Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Dzisiaj wyświetlił mi się komunikat o niskim naładowaniu akumulatora i konieczności jego naładowania. Ładowałem więc jakieś 5 godzin przy czym małym prądem około 2 A, ponieważ więcej nie dawał mój prostownik. Komunikat niestety nie zniknoł. Jak go skasować i czy to oznacza, e że akumulator do wymiany??

Jeżeli do wymiany to napiście jaki kupić

/(nie mam systemu start - stop), więc nie musi być agm.

Pozdrawiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do ładowania powinieneś używać ładowarki mikroprocesorowej i podłączyć ją pod wyjścia biegunów pod maską tak aby system IBS mógł sczytywać nowe parametry ładowanego aku. Pierw sprawdź jaki masz obecnie akumulator (czarny = AGM, biały = kwasowo ołowiany) ale na 99% masz AGM bo innych fabryka nie montowała w tym modelu bmw i do tego typu akumulatora ładowarka musi mieć specjalny program do AGM, zwykłym prostownikiem tylko pogarszasz stan baterii.
Opublikowano

Na naklejce nie pisze AGM. Nie mam systemu start stop, więc może akumulator jest zwykły. Prostownik mam najprostrzy stary i może dlatego się nie ładowało.

Dzisiaj po przejechaniu 15 km komunikat się wyłączył.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na fabrycznych akumulatorach zazwyczaj nie ma informacji jakiego rodzaju jest bateria, rozpoznaje się je po kolorze obudowy i po wysokim prądzie rozruchowym. Fabryka nie montowała zwykłych akumulatorów do F10/F11.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej na pewno bedzie agm. Ladowanie niewiele albo nic nie pomoze. W systemie jest juz informacja ze bateria jest slaba. Samochod bedzie sukcesywnie odlaczal rozne systemy dla zaoszczedzenia pradu. Nie zdziw sie jak cos tam przestanie Ci dzialac typu swiatla welcome lights czy follow me home i inne tego typu mniej istotne funkcje.
Opublikowano

Nie wiem co sądzić. Byłem dzisiaj w serwisie BMW i pokazałem im zdjęcia tego akumulatora które wczoraj zrobiłem. Pan wzioł telefon ze zdjęciami poszedł na warsztat pokazać mechaniką i powiedział, że to jest zwykły akumulator bo nie ma napisu AGM.

Czy można to jakoś w 100 % potwierdzić, bo wymiana chyba będzie mnie czekać i chciałbym wiedzieć jaki kupić. Może po vin można stwierdzić lub po symbolach na akumulatorze. Jest tam napisane S: 61 21 7 578 002 AW: 61 21 6 924 022 701778-10 AT 90Ah 900A (EN) 160 RC 900CCA (SAE).

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Chętnie bym załączył zdjęcia ale nie wiem jak to zrobić.

 

Załącze link pod którym jest akumulator AGM i wyraźnie jest to napisane na nim i ma inny numer niż mój http://allegro.pl/bmw-akumulator-agm-prawy-plus-p-105ah-950a-i6993631299.html#imglayer

 

Mój z wierzchu wygląda jak ten na zdjęciu tylko nie ma tego napisu AGM i ma inny numer seryjny, taki jak napisałem wyżej.

Nie mogę teraz znaleźć dokładnie takiego jak mam.

Edytowane przez marcink_1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Akumulator AGM jest nie tylko z powodu start/stop ale również odzysku energii z hamowania.

Z tego co wiem w serii f były tylko fabrycznie takie montowane (90 lub 105 Ah).

Opublikowano

Ja mam auto z 2011 czyli bez start/stop ale za to mam efficient dynamics i wciaz fabryczny akumulator 90Ah AGM. Na klemie minusowej nabita jest data produkcji akumulatora.

BMW wszystkie modele powyżej serii 3 są bardzo prądożerne i wystarczy choćby otwarcie drzwi by obudzily sie wszystkie sterowniki i pobor pradu siega kilkunastu amper. Gdy robimy krotkie odcinki to akumulator moze byc niedoladowany. W takich autach zalecane jest regularne podladowanie akumulatora poprzez miejsca pod maska.

Niedawno w tym temacie bardzo fajnie objasnial to Din76

viewtopic.php

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie twierdzę że twój aku. jest dobry ale, ludzie często kupują niepotrzebnie,pochopnie nowe aku. nie sprawdziwszy:

Kondycję aku.można sprawdzić w łatwy sposób tj. pomiar obciążeniowy - elektryk samochodowy.

Przed wszystkim nieważne czy aku. ołowiowy czy AGM naładuj go porządnie dobrym prostownikiem.

Sprawdzałeś w menu ukrytym napięcie ładowania, powinno być ok 14,4 i ok.14,7V w momencie odzyskiwania energii.

Jeżeli jeździsz tylko na krótkich odcinkach i często kręcisz rozrusznikiem to bilans energetyczny po czasie może być ujemny tj. ładowanie nawet sprawnym alternatorem może być niewystarczające.

W takich okolicznościach, jeżeli napięcie aku. po uśpieniu ok.20nim, spadnie poniżej 12,5V trzeba podłączyć prostownik.

Przy okazji, poniżej 12,5V drastycznie spada żywotność akumulatora.

