Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z moją E90 z silnikiem N46 150KM, otóż na zimnym silniku silnik chodzi bardzo nierówno, trzęsie całą budą i mruga kontrolka "check engine", a do tego INPA pokazuje dwa błędy, które po skasowaniu dalej się pokazują:

2A59

2A5B

 

Na ciepłym silniku objawy i błędy znikają... A po odłączeniu wtyczki koło wlewu oleju auto pracuje prawidłowo (tryb awaryjny). Dodam, że bez względu na to czy jest podpięty, czy nie, z silnika wydobywa się dosyć głośne cykanie

 

Ktoś może spotkał się z podobym problemem? Co może być przyczyną? Słyszałem, że uszkodzony wałek mimośrodowy, albo jego czujnik, ale nie chcę wydawać pochopnie pięniędzy, dopuki nie będe miał pewności :) Z góry dzięki za pomoc :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może to być również siłownik valvetronica, zacznij od jego adaptacji, np. w ista (po wykasowaniu błędów). Wtyczka czujnika nie była w oleju? Wyczyściłeś ją?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Miałem te same błędy, chociaż bez takich objawów. Na początku bym również zaczął od adaptacji valvetronica. W INPA idzie to dość łatwo zrobić. Przy adaptacji słychać wyraźnie cykanie, które mówi o działającym VVT.
Opublikowano

Jak zrobić adaptacje w INPIE? bo szukałem ale nie znalazłem nic konkretnego :) A kostka nie jest zaolejona.

 

PS. Dosyłam filmik jak pracuje silnik, może to kogoś naprowadzi :) słychać charakterystyczne "cykanie"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie kojarzę tej opcji w inpa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Po dość długiej lekturze wszelkich forów, najbardziej prawdopodobną przyczyną jest wytarty wałek mimośrodowy. Orientuje się ktoś czy do silników n42 i n46 w e46 i e90 sa takie same te wałki? bo na allegro znajduję większość do n42, a wyglądają identycznie.
Opublikowano

Wczoraj rozebrałem pokrywę zaworów a tam niemiła niespodzianka :) Dźwigienka zaworowa lata jak chce... Na pewno do wymiany. Pytanie brzmi czy może to być przyczyną problemu z vvt? Wałek mimośrodowy wygląda jak nowy.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musisz sprawdzic spezyne, ktora napina "konika" pomiedzy walkiem vvt a walkiem dolotowym. Wyglada na to ze albo spadla albo pekla.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.