Skocz do zawartości

Pierwsza G01


Kruk

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 146
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...

Jestem tak zarobiony że nie mam kiedy wrzucić fotek, tak wygląda mój config z tyłu ;) przejechałem 1200 km, jeździ się super, fotele sportowe nie takie wygodne jak w serii 1 ale wyciszenie wnętrza jest na bardzo dobrym poziomie.

https://www.dropbox.com/preview/Photos/x3g01.jpg

x3g01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podepnę się pod temat, nie chcę zakładać nowego.

Zmieniamy w domu auto. Pozbywamy się starej generacji X3 i chcemy coś nowego. Auto chcemy odebrać w okolicach połowy sierpnia.

Mamy skonfigurowany i wyceniony taki egzemplarz nowej X3

attachment.php?attachmentid=6375&d=1515930198

attachment.php?attachmentid=6376&d=1515930243

attachment.php?attachmentid=6377&d=1515930256

attachment.php?attachmentid=6378&d=1515930265

attachment.php?attachmentid=6379&d=1515930278

attachment.php?attachmentid=6381&d=1515930314

attachment.php?attachmentid=6380&d=1515930293

attachment.php?attachmentid=6382&d=1515930326

dodatkowo:Ogrzewanie foteli przednich, Real Time Traffic, System nawigacyjny professional, Parking assistant

Auto muszę zamówić w lutym, żeby odebrać w wyznaczonym terminie.

Wszystko pięknie, ładnie ale... będzie to już 3 BMW w domu i zastanawiamy się czy nie zmienić marki (z BMW jesteśmy zadowoleni).

3 dni spędziliśmy na przeglądaniu testów i prezentacji z youtuba, konfigurowaniu aut itp.

Oto nasze wnioski i uwagi (subietywne) z oględzin różnych marek w salonach (szukamy Suva w okolicach 240-270kPLN brutto ceny katalogowej):

1. Audi Q5- nie podoba nam się stylistyka tylnej części nadwozia (przejście tylnych błotników w klapę bagażnika - jakby w tym miejscu auto było spuchnięte)

2. Lexus NX300h - za takie pieniądze to trochę za słabo wykończone (plastiki i przyciski jakby z tańszej Toyoty), bagażnik wykończony budżetowo

3. Volvo XC60 - bardzo dobre wrażenie, dla nas najmocniejszy rywal X3. Ma tylko jedną wadę wg mnie. Sterowanie przez ten tablet.

Autem głownie będzie jeździł mój tata (starszy człowiek, który z nowymi technologiami rożnie sobie radzi (ma Nokię na przyciski, a nie smartphona, obecne X3 ma bez navi i żadnego przycisku na M-pakietowej kierownicy i w manualu. Do automatu przekonałem go dopiero moją 3GT)

Pozostałe:

4. Mercedes GLC - nie byliśmy w salonie nie jesteśmy w ogóle ta marką zainteresowani

5. Alfa Romeo Stelvio - nie byliśmy w salonie, dopiero teraz sobie przypomniałem o tym modelu

 

6 . powyższe nowe BMW X3 - podoba się, mamy zaufanie do marki, czuć, że to premium i za co się płaci, mechanicznie mam nadzieję ze będzie ok ( w starym wymienione wtryski przy 72kkm i jakieś skrzypienia z przedniej osi).

Nasze oczekiwania:

-żeby w parze szły cena z jakością

-musi palić rozsądne ilości paliwa (ok. 7-8 ltr)

-żeby należało do tych uznawanych za mało awaryjne (Koledzy, wiadomo coś o awaryjności nowej X3?)

 

Co byście Wy koledzy i koleżanki wybrali i dlaczego? Nie mamy "ciśnienia" na żadną z marek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie zależy Wam na ,,wodotryskach'' to kupcie Macana, nic nie jezdzi tak dobrze i nie jest tak dobrze wykonane.

Przez kilka miesięcy używałem Macana S w praktycznie podstawowej wersji i niczego mi nie brakowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam preferencji rodzica, ale to konfiguracja w stronę sportu a nie komfortu. Elektryka/pamięć siedzeń, lusterek? Dostęp komfortowy? Na pewno 19'?

Bardzo stereotypowo patrząc: Alfa pewnie za 'ostra', w Volvo cały czas się uczą elektroniki, MB może ale ten interfejs, Audi chyba blisko i wysoko jakościowo, BMW ciekawe co wyjdzie z jakości wykonania, bo mechanicznie powinno dać radę (ale repair inclusive brałbym maksymalny).

No i muszę zapytać prowokacyjnie o skrajności - a Tiguan i zostaje na wiele innych rzeczy? Roczne X5, które zaraz będzie w tych widełkach? Porsche 2l i po rabacie zmieściłoby się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macan jest poza zasiegiem cenowym.

Z podobnym wyposażeniem tak, z wystarczającym do normalnej eksploatacji raczej nie.

Auto o klasę wyżej, jeśli chodzi o właściwości jezdne i wykonanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam preferencji rodzica, ale to konfiguracja w stronę sportu a nie komfortu. Elektryka/pamięć siedzeń, lusterek? Dostęp komfortowy? Na pewno 19'?

