Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

 

Od kilku miesięcy (maj 2017) jestem szczęśliwym posiadaczem w końcu upragnionej 540 z manualem :tak:

 

W maju tego roku, po 3 latach ujeżdżania 540ia ciągle męczyła mnie wizja manuala, były próby po roku posiadania 540ia, po 2.. ale zawsze kończyły się fiaskiem, z racji padak na naszym rynku.. Dodatkowo miałem kryteria jak sprawna skrzynia i jasne wnętrze, więc nie było łatwo.

 

Siedząc wieczorem patrze jest, manual, na Vanosie (sprawnym) w bananie.. krótko mówiąc trafiła się okazja kupna 540i o której marzyłem..

 

Telefon o 23 i kolejnego dnia bez namysłu pojechałem. Po dokładnych oględzinach wiedziałem, że znam to auto(Oglądałem ją 3 lata wcześniej, lecz usterki które zdyskwalifikowały tamten zakup zostały usunięte/naprawione),

 

Reasumujac: Vanos cichy, progi całe, felgi jakieś inne :dobani: i duża Navi, po okazaniu karty pojazdu miałem 100% pewność ze to ta sama 540i którą oglądałem ponad 3 lata wcześniej :)

 

Po krótkiej jeździe i poganianiu się z moją 540ia widziałem, że lekko 540i zostaje w tyle ale miała prawo, przyzwyczaiłem się do automatu i musiałem na nowo nauczyć się zmieniać biegi tak jak trzeba ;)

 

Co tu długo pisać, krotka negocjacja i kupiłem auto, pojechałem do domu (400km ) i czekała mnie mała niespodzianka ale to w późniejszym poście bo tu i tak za dużo się rozpisałem ; )

 

DANE:

 

VIN: WBADN510X0BR65058

Przebieg: 315 000 km

 

Prod. Date 1998-09-29

Type 540I (EUR)

Series E39 (5 Series)

Body Type LIM

Steering LHD

Engine M62TU

Displacement 4.40

Power 210kw / 286hp

Transmission Manual

Colour BIARRITZBLAU METALLIC (363)

Upholstery SOFTLEDERBEIGE E36 SANDBEIGE E38 (R1SN)

 

Wyposażenie

 

S216A HYDRO STEERINGSERVOTRONIC

S267A BMW Light Alloy Wheel Star Spoke 49

S302A Alarm System

S320A Deleted Model Lettering

S358A Climate Comfort Windscreen

S423A Floor Mats Velours

S428A Warning Triangle And First Aid Kit

S430A Interioroutside Mirror With Auto Dip

S456A Comfort Seat With Memory

S464A Ski Bag

S494A Seat Heating Driverpassenger

S500A Headlight WipewashIntensive Cleaning

S508A Park Distance Control PDC

S522A Xenon Light

S602A Onboard Monitor With TV

S629A Car Telephone GSM W Card Reader Front

S670A Radio BMW Professional RDS

S672A CD Changer For 6 CDs

S677A HiFi System Professional DSP

S704A M Sports Suspension

S710A M Leather Steering Wheel

S761A Individual Sunshade Glazing

S863A Retailer Directory Europe

S879A Onboard Vehicle Literature German

S915A DummySALAPA

S210A Dynamic Stability Control

S438A Fine Wood Trim

S520A Fog Lights

S534A Automatic Air Conditioning

S540A Cruise Control

S548A Kilometercalibrated Speedometer

S555A Onboard Computer V With Remote Control

- Code Description Interface Description EPC

S431A INNENSPIEGELAUTOMATISCH ABBLENDEND Interior Mirror With Automaticdip

S459A SITZVERSTELLUNG ELEKTRMIT MEMORY Seat Adjuster Electric With

S473A Armrest front

S488A Lumbar support, driver and passenger

S694A Provisions for BMW 6 CD changer

 

Źródło: https://www.mdecoder.com/

 

Już po zmontowaniu lamp

IMG_20171018_203927.jpg

 

IMG_20171017_155443.jpg

 

IMG_20171017_113504.jpg

 

Spolerować też trzeba :tak:

IMG_20171017_115129.jpg

 

Wnętrze, trochę zmęczone ale do doratowania :tak:

 

22396449_1767107403323075_665074038_o.jpg

22345392_1767107399989742_1094252652_o.jpg

22404054_1767107416656407_1294734880_o.jpg

 

Teraz wygląda tak:

IMG_20171017_115038.jpg

 

Pokrywy silnika.. niesttey czerwone, sądziłem że będzie to lepiej wyglądać lol lol

21753386_137109690238545_7085574916054850107_o.jpg

 

 

P.S> miejcie marzenia, jak widać się spełniają ;)

 

________________________________________________BMW 540i -> BadAss

Więcej zdjęć z "dopieszczania" auta tu: https://www.facebook.com/M540iBadAss/

Edytowane przez Chom

Zerknij na moje cudeńka:


Bestia --> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=247992


Beatka http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=191848


___

"Tylny napęd jest jak sex - Po co jeździć na ręcznym jak można dać w piz*ę" ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

V8 mimo, że chciałem zawsze się obawiałem, R6 wydaje się mniej problematyczne. Sam myślę o V8 ale w bardziej rodzinnym wydaniu jako drugi samochód - zobaczymy ;) Gratulacje zakupu :cool2: chociaż ze zdjęć to napewno dużo czyszczenia przed Tobą.

