Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć koledzy.

 

Czy ktoś ma wskazówki jak prawidłowo wykonać montaż wyjętych do sprawdzenia wtryskiwaczy w M57D30? Chodzi mi mianowicie:

 

- Jak poprawnie oczyścić gniazda wtryskiwaczy?

- Czy można/trzeba wtryskiwacze czymś smarować żeby swobodnie weszły?

- Jak wykonać poprawnie pierwsze odpalenie? Tzn. czy przewody od razu zakręcać na gotowo czy może kręcić rozrusznikiem żeby paliwo pociekło?

- Czy trzeba dokonywać jakiś korekt komputerowych oprócz resetu korekcji? Nie wiem, może np. DISem coś korygować (kilka wtrysków nie z kompletu)?

- Czytałem, że trzeba delikatnie je dokręcać i w sumie moje ciężko się nie odkręciły. Czy naprawdę łatwo to przedobrzyć?

- Coś o czym nie wspomniałem?

 

Będę wdzięczny za te odpowiedzi

Opublikowano
Mozna za kilka zł kupic szczotki do czyszczenia,smar miedziany bądź ceramiczny bardzo wzkazany,przewody dokrecić na gotowo(szkoda syfu sobie robić dodatkowego),korekcje mozna skasować ale jak zostawisz jak jest nic sie nie stanie,M6 szpilka wiec klucz na 3/4 i z czuciem nie mocno.
Opublikowano
A nie będzie tragedii jak oczyszczę to zwykłą szmatką na wkrętaku? Szczerze to te gniazda nie są brudne bo widać w nich tylko jakąś tam pastę, którą kiedyś mechanik posmarował jak już raz wyciągał - być może to właśnie smar miedziany? Czy wkładanie na sucho jest błędem? Nie wiem gdzie dostanę taki smar :/ A co do przewodów na gotowo od razu odpalać czy jednak pokręcić silnikiem żeby paliwo doszło na odłączonych wtyczkach od cewek?
Opublikowano
ja po regeneracji wtryskiwacza normalnie posmarowałem tą część, która siedzi w gniazdzie smarem ceramicznym,aby na przyszłość się nie męczyć, syfki, które mi wpadly do gniazda wciągnąłem odkurzaczem i wpakowałem wtrysk :) wszystko śmiga juz prawie rok ps pierwsze odpalenie normalnie bez żadnych kombinacji, po prostu odpaliłem trochę podymił na biało i pozniej ok
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jarzma wtryskiwaczy nie dokręca się z czuciem tylko momentem 9mm, jeżeli będą za mocno lub za lekko dokręcone to będą stukać (sprawdzone), chyba, że ktoś ma takie wyczucie to ok :wink: jak syf jest to wyciągnij odkurzaczem a jak nie to możesz szmatką wytrzeć i będzie ok. Pamiętaj o nowych podkładkach miedzianych + wcześniejsze ich podgrzanie. Przewody paliwowe na gotowo, jeżeli będzie duży problem z odpaleniem to możesz odpowietrzyć, tylko podłóż szmatkę. Teraz to przyjemna robota, często w tych silnikach ciężko jest je wyjąć a to masz już za sobą :cool2: pamiętaj o nowych podkładkach kolektora dolotowego, jeżeli dawno nie były wymieniane (będą twarde), przy okazji polecam wymienić węże podciśnienia, bo dojście jest bardzo dobre. Na koniec skręcenie kolektora momentem 10nm (m6) i 15nm (m7), jest to bardzo ważne, ponieważ łatwo ukręcić śruby m6.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dzięki panowie za odpowiedzi. Powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz. U tzw. pompiarza poprosiłem o nowe miedziane podkładki i takie dostałem, ale wchodzą one luźno na wtryski, w ogóle się praktycznie nie zazębiają no chyba, że je lekko przekantuję. Natomiast stare podkładki były zazębione, ale nie wiem czy to kwestia jakiegoś rozmiaru czy po prostu od starego nagaru tak się dzieje? Czym podgrzać podkładki, bo robię to w dosłownie warunkach polowych? Czytałem, że ma być 9Nm, ale nikt nie pisał, że za mocno lub za lekko będzie stukać :/ Czy można to np. dokręcić i wtedy podjechać do kogoś i zweryfikować kluczem? Czy jak już za mocno skręcę i później poluzuję to szlag uszczelkę miedzianą trafi?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powinieneś zrobić to od razu na gotowo, podgrzewa się je żeby dobrze ułożyły się, można to zrobić na kuchence gazowej :wink: jeżeli nie masz klucza dynamometrycznego to nie masz wyjścia, dokręć z czuciem, podjedź i dopiero dokręć, lepsze to niż jazda ze zbyt mocno lub zbyt słabo dokręconymi. Stare podkładki trzymały się na nagarze, więc możesz przekosić, jak wpadną w gniazdo to też ułożą się jak trzeba.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dzięki wielkie Maniek! To mocno rozwiewa moje wątpliwości! Całą robotę robię jednym kompletem kluczy w walizce i na parkingu pod blokiem, a mieszkam na 4 piętrze. Podładki podgrzewać na wtrysku czy nagrzać np. na wkrętaku i wtedy wrzucić?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz chwycić ją małymi kombinerkami, tylko trochę nabiegasz się :P i zdąży ostygnąć..pomyśl może o mocnej zapalniczce, czy czymś w tym stylu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dobra, dynamometr już załatwiłem :) Teraz jeszcze pytanie jak to podgrzać. Pewnie jakąś większą zapalniczką będę próbował bo nic nie wymyślę pod blokiem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nieźle :8) będzie porządnie zrobione, niejeden mechanik mógłby się zawstydzić :lol: ja smaru nie używam do wtryskiwaczy, ale jest wysokotemperaturowy to pewnie będzie ok.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co Ty..na poważnie! Mało który mechanik rozgrzewa podkładki, na dodatek dokręcają wszystko na czuja, bo tak jest szybciej :x będzie dobrze :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Użycie smaru wysokotemperaturowego przy wtryskach czy np świecach żarowych jest BARDZO wskazane, z bardzo prostej przyczyny - potrafi dość znacznie ułatwić późniejszy demontaż wykręcenie tego z silnika. Jak wkręci się to bez smaru i się to potem wszystko porządnie zapiecze to się zaczynają potem cyrki z wyrywaniem wtrysków specjalistycznym sprzętem bądź rozwiercanie ich i różne takie rzeźby...

