Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie szanownych forumowiczów :wink:

 

Na tym forum jestem aktywny od 2014r - ale w dziale dla modelu F10- ale stoję przed dylematem przy zakupie modelu X4, a decyzję muszę podjąć szybko:

Mogę zakupić w promocyjnej cenie nowe X4 z silnikiem 2.0i - 184KM - z przeciętnym wyposażeniem w wersji X-line lub w podobnej lub wyższej o 10-20tyś zł lekko używane z PS ale w dieslu 2.0 z lepszym wypasem włącznie z M-pakiem - ale pytanie jest głównie o silnik - czy ta benzyna jeździ wystarczająco dobrze - czy jest sporo gorsza w dynamice od diesla??? Wiem, że spalanie będzie większe, ale podobno dynamika jest słaba - czy to prawda? Ktoś ma porównanie?

 

Proszę o pomoc :roll:

  • Moderatorzy
Opublikowano

Śmietnik po zbanowanym trollu uprzątnięty.

 

Co do twojego pytania to bliźniacze auto (x3 f25 20i) jeździ całkiem przyzwoicie. Byłem zaskoczony bo myślałem ze będzie mieć gorsze osiągi. Średnie spalanie w mieście 12-13 litrów. Niestety nie jest to dobre auto na trasy bo powyżej 150 km/h spalanie rośnie bardzo wyraźnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jak pisałem ale usunięto mój post...

Jeśli jeździsz po mieście albo tylko do 140 to benzyna , inaczej bierz diesla albo dowolne 3.0

 

Sent with handy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie,wcześniej też tak pisałem, że jest już widoczna różnica w spalaniu w tym modelu benzyna - diesel.

X4 w M pakiecie wygląda zdecydowanie lepiej i to też jakiś argument przy wyborze samochodu.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Witam serdecznie szanownych forumowiczów :wink:

 

Na tym forum jestem aktywny od 2014r - ale w dziale dla modelu F10- ale stoję przed dylematem przy zakupie modelu X4, a decyzję muszę podjąć szybko:

Mogę zakupić w promocyjnej cenie nowe X4 z silnikiem 2.0i - 184KM - z przeciętnym wyposażeniem w wersji X-line lub w podobnej lub wyższej o 10-20tyś zł lekko używane z PS ale w dieslu 2.0 z lepszym wypasem włącznie z M-pakiem - ale pytanie jest głównie o silnik - czy ta benzyna jeździ wystarczająco dobrze - czy jest sporo gorsza w dynamice od diesla??? Wiem, że spalanie będzie większe, ale podobno dynamika jest słaba - czy to prawda? Ktoś ma porównanie?

 

Proszę o pomoc :roll:

 

Kolego stoję przed podobnym dylematem, żona się uparła na x4. Teraz w bmw mają niezłą promocję na ten silnik 2.0i. Niestety nie udało mi się znaleźć nigdzie testówki z tym napędem. W tygodniu spróbuję pojeździć x1 - przy czym x1 jest lżejsze o ok. 200 kg. Szkoda że w promocji nie ma mpakietu. Jak Ci sie uda pojeździc to daj znać. Ja napewno napisze jak jeździ to x1.

 

Jak możesz to wklej swój konfig. Pozdr

Opublikowano (edytowane)

Nie dużo, same podstawy :)

 

Nie mogę się doczekać do połowy (obiecane) lub końca (napisane) grudnia lub jeszcze dalej (6 ekstra tygodni deadline na wypadek końca świata)

PS. Z tego co doczytałem to ten silnik za naprawdę niwielkie pieniądze można doposażyć w boxa, więc jeżeli nie starczy mi jego fabryczna moc, to po 2k przebiegu zawita box

Edytowane przez przemeq
Opublikowano

Konfiguracja bardzo ładna. Wszystko a nawet więcej niż jest potrzebne masz odklikane... teraz tylko czekać.

 

Dziwi mnie ten termin odbioru, mnie sprzedawca zapewnia, że odbiór początek grudnia.

