Skocz do zawartości

BMW e39 530d uszczelka pod głowicą?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Ostatnio moja bunia żyje trochę swoim życiem. Po odpaleniu przez minutę jest nieprzyjemny zapach z wydechu taki trochę drażniący, po tej minucie jest wszystko okej i nic nie śmierdzi. Moc trzyma, na pełnym bucie potrafi przydymić na jasno, widać to tylko jak się jedzie pod słońce, ogólnie po odpaleniu lekko dymi na biało ale teraz to już temperatury ją do tego zmuszają, po rozgrzaniu nie dymi na postoju. W zbiorniczku wyrównawczym płyn chłodniczy jest mętny, ziemno zielony, dna zbiorniczka nie widać, nie wiem czy taki akurat ten płyn powinien być, ponieważ mechanik zalewał w lutym nowy i od tamtego momentu nie sprawdzałem. Gdy wsadzę palca to nie ma efektu że wyjmuję go brudnego w oleju, na palcu nie ma żadnych śladów, jedynie ścianki zbiorniczka wyrównawczego są takie lekko tłuste. W oleju nie widać jak narazie śladów płynu chłodzącego. Na pierwszą myśl przyszła mi uszczelka pod głowicą oraz chlodniczka oleju. W M57 są wgl przypadki uszkadzania się głowicy albo uszczelki pod głowicą? Czy nie mam się czego obawiać i co najwyżej jest chłodniczka oleju? Z góry dziękuję za pomoc :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej nie ma czego się obawiać, możesz dla pewności zrobić test na obecność spalin. Płynu nie ubywa?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprawdź uszczelnienie pod samą chłodnicą oleju i podstawą filtra, to się zawsze zaczyna od brudnego zbiorniczka..obserwuj czy się nie nasila
Opublikowano

Po prostu obserwuj poziom płynu chłodniczego i tak samo poziom oleju.

Z tego co wiem - przy walniętej uszczelce albo olej pcha się do płynu albo na odwrót.

Opublikowano

Przy nieszczelności którejś z uszczelek przy podstawie filtra oleju (jedna między podstawą filtra a blokiem silnika, druga między podstawa filtra a chłodniczką oleju/płynu), olej dostaje się do płynu chłodzącego z racji większego ciśnienia w układzie olejowym niż w układzie chłodzenia. Jeśli zauważysz jakieś krople. plamy oleju w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego to jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że - przynajmniej - puściła któraś uszczelka (koszt każdej z nich około 70-80pln) bądź rozszczelniła się w środku chłodniczka. Chłodniczka składa się z 2 części - jedna chłodzi olej silnikowy, druga płyn chłodniczy. Jak się po latach użytkowania rozszczelni to zaczyna pchać olej do płynu. Koszt trochę większy bo chłodniczka kosztuje około 550-600 pln. Na pocieszenie - chłodniczki, które były montowane fabrycznie w e39 wytrzymują kilkanaście lat. Te, montowane w świeżych modelach BMW (np F-ki) potrafią się rozszczelnić po 4-5 latach. Tak więc jak założy się nową chłodniczkę to jest duże prawdopodobieństwo, że po paru latach znowu będzie trzeba tam zajrzeć. Swoją wymieniłem 2 miesiące temu.

Pzdr.

Opublikowano

Miejmy nadzieję że to będzie to a nie uszczelka pod głowica. Jutro możliwe że zakupie tester i zdam relacje :D jeśli wyjdzie ze to nie uszczelka pod głowica to powinien wyjść negatywnie czy jest możliwe że wyjdzie pozytywnie?

 

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie wydawaj pieniędzy na te testy, one działają 50/50, uszczelka pod głowicą uszkodzona nie wymaga testu, po symptomach od razu widać co jest grane, zamiast testu, kup nowe uszczelnienia pod chłodnicę i podstawę i zmień to, po tym zabiegu pewnie temat będzie zamknięty. Dobrze też po takim zabiegu wypłukać ukł chłodzenia, przewody wodne nie lubią oleju
Opublikowano

Czyli warto nei warto kupować twstu bo mogę zszargac nerwy na darmo? Wolnym czasem wezmę się za uszczelnienie :D

 

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pojeździj chwilę tak jak jest, jak zbiorniczek będzie się robił coraz bardziej zapaskudzony, wymień uszczelnienia w okolicach chłodnicy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.