Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Mam do Was koleje pytania.

1. Z tego co wyczytałem to klasa nowych dźwigienek pośrednich (koników) musi się zgadzać ze starymi? Tylko na każdej dźwigience oprócz klasy 4 jest jeszcze wybita litera na jednej stronie i są one różne: C,D,E,F,O. Czy one coś oznaczają czy nie zwracać na to uwagi?

2.Wie ktoś może jaki jest moment dokręcania nakrętek "łapek" wałka rozrządu?

3. Ile pompujecie ciśnienia do cylindrów przy wymianie uszczelniaczy, żeby podtrzymać zawory?

Jeśli ktoś coś wie to proszę o szybką pomoc bo muszę auto poskładać maksymalnie do końca tygodnia/

Z góry dzięki ;)

Opublikowano

Ale w silniku n46? Bo to raczej tutaj nie przejdzie. Tak dla potomnych 5bar w zupełności wystacza ;)

Na resztę pytań ktoś odpowie? Czy wałki dokręcacie po prostu na wyczucie?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Moment dokręcania nakrętek M6 to 10Nm, jakby komuś było potrzebne.

Ma ktoś może info czym różnią się dźwigienki o różnych tolerancjach? Nie chodzi mi o litery o które pytałem wcześniej, tylko o cyferki od 1 do 6??

Czy jeśli zawory będę nierówno wyklepane to valvetronik będzie je nierówno otwierał?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy jeśli zawory będę nierówno wyklepane to valvetronik będzie je nierówno otwierał?

Nie.Te luzy sa kasowane samoczynnie

Opublikowano
Czy jeśli zawory będę nierówno wyklepane to valvetronik będzie je nierówno otwierał?

Nie.Te luzy sa kasowane samoczynnie

 

Jesteś pewnie bo inna osoba mi napisała że ma to wpływ na pracę. Teraz to ja już sam nie wiem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdyby bylo innaczej byla by regulacja luzow zaworowych jak w starszych konstrukcjach...

Jesli wymieniales dzwigienki zaworowe to kladles je na glowce popychacza-wsrod mechanikow mowi sie na to kasator luzu i taka role to spelnia.Dzieki tej prostej w budowie czesci wszystkie zawory maja jednakowy luz za posrednictwem cisnienia oleju pomimo nierownego zuzycia glowki zaworu i dzwigienek na poszczegolnych cylindrach

Opublikowano

Ok rozumiem, też mi się wydawało że te "popychacze hydrauliczne" mają niwelować te różnicę ale już sam zgłupiałem po innej opinii.

To może ktoś podpowiedzieć co może być przyczyną że zimnym silniku w zakładce engine roughness (w iscie chyba ktoś to nazwał test dźwigienek pośrednich) są duże różnice w korektach i silnik nierówno pracuje ( na drugim cylindrze idzie dużo na plus reszta na minus). Na ciepłym jest trochę lepiej ale i tak nim trzęsie. Kompresja na wszystkich cylindrach równa. Popychacze hydrauliczne z małymi dźwigienkami zamienione miejscami 1 z 2 cylindrem, dźwigienki pośrednie zamienione miejscami, wałek rozrządu i valvetronic bez śladów zużycia, łożyska igiełkowe z panewkami na wałku valvetronika nowe, sprężyny ok. Co tu może jeszcze nie grać?

Opublikowano

Wtryskiwacze już dawno zamienione, ale na gazie jest to samo więc tu nie będzie problemu.

Świece nowe, cewki zamieniane miejscami wszystko bez skutku. Ewidentna przyczyna jest w tym valvetroniku tylko nie wiem gdzie, ostatnio natknąłem się na info o krzywym wałku valvetronika i może tu jest problem, bo śladów wytarcia na nim brak

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ostatnio natknąłem się na info o krzywym wałku valvetronika i może tu jest problem, bo śladów wytarcia na nim brak

Jesli walek jest krzywy to musi gdzies trzec...

Oczywiscie nie mozna go wykluczyc ale zeby go sprawdzic to trzeba go wymienic i poniesc koszty...

