Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tja, bo G30 to klasyk, gdzie szkoda coś unowocześniać.

Nie klasyk, a zbyt nowe auto na robienie w nim "agro" modyfikacji. Ja osobiście nie po to kupowałem nowe auto aby w nim rzeźbić elementy z żywicy i włókna szklanego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tja, bo G30 to klasyk, gdzie szkoda coś unowocześniać.

Nie klasyk, a zbyt nowe auto na robienie w nim "agro" modyfikacji. Ja osobiście nie po to kupowałem nowe auto aby w nim rzeźbić elementy z żywicy i włókna szklanego.

Na stronach firm car-audio widać sporo takich "agro" modyfikacji w bardzo świeżych autach. Także pokroju g30 itp.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O gustach sie nie dyskutuje. Ale podzielam zdanie kwiatus19 tez nie wyobrazam sobie wlozenie czegos takiego do auta. Hifi gra slabo. To nie to samo co w f10. Tam mialem i bylo bardzo ok. Teraz w g31 to jakas kpina. Tylu w ogóle nie slysze.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na stronach firm car-audio widać sporo takich "agro" modyfikacji w bardzo świeżych autach. Także pokroju g30 itp.

Piszemy o nagłośnieniu w G30/31, pokaż więc te realizacje "rzeźbienia" elementów z żywicy i szpachli.

Do świeżych aut premium wszechobecne są właśnie zestawy dedykowane, pozwalające na rozbudowę audio bez większych ingerencji w instalacje auta (np: z uwagi na gwarancję fabryczną).

Dodatkowo inaczej będą traktowane 1-3er a inaczej 5-7er lub X5 z uwagi na docelowego kupującego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na stronach firm car-audio widać sporo takich "agro" modyfikacji w bardzo świeżych autach. Także pokroju g30 itp.

Piszemy o nagłośnieniu w G30/31, pokaż więc te realizacje "rzeźbienia" elementów z żywicy i szpachli.

Do świeżych aut premium wszechobecne są właśnie zestawy dedykowane, pozwalające na rozbudowę audio bez większych ingerencji w instalacje auta (np: z uwagi na gwarancję fabryczną).

Dodatkowo inaczej będą traktowane 1-3er a inaczej 5-7er lub X5 z uwagi na docelowego kupującego.

Bentley Flying Spur 2018r, BMW G30 LCI, Lexus LC500 2020r


9122026000_1648733561_thumb.jpg 7371624000_1648733560_thumb.jpg 2684353500_1648733560_thumb.jpg 2956920000_1648733562_thumb.jpg 4797483000_1648733562_thumb.jpg 7603340500_1648733563_thumb.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
O gustach sie nie dyskutuje. Ale podzielam zdanie kwiatus19 tez nie wyobrazam sobie wlozenie czegos takiego do auta. Hifi gra slabo. To nie to samo co w f10. Tam mialem i bylo bardzo ok. Teraz w g31 to jakas kpina. Tylu w ogóle nie slysze.

 

Zaraz wrzucę foty swojej LCI, system nagłośnienia w miejscach fabrycznych OEM LOOK ze specjalnie przygotowanym systemem basowym w miejscu otworu na narty. Całość jest zaprogramowana pod seryjną jednostkę oraz procesor dźwięku. Przede wszystkim inaczej jest ustawiona scena, tony średnie + wysokie zdecydowanie lepiej niż HK, subbas jest konkretny, ponieważ jest to głośnik JL Audio 10" (szybki i mocny bas) + oddzielny dedykowany wzmacniacz do tej sekcji. Natomiast tony niskie nie mogą zejść do najniższych frekwensji, ponieważ tnie je OEM system, więc nie jest idealnie. Obecnie użytkuje system 9 miesięcy uważam go za wygrzany :)


Dodatkowo wytłumienie drzwi, bagażnika i chyba tylnej półki (już dokładnie nie pamiętam jak to wyglądało przed instalacją). Dodatkowy atut, mogę przenieść system do innego auta z wyposażeniem Audio HI-Fi.

Opublikowano

Mam zagadkę w G30 LCI. Audio podstawowe a w bagażniku znalazłem wzmacniacz jakiś. O co tu chodzi?

