Skocz do zawartości

F30 vs ..... GOLF


Fd96

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli temat znajduje się w złym dziale, prosze moderatora o przeniesienie.

Witajcie.

Temat dla wielu może wydawać się dosyć kontrowersyjny, ale postaram się jak najlepiej naświetlić sytuacje. Przymierzam się do kupna auta w ciągu najbliższych 2 miesiecy i stoje przed dosyć ciężkim wyborem. Mój budżet waha się w okolicy 100 tys zł, mniej lub więcej. Autko będzie brane w leasing. Mam upatrzone dwa modele samochodów w tej cenie, kompletnie różne pod każdym względem, łączy je tylko cena. Zaznaczę, że jestem bardzo młodą osobą i to będzie pierwsze moje tak drogie auto, chciałbym mądrze wydać pieniądze, które z nieba nie spadły. Przejdę do konkretów. W tej cenie mogę najbliżej mi do dwóch samochodów. Wypiszę od razu jaki plusy i minusy obu modeli widzę.

1. VW Golf 1.4 150km DSG 7biegowe 5D

+NOWE z gwarancją

+Rozwinięte technologicznie ( top wersja, elektroniczne zegary, największa nawi, systemy hamujące, adaptacyjne tempomaty, podgrzewane fotele kierownica, masaż fotela pełne ledy, dynamiczne kierunkowskazy i wiele innych ciekawych gadżetów )

+Całkiem przestronny ( z tyłu więcej miejsca niż w F30 )

+ DSG7

+Niskie spalanie, bardzo niskie spalanie.. Benzynka pali jak diesel.

+ zero zmartwień, jako że auto jest nowe na gwarancji.

- Brak emocji

- Przeciętne prowadzenie, jest po prostu neturalny

- Przeciętna jakość materiałów ( szczególnie z tyłu )

Cena nowego - 102 tys zł + jakiś rabacik.

 

2. BMW F30 - 320D / 325D / 320xD

+ Jakość wykończenia

+ Marka premium

+ Emocje, Emocje, Emocje

+ Cudowne prowadzenie

+ Wygląd

+ 8AT ZF

+ Kolejne BMW ( jestem miłośnikiem tej marki )

+ Bardzo elastyczny silnik, świetnie przyspiesza

+ Całkiem niskie spalanie ( możecie mnie poprawić, jeździłem tylko 2 razy, wychodziło ok 6 - 6.5 / 100 )

+/- Przeciętne wyposażenie w tej cenie.

- Nie jest nowe, przebiegi ok 30-70 tys z Niemieckiego Premium Selection.

- Duże koszty utrzymania po skończeniu gwarancji ( ?? Tak tylko słyszałem, sam nie jestem w stanie tego powiedzieć. Tutaj proszę Was o zdanie )

Więcej minusów BMW nie widzę.

 

Dwa pytania odnośnie F30.

Koszty utrzymania - prosiłbym o ocenę, czy jest to drogie w utrzymaniu auto jeśli nie jest już nowe i na gwarancji?

Czy jeśli kupiłbym wersję zwykłą, bez M sportu, to ciężko zmienić zawieszenie na Mkowe? Czy robią to normalnie w ASO / inni mechanicy?

To jest tak .. Za BMW idzie serce, emocje, miłość do marki i niska strata wartości auta.

Za Golfem - po prostu rozsądek. Nowe, mało pali, nie musze się martwić poważnymi usterkami. Jest fajne, najnowsze po lifcie wyglądaja przyjemnie, ale nie daje to żadnych emocji.

Z góry dziękuje za pomoc i rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego tylko golf ? , w tej cenie masz milion roznych aut , chyba lepszych od vw ( osobiscie mam alergie na te marke ) zobacz na portalach sprzedazowych , okresl parametry w wyszukiwaniu co cie interesuje i zobaczysz ile ciekawych aut wyskoczy , ktorych nie brales pod uwage
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No kurde ilość miejsca w golfie z tyłu więcej niż w f30??? "chłopie to ja chyba mam jakieś inne f30 i jakimś innym golfem gti jeździłem niedawno.....

Silnik 1.4 tsi mało spali??? Żeby yo jechało trzeba cisnac a wtedy spalanie będzie w mieście grubo 10+

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No kurde ilość miejsca w golfie z tyłu więcej niż w f30??? "chłopie to ja chyba mam jakieś inne f30 i jakimś innym golfem gti jeździłem niedawno.....

