Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej

 

Mam problem z moim autem BMW 2.0d 150km 2006r LCI.

 

Od początku, jakiś czas temu auto chodziło dobrze, spalanie średnio około 8l, ale niestety coś zaczęło chodzić bardzo głośno (stuki). Okazało się ze turbina pobrała olej i uszkodziła się panewki i potem wał. Został wymieniony słupek + turbina po regeneracji + wszystkie filtry. Auto znów działało, ale zaczęło dużo palic - około 10l i na ciepłym silniku przy spokojnej jeździe czasami lekkie szarpanie.

Pojawiły się błędy:

- Parical filter system 004667

- coarse control 004b10

Mechnik stwerdział, ze to wina zapchanego DPF.

Postanowiłem spróbować wyczyścić DPF, przy okazji:

- czyszczenie DPF wypalanie w piecu przez firmę zajmująca sie DPF-ami, filtr po wymontowaniu był w stanie dobrym, zero uszkodzeń, po czyszczeniu filtr w bardzo dobrym stanie, kanaliki czyste - zero uszkodzeń. Stan oceniono na bardzo dobry

- sprawdzone wtryski przez serwis BOSCH - stan dobry, nie jest wymagana regeneracja, wszystkie normy spełnione.

- czyszczenie EGR i kolektora dolotowego, był lekki nagar.

- wyzerowałem DPF

- wymienione oba termostaty

Po tych operacjach spalanie spadało, stan podam jak przejeżdze cały bak, ale jest dużo lepiej. Po koło 100 km pojawiły się ponownie błędy i jeden nowy:

- Parical filter system 004667

- coarse control 004b10

- Rail pressure monitoring 004b90

Błędy skasowałem.

Po przejechaniu kolejnych około 100km, raz, czy dwa razy pojawiło się lekkie - bardzo lekkie szarpanie, jakby na 0,1 sekundy nie było paliwa, lub braku mocy.

Pojawił się błed:

- system of partical filter - 4CE0

Engine speed 1958 1/min

coolant temp - 81 C

Rail pressure actual 425 bar

air mass per cylinder 246 mg/hub

Charge pressure actualwert 1053 mbar

Differnce pressure over particle filter 49 mbar

 

Dane z INPA:

Wtryski (wolne obroty)

1 - 0.34

2 - (-1,51)

3 - (1,53)

4 - (-0,33)

Dla wyższych obrotów korekcje się zmniejszają.

Odczyt z DPF:

- sadza -35g (wzrost przez 200-300 km z 0 do 35g !!!)

- popiół - 0,18g

 

Generalnie auto jeździ normalnie, przyspiesza dobrze, moc ok

 

Macie jakieś pomysły ?

 

Piotrek

Opublikowano

Dzis ponownie odczytałem błedy. Pojawiły się nowe:

4501 - Abgasrueckfuehr-Regelung

3FF0 - Luftmassernmesser

4667 - Partikelfiltersystem

Wczoraj tez wymusiłem wyplanie filtra DPF (z 35 g zeszło do około 10g sadzy) - ale mam wrażanie im więcej gazu tym sadzy przybywało.

Dzis ponownie mam około 30g sadzy.

 

Ktoś ma jakiś pomysł?, może to jakiś problem z przepływomierzem.

 

Dodatkowo nie działa mi klimatyzacja, nie włącza się sprężarka ani wentylator... Klimatyzacje miałem jakieś 2 miesiące temu napełnianą i wszystko działało. Z tego co pamiętam nawet jak była pusta to się włączała. Może coś przypadkowo zostało odłączone....

 

Piotrek

Opublikowano
Możesz to mieć od przepływki, szybkie zapychanie świadczy o źle spalanym paliwie i dużej ilości sadzy. Korekty na wtryskach też do wzorowych nie należą.

Pozdrawiam

Jacek

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W ostatnim czasie nowych błędów nie ma, auto chodzi w miarę dobrze, ale czuje lekkie zamulenie zwłaszcza na niskich obrotach. Kilka odczytów z INPA:

np. lekki gaz podczas postoju (okoł 2000 obrotów)

Desired charge-air pressure: 1042 Current charge-air pressure 1008

Desired railpressure 349 Current railpressure 353

Desired air-mass: 271 Current air-mass 539 - tutaj jest duża różnica.

 

Czy to wskazuje ze na 90% problem z przepływką ? Jeżeli tak co robić, kopić używkę, zamiennik, oryginał, ewentualnie jakie testy jeszcze wykonać?

 

Piotrek

Opublikowano
Po pierwsze- wywal DPF-a.Przeczytaj moje archiwalne posty z wywalenia.Nie ma łatwiejszego auta do demontażu dpf niż x3 z 2.0d. narobił Ci juz kosztów to się pozbądź drania...Po drugie kup przepływkę oryginalną-nie musisz nowej wazne żeby używka była dobra. Dopiero po tym zobaczysz co jeszcze wyjdzie...
szczyrk81 ZDW
Opublikowano
Po pierwsze- wywal DPF-a.Przeczytaj moje archiwalne posty z wywalenia.Nie ma łatwiejszego auta do demontażu dpf niż x3 z 2.0d.

 

Nie ma też łatwiejszego auta do sprawdzenia nawet na drodze, czy DPF jest, czy go nie ma, a w efekcie w PL jeszcze nie, ale w DE laweta i zabranie dowodu praktycznie pewne. A jak w PL poszaleją z przepisami, to przegląd auta z wyciętym DPF też będzie problematyczny, jeśli nie niemożliwy...