Macie może schemat tego całego audio? Mam koncepcję iść w zestaw Audio System X200 + wzmak 90.4.

Byłem przekonany, że wezmę sygnał high z kostek przy basach pod siedzeniami, a teraz nie wiem co i jak.


Według katalogu części jest to coś takiego


8068d64645fe640b8f337fa667c5c64c.jpg

Opublikowano
Mam zagadkę w G30 LCI. Audio podstawowe a w bagażniku znalazłem wzmacniacz jakiś. O co tu chodzi?

 

W dokumentach "ST1857 Infotainment 2018.pdf" i "ST2009 G30 LCI Complete Vehicle.pdf" piszą, a przynajmniej ja tak to rozumiem, że to co masz w bagażniku to RAM (Receiver Audio Module) robiący w wersji podstawowej za tuner i wzmacniacz. Head Unit "puszcza" sygnał audio po ethernecie (OABR) do RAM.

Z RAM wychodzi już finalny sygnał na głośniki.

Opublikowano
O super, dzięki za info i naprowadzenie mnie na te dokumenty. Poczytałem już o co w tym chodzi. To, że jest ten element to może i nawet lepiej - trzeba się wpiąć ze wzmacniaczem w boczku bagażnika, zamiast ciągnąć kable do środka. Gdzieś widziałem takie przejściówki - chyba w systemie Match... Poszukam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaraz wrzucę foty swojej LCI, system nagłośnienia w miejscach fabrycznych OEM LOOK ze specjalnie przygotowanym systemem basowym w miejscu otworu na narty.

Ciągle czekam na fotki tego dzieła :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
... trzeba się wpiąć ze wzmacniaczem w boczku bagażnika, zamiast ciągnąć kable do środka. Gdzieś widziałem takie przejściówki - chyba w systemie Match... Poszukam.

Polecam wzmacniacz z procesorem dźwięku lub dodatkowo procesor. To zmienia diametralnie zmieni jakość dźwięku.

W Twoim wypadku masz faktycznie dostęp z poziomu bagażnika do zasilania głośników.

Opublikowano
Naprawdę warto dopłacić 3000 pln do dsp?

 

Moim zdaniem wszystko zależy od tego, czego oczekujesz od "poprawionego" dźwięku.

Mam wrażenie, że 95% użytkowników chce, by po zmianach było więcej "bum, bum" i "cyk, cyk".

Jeśli tak, to dowolny DSP zapewne jest w stanie podkolorować sygnał i wyczarować więcej wodotrysków.


Natomiast z czysto inżynierskiego punktu widzenia montowanie DSP samplującego sygnał "głośnikowy" to jakiś nonsens.


Po pierwsze taki sygnał zawiera już w sobie wszelkie niedostatki finalnej sekcji wzmacniającej (zniekształcenia, nierówne wzmocnienia różnych częstotliwości, itd.)

Po drugie sygnał jest na pewno dostosowany pod typ głośników i typ samochodu (można przecież zmieniać profil dźwięku przez kodowanie).


Jeśli więc przykładowo na wyjściu RAM nie pojawia się nic powyżej 16 kHz, to oczywiście DSP magicznie nie odtworzy sygnału powyżej 16 kHz .

Może tylko wziąć coś rozciągnąć i sztucznie wygenerować taki sygnał na bazie niższego pasma.

Jeśli ktoś twierdzi, że wzmacniacze w BMW RAM są do bani to DSP dostaje na wejście "sygnał do bani".


Idealne rozwiązanie powinno być zamiennikiem RAM, ale chyba takich na rynku nie ma.

