli jest dla mnie skończona

 

to samo słyszałem od znajomych, którzy handlują oponami i mają umowę z Pirelli...

... normalnie kazali mi unikać tej firmy obecnie, ma to związek z mieszanką gumy, że dodają czegoś tam za mało co ledwo miesci się w dolnej granicy normy

 

Uwielbiam takie "fachowe" opinie :duh: "dodają czegoś tam za mało". Nie ma jak konkrety.

Pewnie dla tego używają tych opon w F1 od 10 sezonów. Bo się nie nadają na drogę :mad2:

Opublikowano

Wiec mowisz, ze marka pirelli jest skonczona, bo trafil Ci sie wadliwy model? Tak naprawde to jest sytuacja losowa i wydaje sie, ze statystycznie rzadka. Ja mam letnie i zimowe pirelli, podobnie mialem w f30 i poprzedniej f10. Wydaje mi sie, ze miales pecha zwyczajnie. Watpie rozniez, zeby w przypadku reklamacji inna marka oponiarska mogla zachowac sie inaczej. Tu predzej sklep w ktorym kupiles opony moze miec wieksze przelozenie na zalatwienie sprawy albo mniejsze.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Skoro wywołałem ten temat, to żeby nie być gołosłowny poniżej skan wyniku testu badania kompletu opon - 3 z 4 okazały się w 100% wadliwe fabrycznie.

 

https://ibb.co/jt47Xw

 

Marka Pirelli to niestety już nie to samo co kiedyś....

 

w/w model opon w rozmiarze 225/55/10 wyprodukowany w 2016 absolutnie bez zarzutu, użytkowany na aucie z napędem AWD. Ten sam model z produkcji 2017 na tym samym aucie w rozmiarze 225/60/17 - problem z 2 szt. Wymienione na nowe przez Pirelli Polska.

Od ponad 10 lat moim serwisem od kół jest jedna z bardziej uznanych firm i mam od ich informacje, że faktycznie w przypadku opon Pirelli występuje problem z jakością.

 

A to, że dostarczają opony do F1 to zupełnie inna bajka. Nie ta fabryka, nie te mieszanki i nie te ceny :D

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem podobną przygodę z Dunlopem (dokładnie z modelem Sport Maxx RT2) z tą różnicą, że nie chciało mi się dochodzić roszczeń od producenta. Po prostu już nigdy nie kupię Dunlopa. Nikt w Trójmieście nie był w stanie wyważyć tych bubli. Zbyt duże bicie (ponad 10-12kg na koło). Opony wysłałem do reklamacji, ale wróciły do mnie jako "mieszczące się w normach", reklamacja niezasadna i nieuwzględniona. Chromolę takie normy. Niby jest w normie, a ja czuję i słyszę wibracje na całym samochodzie po przekroczeniu 80km/h. Sprawdzane na dwóch kompletach felg, żeby nie było. Na tych samych felgach tylko na innych oponach zero wibracji i bicia w zakresie prędkości 0-250km/h. Ewidentna wina opon.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Dokładnie popieram. Firma Pirelli to wielkie g.....o. Po 2 latach 3 opony mam do wyrzucenia bo uszkodziły się od ich zmian na maszynie wulkanizacyjnej. Zrobiły się pęknięcia na zewnętrznej stronie i wyskoczyły pęcherze w tych miejscach. 061d80db5b0463d8a18c2c8d6e5e43be.jpg247cbb5339dfb9ccc95082d51963358e.jpg3db09383bcd94818fb2e8f449e939d9f.jpg



Majek23

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Dorzucam negatywną opinię na temat Pirelli, kupiony komplet Pirelli SottoZero RFT 17 cali homologacja *, na teście drogowym dwie sztuki pokazały bicie ponad 12 kg na koło, reklamacja trwa już 2 miesiące jedna opona uznana, druga niby uszkodzenie przy montażu i odrzucona, przepychanki ze sprzedawcą i dystrybutorem, ogólnie szkoda nerwów i czasu na Pirelli.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.