Opublikowano

Tak na szybko kilka kwestii:

 

1/ jeździłem dziś 3gt 2.0i (podobno waży tylko 50 kg mniej niż x4 ) - jestem miło zaskoczony dynamiką, naprawdę fajnie to jedzie jak na tę moc i wagę;

2/ BMW odblokowało dziś promocje na x4 2.0i tzn. nie jest już konieczne zamówienie pakietu xline, wymogiem jest zamówienie dowolnego wyposażenia na ponad 20k (czyli można zamawiać mpakiet),

3/ dostępność x4 faktycznie początek roku,

4/ i ostatnia sprawa... chyba zamówię żonie jednak najnowsze x3:)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie - gratuluję zakupów.

No ja ten temat rozpocząłem - zdecydowałem się pierwotnie na 2.0d w M-paku, przejechałem się... no i zdecydowałem się nowe X3, po czym zajrzałem do... :oops: salonu Alfy Romeo i wybrałem żonie full wyposażone Stelvio First Edition 280KM za niecałe 200k PLN brutto (oczywiście po mega rabatach). Odbieram za kilka dni - zobaczymy po czasie, czy to dobry wybór, ale jazdy testowe bardzo miło mnie zaskoczyły. Ogólnie X4 bardzo mi się podoba i czasem zastanawiam się, co ja narobiłem, ale życie to wiadro kompromisów - a żona już miała Alfę i strasznie się cieszy z tego wyboru - a to najważniejsze :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem przyjemność jeździć Stelvio i żona będzie zadowolona. X4 piękne, Alfa też. Radość żonki bezcenna :D .
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Panowie - gratuluję zakupów.

No ja ten temat rozpocząłem - zdecydowałem się pierwotnie na 2.0d w M-paku, przejechałem się... no i zdecydowałem się nowe X3, po czym zajrzałem do... :oops: salonu Alfy Romeo i wybrałem żonie full wyposażone Stelvio First Edition 280KM za niecałe 200k PLN brutto (oczywiście po mega rabatach). Odbieram za kilka dni - zobaczymy po czasie, czy to dobry wybór, ale jazdy testowe bardzo miło mnie zaskoczyły. Ogólnie X4 bardzo mi się podoba i czasem zastanawiam się, co ja narobiłem, ale życie to wiadro kompromisów - a żona już miała Alfę i strasznie się cieszy z tego wyboru - a to najważniejsze :wink:

 

 

Te 280 KM i cena brzmią b. ciekawie :)

Ja żonie zamówiłem x3 G01 2.0i (choć dylemat miałem okropny pomiędzy x3 i x4) - odbiór końcem lutego. Mam nadzieję, że będzie ok, bo kupiłem go bez oglądania na żywo.

 

Wracając do alfy, to stelvio jest naprawdę ładne, więc żona na pewno będzie zadowolona. Pozdrowienia

Opublikowano

Panowie, dziękuję za zrozumienie - dokładnie tak jest, że zadowolenie żony najważniejsze :)

 

Wracając do samych samochodów - to w tej "klasie cenowej" trudno być niezadowolonym lub inaczej - trzeba być strasznym malkontentem, żeby się czepiać, choć znam i takich... A Beemki trochę już znam i zapewne nie byłoby takiego podniecania jak z inną marką, szczególnie taką właśnie świeżą i aspirującą na mocne premium.

 

Choć to forum BMW, napiszę dosłownie jedno zdanie na temat tego samochodu - ale za jakiś czas, jak trochę już pośmigam i ochłonę.

 

Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam wszystkich przymierzam się do zmiany auta myślę nad BMW x4 xDrive20i (dają teraz duży upust 53 133,00 PLN) ale zastanawiam się jeszcze nad Audi q5 porównywalne ceny, Audi jest już w nowej Budzie a BMW jakoś na wiosnę ma wprowadzić nowy model x4 dlatego pewnie są teraz takie upusty na nią .
Opublikowano
Panowie, dziękuję za zrozumienie - dokładnie tak jest, że zadowolenie żony najważniejsze :)

 

Wracając do samych samochodów - to w tej "klasie cenowej" trudno być niezadowolonym lub inaczej - trzeba być strasznym malkontentem, żeby się czepiać, choć znam i takich... A Beemki trochę już znam i zapewne nie byłoby takiego podniecania jak z inną marką, szczególnie taką właśnie świeżą i aspirującą na mocne premium.