Alternatywnie przydałoby się odkrycie jak wgrać do HEAD UNIT własny profil EQ.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To może ja napisze na co przebudowałem HIFI w G31


Match UP 7BMW

Audison APBMW S8-2

https://pl.aliexpress.com/item/1005001329539924.html?gatewayAdapt=glo2pol&spm=a2g0o.order_list.0.0.17c41c24uldqDp


Nie wiem czy to oryginał BW, ale opinie BDB i podświetlenie ambient jak oryginale, również jakość wykonania super


żadnego CIĘCIA kabli, wszystko odwracalne, a dżwięk poprawa o 200% albo i lepiej. Za wszystko zapłaiłem 1300€


Tutaj dla tych co mają już moduł RAM


https://www.audiotec-fischer.de/en/match/amplifiers/up-7dsp

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widzę, że jest gotowe rozwiązanie, o którym wspominasz...

https://www.sklep.caraudioteam.pl/match-up-7dsp-bmw-ram-zestaw-plug-play-do-bmw-z-ram-standard-stereo-oraz-hi-fi-p-8638.html


Naprawdę warto dopłacić 3000 pln do dsp?

Warto być precyzyjmy ... nie dopłacasz 3000 do dsp, płacisz 3000 za wzmacniacz z dsp.

Włożysz głośniki i wzmacniacz i masz dużą poprawę audio. Ale albo basik zabuczy, albo wysokie zakłują w ucho. Procesor zrobi robotę i wykorzystasz pełne mozliwości systemu. Najważniejsze ... ustawisz go pod swoje preferencje.

Opublikowano

Jestem precyzyjny. Wzmacniacz Match z DSP do aut z RAM to koszt około 4400 PLN a nie 3000 PLN, więc ponad 3000 droższy od zwykłego Audio System M90-4. Ale OK, przekaz jest jasny.

Będę się zabierał za montaż głośników w drzwiach oraz basów pod siedzeniami - i tu pytanie, czy mam się szykować na jakieś niespodzianki?


1. Wiem, że na pewno muszę kupić spinki do paneli drzwi. Nie znalazłem żadnego katalogu części do LCI, więc trochę na czuja znalazłem takie:

https://allegro.pl/oferta/bmw-5-g30-g31-f90-spinka-8-tapicerki-drzwi-10643884970

Nadadzą się, czy szukać innych?


2. Głośniki midrange w drzwiach są przykręcane, czy jakoś wklejone? Coś potrzebuję do montażu poza odpowiednim śrubokrętem?

3. Głośniki basowe pod siedzeniami - pytanie jak wyżej.


Będę wdzięczny za odpowiedź - wiem, że mógłbym to po prostu rozebrać i sam sprawdzić, no ale nie chcę tego robić dwa razy, a być może ktoś z Was już to przechodził?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
51417325082 numer spinek

🙃🙃

Opublikowano

Jako, że temat rochę umarł, podzielę się swoimi dzisiejszymi doświadczeniami.

Instalowałem dziś "stage 1" Audio System XFIT Evo2 na razie bez wzmacniacza, ale zależało mi na dodaniu tweeterów.

Gra to przyzwoicie, aczkolwiek jak ktoś się spodziewa "łubu - dubu" to musiałby dodać po prostu wzmaka.

Odsłuchałem paru utworów na spotify - gra to niestety trochę cicho - aczkolwiek w G30 generalnie dla komfortowego słuchania wystarczy cicho i człowiek się nie męczy.

Testowałem jakieś utwory "bass test" np. DJ Droppin "Bass Abuse" i gra to wyśmienicie, właśnie niezbyt głośno.


Co do samego zestawu - nie jest to niestety jakaś górna półka pod kątem zastosowanych materiałów i rozwiązań. Mam następujące uwagi:

1. Tweetery i Midrange to jest plastic fantastic. Może i to gra, ale jak się to weźmie do ręki ... no słabe to jest.

2. W midrange brak w zestawie gąbki pomiędzy głośnik a panel drzwi.

3. We własnym zakresie trzeba sobie urzeźbić jakoś przejście z przewodami z wnętrza drzwi na zewnątrz. Ja użyłem pianki wygłuszającej GMS zamkniętokomórkowej, jaką miałem pod ręką.

4. Przewody są nie wiadomo po co za długie i robi się zwyczajnie burdel.

5. Sygnał do tweetera i do midrange jest rozgałęziony z tej samej wtyczki. Problem w tym, że co byś nie robił w pewnym momencie spotkają się ze sobą dwa żeńskie konektory - trzeba ciąć i zlutować.