Silnik 1.4 tsi mało spali??? Żeby yo jechało trzeba cisnac a wtedy spalanie będzie w mieście grubo 10+

Pozdrawiam

z obydwu żadnego bym nie wybrał...

weź w tej cenie albo porządnie wyposażoną astrę albo dość dobrze wyposażoną insignię, oba nowe z nowymi silnikami i automatami...

lepsza jakość, więcej miejsca i lepsze wyposażenie...

no chyba że to musi być znaczek VW albo BMW...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Giacomo4 Brałem pod uwagę inne auta, kilka modeli przypadło mi do gustu, ale jakoś najbliżej mi do F30 / F20 / Golfa po lifcie. Co do alergii na markę VW, ja takiej nie mam ( szczególnie przy nowych modelach ) i w sumie są to codzienne fajne autka, bez szału.\

 

@siwyoscar również biorę F20 pod uwagę, niestety ciężej tu o używaną 1 w fajnym stanie. Nie wykluczam jej, tymbardziej że troche nią pośmigałem w M sporcie i przyjemnie sie jeździ.

 

@wehyr Co do miejsca. Po ustawieniu fotela pod siebie ( mocno zbudowane 193 cm ), w golfie miałem za sobą więcej miejsca niż w F30. Z kolei w F20 nawet nie włożyłem kolan, wiec tak, nadal uważam że na tylnej kanapie więcej miejsca jest w golfie. Co do silnika 1.4 tsi 150km, to tak, mało pali, szczególnie kiedy u mnie miasto małe, mało korków i głównie jeżdzę krajówkami. Jeździłem nim jakiś czas w leonie. Wcale nie trzeba go tak ciśnąć, nie jest to auto które ma 11 sekund do 100, tylko lekko ponad 8 :).

 

 

Skoro mam tutaj kilku posiadaczy F30. Czy możecie mi powiedzieć czy jest się czego martwić przy wyższych przebiegach? Auto które bym brał pochodziłoby z niemieckiego Premium Selection ( jest ich tam masa w tym przedziale cenowym ), z tym że mają one 40 tys przebiegu +. Czy jest w nich coś szczególnego co może narobić problemów? Nie mówię o zwykłej eksploatacji bo nie biorę pod uwagę takich kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1.4 tsi mało spali??? Żeby yo jechało trzeba cisnac a wtedy spalanie będzie w mieście grubo 10+

Pozdrawiam

 

Po pierwsze to nowy silnik na pasku a nie na lancuchu

Bardzo przyjemny w użytkowaniu, bardzo dobre opinie

Spalanie male średnie mam 6,7 w zimie nie doszedłem do 8

 

Co do wyboru auta to się nie wypowiadam, kwestia gustu.

Trzeba patrzeć ile chcesz tym autem jeździć, i wtedy zdecydować czy fan czy gwarancja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem nowego Seata Leona po przesiadce z E46. Po dwóch latach świadomie sprzedałem Seata (mimo, że był poprawnym samochodem) i kupiłem używane F30. Niestety teraz z bólem muszę sprzedać F30, bo moje roczne przebiegi prywatnym autem spadły z ok 35.000 km do 10.000 km i diesel już średnio ma racje bytu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupujac auto z premium selection tez dostajesz roczna gwarancje. Jesli ma dopiero 40 tys to przez nastepne 4-5 lat nie powinno sprawiac wiekszych problemow, chyba ze trafisz na wyeksploatowane auto po wypozyczalni.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pobidowski właśnie tego się obiawiam, że po maksymalnie roku taki golf kompletnie mnie zanudzi. Zacząłem brać też pod uwagę F20 120d / 125d również z BMW premium selection Niemieckiego. Takie autka kosztują ok 80-100 tys zł już w m pakiecie z dużą nawi, zazwyczaj przedlifty bogato wyposażone z przebiegami do 50-60 tys km. Troszeczkę nie leży mi przód F20 przedlift, ale da sie to przeżyć, po zamontowaniu m performance staje się innym autem.

 

@ras_f34 dzięki za informacje, nie wiedziałem że dostaje też roczną gwarancje na takie autko. Właśnie na takiej informacji mi zależało, odnośnie spokoju na kilka lat.

Myślę, że ostatecznie będę jednak wybierał pomiędzy F20 / F30 z premium selection i będe zadowolony. Dzięki za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Co zrobiłbym na Twoim miejscu...

 

W przypadku BMW:

- popatrzyłbym za benzyną, prawdopodobnie kopciuszek to nie jest dobry pomysł. Policz sobie różnicę w paliwie dla Twoich przebiegów (ON vs Pb), koszt serwisowy (ON jest droższy), straty moralności na charakterystyce pracy silnika i dźwięku ;))). Jeśli jesteś handlowcem i robisz rocznie znaaaaacznie więcej niż 30k, wybierz diesla. Jeśli nie, policz skrupulatnie i zastanów się gdzie eksploatujesz samochód (miasto/trasa). Miałem kupić 535d, jazdy próbne itd. itd. Wchodziła w grę nowa sztuka. Usiadłem do excela i okazało się, że to auto nie ma dla mnie sensu. Poza tym teraz gdy mijam 535d, zastanawiam się jak tam popielnik :mrgreen: (DPF)... Nevermind :mrgreen:

- Szukałbym trochę starszego auta niż te z premium selection, młody jesteś - pakowanie całej kasy w samochód to zły pomysł. Też mam niski PESEL, mogłem brać nową na grubszej specyfikacji - wziąłem używaną za cash i nie żałuję ani chwili. Ilość zaoszczędzonej kasy :cool2: :cool2: :cool2:. Generalnie samochód to też nie jest inwestycja, tylko wydatek... Chyba, że kupujesz samochód w celach zarobkowych lub klasyka. I nie, dojazd do biura to nie jest cel zarobkowy :cool2:.