Pzdr.

Opublikowano

To jeszcze powiedzcie mi, którą część wtryskiwacza smarować oraz czy oring też mogę zmarować, czy powyżej oringu już nie ma potrzeby smarowania?

 

EDIT:

 

Dobra, na logikę posmarowałem część pasowaną na której widać, że jest osadzony wtrysk :) Dzisiaj założyłem 3 sztuki, jutro reszta.

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki jest problem z silnikiem?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Czujnik ciśnienia na listwie :mrgreen:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
That's right Bonzo. Widziałeś mój temat na bmw5er.pl czy zgadłeś? :) Na pocieszenie mam ciut lepsze korekty. Ogólnie rzucało silnikiem i szarpało w trakcie jazdy. Jakiś czas temu miałem sparciałe przewody czujnika ciśnienia na listwie i gdy ruszałem kablem to zmieniała się praca silnika. Po wymianie przewodów i wtyczki przez jakiś tydzień, moze dwa było okej, ale objawy wróciły identyczne z tym, że już ruszanie przewodem nie dawało poprawy. Po wymianie wtryskiwaczy kupiłem używany czujnik ciśnienia na listwę za 20zł z fiata doblo (ten sam bosch co w e39) i wszystko wróciło do normy... :duh:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szkoda roboty i kasy..nie było widać skoków ciśnienia na szynie cr podczas jazdy?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
No właśnie sęk w tym, że skrupulatnie jeździłem z kompem i z disem i z inpą i nie było żadnych skoków, natomiast gdy silnik zaczynał świrować to się korekty rozjeżdżały, cuda wianki i myślałem, że się wtrysk zacina. Jak już zawiozłem go na sprawdzenie i okazało się, że jest w miarę okej to się wkurzyłem i zawiozłem pozostałe 5. Tamte były już gorsze niż ten pierwszy podejrzany i tamte zmieniłem. Gdyby co to mam na sprzedaż 2 wtryski od 3.0d i 2.5d bo dwa miałem takie włożone przez poprzedniego właściciela... :duh:
Opublikowano

Maniek, przed wymianą wtryskiwaczy nagrałem parametry live, które sobie potem na postoju analizowałem (nie kumam ludzi, którzy nagrywają to telefonem). Sprawdź sam czy potrafił byś stwierdzić po tym, że czujnik ciśnienia podaje złe parametry? Ja uznałem w tamtym czasie, że nie widzę nic niezwykłego. Dla orientacji obrotów silnika jest też nagrany dźwięk więc można zrobić głośniej i słychać dźwięk silnika. Dodatkowo wyświetlałem prędkość i obroty samochodu. Ogólnie podczas całego nagrania silnik szarpał.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak byk widać, że ciśnienie świruje, przez moment zgodne z oczekiwanym, za chwilę za małe i zaraz za duże. W inpa trochę lepiej byłoby widać na słupkach. Pewnie obstawiałbym zawór a nie czujnik cr, bo rozumiem, że błędu nie było, ale wtryskiwacze zostawiłbym w spokoju.

 

Ale z drugiej strony jakby to był zawór to byłoby cały czas za małe lub za duże a nie takie skoki. Więc jakby trochę podrapać się po głowie to można wydedukować, że bardziej prawdopodobny jest świrujący czujnik :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.