Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam następujący problem. Powyzej 80km/h zaczyna mi wibrować kierownica. Od początku mam minimalny luz na kierownicy. Jednak magiel sprawdzany w 5 roznych zakladach i stacjahc kontroli i zadnych luzow , stuków i wycieków nikt nie znalazł. Zawieszenie perfekt. Opony generalnie raczej dobre, ale zmienie zaraz na zimówki. Od czego może być ten luz i czy to on moze powodowac te wibrcje? Mimo że wczesiej przy tym luzie nic nie wibrowala. A moze opony?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo prawdopodobne, że to wina kół, jak założysz zimówki to wyjaśni się.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wibracje w okolicach 80km/h powodują zużyte tuleje przednich skośnych (górnych) wahaczy. Najprostszy sposób żeby to w miarę trafnie zdiagnozować to sprawdzenie czy nie czuć stuknięcia na kierownicy przy delikatnym wciśnięciu hamulca podczas jazdy ze stałą prędkością w przedziale prędkości w którym wibracje się nie pojawiają. Można też na szarpakach to jakoś pewnie sprawdzić i na pewno każdy warsztat zajmujący się BMW poprawnie ten problem zdiagnozuje.
Opublikowano

a moze by zaczac od sprawdzenia stanu ogumienia ,wywazenia kół, i czy felgi sa proste.

bo jak cos jest nie tak z kolami to wlasnie od 80km?h zaczyna telepac

Opublikowano
Prawdopodobnie mam tez luz na kolumnie kierowniczej. Moza to jakos sprawdzic bez kanalu ? Jak wklaadam reke pod maske i lape za kolumne to jest ona dosc luzna? Czy tak powinno byc ?
Opublikowano
Sprawdzałeś te tuleje o których mówiłem? Na jakich oponach i w jakim rozmiarze jeździsz? Kolumną się nie przejmuj. Sprawdź koła na teście drogowym i zawieszenie (tuleje, sworznie, drążki). Luz na kolumnie możesz sprawdzić szarpiąc za kolumnę od środka kabiny tam gdzie przechodzi przez ścianę grodziową, przy pedałach. U mnie jest tam luz i raczej nie jest to normalne ale zdaje się że przyczyną wibracji to nie jest. U mnie problemem najprawdopodobniej były właśnie te tuleje o których wspominałem. Wszystko w zawieszeniu miałem sprawne, po prostu te tuleje były zbyt miękkie w zderzeniu ze sportowym zawieszeniem i 18 calowymi run flatami. Po wymianie na sztywniejsze tuleje z m3 wibracje praktycznie ustały. W poniedziałek robię geometrię i się przejadę po jakiejś trasie i będę w stanie potwierdzić czy to naprawiło moje auto.
Opublikowano
mialem to samo po zakupie auta, wyprostowalem jedna felge, wywazylem kola a problem dalej sie utrzymywal. troche dziwna sprawa bo ostatnio wymienilem tylne amortyzatory razem z gniazdami ktore byly totalnie rozwalone i problem zniknal. dziwne bo nie sadzilem ze w moim przypadku tylne amorki i gniazda moga miec z tym cos wspolnego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.