Skocz do zawartości

Przegrzewajacy się silnik/ciecz m43


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam dość nie typowy problem w swojej buni, ręce już mi opadają.

Ostatnio zauważyłem ubytek płynu chłodzącego wiec zrobiłem test na zawartość CO2 w układzie chłodzenie test wykazał brak zawartości tej substancji lecz podczas testu zaczęła mi wystrzeliwać woda wiec mówię termostat, patrzę górny wąż gorący a dolny zimny no to mówię wymontuję termostat i będę mógł jeździć przez jakiś czas lecz po wymontowaniu termostatu silnik zaczął się przegrzewać szybko. Temperatura stałe rośnie ponad miarę dochodzi do czerwonej kreski i gwałtownie spada, rury raz obie są gorące a raz dolna jest całkowicie zimna. Ogrzewanie leci raz ciepłe raz zimne a mam ustawione na 32 stopnie. Dodam ze odpowietrzalem układ i sprawdziałem pompę wody w której łopatki sa całe. Czy jest taka możliwość ze układ chłodzenia świruje ponieważ nie jest zamontowany termostat ?

Opublikowano

Masz brak obiegu. To nie zależy od wyjętego termostatu.

1. Zapowietrzony układ

2. Dalej jest zapowietrzony układ

3. Jeszcze raz odpowietrz układ.

Odpowietrzanie niby prosta sprawa ale wszystko po kolei nic po łepkach bo w układzie pozostanie uwięzione powietrze i pompa nie zaciągnie.

A jak to dobrze zrobisz to pomyśl że może pompa nie ciśnie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Unieś przód podczas odpowietrzania.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zrobiłem tak jak pisaliście wszystko niby działa ogrzewanie i wgl 2 rury ciepłe, są trochę twarde. Lecz auto przegrzewa się kiedy zmniejsze ogrzewanie temperatura rośnie lecz jak znów ustawie na 32 stopnie temperatura spada i utrzymuje się w pionie. Zauważyłem ze z rury mi kopci lekko na biało możliwe ze uszkodziłem uszczelkę pod głowica ?
Opublikowano

Jak Ci temperatura w bloku przechodzi poza pion to oznacza że płyn stoi w miejscu (brak obiegu) lub jest pusty ( może częściowo).

Napisz krok po kroku jak odpowietrzasz.

Czy cały czas masz przelew w zbiorniczku wyrównawczym ?

Jak byś miał dobrze odpowietrzone czyli układ pełny płynu i miałbyś przedmuch do układu chłodzenia to by Ci płyn wywalało a o tym nie wspominasz czyli brak przedmuchów ?

Piszesz że masz twardawe węże ? Jakie ciśnienie ? doświadczony mechanik jak to naciśnie to poznaje a ty ?

Płynu nie lej pod korek bo jak jest pełny układ to z powodu braku poduszki powietrznej pod korkiem w miarę nagrzewania ciśnienie rośnie i jak zaworek w korku nie puści to gdzieś wywali.

W teście zegarów monitoruj temperaturę bloku, bo bez termostatu powinien być niedogrzany

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.