Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jestem nowy na forum ale nie nowy jeśli chodzi o BMW, zaczynałem od e39,później e39l było też e61 a teraz f10lift ;-)

Ale nigdy nie miałem z nimi klopotu, nigdy.. aż do teraz.

Kupiłem e90 silnik n43 z uszkodzonym silnikiem (niestety rozebranym) ale że lubie majsterkowanie mówie a co mi tam zrobi się ;-)

Razem z kolegą ogarneliśmy temat i stwierdziliśmy że wymiana nie ma sensu robimy ten (pękło prowadzenie łąńcucha pompy oleju) i tak też poczyniliśmy, przy okazdji zrobiłem pierścionki sprawdziłem głowicę no i wymieniłem panewki.

W późniejszym cyklu okazało się że a to brakuje vacu a to brakuje pompy paliwa cewek i kilku innych, ale sukcesywnie składając dokupiłem wszystko i na tę chwilę motor złożony założony i żadna wtyczka nie jest luźna ;-)

Przychodzi etap odpalania :

Auto kręci rozrusznik chodzi ale nie odpala - podpinam delphi (nie mam inpy a kolega miał delphi) - i tu zonk da się wejść w każdy sterownik poza silnikiem - mówie no to na bank sterownik uwalony.

Ciekawostka jest taka że jak włącze zapłon to cały czas działą pompa paliwowa.

Jaki pomysł kumpel ma e87 n43 przełożyliśmy stacyjke kluczyk sterowniki do e90 nie pali, odwrotnie e87 pali i na jednym i na drugim komplecie startowym.Wiec zestaw startowy wykluczony ale co dalej, bezpieczniki wszystkie dobre (te co były spalone wymienione) - e90 ma bezpieczniki tylko za schowkiem ? (klemy razem z panelem na aku wymieniłem - na wszelki wypadek)

przełożyłęm oba kompy spod maski i też nie pali.

I tu zonk oddałęm do e87 kumpla wszystko a tu i ona przestała odpalać (nie pomyliłęm komputerów - miałem pozaznaczanne który z której) ale łaczy się z delphim i wywala bład silnika 2f49 zabezpieczenie przed manipulacją ews (czytałęm na forum że trzeba synchro ews z cas zrobić?)

1. Proszę o ratunek dla e87 - głupio troche jak pożyczyłęm na chwile od kumpla sprawne auto aby coś tam przetestować a ono już tydzięń stoi bez ruchu.

2. Proszę o pomoc z e90 - gdzie szukać i co może być przyczyną (instalacja jest raczej dobrze złożona masa na swoim miejscu itd, bezpieczniki całe a komputer w innym aucie działą - wydaje mi się że nie ma prądu na przyjściu do komputera jakieś pomysły ?)

Może jest jakiś forumowicz który ogarnia taki temat i pomoże albo może jest ktoś kto jest wstanie mi to ogarnąć podjechać (Wrocław) oczywiście nie chce nic za darmo, chce uruchomić auta ;D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wywołany do tablicy, to zgłaszam się :wink: e87 ożyje na pewno, a z e90 też powinno być dobrze, jak wszystko jest ok tak jak piszesz, jak coś to daj znać na pw lub tel. 782-784-200.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Panowie Maniek był ale nie udało nam się ani z e87 ani z e90

e87 - brak komunikacji z Cas nie mogliśmy zrobić synchronizacji ;/ Jakieś pomysły oraz przyczyna dlaczego się tak pomieszało?

e90 - Ista długo się łączyła zrywała, generalnie nic nie udało sie ogarnąć (4h i się nie połączyło ) także temat stoi bez wyniku jakieś pomysły ?

Opublikowano

Jest tu na forum podobny temat tylko ze z n46 i mechanicy tez nie umieją sobie poradzić z synchronizacją.

 

Napisz jeszcze czy auto kręci rozrusznikiem po zabiegu podmiany ews. Dokładnie chodzi mi o to, że jeżeli cas nie zgadza się z ews to nie powinno kręcić, a wcześniej pisałeś że w twojej rozrusznik kręci tylko nie odpala.

