Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy zauważył ktos różńicę w spalaniu przy zmianie gęstości z 30 na 40 ? Bo przymierzam się do zmiany na 40 , ze względu na czeste piłowanie silnika na wysokich obrotach , ale mechanik mi powiedział , że moze wiecej benzyny mi palić wtedy . Czy może w ogóle mu ulżyć zimą i 0w40 zalewać ? Tylko przy 0w40 motul ma normę tylko LL- 01 , choć w instrukcji niby taka tez dopuszczalna . No i jak odejscie od zalecanego 5w30 wpływa na ten upośledzony rozrząd , bo silnik to N43 170 kucy. Ma ktoś jakies doświadczenia ?
Opublikowano

mialem castrol edge 5w30 i palil 1l na 1000km (uszczelniacze prawdopodobnie do wymiany)

teraz zalalem motul xclean 8100 5w40 i pali 1l na 1700km wiec roznica znaczna jak na moje oko

nie zauwazylem wiekszego zuzycia benzyny

to tak apropo zuzycia oleju u mnie w aucie, na reszte pytanie nie odpowiem bo to bedzie moja pierwsza zima,

winter is comming

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmiana oleju nie będzie miała wpływu na wzrosta spalania pb.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmiana oleju nie będzie miała wpływu na wzrosta spalania pb.

Bardziej z 5w na 0w.

Może mieć minimalny wpływ jeśli się dużo na nienagrzanym silniku smiga.

Opublikowano
Najbardziej to mnie jednak interesuje to czy ta większa lepkosc 5 w 40 ma się jakoś do rozrządu , który bywa kulawy w tych benzynach ...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lepkość to nie jakość.

Są róźne oleje.

 

Dwa róźne oleje o parametrach 5W40 mają róźne charakterystyki lepkości.

 

Temat oleju jest bardzo obszerny i jeśli chcemy go wybrać w pełni świadomie, to nie należy się kierować tym co największą czcionką jest pisane na etykiecie.

Opublikowano
Właśnie o taki swiadomy wybór mi chodzi, tylko zastanawiam się dlaczego 5w30 jest zalecany do mojego silnika , skoro 5w40 tez spełnia te normy (chcę na stałe przesiąść się z mobila na motula )
Opublikowano

Long story short - jeśli zależy Ci na ochronie silnika to szukaj 5W40 LL-01.

LL-04 jest bardziej "eko", zawiera uboższy skład chemiczny, który skutkuje szybszym zużyciem się oleju.

Natomiast z zasady W40 będzie lepiej chronił silnik w wysokich temperaturach od W30 (dla ścisłości - tu trzeba by porównać indeks lepkości w 100*C i HTHS).

A kto zaleca 5W30 do tego silnika?... :duh:

 

Wracając do rozrządu - wygląda na to, że jest to element eksploatacyjny w tym silniku.

Inżynierowie-księgowi wyliczyli, że mogą nie dość że zaoszczędzić na produkcji tego elementu, to jeszcze potem zarobić na wymianie.

Wymiana Cię nie ominie, czego nie zrobisz łańcuch po prostu się rozciągnie. Średnio wytrzymuje 150-200kkm.

Opublikowano

Rozrząd cały wymieniłem 40 tys km temu , zapobiegawczo , przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą. Takze wystarczy na trochę jeszcze. Samochód zamierzam zostawić sobie na zawsze, bo mam egzemplarz idealny kupiony z przebiegiem 100 tys , więc wlasnie dlatego chce olej 5w40 , bo korzystam często z tych wysokich obrotów. Ale wlasnie potwierdziles moje obawy co co mniejszej zawartosci tych fosforów , siarki , czyli srodków smarnych w LL-04 . Tylko teraz pytanie czy nie jest tak , ze sie katalizator szybciej skończy przez LL-01 ? Bo ten wynalazek ma dwa katalizatory :/

Bo jest tak, że silniki BMW , po zdaje się 2004 roku wymagają olejów LL-04 ....czy to czasem nie ze względu na DPF w dieslach i bardziej skomplikowany układ oczyszczania spalin w benzynach ?

