Skocz do zawartości

E36 M50B25 kompletny brak mocy


Czechu98

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie tak dawno zakupiłem Bmw e36 z silnikiem M50B25 bez vanosa i od momentu kupna silnik mocno nie domagał nierówno pracował na wolnych obrotach, falował itp. Tak więc wziąłem auto na warsztat i jak się okazało sonda była uszkodzona, założyłem inną sprawną, w kolektorze dolotowym był sparaciały przewód od regulatora ciśnienia paliwa i zasyłał tam lewe powietrze, tak samo guma łącząca przepustnice z przepływką była nieszczelna i została wymieniona, po tych naprawach nastąpiła poprawa pracy silnika przestał falować i trzymał stałe obroty jednak na wolnych obrotach było słychać nie do końca równą prace silnika i w dalszej kolejności brak mocy, tak więc pojechałem podpiąć ją pod komputer żeby zobaczyć błędy i sprawdzić odczyty z czujników i tu się zdziwiłem ponieważ w komputerze były tylko stare błędy i po ich usunięciu nie pojawiło się nic nowego tak samo odczyty z czujników, wszystko w jak najlepszym porządku sonda prawidłowo pracuje, przepływomierz na wolnych obrotach ma ok 2.3 V a na wysokich dochodzi do ok 4.5 V czyli wszystko sprawne, następnie sprawdziłem ciśnienie sprężania i tu kolejne zdziwienie ciśnienie na każdym cylindrze wynosi 14 bar na rozgrzanym motorze i miedzy cylindrami nie ma nawet 0.5 bara odchyłki, pomyślałem że może rozrząd jest przestawiony i wczoraj zrzuciłem pokrywę zaworów i sprawdziłem ustawienie wałków i myślałem że już znalazłem przyczynę takiej pracy silnika wałki względem siebie było sporo odchylone tak więc wszystko rozmontowałem, wszystkie popychacze zostały opróżnione ze starego oleju po to żeby wykluczyć podpieranie się zaworów przez popychacze, następnie poskładałem wszystko do kupy rozrząd ustawiłem tak jak ma być ustawiony i poskładałem resztę silnika i przystąpiłem do uruchomienia po odpaleniu silnik pracował jak diesel ze względu na to ze popychacze muszą się napełnić olejem, silnik chwile popracował popychacze ucichły i silnik zaczął równiutko pracować, tak więc ja ucieszony myślę sobie że silnik wreszcie moc odzyska i poczuje wreszcie te 190 koni wyjeżdżam na drogę a tu kompletny brak mocy tak więc wróciłem do domu i postanowiłem sprawdzić ciśnienie na listwie paliwowej, na wolnych obrotach wynosi ono 3 bar a po dodaniu gazu spada tak na ok 2.7 bar, odpiąłem również komputer od zasilania bo może musi się zresetować czy coś, jednak to nie przyniosło żadnego rezultatu, tak więc zwracam się do was z prośbą o pomoc, ponieważ chciał bym żeby to auto wróciło do takiej mocy jak ma być bo mam dość denerwowania się na to auto :( a i jeszcze jedno auto jest po swapie z 2.0 ma 2.5 bez vanosa i sprawdziłem po vinie z komputera to że pochodzi z bmw e36 2.5 z 1992r. i nasuwa mi sie taka myśl że może to komputer jest od silnika z vanosem a sam silnik go nie posiada i to może jest przyczyną, ale niech mnie ktoś upewni, Z góry dziękuje za pomoc, Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Witam.

Po wciśnięciu gazu ciśnienie paliwa ma wzrosnąć a nie spaść. Raczej pompa paliwa już nie domaga.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.