Po staremu jeżeli rozrusznik kręci i nie odpala to użyj samostartu i będziesz wiedział czy jest iskra ( może też być w złym momencie, ale to poznasz po mokrych świecach albo zdejmując jedną cewkę i podkładając inną świece - ale o tym chyba już wiesz )

 

Co do auta twojego kolegi to pewnie cas zapisał jakieś błędy z twojego auta i teraz nie chcą się skasować ( możliwe, że przebieg się zapisał przy błędzie inny niż jest w liczniku ) - przełóż jeszcze raz wszystko do twojego auta i pokasuj wszystkie błędy - nie próbuj zapalać .

Nie wiem czy to coś da ale warto spróbować. Możliwe, że i tak będzie potrzeba stawiać wszystko na nowo i tu np. w BMW powiedzą Ci że robią to tylko na nowych sterownikach o ile synchronizacja nie zadziała.

 

Najłatwiej będzie zamówić programator CAS4

http://www.ebay.co.uk/itm/2017-R270-V1-20-BDM-Programmer-for-BMW-CAS4-BDM-Programmer-Auto-K-ey-Programmer-/182752164563?hash=item2a8ce0bad3:g:gYEAAOSw9XhZ4qCt

 

I tu będziesz mógł wykasować i postawić od nowa wszystko - ten tani zestaw jest do pracy na aucie.

Opublikowano

więc tak:

e90 kręci na cas i ewsie zarówno od e87 jak i swoim ale nie odpala, iskry nie ma to już sprawdzałem, połączyć się z silnikiem nie moge ani na ews z e87 ani na tym z e90

jeśli chodzi o e87 to tak jak wspomniałem cas zapisał sobie przebieg z e90 i pewnie dlatego nie pali.

nie rozumiem tylko jednego jeśli sprzedają na alle różne startowe zestawy z ews i cas to jak to ma działąć? sprzedawcy się zarzekają że wkłądam i odpalam a synchronizacja?

Znamy może kogoś kto sobie z tym poradzi w miare nie daleko od Wrocławia?

Opublikowano

Jeżeli e87 miała mniejszy przebieg jak twoje e90 to pewnie zapisał się wyższy przebieg. No i powracając do e87 jest problem bo w innych sterownikach jest mniejszy przebieg. Poszukaj na necie ludzi co cofają - korygują przebieg, może to pomoże. Spróbuj przełożyć licznik z e90 do e87 i zobaczyć czy zapala.

 

Czy w twoim e90 jest fabryczny alarm ? Jeżeli tak spróbuj go odkodować , dezaktywować. Jeżeli silnik kręci a nie ma iskry to jedynie jakieś zabezpieczenie musi być, zobacz czy nie ma jakiś bezpieczników w skrzynce z ews lub jakichś przekaźników. Sprawdź przekaźniki w skrzynce z bezpiecznikami. Sprawdź czujnik ciśnienia paliwa, jeżeli pompa działa cały czas może nie osiąga danego ciśnienia to i komputer nie poda iskry.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jak zakończył się temat w tym n46?

Nie wiadomo-kolega nie odpisal

viewtopic.php?f=70&t=328167

Sprawdź czujnik ciśnienia paliwa, jeżeli pompa działa cały czas może nie osiąga danego ciśnienia to i komputer nie poda iskry.

Iskra bedzie bez cisnienia ale tak jak kolega zwrucil uwage na caly czas dzialajaca pompe oprucz czujnika moze byc ludzki blad...

Sprawdz czy masz dobrze podpiete przewody paliwowe-w wielu samochodach jest mozliwosc pomylki a ty kupiles auto z silnikiem w kartonach i jesli niechcacy podpiales zasilanie pompy do powrotu ukladu wtryskowego to pompa moze nigdy nie ugnieciesc cisnienia...

Tak jak kolega Bialaalpina napisal sprawdz czy jest iskra i spruboj odpalic na samostart nastepnie zrob pomiar cisnienia paliwa i kompresji

Opublikowano

Nie no spokojnie takich błędów nie popełniam raczej ;-)

temat zakończony.

e87 - złamany czpień na wsuwce w komputerze (tym pod maską) nie było styku.

e90 - brakowało bezpieczników, znalazłem schemat i wynik był taki że 3 x 10 małe było wolne po założeniu odpaliło ( coś tam elektronik jeszcze poustawiał ale co to już nie wiem)

Dzięki za pomoc

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.