Opublikowano

Kilka razy się spotkałem z opinią na forum, że LL-04 jest właśnie do aut z DPFem.

Benzyna spala się znacznie czyściej od oleju napędowego - bez sadzy. Domyślam się, że związki zasadowe z oleju utrudniają oczyszczanie się DPFa.

Na pewno lanie LL-01 zamiast LL-04 ma "jakiś" wpływ na katalizatory w benzynie.

To już raczej kwestia kierowcy, czy chce mieć lepszą ochronę silnika, czy być bardziej "eko" (jakkolwiek to rozumiejąc).

 

Sam do swojego N43 leję LL-01. Jak będzie problem z katem, to się go pozbędę i przeprogramuje auto, żeby śmigało tylko na mieszance jednowarstwowej, i dalej spełniało EURO4.

Katalizatory to też jest część eksploatacyjna - prędzej czy później przestaną dobrze pracować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, tylko pewnie każdy chciałby żeby to jednak było później a najlepiej u następnego właściciela :8) ja chyba do tego nox-wynalazku zalałbym ll-04, bo czujnik + katalizator i robi się sumka za "nowy silnik" :o

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Nox - 1600 , katalizator 5000 , a katalizatory są dwa , także fajnie kiedyś będzie. Więc kupiłem jednak LL- 04 , tyle, że 5w 40 , bo piłuję na obrotach go dość często.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Będzie dobrze :cool2: tego silnika nie trzeba piłować, przyjemnie idzie z dołu, mocno mnie to zaskoczyło, bo nie spodziewałem się tego, reakcja na gaz też niezła :o

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

To chyba tylko ja mam wrażenie, że dół jest słaby.

Myślałem nawet o customowym kolektorze wydechowym, wyliczonym żeby przesunąć moment na niższe obroty.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Vanosy pracują tak jak trzeba? Nie masz błędów z tym związanych? Czujniki wałków? Ja byłem pozytywnie zaskoczony dołem tego silnika, biorąc oczywiście pod uwagę pojemność i moc/moment.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem, że subiektywne, dlatego trzeba sprawdzić czy vanosy pracują jak trzeba.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wystarczy podgląd na ich pracę, nagraj to rozpędzając auto na 3 biegu od dołu do samego końca. Swoją drogą test też jest dostępny.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja w tym roku wymieniłem z Mobil1 ESP Formula 5W-30 LL-04 na Motula 8100 X-clean 5W-40 LL-04 tylko w dieslu i żadnej różnicy nie zuważyłem w spalaniu

ani w mocy , jedyna różnica to po długiej jeździe troche lepiej chodzi na wolnych obrotach ,

też wymienilem ze względu na lepszą ochronę silnka czyli grupszy film olejowy ze względu na większą lepkość oleju na rozgrzanym silniku (40)

i mam nadzieje że pozytywnie wpłynie na prace łąńcucha rorządu (tylko u mnie w Dieslu N47)

Opublikowano

Dlaczego niby lepiej skoro na 5w40 ma zdecydowanie ciężej na zimnym silniku jak na 5w30?

Diesel dużo wolniej sie grzeją od benzynowych i jeżeli nie katuje diesla to lał bym 5w30 bo zdecydowanie mniej obciąża łańcuch tym bardziej w n47

W n52 co prawda to jest benzyna ale bmw zaleca 5w30 przez wąskie kanały olejowe

Jeżeli już chcesz w40 to bym zalał 0w40

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Założyciel tematu pisał, że korzysta z całej skali obrotomierza, więc można to podciągnąć chyba pod katowanie, dodatkowo 5w40 też jest zalecany do n43, kwestia właśnie użytkowania.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Można też zrobić tak, że leje się 5w30 w okresie jesien / zima ( jesli tak komus przypada wymiana akurat ) , bo 5w 30 w zimowych temperaturach jednak trochę płynniejszy przy zimnym starcie od 5w40 , a wiosna / lato lać 5w40 .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.