Bardzo stereotypowo patrząc: Alfa pewnie za 'ostra', w Volvo cały czas się uczą elektroniki, MB może ale ten interfejs, Audi chyba blisko i wysoko jakościowo, BMW ciekawe co wyjdzie z jakości wykonania, bo mechanicznie powinno dać radę (ale repair inclusive brałbym maksymalny).

No i muszę zapytać prowokacyjnie o skrajności - a Tiguan i zostaje na wiele innych rzeczy? Roczne X5, które zaraz będzie w tych widełkach? Porsche 2l i po rabacie zmieściłoby się.

 

Elektryka siedzeń zbędna, lusterek jest wystarczającą. Dostęp komfortowy ja mam i chwalę sobie, ale teraz się dużo słyszy o tych kradzieżach i sam nie wiem co myśleć o tym... Koła 19` najmniejsze jakie mogą być- za małe?

3 lata temu byliśmy blisko na zamianie obecnej x3 na nowe x5(bardzo nam się podoba) i uznaliśmy ostatecznie że za duże. Zdania nie zmieniliśmy.

Porsche 2l benzyna realnie spali pewnie koło 13-14. Nie do przyjęcia. Diesel 3l poza zasięgiem cenowym.

Mnie przez myśl przeszedł Tiquan oraz Ford Edge full wersja i opcja. Father niechce jednak przesiadać się do tańszej marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 19 calowych kołach (mam 245/45/19) X3 zachowuje się jak taczka, może i fajnie wygląda, ale w Q5 na 235/60/18 jest ,, o niebo '' lepiej.

Jeśli myślisz o jeszcze większych to powodzenia (szczególnie w Polsce, gdzie często parkuje się na chodnikach)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 19 calowych kołach (mam 245/45/19) X3 zachowuje się jak taczka, może i fajnie wygląda, ale w Q5 na 235/60/18 jest ,, o niebo '' lepiej.

Jeśli myślisz o jeszcze większych to powodzenia (szczególnie w Polsce, gdzie często parkuje się na chodnikach)...

 

W tym modelu z M-pakietem 19" to najmniejszy możliwy rozmiar. Poza tym zauważyłem w moim F34, że nie tyle rozmiar w calach ma znaczenie, co szersze koła. Na lato mam zestaw z mieszanym ogumieniem i 19" (235/255). Auto na koleinach "pływa". Zimą tego, na 18"(235/235) i takich samych oponach(węższych) na obu osiach, nie odczuwam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no bez przesady, może nie X3, ale droższe auta to kolosalne różnice i nawet po opłatach są tańsze. Dealerzy o tym wiedzą i część zabezpiecza się podpisaniem przy zakupie ,,no export policy'' :wink: Za cenę Range Rovera w kraju tu kupisz dwa ! za to w Chinach to starczy tylko na ... pół autka .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i tak ale np w przypadku M4, 435i które rozpatrywałem - nie opłacało się. Tzn auta są dużo tańsze ale akcyza i opłaty to zjadały. Ostatnio 911T wyceniałem i ku mojemu zaskoczeniu cena w USA netto była taka sama jak w PL.

Chiny to inna bajka. Ale jak tam kogoś stać na takie auto - ma to w nosie. Znam osobę która już do wysokiego base price w CN dopłaciła 50k$ żeby auto było szybciej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że w PL M4 zaczyna się od 377 tys. (kosmos), w Stanach od 68 tys usd. Po dołożeniu wyposażenia różnica będzie rosła na korzyść aut zza oceanu. Pamiętam, że porównywałem kiedyś swoje X3 35I i widziałem ceny wyposażenia BMW Polska...

911 to specyficzne auto i raczej trudno kupić je tanio. Z drugiej strony cena w USA nie ma większego znaczenia (większość ludzi korzysta z leasingu i wymieniają samochody po 2,3 latach na nowe). Posiadanie na własność przegrywa w dużych miastach z chęcią posiadania zawsze nowych modeli :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat X3 35i też nam się bardziej w PL opłacało ;) W USA nie ma co już liczyć na upust poza tym akcyza i reszta kosztów nie zachęcała. Myślę że kwestia jest też tego typu - jak ktoś się tym zajmuje to zawsze dla siebie zrobi tak że się opłaca. Ja nie mam know how, i nie mam czasu na takie mamewry.

Hehe u mnie chęć posiadania 911 przegrała ze zdrowym rozsądkiem i realną oceną moich ograniczeń ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że w PL M4 zaczyna się od 377 tys. (kosmos), w Stanach od 68 tys usd.

 

68 x 3,40 = 231k

+ 18,5% akcyza = 273,74k

+ 23% VAT = 337k

+ transport - dajmy na to 3k = 340k

 

nie uwzględniam podatku stanowego, zmiany lamp tylnych, kodowania, zmiany włącznika

 

ale uwzględnię rabat z salonu - dwucyfrowy, dużo wyższa wartość odsprzedaży niż USA

 

konkluzja: nowego, bezwypadkowego M4 nie opłaca się sprowadzać z USA - wyjdzie drożej nawet przy niskim kursie USD 3,40 :-)

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.