Skocz do zawartości

E39 M54B25 2002r jaką sonde lambda kupić


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, może ktoś pomoże i doradzi.

Co jakiś czas wyskakuje mi chek engine.

Po podpięciu uniwersalnego skanera błędów wyskakują 2 komunikaty.

P1351 - "Minsfire cylinder 5 with fuel cut-off"

Tu wymieniłem cewkę na 5 cylindrze. Na razie ten błąd nie wyskakuje.

Wcześniej było to samo na 6 cylindrze, tu też cewka wymieniona.

Tak na marginesie kiedyś wyskakiwał błąd P0015 i P0014.

Po wymianie zaworu DISA te błędy nie wyskakują.

 

Pozostał problem z sondą:

błąd P0155 - "Obwód grzałki sondy lambda (blok cylindrów nr 2, sonda nr 1) wadliwe działanie".

 

Objawy: po odpaleniu zimnego silnika chodzi dobrze, jak tylko obroty spadną lekko to telepie troszkę silnikiem.

Nie wiem czy to objawy uszkodzonej sondy. Jak silnik się nagrzeje, chodzi równo. Chociaż po obrotomierzu nie widać, jak położę rękę na silniku do jakby idealnie równo nie pracował. Może pomoże wymiana sondy lambda.

Nie wiem która to sonda i gdzie się znajduje.

Nie wiem jaką kupić, jakiej firmy, jaki symbol czy numer, będzie odpowiedni do mojego silnika.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sonda przed katalizatorem dla cylindrów 4,5,6.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Są cztery sondy.

Dwie przed katem i dwie za nim.

Tobie padła druga przed katem.

TUTAJ masz zdjęcie gdzie są sondy.

 

Jeżeli nie wiesz jaki ma numer części to wykręć starą i na niej masz numer.

Ew. napisz vin i wtedy można sprawdzić numery częsci od ręki.

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Regulujące są 2 i są takie same, analogicznie monitorujące są 2 i też obie takie same.

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DT41-EUR-03-2002-E39-BMW-525i&diagId=11_2181

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Wymieniłem tą z krótszym przewodem, dla cylindrów 4,5,6, czyli tą górną bliżej skrzyni biegów.

Teraz nie wyskakuje już błąd sondy.

Niestety dalej pojawiają się następujące błędy ale tylko po odpaleniu zimnego silnika:

P1353 (Misfire cylinder 6 with fuel cut-off)

lub

P1351 (Misfire cylinder 5 with fuel cut-off)

A cewki na 5 i 6 cylindrze nówki delphi.

Podczas montażu cewek, wykręciłem świece i przeczyściłem papierkiem ściernym, a kostki popsikałem preparatem do połączeń elektrycznych.

 

Po odpaleniu zimnego silnika chodzi dobrze, jak tylko obroty spadną lekko to telepie silnikiem, całym autem.

Jak silnik się nagrzeje, czyli wskazówka od cieczy chłodzącej, wystarczy że minie niebieskie pole, silnik chodzi równo.

Ale, żeby mi któryś z tych błędów nie wyskoczył, muszę trzymać obroty przynajmniej na poziomie 1000 obr/min lub po odpaleniu od razu jechać autem.

U mnie coś jest przekombinowane z viskozą.

Po odpaleniu zimnego silnika viskoza jest spięta i chodzi jak odrzutowiec, jak tylko wskazówka minie niebieskie pole od temp cieczy, rozłącza się.

A chyba tak nie powinno być. Na zimno powinna luźno się kręcić, a spinać jak silnik się nagrzeje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.