Skocz do zawartości

Pierwsza G01


Kruk

Rekomendowane odpowiedzi

Licząc tak to rzeczywiście się nie opłaca, ale...

jak zauważył ktoś wcześniej : ja kupując dla siebie nie zapłacę na pewno w salonie 68 tys., brak wszystkich pozostałych opłat, mam zwolnienie z tax, wysyłka jakieś 700-800 usd,programowanie na EU na miejscu (100 usd),itd.

I tak mogę mieć fabrycznie nowe M4 za mniej niż 240 tys w Polsce (+rejestracja) :wink:

Dlatego m.in. nie można oficjalnie wysłać nowego Range Rovera z NYC do Europy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 146
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chodzi Ci o mienie przesiedleńcze czy o czym mówisz? Chodzi Ci o to, że ogólnie w USA użytkując taki pojazd nie poniesiesz takich opłat? Taka dyskusja jest trochę bezcelowa, bo punktem wyjścia było, że opłaca się sprowadzić auto z USA.
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o mienie przesiedleńcze czy o czym mówisz? Chodzi Ci o to, że ogólnie w USA użytkując taki pojazd nie poniesiesz takich opłat? Taka dyskusja jest trochę bezcelowa, bo punktem wyjścia było, że opłaca się sprowadzić auto z USA.

 

Punktem wyjścia było moje stwierdzenie, że opłaca się sprowadzić auta luksusowe/droższe. To wyliczenie dotyczy konkretnie BMW M4 dla mnie.

W ubiegłym roku sprowadzałem : RS7, Macana S i dwa Leafy. Wszyscy właściciele mega zadowoleni :wink:

Oczywiście zgadzam się, że wszystko zależy od wielu czynników i nie można generalizować. Moje stwierdzenie, że ceny BMW Polska są trochę z kosmosu jest niezmienne od wielu lat.

Są to tylko przeciętne (w mojej ocenie) auta za nierozsądną cenę. Oczywiście łatwo to mówić z perspektywy rynku amerykańskiego...

G01 jest tu klasyfikowane jako small SUV :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież jak ktoś od Ciebie kupi to i tak musi akcyzę zapłacić. Nie wiem jak jest z vat kupując od Ciebie, ale ściągając samemu trzeba 23% zapłacić. Później można bez problemu odliczyć 1/2 ale kupując w salonie wygląda to tak samo. Czyli nawet pomijając dla prostego wyliczenia vat - auto z US 68k$ * 3.4 ~ 230k netto. Auto z PL 370k - rabat - vat = 250k netto. Jeżeli to jakoś omijasz to :cool2: , ale dla kogoś kto nie siedzi w tym biznesie... nie jest to duża różnica. Do tego transport, koszty przystosowania i brak gwarancji nie zachęcają. Właśnie jak to jest w BMW z gwarancją teraz przy autach z USA?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie twierdziłem ,że sprowadzam auta na sprzedaż.. więc nie wiem skąd te wyliczenia ? :wink:

Jeśli chodzi o gwarancję, to BMW raczej nie uznaje, inaczej jest z grupą VW (te auta można przystosować w Stanach do specyfikacji EU i otrzymują nową gwarancję

(zwykle krótszą niż w US). Co do cen, to bywa różnie, ja np. kupiłem X3 35i wyposażone praktycznie we wszystko oprócz haka za 49 tys. usd. (katalogowo 59 + tax).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

dziś po raz pierwszy dołączyłem do klubowiczów od 2015 posiadam X3 F25 20d . jestem bardzo zadowolony. Poprzednio przez 7 lat dojeżdżałem Tiguany VW

Jednak zdecydowałem sie na nowa x3 ale 30d ,trochę nią pojeździłem bo dostałem w salonie na cały dzień do testów.

Rewelka dodatkowe wygłuszenie szyb przednich i przy 150 ledwie słychać szumy. Nierówności super wybiera jakość w środku

bajka wszystko superowe.

Po przesiadce na moja X3 to poczułem sie w jakoś mniej komfortowo. Czekam na odbiór koniec lutego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, nie chcę zakładać nowego.

Zmieniamy w domu auto. Pozbywamy się starej generacji X3 i chcemy coś nowego. Auto chcemy odebrać w okolicach połowy sierpnia.

Mamy skonfigurowany i wyceniony taki egzemplarz nowej X3

attachment.php?attachmentid=6375&d=1515930198

attachment.php?attachmentid=6376&d=1515930243

attachment.php?attachmentid=6377&d=1515930256

attachment.php?attachmentid=6378&d=1515930265

attachment.php?attachmentid=6379&d=1515930278

attachment.php?attachmentid=6381&d=1515930314

attachment.php?attachmentid=6380&d=1515930293

attachment.php?attachmentid=6382&d=1515930326

dodatkowo:Ogrzewanie foteli przednich, Real Time Traffic, System nawigacyjny professional, Parking assistant

Auto muszę zamówić w lutym, żeby odebrać w wyznaczonym terminie.