Zacznij zatem od pruby szczelnosci dolotu a nastepnie to co pisalem wczesniej plus praca sond lampda i przeplywomierza-to kosztuje tylko czas

Opublikowano
Kolektor ściągnięty, uszczelki ok, nie widać gdzieś śladów pęknięć, psikałem też samostartem w celu sprawdzenia szczelności i praca się wcale nie zmieniała więc przypuszczam że jest ok. Sondy odpinałem, zero efektu ale z tego co mi się wydaje na zimnym silniku nie sterują one dawką. W tym samochodzie nie ma przepływki ;)
Opublikowano

Engine roughness na zimnym 2 cylinder ponad 10+ a reszta chyba około -4. Po rozgrzaniu drugi cylinder okolo +3, trzeci okolo 0, 1i 4 okolo -2

Knock na prawie zimnym silniku: 1: +2. 2: +2,73. 3: +1,56. 4: +4,22. Ale z tego co mi się wydaje knock to nie jest coś związane z kątem zapłonu?

Opublikowano
odepnij wtyczke od valvetronika i zobacz czy problem ustapi

 

Aż dziwne że nie wspomniałem o tym, ale oczywiście problem ustaje po odpięciu wtyczki, dlatego gdzieś wcześniej napisałem że problem jest ewidentnie w valvetroniku.

 

Jak mi padła cewka to miałem Rough na max na tym cylindrze.

Rough miałem około -3 przy lekko wyrobionych krzywkach na tym cylindrze.

 

Masz błędy wypadania zapłonu?

Sprawdź czy dochodzi napięcie na tę cewkę.

 

Napisałem wcześniej cewki zamieniane miejscami i nic się nie zmienia, cały czas problem na drugim cylindrze. Czasami na zimnym się zdarzy wypadanie na drugim.

Wyrobione krzywki? Ale gdzie? Na wałku valvetronika czy ssącym? -3 na wyrobionym, a na reszcie ile?

Opublikowano
Dzisiaj jeszcze podrzuciłem inny wałek valvetronika i dalej jest wielki h.. Już mi ręce opadają, kasa cały czas idzie i żadnej poprawy. Cały czas problem z drugim cylindrem. Czy na 100% te nierówno wyklepane zawory nie mogą mieć na to wpływu?
Opublikowano

A jak długo jeździłeś z odłączoną wtyczką? Pojeździj dłużej aż ECU zaadaptuje się do nowych warunków i sprawdź czy później znowu nie będzie tego problemu.

 

Wyrobiona krzywka na wałku ssącym bo krzywka jest szersza od dźwigienki, która zrobiła mały dołek. Więc pewnie dźwigienka też była wyrobiona. Prawdopodobnie kanał olejowy ten cienki nad wałkiem był zatkany - oleje longlife :/

Na pozostałych rough miałem około +/-1.

 

Jakie wartości czasu wtrysku?

Może coś z wiązką od cewki, wtrysku?

 

W DISie masz Jeszcze opcje zwiększenia minimalnego skoku/otwarcia zaworów z 0,3 na 0,8 milimetra. Mi wówczas po tej operacji Rough wyrównywało się ale ja nie miałem +10 tylko -3.

 

Sprawdzałeś czy masz taką samą iskrę na wszystkich cylindrach?

 

Skąd jesteś?

 

 

Edit: przypomniało mi się że miałem -3 a przy hamowaniu silnikiem tuż przed zatrzymaniem nawet -5. Teraz mam maksymalnie -1,8 na zimnym a na ciepłym -1.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym na chwile obecna zostawil valvetronic w spokoju.

Zmierz cisnienie paliwa na listwie.

Piszac Silnik Nierowno pracuje masz na mysli falowanie obrotow?

Czy miedzy gazem a benzyna jest roznica w pracy silnika?

Ile przejechales na gazie?

Nie powinienem pytac ale...filtr powietrza jest czysty?

Opublikowano

Ogólnie to samochód teraz cały czas stoi w garażu i się z nim męczę. Ale wiadomo jeśli coś odpinam błędy są kasowane na bieżąco.

Wszystkie wałki są ok, miałem je w ręku.

Czasy wtrysków później sprawdzę, w INPIE jest taka opcja?

Wiązki przepatrzyłem, niby wszystko ok, masy też ok, iskry nie sprawdzałem jaka jest.

Istą zmieniałem ten skok na 0,8mm i niby jest delikatna poprawa ale to jeszcze nie jest to.

Ogólnie to na zimnym jest 10 a na ciepłym zmniejszy się do 3-4 na drugim.

 

Nie mam za bardzo jak zmierzyć ciśnienia na listwie, ale czy to coś powie skoro problem jest najbardziej z drugim cylindrem na gazie jest to samo (może trochę gorzej)?

Silnikiem trzęsie na wolnych obrotach, wiadomo na zimnym mocniej na ciepłym mniej. Obroty nie falują wskazówka stoi w miejscu.

