Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Na wstępie chciałbym napisać że jestem bardzo zielony z mechaniką, lubię grzebać przy swoim aucie i takie proste rzeczy które mogę zrobić bez kanału wolę zrobić sam także mam nadzieję że zrozumiecie mój problem, ciężko mi go wytłumaczyć.

 

Mam problem ze swoją bunią, mianowicie pali się check engime, po podłączeniu pod komputer wyskakuje błąd zapłonu na cylindrze 1, po chwili na cylindrze 2 by później wypierdzielić błąd na cylindrze 3. Pomyślałem sobie że może świece do wymiany bo w końcu zrobiłem na nich prawie 50tys, więc się za nie zabrałem, kupiłem nowe

które wkręciłem jak trzeba ale problem nie zniknął...

Ogólnie to silnik najczęściej wpada w nierówną prace gdy jest na biegu jałowym wtedy wystarczy go zgasić zapalić na nowo i znowu działa normalnie (tzn. ma moc ale czuć trochę nierówną prace). Pomyślałem że to może do wymiany będą cewki bo w końcu one (chyba) też mogą powodować błąd.

Odpaliłem silnik i zacząłem po kolei odpinać z wtyczek cewki, odpiąłem pierwszą praca silnika się nie zmieniła, odpiąłem 2,3,4,5,6 to już było czuć różnice że spada moc i chodzi bardziej nierówno. Na tej podstawie stwierdziłem że do wymiany jest 1 cewka więc żeby się upewnić odpiąłem ją ale nagle odpięcie jej pogorszyło prace silnika zdziwiło mnie to bo wcześniej "nie działała", odpiąłem 2 cewkę i teraz ona nie reagowała odpinanie jej i wpinanie nie zmieniało pracy silnika. Po chwili grzebania i sprawdzania czy to 1 cewka czy 2 jest do wymiany obie nagle zaczęły działać i 3 zaczęła szwankować...w skrócie 1,2,3 cewka naprzemiennie dziwnie pracują...

Co to może być, co zrobić? Cewki były wymieniane w tym samym czasie co świece (50tys temu).

 

Edit: Dla mnie numeracja cewek idzie od przodu samochodu do tyłu (nie wiem czy jest właściwa), mogę pozamieniać miejsca cewek (sprawdzić co się stanie), np pierwszą z czwartą lub drugą z szóstą itd?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz pozamieniać cewki, ale sprawdź szczelność kolektorów wydechowych, jak masz takie cyrki tylko na bank 1 to tam szukałbym przyczyny. Dolot oczywiście też przejrzyj i węże odmy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Znam silniki M54 w których było wymienione połowę osprzętu,druga połowa podmieniona na sprawne i usterka nadal występuje.

W jednym z silników wszystkie cewki,świece,kolektor ssący z przepustnicą i zaworem disa,kolektor wydechowy uszczelniony,podmienione czujniki stukowe,zmieniony program w ecu,sprawdzona kompresja na zimnym i ciepłym silniku(jak to w M54 była za duza),wymieniona odma,przepływka,czujniki wałka i wału,sondy lambda,wtryskiwacze paliwa itd.

Wypadanie tylko na jednym cylindrze i tylko na zimnym silniku,na wolnych obrotach.

Nie było wypadania zapłony,gdy silnik po odpaleniu trzymany był na przynajmniej 2 tyś obrotów przez jakiś czas,oraz podczas jazdy.

Komputera wskazywał korekcje na tym cylindrze na +8,czyli zalewało paliwem (świeca mokra).

 

W łatwiejszych przypadkach z podobnymi objawami powodem była nieszczelność kolektora ssącego,disa,odmy,w jednym pęknięty kolektor wydechowy w innym pompa paliwa.

Nie uzyskasz odpowiedzi na swój problem z silnikiem,trzeba sprawdzać,diagnozować.

Na początku sprawdź korekcje na cylindrach.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Siemanko,


mam ten sam problem, który opisuje Kerrak, z tym, że dotyczy e39 m54b25 z 2001 roku.

Zapłony wypadają tylko i wyłącznie w trakcie pracy silnika na biegu jałowym, najczęściej, gdy zjeżdżam z autostrady i stoję na czerwonym świetle na przysłowiowym luzie dłużej niż dwie minuty.


O dziwo nigdy nie miałem problemu z rozruchem m54 na zimnym silniku. Zapłony nigdy nie wypadły podczas jazdy. Wyłączenie zapłonu i ponowne uruchomienie silnika rozwiązuje problem.


Dopiero biorę się za diagnozę, także w weekend postaram się wrzucić wszystkie dane z INPY + w jakim stanie jest osprzęt ze strony dolotowej, wtryskowej i zapłonowej.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jak tam Kolego? Coś więcej wiesz? Ja borykam się z tym samym problemem. W moim m54b25 po wrzuceniu na "park" gdy silnik chodzi zaczynają wypadać zapłony. W lato nie miałem problemów, dopiero teraz jak temperatury w okolicach "0 st. C" nawet po zrobieniu ok.30km,rozgrzaniu silnika i wrzuceniu "P", na luzie zaczyna telepać budą...Czy to pb czy lpg nie ma znaczenia.Odpala za pierwszym strzałem, podczas jazdy wszystko ok,jest moc, spalanie w normie ale na postoju zaczyna się dramat. Po wyłączeniu silnika i ponownym załączeniu jest już dobrze. Jadę w tygodniu na wymianę butli do dobrego gazownika, może posprawdza mi sondy itd. Teorii jest mnóstwo... Daj znać jak tam u Ciebie. :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Więc zapewne wtryskiwacz lpg.

TomatoPL odepnij cewkę przy butli lpg, wypal resztę gazu z układu aż zgaśnie, skasuj adaptacje i zrób 100 km na pb, jak problem nie pojawi się to wiadomo, że przyczyną jest instalacja; samo przełączenie na pb nie załatwia sprawy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.