Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przymierzam się do podniesienia mocy w mojej e87 120d ( 163HP). Wiem, że jest tutaj masa opinii na ten temat ale z tego co czytam to w 90% piszą je sami tunerzy a jak wiadomo oni zawsze twierdzą, że wszystko jest ok w końcu to ich kasa. Prosił bym samych posiadających taką modyfikację o wypowiedzenie się jak zmieniło to życie auta, jaki miało lub ma to wpływ na jego usterki oraz na co powinienem uważać po wykonaniu modyfikacji ? O ile skraca to żywotność podzespołów bo przecież moc nie bierze się z powietrza coś musi pracować z większą siła a w efekcie niszczyć się szybciej.

Z góry dziękuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po roku od zrobienia programu padła turbina, ale akurat z mojej winy, przesadziłem z prędkością na autostradzie, to jedyna moja awaria. Jeżeli doładowanie zostaje utrzymane na rozsądnym poziomie (tuner wie jaki to poziom) to program nie ma wpływu na wytrzymałość turbosprężarki. Wiadomo, że jak będziesz deptał na zimnym bez opamiętania, strzelał ze sprzęgła to prosisz się o awarię, ale przy normalnej jeździe nie ma czego się obawiać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Po roku od zrobienia programu padła turbina, ale akurat z mojej winy, przesadziłem z prędkością na autostradzie, to jedyna moja awaria. Jeżeli doładowanie zostaje utrzymane na rozsądnym poziomie (tuner wie jaki to poziom) to program nie ma wpływu na wytrzymałość turbosprężarki. Wiadomo, że jak będziesz deptał na zimnym bez opamiętania, strzelał ze sprzęgła to prosisz się o awarię, ale przy normalnej jeździe nie ma czego się obawiać.

Z tego co wiem po podniesieniu mocy zmienia się właśnie ciśnienie spalin a co za tym idzie prędkość obrotowa łopat turbiny w skutek czego zużywa się szybciej nawet przy normalnej jeździe.

Opublikowano

Oczywiście, że większość podzespołów jest bardziej narażona na zużycie po podniesieniu mocy. Mówię to każdemu, komu robię program.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

peace & love
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze w autach z tych lat każdy albo prawie każdy podzespół ma zapas bezpieczeństwa jeżeli chodzi o jego wytrzymałość i tak też jest z turbiną. Jeżeli będzie odpowiednio smarowana (wymiana nie co 25k km) oraz odpowiednio traktowana na zimnym i studzona po ostrej jeździe to nic jej nie będzie, oczywiście pod warunkiem, że jest w pełni sprawna. Skrzynię masz ręczną? Jeżeli automat to moment musi być rozsądnie rozłożony. Nie da się stwierdzić o ile oraz czy w ogóle bezpieczny program skraca żywotność najbardziej narażonych podzespołów, wpływ na to ma bardziej sposób eksploatacji niż sama zmiana softu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Czyli w sumie jedynym narażonym elementem jest turbina ? Olej zmieniam co 10 tys km, dogrzewam silnik przed gazowaniem i studzę turbo po ciężkiej jeździe. Czyli w sumie nie powinienem się niczego bać ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze układ przeniesienia napędu, ze wskazaniem na tarczę sprzęgła, ale przy rozsądnym programie, a pewnie o taki Ci chodzi skoro założyłeś ten temat, to nie będzie problemu, tu też jest zapas.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
zależy mi aby przyrost był odczuwalny, podniesienie mocy o +20 Hp pewnie nie będzie zbyt odczuwalne więc wydanie 900 zł w coś czego "nie ma" ??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wyjdzie zdrowa seria to pewnie wynik będzie ok 195km i 410nm, więc zdecydowanie będzie to odczuwalne :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dodatkowe pytanie co jeśli za jakiś czas po modyfikacji np wymienię turbinę, wtrysk, wydech, głowice lub coś innego czy będzie wtedy trzeba przeprogramować sterownik ponownie ? Czy będzie działał dalej prawidłowo ze zwiększoną mocą ?
Opublikowano
Chodzi mi o to że auto zostanie zestrojone np z ta turbina. Przykładowo za X lat wymienię Turbo na nowe i nie okaże się że z nową turbo auto nie będzie już prawidłowo działać i będzie trzeba na nowo wystroić pod nową zmieniona turbinę ?
Opublikowano

1. Auto powinno być zestrojone z osprzętem jaki posiadasz. Najlepiej jeśli trzyma on fabryczne parametry. Po przeprogramowaniu i za x-lat wymieniasz turbinę ponownie na fabryczną, która też ma tą samą charakterystykę przewidzianą przez producenta. Nie trzeba wtedy zmieniać softu.

2. Podczas diagnozy przed chip tuningiem okazuje się, że turbina nie trzyma parametrów (np. późno wstaje). Ty upierasz się żeby robić program. Tuner stwierdza, że Twoje auto i Twój wybór. Dla niego jest ważna kasa, a klientów jak na lekarstwo. Robi co może i jakoś wyprowadza sterowanie turbo, aby było tych parę koni więcej zmieniając nie tylko mapy doładowania i limitery ale również sterowanie geometrią turbo w stopniu znacznym. Wtedy po założeniu nowej turbiny korekta softu będzie konieczna.

3. Podczas chipowania okazuje się, że wtryski są w nie najlepszej formie i żeby nie zabić dpf'a udało się uzyskać 184 KM. Po zmianie wtrysków pewnie chciałbyś więcej = korekta.

4. Podczas hamowania okazuje się, że sprzęgło "jęczy" przy momencie powyżej 400 Nm w okolicy 2000 obrotów. Tuner schodzi z momentem niżej jednocześnie przesuwając jego maksimum w górę skali zmieniając charakterystykę pracy diesla na tę zbliżoną do benzyny. Zmiana sprzęgła = korekta, itd, itp....

Przykłady można mnożyć. Każdy rzetelny tuner powinien Cię uprzedzić, że auto jest nie do końca sprawne. Proszę doprowadzić pojazd do ładu i widzimy się ponownie. Niestety, najczęściej kasa jest najważniejsza. Chiptuning nie jest zbawienny dla podzespołów i po zmianie softu wiele z nich jest poddawanych większym przeciążeniom. Jeśli jednak wszystko zrobione jest jak należy i samochód używany będzie z głową i pełną znajomością jego możliwości to nie będzie jakiejś drastycznej zmiany trwałości.

peace & love
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To kolega chyba zamknął temat do dalszej dyskusji, wszystko powinno być teraz jasne :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Demontować nie ma sensu, więc można sprawdzić czy nie ślizga się, czyli np. 50 km/h 6 bieg i przyspieszasz, ewentualnie spróbuj ruszyć z 4 biegu, powinien zgasnąć. Dwumasie nie podobają się takie testy, ale jednorazowo powinna Ci wybaczyć :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jaki warsztat polecacie w okolicy Częstochowy ? Sieradza? Kalisza ? Ewentualnie Wrocław ?

Co poza czystym powietrzem daje wyłączenie EGR ? Jak i czym zaślepić go po wyłączeniu ?

Opublikowano
Po wyłączeniu programowym egr nie musisz go zaślepiać. Zawór powinien pozostać wtedy w pozycji wyłączonej i nie wpuszcza spalin do dolotu.
peace & love
Opublikowano
Koło Częstochowy masz Adam Osiński Q Serwis w Szkrzydłowie ;) chłopaki znają się na rzeczy, grube projekty tam są robione, ja tam mechanicznie przygotowałem swoje 123d pod chipa (egr, turbo, intercooler...).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.