Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Szanownych Kolegów

Czy ktoś z was jeździ bądź miał styczność z oponami wielosezonowymi? aktualnie jeżdżę 525xd F10 i właśnie rozważam zakup takich opon stad moje pytanie.

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żeby nie zmieniać...

Jeździłem takimi w Isi, bo z takimi kupiłem. Byłem i w długiej trasie i w górach zimą. Poza lodem dawały sobie radę, ale to nie było auto do ścigania się tylko do spokojnej, komfortowej jazdy.

Teraz żona w swoim aucie też ma całoroczne.

IMHO jeśli nie mieszkasz tam gdzie są góry bądź dużo śniegu, jeśli nie jeździsz non stop w góry na narty, itp, jeśli mieszkasz w mieście i tam głównie jeździsz to warto. Omija cię cały cyrk z sezonową wymianą kół :)

 

Sent with handy.

Opublikowano

Parę lat temu kupiłem bmw w stanach i miałem fabrycznie opony wielosezonowe Continental.

Jeździło się średnio. W lato było w miarę ok a zimą całkiem znośnie na mokrym i śniegu.

Opublikowano
Kupujecie auta za 100 czy 200 tysiecy i mocy ponad 200km i chcecie oszczedzac na wymianie opon ? Jedynego elementu ktory dotyka jezdni i ma najwieksze znaczenie dla bezpieczeństwa - sorry ale nie rozumiem tego.
Opublikowano

Kolego saab tak jak kolega kicaj wspomniał samochód jeździ w 90% po mieście te 10% to autostrada i tyle do wypadów w góry i dalszych podróży mam 2 samochód stad tez moje pytanie się wzięło czy jest sens kolejny raz investowac w 2 kpl opon a w szczególności ze w pl zimy mamy jakie mamy.A wracając do opon wielosezonowych to myslałem o takich:

https://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-eagle-ls2-245-45-r18-100-v-run-on-flat-xl-fp-#153030952

Opublikowano

Kupowanie opon wielosezonownych do BMW... auta które ma trochę mocy... eh... :? ale jak już musisz polecam Michelin CrossClimate+ (koniecznie z plusem) http://www.abmoto.pl/michelin-crossclimate-plus-245-45-r18-100y-p92221 Opona nie jest wprost całoroczna a letnie z homologacją zimową M+S. Oznacza to, że potrafi radzić sobie w śniegu.

Mówiąc w skrócie; jest to ulepszona odsłona CrossClimate, który cierpiał na utratę parametrów wyjściowych przy niewielkim zużyciu bieżnika. Moja firma ma to we flocie zamontowane i póki co jesteśmy zadowoleni. Jak będzie sprawować się zimą tego nie wiemy, bo to świeżynka z tego roku :) ale zakładam że ok.

Opublikowano

W mojej opinii oponom wielosezonowym jest znacznie bliżej do typowych zimówek niż do opon letnich.

 

Jak tu wcześniej napisano w sytucji gdy zmiany opon stanowią jakiś kłopot (finansowy, czasowy, magazynowy etc.) to sa pomocnym rozwiązaniem. W sytuacji gdy ktoś jeździ spokojnie, raczej powoli i głownie w mieście to też nie odczuje ich gorszych własności gdy temeperatury są bardziej letnie niż wiosenne czy zimowe.

 

Mam wielosezonówki w dwóch słabszych kompaktowych samochodach przednionapędówkach (115 KM) i mam porównanie jak się jeździło na letnich i zimowych - różnica jest znacząca na niekorzyść w okresie letnim (głośność, przyczepność, trwałość, trakcja) i praktycznie jej nie ma w zimie (porównywalna przyczepność, hałas i trwałość).

 

W obu samochodach przy wielosezonówkach pojawił się problem wyząbkowywania się opon i i tak trzeba je przekładać z przodu na tył i vice versa (ale ząbkowanie opon to podobno problem przednionapędówek).

 

Na opony wielosezonowe na lato do BMW na pewno nie dałbym się namówić.

Opublikowano
Dziękuje bardzo za wypowiedzi i po przemyśleniach dochodzę do wniosku ze jednak opony wielosezonowe w tym samochodzie to był głupi pomysł. :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.