Aku. AGM możesz ładować każdym sprawnym,wydajnym prądowo prostownikiem, bardzo istotne - napięcie ładowania nie może przekroczyć 15,5V jeżeli aku. jest podłączony pod instalację w samochodzie. Oczywiście ze względu na komfort użytkownika łatwiej ładować prostownikiem z mikroprocesorem przystosowanym do ładowanie AGE-mów.one najczęściej ładują max napięciem 14,7V.

Ja przestrzegając tych zasad ładując zwykłym prostownikiem AGM-a w E61 służył mi bezproblemowo przez 9lat, czy dłużej to nie wiem bo sprzedałem samochód.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest tam napisane S: 61 21 7 578 002 AW: 61 21 6 924 022 701778-10 AT 90Ah 900A (EN) 160 RC 900CCA (SAE).

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.

 

Jeśli przy 90AH prąd rozruchowy jest 900A to na 100% AGM i aż nie mogę uwierzyć że pracownik ASO BMW nie posiada takiej wiedzy.

 

http://i68.tinypic.com/oqk6mq.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do f10/11 ma być AGM i tyle.

Obojętne czy ori czy np varta ale radzę kupić nowy a nie używany...

i nie zapomnij - trzeba go po wymianie zakodować w samochodzie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na forum pisał w przeszłości jeden z kolegów na temat akumulatorów i tego komunikatu. Informował, że komunikat o konieczności ładowania aku pojawia się wtedy gdy stopień naładowania nie przekracza założonego przez bmw poziomu. Ale poziom ten można jego zdaniem bez szkody dla pojazdu obniżyć i aku jeszcze pożyje. Może warto taką opcję rozważyć.
Opublikowano

Dzwoniłem do salonu BMW, teraz na dział części podałem numer akumulatora i powiedzieli, że jest jednak AGM. W tym samym salonie co innego mówi serwis co innego na częściach.

Jeszcze przed podaniem numeru padło pytanie czy biały czy czarny. Jeżeli czarny to AGM, tak jak kolega powyżej pisał.

Na razie zobaczę co będzie ponieważ dopiero raz miałem komunikat o niskim poziomie, który znikł i na razie jest ok.

Spróbuję go jeszcze doładować przez noc małym prądem. Czytałem jak kolega wyżej pisał, że te AGM można ładować też zwykłym prostownikiem tylko niezbyt dużym prądem. Chyba że polecacie jakiś dobry zasilacz niezbyt drogi (żeby nie był droższy niż nowy akumulator).

Jakby co to jakie akumulatory polecacie jako zamiennik, bo oryginał w serwisie po rabatach prawie 1500 zł, a na rynku koło 700 zł się kupi.

Opublikowano
Witam.

Ładowałem więc jakieś 5 godzin przy czym małym prądem około 2 A, ponieważ więcej nie dawał mój prostownik. Komunikat niestety nie zniknoł. Jak go skasować i czy to oznacza, e że akumulator do wymiany??

 

Pozdrawiem.

 

ładowanie prądem 2A akumulatora 90Ah rozładowanego w połowie to około 22 godziny. Jeżeli chcesz podładować aku takim słabiutkim prostownikiem to daj mu więcej czasu niż 5 godzin. Oczywiście ładowanie niskim prądem to nic złego. Co innego - zbyt wysokim - można uszkodzić akumulator!

 

Możliwe, że Twój akumulator jeszcze pożyje. W E60 miałem orginał i po 7 latach jeszcze działał bez zająknięcia. Dla świętego spokoju sprawdź sobie napięcie ładowania - zbyt wysokie/niskie może popsuć sporo modułów w samochodzie. Zajrzyj też do akumulatora czy nie jest wybulony/spuchnięty lub gorący - jeśli tak jest to szybko wymień!

Opublikowano

Na razie jest OK.

Nie ma żadnych komunikatów, więc zobaczymy co będzie jak przyjdą mrozy.

Jak coś to będzie trzeba wybulić kilka stówek. Tak jest z używanymi samochodami. Wcześniej miałem dwa nowe więc przez 7 lat jeździłem i nic z akumulatorem nie robiłem. Teraz zachciało mi się używanego lepszej klasy więc coś będzie trzeba dołożyć.

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Można jeszcze przeprowadzić procedurę regeneracji akumulatora. Najwyższej klasy prostowniki mają specjalny tryb pracy, który potrafi bardzo ładnie ożywić kończący się akumulator. Nawet jak Ci to da tylko dwa lata dłuższej pracy to warto.
Opublikowano

Jak coś jest zużyte, to cudów się nie zrobi.

Jedyna szansa, że może zbyt wcześnie widzę problem. Jeden komunikat może nie jest jeszcze powodem do wymiany akumulatora.

Zobaczymy co będzie dalej.

Jak mam kupować drogi prostownik, to wolę kupić nowy akumulator.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nikt Ci nie każe kupować, szczególnie, że taki prostownik kosztuje 5000 zł. :mrgreen: Uwierz jednak, że potrafi dużo.

 

Też mi się wydaje, że zbyt wcześnie zasiałeś panikę. Czas pokaże.

Opublikowano

W każdym razie dziękuję wszystkim za ich wpisy.

Ustaliłem dzięki temu jaki mam akumulator. Jak będę chciał pojeździć autem z 5 lat, to wymiana mnie nie minie. Jak zdecyduję sprzedać za rok lub 2 to może się obejdzie bez wymiany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.