Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Takie pytanie wymieniać na nowy (oryginał, zamiennik) używany czy może czyścić jakimiś specyfikami? Co polecacie?

Auto mocno zamuliło. Jakoś się wypala może? Ostatnio jazda autostrada mniej więcej 180km/h i raczej się nie wypalił z tego co widać.

Auto to X5 e70 z 2009 z silnikiem 3.0 diesel.

Edytowane przez prosperopro
Opublikowano

@alb3rt mam nadzieję że dobrze poprawiłem temat. Raczej jestem laikiem jeśli chodzi o naprawę auta ale tylko komputer na wyświetlaczu wyświetlił komunikat (mogę zdjęcie wkleić) oraz na desce rozdzielczej taki sam znaczek się wyświetlił. W opcjach w CCC wszystko świeci się na zielono. A komunikat FAP wyskakuje raz na jakiś czas. Auto jest lekko zamulone od jakiegoś czasu.

eHIeJvC.jpg

Opublikowano

Napewno są błędy które będą blokować regenerację filtra.

Musisz to sprawdzić jak najszybciej i podjąć próbę wypalania przy pomocy kompa. W innym przypadku zapchasz filtr na amen.

Napisz skąd jesteś, może ktoś z forum mieszka w okolicy.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Tak, samochód nie krzyczy żadnych błędów z wypalaniem, na chwile jazda obwodnicą w jedną i w drugą stronę ze stałą prędkością na wyższych obrotach pomogła tylko na chwilę. Samochód ma najechane ponad 250 tys. KM więc raczej miało prawo się popsuć szukam jakiegoś zamiennika bo oryginał strasznie drogi. Wcześniej wiem że auto było głownie używane w mieście. U mnie natomiast cykl mieszany 20km trasa - 20km miast - 20km trasa i tak codziennie. Autem zrobione od kupienia już 17 tys. km.
Opublikowano

Cześć

 

BMW zakłada żywotność filtra na 250000, na kilka kkm przed tym przebiegiem w sterowniku silnika zapisuje się błąd 452A-konieczność wymiany w serwisie, jeśli tego nie zrobisz po jakimś przebiegu pojawia się błąd 4D4A-zgłaszający na desce usterkę filtra (i wydaje mi się , że uniemożliwia rozpoczęcie procedury wypalania- ale nie mam pewności). Oba błędy mają się nijak do faktycznego zapełnienia filtra sadzą i pyłem, mierzonego przez czujniki, są związane TYLKO i wyłącznie z przekroczeniem limitu kilometrów przewidzianych do wymiany. I teraz najlepsze... jeżeli Twój filtr ma mały stopień zapełnienia, wystarczy poinformować sterownik silnika o wymianie filtra i cały proces odliczania zaczyna się od nowa, wszystkie błędy znikają. Można to zrobić bez problemu np DISem- jest tam procedura wymiany dpfa. Piszę to z doświadczeń własnych, aktualnie mam 306kkm i zero błędów w DDE. Tak więc na Twoim miejscu wstrzymałbym się z wymianą, do chwili pełnej oceny filtra programem diagnostycznym i ewentualnie próby oszukania sterownika.

 

Pzdr

Opublikowano

Wszystko co kolega wyzej napisał to prawda.Ten błąd nie pozwoli odpalić procedury wypalania filtra.Trzeba go usunąc ot i tyle i sprawdzić potem stan wypalania.Mechanicy od szerokiej gamy aut nie ogarną tego,Znajdz kogo s kto ma DIS albo coś dedykowanego tylko do BMW

 

viewtopic.php?f=48&t=110554&start=1110

 

viewforum.php?f=10

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.