Wszystko pięknie, ładnie ale... będzie to już 3 BMW w domu i zastanawiamy się czy nie zmienić marki (z BMW jesteśmy zadowoleni).

3 dni spędziliśmy na przeglądaniu testów i prezentacji z youtuba, konfigurowaniu aut itp.

Oto nasze wnioski i uwagi (subietywne) z oględzin różnych marek w salonach (szukamy Suva w okolicach 240-270kPLN brutto ceny katalogowej):

1. Audi Q5- nie podoba nam się stylistyka tylnej części nadwozia (przejście tylnych błotników w klapę bagażnika - jakby w tym miejscu auto było spuchnięte)

2. Lexus NX300h - za takie pieniądze to trochę za słabo wykończone (plastiki i przyciski jakby z tańszej Toyoty), bagażnik wykończony budżetowo

3. Volvo XC60 - bardzo dobre wrażenie, dla nas najmocniejszy rywal X3. Ma tylko jedną wadę wg mnie. Sterowanie przez ten tablet.

Autem głownie będzie jeździł mój tata (starszy człowiek, który z nowymi technologiami rożnie sobie radzi (ma Nokię na przyciski, a nie smartphona, obecne X3 ma bez navi i żadnego przycisku na M-pakietowej kierownicy i w manualu. Do automatu przekonałem go dopiero moją 3GT)

Pozostałe:

4. Mercedes GLC - nie byliśmy w salonie nie jesteśmy w ogóle ta marką zainteresowani

5. Alfa Romeo Stelvio - nie byliśmy w salonie, dopiero teraz sobie przypomniałem o tym modelu

 

6 . powyższe nowe BMW X3 - podoba się, mamy zaufanie do marki, czuć, że to premium i za co się płaci, mechanicznie mam nadzieję ze będzie ok ( w starym wymienione wtryski przy 72kkm i jakieś skrzypienia z przedniej osi).

Nasze oczekiwania:

-żeby w parze szły cena z jakością

-musi palić rozsądne ilości paliwa (ok. 7-8 ltr)

-żeby należało do tych uznawanych za mało awaryjne (Koledzy, wiadomo coś o awaryjności nowej X3?)

 

Co byście Wy koledzy i koleżanki wybrali i dlaczego? Nie mamy "ciśnienia" na żadną z marek.

 

Jak pisałem to ja również zamówiłem nowa X3 30d , u mnie w rodzinie obydwaj synowie maja BMW 3 Coupe i 2 Cupe i nie zamienili by je na inne.

Testowałem nową X3 cały dzień i zapewniam jest rewelacyjna :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Stanach X3 40i trochę chyba z przestrzeloną ceną. Wyjściowa wersja jest tylko o 900 usd tańsza niż Porsche Macan S. Tylko maniacy wybiorą BMW G01...

Ma wprawdzie nieco więcej mocy, ale ciągle dla mnie ukochana marka traci dystans do ,,premium''.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Ale chyba tylko w salonie, bo na bmw.pl nie ma żadnego info na ten temat.......

Masz jakiś cennik? Możesz go tu wrzucić?

 

cena na marzec G01 xDrive25d to 217 000 PLN, poza nowym silnikiem nie ma zmian w wyposażeniu

od marca drożeją inne wersje o kilka tysięcy PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dawno się nie udzielałem więc pozwólcie że się podzielę wrażeniami z nowej X3 20d.

Samochód w Naszych rękach od 10 dni i jakieś 800km zrobione.

Auto kolor brylantowo szary z MPakiem i dosyć dopchane.

Poprzednie F25 mieliśmy z motorem 28i który wydawał mi się minimum do tego typu auta ale po 5 latach użytkowania zraził wysokim spalaniem stąd pomysł na najsłabszego diesla tym bardziej że to wóz żony i ja sporadycznie tym się będę poruszał. Zdecydowaliśmy się ładnie doposażyć i odpuścić mocniejszy silnik tym bardziej że żona rzadko kogokolwiek wyprzedza:P

 

Zacznę od minusów, fotele sportowe są baaardzo słabe i długo mi zajęło by poczuć się w nich wygodnie tzn dopasować ustawienia by było tylko względnie. Nie kojarzę już jakie są alternatywy ale potężniejsze osoby które próbują się wpasować w ten wóz uczulam na tym punkcie, sam nie jestem żadnym kafarem ale te "kubła" są bardzo słabe szczególnie jeśli chodzi o nogi. Moje odczucia to że ten fotel jest gorszy niż w F25 (tam też mieliśmy sportowe).

Rozstałem się też ostatnio z A6 i uważam te fotele w X3 za dramatyczne.

 

Kolejnym dużym minusem tego auta w moim odczuciu jest układ kierowniczy, co kojarzę dalej elektryczny i jak na mój gust chodzi wyjątkowo ciężko - tak jak i w F25. To wg mnie duży minus, Audi mnie rozpieściło więc potencjalnym nabywcom proponuję dobrze to porównać z nowymi XC60 i Q5.