6. Wbrew temu co jest na Youtube, basowe nie ważą 2 kg a coś koło 1. Inna sprawa, że fabryczne "coś" waży może 300 gramów :)

7. Sam montaż dość prosty, zniszczyłem 9 spinek, upierdliwe jest przykręcanie głośników basowych. Wyrobiłem się ze wszystkim, łącznie z rzeźbieniem w trójkątach lusterek tweeterów w 4 godziny bez pośpiechu.


Naturalną koleją rzeczy jest wstawienie tutaj wzmaka lub DSP, ale szczęśliwie Audio System nie ma jeszcze gotowej przejściówki z RAM do Amp.

Dzięki temu pojeżdżę, potestuję - później decyzja.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jestem precyzyjny. Wzmacniacz Match z DSP do aut z RAM to koszt około 4400 PLN a nie 3000 PLN, więc ponad 3000 droższy od zwykłego Audio System M90-4.

Czemu się upierasz więc przy Audio System ? Montowałem nagłośnienie w 2021 i fakt jak wszędzie ceny podskoczyły, ale Audison wzmacniacz z procesorem ewentualnie wzmacniacz + procesor 1000zł taniej spokojnie kupisz.

Kupiłbyś dedykowany zestaw Eton do g30/31, nic byś nie ciął gąbka była by tam gdzie trzeba. Dobry marketing Audio System robi swoje .... :cool2:

Opublikowano
Jestem precyzyjny. Wzmacniacz Match z DSP do aut z RAM to koszt około 4400 PLN a nie 3000 PLN, więc ponad 3000 droższy od zwykłego Audio System M90-4. Ale OK, przekaz jest jasny.

Będę się zabierał za montaż głośników w drzwiach oraz basów pod siedzeniami - i tu pytanie, czy mam się szykować na jakieś niespodzianki?


1. Wiem, że na pewno muszę kupić spinki do paneli drzwi. Nie znalazłem żadnego katalogu części do LCI, więc trochę na czuja znalazłem takie:

https://allegro.pl/oferta/bmw-5-g30-g31-f90-spinka-8-tapicerki-drzwi-10643884970

Nadadzą się, czy szukać innych?


2. Głośniki midrange w drzwiach są przykręcane, czy jakoś wklejone? Coś potrzebuję do montażu poza odpowiednim śrubokrętem?

3. Głośniki basowe pod siedzeniami - pytanie jak wyżej.


Będę wdzięczny za odpowiedź - wiem, że mógłbym to po prostu rozebrać i sam sprawdzić, no ale nie chcę tego robić dwa razy, a być może ktoś z Was już to przechodził?

Głośniki w przednich drzwiach są przykręcane, tak jak basy pod siedzeniami. Warto siedzenia wyciągnąć , dużo większy komfort no i ważna uwaga- gdybyś szukał kabli do głosników drzwi przednich to znajdziesz je we wtyczkach głosników basowych pod siedzeniami.

Opublikowano

Dzięki za info, choć już od tygodnia jestem po temacie.

W LCI nie ma już przewodów z drzwi we wtyczce basów pod siedzeniami, wszystko jest doprowadzone do tego pseudo wzmacniacza (RAM) w boczku bagażnika.

Opublikowano
Aha - ale fajnie że dałeś info - ja robiłem HK w 2018r i musiałem szukać wszystkich kabli + front i tylne drzwi. - i jak wrażenia ? co w końcu zrobiłeś?
Opublikowano
Panie. Różnica jest znaczna. Od razu po montażu miałem mieszane uczucia - korzystałem ze Spotify. Radio też gra jak to radio. Ale podłączając źródło wysokiej jakości, zastanawiam się czy w moim przypadku jest sens dodawania wzmaka... Oczywiście, jak masz po drodze do Łodzi, zapraszam na odsłuch.
Opublikowano
Panie. Różnica jest znaczna. Od razu po montażu miałem mieszane uczucia - korzystałem ze Spotify. Radio też gra jak to radio. Ale podłączając źródło wysokiej jakości, zastanawiam się czy w moim przypadku jest sens dodawania wzmaka... Oczywiście, jak masz po drodze do Łodzi, zapraszam na odsłuch.

:D :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.