Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kolego Przemo dzieki za relację. Z opisu wynika ze auto jest ok z tym silnikiem ale jak znajde fure z polskiego salonu to z silnikiem 2.8 lub 3.0 benzyne to byłoby rewelacyjnie. Czekam na dalsze spostrzeżenia. Pozdrawiam
WWW.POLISAOGL.PL
Opublikowano

Nowe X3 z wyglądu zewnętrznego jest jakieś takie potężniejsze względem poprzednika mimo że podobno wymiary są te same. W środku przynajmniej takie mam wrażenie jest duży skok jakościowy zwłaszca skóra o wiele lepsza niż Dakota. No ale za 200k w X3 to jest golas a Stelvio pewnie fajnie doposażona.

 

Dokładnie tak. Wyposażenie wersji First Edition za około 200k jest niemal kompletne. Porównywałem Macana (bo Stelvio najbardziej wycelowało w Macana) to po rabatach miałbym podobnie dopiero za około 287k PLN a i tak słabszy silnik, bo 252KM. Więc za bardziej szlachetną markę dopłacać aż 90tyś PLN to trochę zbyt dużo.

 

Spostrzeżenia:

No mogę powiedzieć po ponad 3000km, że Stelvio daje banana na twarzy - głównie za sprawą mocarnego silnika. Naprawdę ciekawy (i nietuzinkowy) samochód. Nie będę robił ochów i achów, bo to nie to forum, :wink: ale powiem, że auto godne porównania z X3 czy X4. Jakość wykonania, skóry itp jak najbardziej OK. Prowadzenie - bez porównania lepsze niż w X4 (sorry koledzy :oops: ) głównie za sprawą bardzo bezpośredniego układu kierowniczego jak i... stosunkowo twardego zawieszenia. Do tego fabryczne koła 20cali - a komfort całkiem dobry - zawieszenie znacznie cichsze niż to w X4.

 

Z głównych minusów to: wolne grzanie foteli, słabe audio (mam system pośredni ze subwooferem, ale jest taki sobie), znacznie gorszy system infotainment w porównaniu do iDrive'a, nawigacja TomTom jest OK, ale w Polsce nie działa live :?: :!: , kilka drobnych włoskich niedoróbek typu lekko odstająca klapka wlewu paliwa się znajdzie, ale to już bardziej czepialstwo.

 

Stelvio fajny, spory rabat bezpośrednio u dealera, ale "trzeszczy", GLC coupe minimalnie droższy i wnętrze jakieś subiektywnie mniejsze mi się wydaje. Jeszcze fajny jest Lexus NX po lifcie (mają fajną wyprzedaż teraz, nie mieli jak zamawiałem swoje i to spowodowało odrzucenie go, bo cena była +35k), ma mniejszy rozstaw ale wygląd (dla mnie) fajniejszy.

Audi Q5 - całkowicie mi się nie podoba (w porównaniu do ww), wnętrze ma trochę fajniejsze, ale Q5 to można porównywać z X3, a nie X4

 

Kolego - zaskoczę cię, ale nic u mnie nie trzeszczy - pomimo twardego zawieszenia jest cisza w środku - tutaj jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. W dotyku plastiki również są miłe i nie trzeszczą. Jak nie Alfa :wink:

 

Nic więcej nie piszę, a to co napisałem - to nie dla reklamy bo nie mam w tym żadnego interesu, tylko po to, aby zwrócić uwagę na dość ciekawą alternatywę na rynku, którą nie każdy widzi, choć to samochód nie dla każdego - beemka X3/X4 to bardziej wyważone samochody, spokojniejsze z natury, bardziej użyteczne i uniwersalne - a Stelvio to przede wszystkim sportowy SUV - nie każdemu ten charakter musi się podobać.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Od wczoraj mam box-a z V-tech,

hamownia pokazała:

- 179KM zamiast 184, teraz jest 205

- 29X NM zamiast 270, teraz jest 350

 

Czy jestem zadowolony z boxa? Za mało jeszcze czasu aby powiedzieć, ale wstępnie tak, co zaobserwowałem:

- nagle moim ulubionym trybem na jazdę po mieście stało się eco pro. Wcześniej mułowaty tryb teraz optymalny

- comfort stał się sporo mocniejszy, ale po mieście jest wręcz za mocny na samym początku jeżdżę pomiędzy nie wciśniętym pedałem gazu a minimum

- chyba wzrośnie zużycie paliwa, ewidentnie pasek po prawej jest dużo więcej >20l

- na autostradzie fajnie, jechałem tylko krótki odcinek, ale pierwsze wrażenia pozytywne, dotychczas brakowało mi mocy na stabilną jazdę ~180km/h nie mogę się doczekać jakiegoś dalszego wyjazdu

Opublikowano

po box-ie zużycie wzrosło z 12.4 na 12.9 jeżdżąc po mieście na comfort.

Bardzo jestem z box-a zadowolony :) 350Nm jednak robi dużą różnice przy tym aucie.

Opublikowano

a ile pali na autostradzie?

po box-ie zużycie wzrosło z 12.4 na 12.9 jeżdżąc po mieście na comfort.

Bardzo jestem z box-a zadowolony :) 350Nm jednak robi dużą różnice przy tym aucie.

Opublikowano

Ja jeżdżę na autostradzie ok 170-180 jak na warunki teraz panujące. Trasa KRK-> GDN pokazała średnio 16-17l/100

Zresetowałem licznik po wyjeździe z Vtech i mam teraz po ok 1000km w tym ta trasa średnią 14.3. Wcześniej (0-5k przebiegu) było 12.4

Ale warto było

Jedyny minus, to skrzynie bym też chciał jakoś dostosować do zmiany, moim subiektywnym zdaniem za wysoko wchodzi w obroty

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dzięki a skrzynia biegów - przyzwyczaiłeś się czy coś modernizowałeś w niej?? Jak rozpytywałem to trudno znależć kogoś, kto by miał pojęcie ją zmodyfikować. Pzdr.
Opublikowano

Przyzwyczaiłem się . Jechałem moment bez "upgrade" parę tygodni temu- zdecydowanie wole z.

Podobno w przypadku chipa, skrzynia rozumie co się dzieje i w ogóle nie ma takiego tematu, więc jak tylko minie okres ochronny to ...

PS. Zastanawiałem się nad temperaturą oleju, ale przy 170k/h w poniedziałek na autostradzie przez 200km, temp zewn 28 było ok, trochę <120 stopni olej. Zobaczę jeszcze co będzie jak na zewnątrz będzie 35 stopni.

PPS. Po 2ch dłuższych szybkich przejazdach na autostradzie w tym tygodniu + wcześniej na trasie krk-kie (wleczenie się) uważam, że zużycie nawet troszkę spadło.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

W zeszłe wakacje byłem na etapie wybierania SUVa średniej wielkości. Audi odpadło ze wzgl. na wygląd, w MB tylko siedziałem, ale mnie nie przekonał, jeździłem NX300h i X4 20d, x3 28i ale wygrało nowe XC60. Nowego X3 jeszcze nie było w ofercie.

Z wyboru jestem zadowolony. Silnik T5 super. Zadziwiająco ciągnie z samego dołu pomimo tylko 350nm. Lepiej niż poprzednie xc70 d5 400nm. Spalanie w trybie mieszanym od nowości 10,6.

Obecnie przejechane 7,5 tys km. Na razie, odpukać, zero błędów czy awarii. Nieźle się prowadzi jak na SUVa i profil opony 60 przy 18 calach. Oczywiście nie tak jak seria 1 ale przecież nie tego się oczekuje od SUVa.

W środku miejsca sporo, bagażnik mógłby być większy. Wygląd zewnętrzny ok, bardzo mi się podoba wnętrze aczkolwiek komuś może przeszkadzać, że wszystkie nowe Volvo w środku wyglądają tak samo.

No i cena, porównując do konkurentów, można mieć full opcję sporo taniej.

Minusy? Trochę wolniejsza skrzynia od ZFa, i bardzo szybko się brudzące wnęki drzwi, szczególnie uciążliwe w zimie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.