Kupiłem z gazem i przypuszczam że dość dużo na nim przejeżdził.

Filtr powietrza wydaję się ok, ale bez filtra chodzi tak samo.

Mówisz valvetronik w spokoju, ale czemu jak go odepnę to silnik chodzi dobrze? I wtedy na drugim cylindrze korekta jest gdzieś w granicach -0,5 a na reszcie na plus (0,4 chyba, czyli odwrotnie jak z valvetonikiem)

 

Edit: Jestem z łódzkiego. Okolice Kutna

Opublikowano

Jak gaz był źle ustawiony to może być problem z wypalonymi gniazdami zaworowymi :/

 

Bez Vvt jest podobnie jak z ustawieniem zaworów na 0,8 (0,8 jest dopiero po nagrzaniu silnika) masz wtedy więcej powietrza w cylindrze i zmienia się mieszanka.

Czasy wtrysków masz w zakładce Status>Fasta>Shift+F2

Ciśnienie na listwie sprawdzisz nawet zwykłym manometrem do pompowania kół.

 

Masz jakieś zdjęcia otwartej głowicy/wałków?

Zrób filmik z parametrów Inpy. Pamiętaj że w kilku zakładach po wciśnięciu shift masz dodatkowe wskazania.

Opublikowano

Jakby był wypalone to nie było by różnic w kompresji?

Ogólnie to jak zdjąłem kolektor to wszystkie wydawały się idealne, choć przylgni nie widziałem.

 

Czemu czasy wtrysków są tylko 2? zrobione dane dla grupy cylindrów 1i4 2i3?

Już nie pamiętam czy na pierwszym czy drugim jest więcej ale różnią się wartościami, po odpięcie sond lambda są praktycznie identyczne.

Niestety korekty zawsze takie same w zakładce roughness. To o czym one mówia, myślałem ze o korekcie czasu wtrysku, ale chyba nie?

Na 99% na drugim cylindrze dostaje za dużo powietrza, na 3 w miarę ok a na 1 i 4 za mało. Tylko czym jest to spowodowane?

Pomiar podciśnenia w każdej "odnodzę" kolektora (mam wkrętki od gazu) coś mi powie? Może wtedy będzie ewidentnie widać że któreś zawory się za mało albo za dużo otwierają? Czy raczej nie będzie się dało tego zauważyć i ciśnienie w całym kolektorze będzie identyczne?

 

Jutro dodam zdjęcia głowicy i filmik z inpy. Ale dwie wartości są jeszcze nie bardzo: actual value outpup max (+120) oraz adaption output 55,50 a zielony zakres jest od 58 do80.

 

A jeszcze pytanie czy gaz może pieprzyć coś z wtryskami? Może na jakimś wtrysku zwiększa oporność, bo przecież wiadomo wtryski są odcięte od ecu benzyny i idą do ecu gazu a później dopiero do wtrysków. Może głupie, ale ja już po prostu sam zgłupiałem od tego wszystkiego. Niby wszystko idealne a nie chodzi jak trzeba

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mówisz valvetronik w spokoju, ale czemu jak go odepnę to silnik chodzi dobrze?

Valvetronik daje bledy a ty ich nie masz jesli cos tam jest uszkodzone to silniczek ale ta opcje zostawmy na koniec.

Jak go odpinasz silnik pracuje cyklicznie.

Zawsze ta sama glebokosc uchylenia zaworu i wtrysk w tym samym punkcie.

A jeszcze pytanie czy gaz może pieprzyć coś z wtryskami?

Tak ale to tez jest opcja na puzniej

Jakby był wypalone to nie było by różnic w kompresji?

byly by roznice - wypalenie to nieszczelnosc...

Niestety korekty zawsze takie same w zakładce roughness. To o czym one mówia, myślałem ze o korekcie czasu wtrysku, ale chyba nie?

One mowia o nierownosci pracy silnika a ty wiesz o niej bez tego pomiaru.

Na 99% na drugim cylindrze dostaje za dużo powietrza, na 3 w miarę ok a na 1 i 4 za mało. Tylko czym jest to spowodowane?

Moze to powodowac falujace cisnienie paliwa tego komputer nie zarejestruje dlatego potrzebny jest pomiar.

Wykrec swiece i opisz ich kolor lub wrzuc foto.

Jak masz INPE to luknij na prace sondy -mysle ze to ona daje czadu.

Jak mozesz to wrzuc jeszcze filmik ja rzuca tym silnikiem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.