 

Fotki wrzucaj tak jak poniżej, będzie mniej klikania:

 

22396449_1767107403323075_665074038_o.jpg

Opublikowano

Galeria poprawiona dzięki ;)

 

Wbrew pozorom silniki V8 BMW nie są kłoptliwe :)

 

Mam kilka modów w planach ale to powoli, bo czasu brakuje, na chwilę obecną zostało Doprowadzone technicznie do stanu jaki by mnie zadowalał:

-Wymieniony rozrząd

-dokręcenie luzującej się pompy oleju

-uszczelnienie całego silnika,(jakaś partyzantka była przy pokrywach zaworowych..ale już ogarnięte) czyszczenie kanałów zaworowych i polerowanie zaworów, uszczelki pod głowicą

-regeneracja alternatora chłodzonego cieczą

-Nowy akumulator 110A

-wachacze przód

-piasta przód

 

Galeria z prac:

 

silnik_1.jpg

silnik_2.jpg

silnik_3.jpg

silnik_4.jpg

 

Całość zalana 10w40 (poprzednio taki był) lecz po zrobieniu 100km i zasięgnięcia opinii zmieniłem olej na 5w30, auto ma o wiele lżej :D

 

Zostało również wyczyszczone wnętrze, szkoda że mam foto tylko przed sprzątaniem, wystarczył środek do tapicerki i szczotka a efekt wnętrza, w końcu jasny welur a nie "dymiony" :mrgreen:

wnetrze_czycto.jpg

 

wpadły dwa świeższe fotele na przód bo stare były zbyt zniszczone (lewy świeży, a prawy stary), ale mam problem z pamięcią i grzaniem, lecz to w wolnej chwili zerknę :mad2:

fotele.jpg

 

Kosmetycznie dodałem również oświetlenie ambientowe, wygląda to powalająco nocą niczym z nowszej serii :wink:

 

ambiente.jpg

 

 

Dodatkowo zrobiłem porządek pod maską, pokrywy po piaskowaniu, miał być grafit padło na czerwień (zdjęcie we wcześniejszej galeri)

Zmieniłem też tylne lampy przedliftowe na nowsze, auto odmłodniało :)

lampy_tyl.jpg

 

a przód waham się czy by nie zrobić jak w 540ia, z Mpakietem i ringami dosyć ciekawie wyglądają te lampy przedliftowe :)

ale o tym pomyślę bliżej wiosny tak samo jak Mpakiet :)

przod.jpg

 

Wpadła też przepustnica wydechu, pięknie to na żywo mruczy na otwartej taki elektryczny przelot :D

przepustnica.jpg

 

 

Teraz po 2 miesiącach stania w warsztacie (na pewne uszczelki czekałem ponad miesiąc) i wydaniu worka zielonych czas pocieszyć się 5er, ale za jakiś czas prawdopodobnie trafi pod koc na zimę bo szkoda mi jej a odkurzę 3er, też niech ma coś od życia :P

 

Wiele modów w planach, ogólnie wizja jest stworzenia 540 niepowtarzalnej, w pełnym Mpakiecie, wnętrze banan, z lekkimi modami tak w okolicach 310-320KM (dolot, wydech, kolektor, przepustnica, mapa) w Wawie jest pewien Nikoś który osiągnął moc w granicach 340KM, ciężko zdobyć do niego namiar, a ciekawi mnie bardzo jakimi zabiegami to osiągnął, jak już wizualnie będzie mnie zadowalała 540 udam się na hamownie a potem mody :)

 

W skrócie w najbliższej przyszłości planuję jeszcze:

 

*M pak zewnętrzny przód i tył

*wydech 4 rury (nie, naklejki m5 nie będzie :mrgreen: )

*opanowanie małych ognisk rudej (klapa)

*zakonserwowanie podwozia

*Ringi (jakieś mocne ale smd nie chce a CCFL słabo ciut w dzień swiecą.. szukam kompromisu

 

Chętnych szczegółów zapraszam na FP:

https://www.facebook.com/M540iBadAss/

Zerknij na moje cudeńka:


Bestia --> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=247992


Beatka http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=191848


___

"Tylny napęd jest jak sex - Po co jeździć na ręcznym jak można dać w piz*ę" ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Galeria poprawiona dzięki ;)

 

Wbrew pozorom silniki V8 BMW nie są kłoptliwe :)

 

Mam kilka modów w planach ale to powoli, bo czasu brakuje, na chwilę obecną zostało Doprowadzone technicznie do stanu jaki by mnie zadowalał:

-Wymieniony rozrząd

-dokręcenie luzującej się pompy oleju

-uszczelnienie całego silnika,(jakaś partyzantka była przy pokrywach zaworowych..ale już ogarnięte) czyszczenie kanałów zaworowych i polerowanie zaworów, uszczelki pod głowicą

-regeneracja alternatora chłodzonego cieczą

-Nowy akumulator 110A

-wachacze przód

-piasta przód

 

A no właśnie to to miałem na myśli 10k pęka na początek :)

Opublikowano

 

A no właśnie to to miałem na myśli 10k pęka na początek :)

 

Wiesz rozrząd czy też głowice nie musiałem ruszać, ale dla świętego spokoju to zrobiłem, nie lubie jezdzić niepewnie,

 

sporo wydatków sam namnożyłem, bo kto nie zrozumie jak maniacy bmw, jak coś zaczniesz to idziesz okręgiem po wszystkim.. ale tak już mam ;) Szkoda że to takie drogie hobby ale banan na twarzy po wieczornej przejażdżce, bezcenny, na FanPage Facebookowy raz na jakiś czas wrzucam filmiki, ale może i tu uda mi się ;)

 

Pozdrawiam :) Lece na przejażdżkę :mrgreen: :mrgreen:

Zerknij na moje cudeńka:


Bestia --> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=247992


Beatka http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=191848


___

"Tylny napęd jest jak sex - Po co jeździć na ręcznym jak można dać w piz*ę" ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.