Co do wymiarów auta to muszę się przyznać że miałem problemy z parkowaniem tego auta w parkingu podziemnym, może muszę się przyzwyczaić do widoku 4 kamer ale pikanie ostrzegawcze i zagubienie się w odczycie obrazu z monitora sprawiły że czułem że jestem w kropce:P Znów wrażenie że duże auto. NIe wiem co żona powie, może znów∑ porostu zarysuje :)

Na plus wielka Navi i nowy interface - myślę że świetnie rozwiązane łącznie z cyfrowymi zegarami.

 

To chyba największe mankamenty tego auta. W F25 bardzo narzekałem na komfort resorowania mając 18" koła i brak Damper Control. Teraz mamy zawias regulowany i koło 19 i jest o niebo lepiej. Czuć że auto urosło, dużo lepiej sie prowadzi i jego zachowanie w zakrętach to prawdziwe BMW, można go fajnie dociskać i zachowuje się bardzo neutralnie. Żadnych przechyłów i naprawdę fantastyczne prowadzenie. Auto czuć że schudło i nabrało dużej lekkości mimo iż odnoszę się do 20d!

I tu kolejny zestaw moich "achów". Gdyby nie był to wóz dla żony to byłbym w przekonaniu że 20d to zawalidroga a okazało się że bardzo mi się spodobał. Tu daję od siebię 5+! Można bez problemu zapracować na mandaty :P Znó∑ jak to mówią wszystko zależy od kierownika który prowadzi, ja czuję że można go jakoś podeptać :)

 

Zużycie paliwa na bardzo przyzwoitym poziomie (8.2 miasto w te zimne dni i troszke na ekspresówcw max 160kmh). Myślę że silniczek daje rade i jak usłyszałem że pojawi się w ofercie 25d to myślę że to poleciłbym jako złoty środek. Teraz kolejny "Ach i Och"... Panowie i Panie.... jak oni tego łobuza wyciszyli... 150kmh i jest wspaniale! Auto odpalone na wolnych jest praktycznie cichuteńkie. Jeździłem dziś cały dzień F11 25d i niestety ale stare "5" trzeba uznać za traktor! Tu jest niesamowity postęp.

 

Audio mamy H&K, myślałem że będzie dobrze ale... gra że tak powiem względnie ale są to lata świetlne od B&O które miałem w A6 więc nie wiem czy warto sie tym interesować, znów powrót do tematu że A6 mnie rozpieściło.

 

To tyle z moich odczuć. Jeśli bierzecie pod uwagę ten wóz to porównajcie opcje foteli na tle konkurencji oraz układ kierowniczy. Skóra dalej "Dakota"... nie wiem czy nie lepiej zakupić MPak z tapicerką materiałową i dać obrobić dobrą skórą u znanego tapicera łącznie z deską - nie znam cen ale ta skóra... dalej słabiutka i tęsknie za Valconą w Audi, zwróćcie uwagę na ten punkt. Czego najbardziej mi brakuje to że nie wziąłem dostępu komfortowego.

 

Reasumując to nowe G01 to fajny wóz ale dalej bardzo drogi. Gdybym miał jeszcze raz sie zastanowić to nie wiem czy nie forsowałbym G30 albo nowego Q5 no ale cóż... żona G01 po prostu kocha :P wiec i ja jestem happy.

 

To tyle odemnie. Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje z powodu zakupu nowego auta i dzięki za sympatyczny opis pierwszych wrażeń!!!!

Kiedy wstawisz fotki auta?

Czy zamawiałeś dżwiękoszczelne szyby? Czy auto po prostu samo w sobie jest takie ciche?

Możesz porównać wartości spalania f25 28i i g01 20d?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje z powodu zakupu nowego auta i dzięki za sympatyczny opis pierwszych wrażeń!!!!

Kiedy wstawisz fotki auta?

Czy zamawiałeś dżwiękoszczelne szyby? Czy auto po prostu samo w sobie jest takie ciche?

Możesz porównać wartości spalania f25 28i i g01 20d?

 

Tu fotki świeżo po detailingu

https://www.facebook.com/onemanarmydetailing/photos/pcb.1630243147052148/1630221990387597/?type=3&theater

 

Szyb dźwiękoszczelnych nie zamówiłem bo się spóźniłem z tym tematem i już nie mogłem ruszać konfigu. Koszt wyjątkowo nieduży i myślę że byłoby warto.

Co do spalania to chyba za wcześnie by wyliczyć miejską średnią, temperatury wyjątkowo niskie i przebieg też mały.

Na tą chwilkę jest 8.4 ale jak motor sie dotrze to też zapewne spadnie. W 28i w żony użytkowaniu minimum było to 12.2 średniej ale godziny ruchu i korek to strach było patrzeć na komputer. Póki co ten motorek uważam za pozytyw :cool2:

Po niedzieli zrobię nim dłuższą trase to będę miał więcej odczuć.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.