 

Sprawdź oba czujniki temperatury spalin, czujnik ciśnienia, oba termostaty. Jeśli któreś z nich jest niesprawne, zawsze prędzej czy później zapchasz DPF, bo komp nie uruchomi procedury wypalania.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Po pierwsze- wywal DPF-a.Przeczytaj moje archiwalne posty z wywalenia.Nie ma łatwiejszego auta do demontażu dpf niż x3 z 2.0d.

 

Nie ma też łatwiejszego auta do sprawdzenia nawet na drodze, czy DPF jest, czy go nie ma, a w efekcie w PL jeszcze nie, ale w DE laweta i zabranie dowodu praktycznie pewne. A jak w PL poszaleją z przepisami, to przegląd auta z wyciętym DPF też będzie problematyczny, jeśli nie niemożliwy...

 

Sprawdź oba czujniki temperatury spalin, czujnik ciśnienia, oba termostaty. Jeśli któreś z nich jest niesprawne, zawsze prędzej czy później zapchasz DPF, bo komp nie uruchomi procedury wypalania.

 

Tak wymień jeszcze silnik i skrzynię i juz powinno byc ok :lol: :lol: ...i na pewno bój się jak Kolega policji z Niemiec bo pewnie cały czas jeździsz do reichu :D :lol: tak jakby nie było x3 z tymi silnikami bez dpf-a...przegląd przejdziesz bo normy są tak duże bo nie wszystkie auta mają dpf.

szczyrk81 ZDW
Opublikowano
Po pierwsze- wywal DPF-a.Przeczytaj moje archiwalne posty z wywalenia.Nie ma łatwiejszego auta do demontażu dpf niż x3 z 2.0d.

 

Nie ma też łatwiejszego auta do sprawdzenia nawet na drodze, czy DPF jest, czy go nie ma, a w efekcie w PL jeszcze nie, ale w DE laweta i zabranie dowodu praktycznie pewne. A jak w PL poszaleją z przepisami, to przegląd auta z wyciętym DPF też będzie problematyczny, jeśli nie niemożliwy...

 

Sprawdź oba czujniki temperatury spalin, czujnik ciśnienia, oba termostaty. Jeśli któreś z nich jest niesprawne, zawsze prędzej czy później zapchasz DPF, bo komp nie uruchomi procedury wypalania.

 

Tak wymień jeszcze silnik i skrzynię i juz powinno byc ok :lol: :lol: ...i na pewno bój się jak Kolega policji z Niemiec bo pewnie cały czas jeździsz do reichu :D :lol: tak jakby nie było x3 z tymi silnikami bez dpf-a...przegląd przejdziesz bo normy są tak duże bo nie wszystkie auta mają dpf.

 

Śmiej się śmiej zobaczysz nie długo ile będzie lamentu że nie mogę jeździć autem bo DPFa wyciąłem. Prędzej czy później (raczej prędzej) skończy się wycinanie DPFów. Wiec nie bądź taki hop do przodu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ile razy trzeba powtarzać - zapchany dpf to nie usterka, to objaw innej usterki, no chyba że auto ma grubo nalatane a olej zwykły, nie nisko popiołowy... wtedy się wymienia...

Wmawianie ludziom że wycięcie dpfu jest rozwiązaniem powinno być karane...

 

 

Send with handy.

Opublikowano

 

Tak wymień jeszcze silnik i skrzynię i juz powinno byc ok :lol: :lol: ...i na pewno bój się jak Kolega policji z Niemiec bo pewnie cały czas jeździsz do reichu :D :lol: tak jakby nie było x3 z tymi silnikami bez dpf-a...przegląd przejdziesz bo normy są tak duże bo nie wszystkie auta mają dpf.

 

Śmiej się śmiej zobaczysz nie długo ile będzie lamentu że nie mogę jeździć autem bo DPFa wyciąłem. Prędzej czy później (raczej prędzej) skończy się wycinanie DPFów. Wiec nie bądź taki hop do przodu.

 

Kolega jest hop do przodu, bo sam jeździ X3 pędzonym podtlenkiem biedy, a doradza tym z dieslami... :)

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano

 

Tak wymień jeszcze silnik i skrzynię i juz powinno byc ok :lol: :lol: ...i na pewno bój się jak Kolega policji z Niemiec bo pewnie cały czas jeździsz do reichu :D :lol: tak jakby nie było x3 z tymi silnikami bez dpf-a...przegląd przejdziesz bo normy są tak duże bo nie wszystkie auta mają dpf.

 

Śmiej się śmiej zobaczysz nie długo ile będzie lamentu że nie mogę jeździć autem bo DPFa wyciąłem. Prędzej czy później (raczej prędzej) skończy się wycinanie DPFów. Wiec nie bądź taki hop do przodu.

 

Kolega jest hop do przodu, bo sam jeździ X3 pędzonym podtlenkiem biedy, a doradza tym z dieslami... :)

 

Czasem warto siedzieć cicho i wyglądać na idiotę niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.....

Opublikowano

Czasem warto siedzieć cicho i wyglądać na idiotę niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.....

 

Sorry, pokrzaczyło mi cytowanie - chodziło mi o opinię kolegi szczyrk81

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano
A czy w silniku N47 177KM, jest jakiś komunikat o zapchanym DPF, lub ewentualnie jakoś można to sprawdzić? Auto ostatnio trochę jest jakby przymulone, błędów nie wykazuje.
Opublikowano
Jezeli warunki spełnione to wypala tzn termostaty sprawne ale najlepiej podłącz pod ista d tam maż możliwosć wypalania serwisoweego
Opublikowano
Jeśli DPF jest mocno zawalony sadzą, INPA o tym poinformuje.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.