Skocz do zawartości

BMW 318i dziwny metaliczny dzwiek przy dodawaniu gazu


damianrg

Rekomendowane odpowiedzi

To są ślady po łańcuchu który ewidentnie po nim szoruje. Nie działa jego napinacz albo jest już tak wyciągnięty że nie daje rady skompensować luzu. Nie wiem jak tam u Ciebie wygląda sytuacja i kiedy i czy w ogóle był wymieniany a to raczej świeże ślady. Można co nieco stwierdzić przez korek wlewu oleju i podhaczając łańcuch jakimś haczykiem z drutu sprawdzić jego wyciągnięcie. Nie jest to miarodajna metoda bo napinacz jest hydrauliczny i działa przy pracującym silniku ale jakiś pogląd daje. Nowy łańcuch nawet na zgaszonym nie daje się za bardzo podnosić. Edytowane przez Kokoon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko możliwe. U mnie po wymianie łańcucha silnik wyraźnie ciszej pracował i jakby lepsza byla jego kultura pracy. Ba nawet mechanik stwierdził, że łańcuch był już przestawiony o jeden ząbek na kole. Ciężko mi było uwierzyć czy to w ogóle jest możliwe ale miałem uszkodzony ślizg i facet raczej wiarygodny. Chłopaki z forum często też poruszają kwestie tych sitek elektrozaworu aby były czyste. Łańcuch tak czy siak do sprawdzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaki komplet naprawczy. Bez śrub które nie są konieczne a tylko łańcuch, ślizgi i napinacz ja płaciłem 320 zł + 400 wymiana. Wbrew pozorom wymiana łańcucha może być nawet tańsza niż paska rozrządu. Nie występują tu żadne rolki i pompy za które trzeba zapłacić przy silniku z paskiem. Problem jest z ustawieniem bo konieczna jest specjalna blokada do ustawienia wałków ale to już zmartwienie mechanika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz ewentualnie sprawdzić czy nie jest zatarty. Końcówka tej jakby z pozoru zwykłej śruby ma ruchomy sprężysty element z otworami. Naciskając go można sprawdzić czy swobodnie pracuje. Wielokrotnie na forum chłopaki coś wspominali o wadliwych napinaczach i zalecali wymianę ale mialo to miejsce w e46. Nie wiem na czym polegała ta różnica ale wydaje mi się że to była kwestia długości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wykrece i zobacze. Jakbym wiedzial ze to na bank rozrząd tak tłucze to bym to odrazu zrobil najgorzej jak okaze sie ze to cos innego duzo za to auto nie dalem i nie wiem czy nie lepiej je sprzedac. Na jednym z filmikow na youtube znalazlem podobne objawy i okazalo sie ze to lozysko na wale.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu zaraz masz czarne wizje. Ja bym przede wszystkim znalazł kogoś kumatego z interfejsem bo tego jak mi się wydaje jeszcze nie zrobiłeś. Nadal uważam, że to ma jakieś związek z rozrządem a to nie tylko sam łańcuch. To także silniczek valvetronica, elektrozawory i inne elementy które mogą mieć wpływ na nieprawidłową pracę silnika i stąd ten stukot. Wtedy powinien jakiś błąd być widoczny w programie, a tak to tylko szukanie po omacku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.