 

Choć to forum BMW, napiszę dosłownie jedno zdanie na temat tego samochodu - ale za jakiś czas, jak trochę już pośmigam i ochłonę.

 

Pozdrawiam

 

Nowe X3 z wyglądu zewnętrznego jest jakieś takie potężniejsze względem poprzednika mimo że podobno wymiary są te same. W środku przynajmniej takie mam wrażenie jest duży skok jakościowy zwłaszca skóra o wiele lepsza niż Dakota. No ale za 200k w X3 to jest golas a Stelvio pewnie fajnie doposażona.

Opublikowano

Ja wybrałem x4, odbiór w przyszłym tygodniu. Rabat rzeczywiście fajny. Dam znać za jakieś 2 tygodnie (jak delikatnie go dotrę) jak to jeździ. Planuje też boxa (koszt to ~1tyś) a mamy +20-25KM i +45-50nm - powinno być więcej niż wystarczająco.

Dostawy nowego x4 będą dopiero w październiku 2018, i pierwszy rok bez istotnych rabatów, Stelvio fajny, spory rabat bezpośrednio u dealera, ale "trzeszczy", GLC coupe minimalnie droższy i wnętrze jakieś subiektywnie mniejsze mi się wydaje. Jeszcze fajny jest Lexus NX po lifcie (mają fajną wyprzedaż teraz, nie mieli jak zamawiałem swoje i to spowodowało odrzucenie go, bo cena była +35k), ma mniejszy rozstaw ale wygląd (dla mnie) fajniejszy.

Audi Q5 - całkowicie mi się nie podoba (w porównaniu do ww), wnętrze ma trochę fajniejsze, ale Q5 to można porównywać z X3, a nie X4

Opublikowano
Rodzice wlasnie kupili x428i M Pakiet - jezdzi rewelacyjnie, nie lubie suvow ale ten jest calkiem spoko. Silnik juz fajnie dziala i jest zwawy, niestety nie bylo mi dane jeszcez na powaznie sie przejechac, auto dopiero zrobilo pierwsze 1500km, wroce z morza to przetestuje bardziej ;) o ile wysiade ze swojego 440i;)
Opublikowano

Moja x4 doręczona. Póki co dociera się więc bardzo ostrożnie z przyspieszeniem. Max jaki jechałem to 160, delikatnie przyspieszając.

Póki co jestem bardzo zadowolony, a przesiadłem się z 2.0 t-diesla ale w aucie 200kg lżejszym, więc oczekiwania nie są małe.

Przy 160 jedyne co słychać to szum powietrza wokół słupka b (ma ktoś może na to jakiś patent?)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kolego Przemeq , napisz jak to cudo jeździ. jak dynamika , jak spalanie. Obcenie mam e70 3.0si , chciałem kupic x6 tak do 150tys zł ale albo same diesle albo rozbitki ze stanów. Teraz patrzę na x4 w benzynie ale zastanawiam sie jak to sie przemieszcza. Nie potrzebuje jakiś mega prędkości i przyśpieszania ale auta żeby na autostradzie te 150km/h jechało bez jakiejś wielkiej zadyszki. Dziękuje za wszelkie informacji
WWW.POLISAOGL.PL
Opublikowano

Więc tak, mam 2100 na liczniku + trase kraków<-> kielce i kraków<->opole, jazda po sudetach i resztę po mieście za sobą więc jest pełen przegląd.

Trasy były pod maksymalnym obciążeniem (4 dorosłych + dziecko + walizki).

Moje porównanie jest do 2 litrowego diesla forda kuga, też 4x4, 136KM, 320Nm z jakimś magicznym fabrycznym overboostem (+20Nm), auto 200kg lżejsze, troszkę wyższe.