- Wydaje mi się, że zostanie Ci więcej niż 25k po takim zakupie. Wystarczy na pakiet startowy do samochodu używanego, porządne koła na zimę, fajną wycieczkę z bliskimi i wciąż z luzem w głowie.

- Benzyny mają dużo mniejsze przebiegi od diesli. Znajdziesz coś w przedziale 75-120 tys., pojeździsz pare lat i kupisz coś lepszego :).

 

 

Jeśli chcesz leasing do kwoty 100k, to nie wiem czy BMW z PS jest dobrym pomysłem :roll:. Zajrzałby do salonu innej marki, szukając czegoś do kwoty 75k i zostawił sobie luz. Jeśli szukasz auta na 4-5 lat, zwróciłbym uwagę na gwarancje, pakiety serwisowe i ubezpieczenie.

 

100k to taka niefortunna kwota na samochód. Za dużo na budżet, za mało aby kupić coś sensownego w markach premium. Zetnij budżet lub odpuść ciepłą kawę i wrażenie, że Pan w krawacie rozwiąże wszystkie problemy. Tak nie będzie :)

 

 

PS Kupowanie nowego "opla na wypasie" to IMO nie jest dobry pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując auto w PS 2-3-letnie można też dostać gwarancję na 24 miesiące, nie na każdy model, ale wiem, że takie przypadki się zdarzają.

Na twoim miejscu poszedłbym w używane auto 2-3 letnie z gwarancją PS. Spokojnie znajdziesz coś do okolic 100k z przebiegiem poniżej 70k, szczególnie jeśli rozejrzysz się po ofertach BMW ASO w Niemczech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie posprawdzałem że w DE na każde auto z Premium Selection jest 24 miesiące gwarancji. Zdecydowałem, że przestaje myśleć o autach które nie dają mi emocji i satysfakcji. Mam 21 lat i prawo do minimalnego ustępstwa od 200% rozsądku :) Będę wybierał pomiędzy 120d/125d/320d z Niemieckiego Premium Selection. Pozostanie mi tylko problem braku możliwości leasingowania auta bezpośrednio z Niemieckiego PS, ale jakoś się to obejdzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Właśnie posprawdzałem że w DE na każde auto z Premium Selection jest 24 miesiące gwarancji. Zdecydowałem, że przestaje myśleć o autach które nie dają mi emocji i satysfakcji. Mam 21 lat i prawo do minimalnego ustępstwa od 200% rozsądku :) Będę wybierał pomiędzy 120d/125d/320d z Niemieckiego Premium Selection. Pozostanie mi tylko problem braku możliwości leasingowania auta bezpośrednio z Niemieckiego PS, ale jakoś się to obejdzie.

 

Gwarancja jest, ale tylko dla Niemców (osób prywatnych), a nie jak kupujesz do Polski na firmę:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, z tego co mi wiadomo po rozmowie z przedstawicielem jednej z firm importujących auta do PL, samochody są objęte 12-24 msc gwarancją Premium Selection w całej Europie. Ale postaram się zebrac informacje z różnych źródeł i upewnić.

 

@MirekGD jeśli można wiedzieć, jaki był przedział cenowy w którym kupiłeś auto? Jeśli nie chcesz podawać ceny konkretnej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, z tego co mi wiadomo po rozmowie z przedstawicielem jednej z firm importujących auta do PL, samochody są objęte 12-24 msc gwarancją Premium Selection w całej Europie. Ale postaram się zebrac informacje z różnych źródeł i upewnić.

 

@MirekGD jeśli można wiedzieć, jaki był przedział cenowy w którym kupiłeś auto? Jeśli nie chcesz podawać ceny konkretnej :)

wszystko z akcyza wyszło 85 tys.rok prod.04/14

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gwarancja jest dla wszystkich, z Polski też... różnica jest w przepisach pomiędzy osobą prywatną a prawną.

 

Sent with handy.

 

Kupując auto do leasingu musi być zakupione na fv, czyli polska firma dysponująca nipem europejskim na zasadach wewnątrzwspólnotowego nabycia, musi zakupić pojazd od niemieckiego dealera. Fakt, że stroną kupującą jest podmiot gospodarczy wyklucza gwarancję Premium Selection.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.