- w mieście super, wszystko wystarcza,

- jazda po górach (do ok 110km/h) wszystko super

- jazda na trasie kraków - kielce, jest nieźle, ale nie super, na nowej części ekspresówki ~140-150/h fajnie się jedzie, ale wyprzedzanie w tych miejscach gdzie są rozwidlenia na 2 pasy (najczęściej pod górę) wymaga wysokich obrotów, to nie jest komfortowa jazda - porównując do poprzedniej

- jazda na trasie kraków - opole, średnia prędkość 170-180, przy 170 auto co chwile przeskakuje pomiędzy 7 a 8 biegiem, nie ma specjalnego zapasu mocy, obroty ok 3,5-4,2 tyś obrotów, porównując do diesla, mam wrażenie że trochę gorzej przyspiesza, pedał niewiele wciśnięty. 150 nie było żadnym problemem, wysiłkiem itd.

 

Ponieważ 2k stuknęło mi po powrocie z trasy, więc jak zauważyłem, że auto dotarte, to postanowiłem sprawdzić przyspieszenie, wciskając pedał w podłogę, w zasadzie nie spodziewałem się wiele po delikatnym (ale nie dużym) rozczarowaniu na trasie. A tutaj - wielkie zaskoczenie, auto po przekroczeniu 4,5k obrotów dostaje odrzutu. Nie wiem czy to turbina druga się włącza, czy tak soft silnika skalibrowany - ale to jest inne auto. Wyje (minus), ale dla mnie to rakieta w takim zastosowaniu.

 

Najbliższa trasa albo przed sylwestrem albo ok 16 stycznia, wtedy sprawdzę jak się zachowuje na trasie przy przejściu na obroty >4,5k.

Myślę też o boxie z v-tech, też dam znać

 

Z porównania jeszcze, auto dużo cichsze, przy 130 prawie nic nie słychać, potem jest gorzej, ale i tak fajniej. Jeszcze nie potrafię odpowiedzieć na pytanie czy gdybym się cofnął do wyboru (silnika) to wybrał bym diesla, czy np mercedesa, alfe czy lexusa które mają trochę więcej KM w 2.0 benzynie. Nie jest to jednoznaczne. Auto w spokojnej jeździe wydaje się nieznacznie słabsze, z opcją dużo zrywniejszego przy gazowaniu. Zobaczę też po boxie.

 

Moje pytania/spostrzeżenia:

1. Jaka jest optymalna temperatura tego silnika? Miałem w głowie że w Polsce większość aut jest na 90 stopni, a tu wskaźnik od 70 do 170 stopni ze 120 po środku, a wskazówka zazwyczaj jest o 100(?) i na autostradzie ok 10-15 więcej podczas ciągłej jazdy 170/h mimo relatywnie niskiej temperatury na zewnątrz

2. Nie wyłączam auto start-stop, ale nie wiem czy przez to nie spada przebieg między przeglądami, do tej pory jeździłem autem delikatnie, a po 2k przebiegu mam info że przegląd mam już za 23 tyś (z 30) - macie tak?

3. Nawigacja fabryczna BMW to porażka nawet z RTTI, które mam testowo na miesiąc. Prawie nigdy ostatni kilometr nie prowadzi dobrze gdy wybieram (tak jak się przyzwyczaiłem z GoogleMaps) punkt docelowy (firmę, hotel itd), zawsze wynajdzie coś kilometr w inną strone, niezależnie jak wyszukuję czy przez domyślne korzystające z here.com czy przez wyszukiwanie lokalne. Znajduje niby adres dobry, a prowadzi źle.

4. Gdy włączam wybieranie głosowe (przytrzymanie przycisku wywołuje głosowe komendy na telefonie) robi mi się jakieś sprzężenie dźwięki i piszczy. Nie mogę tego wyeliminować ani namierzyć skąd, wydaje mi się, że w pierwszy dzień tak nie miałem, czy macie coś takiego? Strasznie irytuje i nie słyszę dialogu z google (tego co odpowiada)

  • Moderatorzy
Opublikowano
To wskaźnik temperatury oleju a nie wody wiec wszystko jest ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.