Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy z centalnego głośnika na desce (HK) słyszycie czasami przy głośniejszym słuchaniu muzyki odgłos rezonującego plastiku?

Mam HK i takich przypadłości nie występują, a często w trasie słucham głośno basowej muzyki

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
mam pytanie przy okazji tematu nagłośnienia w G30. Czy posiadając fabryczny zestaw hi-fi możemy podmienić tylko same głośniki na te z zestawu HK i czy to przyniesie jakiś pozytywny efekt? Czy też darować sobie taką podmianę?
Opublikowano
mam pytanie przy okazji tematu nagłośnienia w G30. Czy posiadając fabryczny zestaw hi-fi możemy podmienić tylko same głośniki na te z zestawu HK i czy to przyniesie jakiś pozytywny efekt? Czy też darować sobie taką podmianę?

 

Teoretycznie można podmieniać średniaki i tweetery bo mają taką samą impedancję nie wiem jak ze skutecznością i balansem tonalnym. Wczoraj miałem klienta, który włożył Logic7 z E-Serii do F10 (tylko średniaki i tweetery). Woofery zostawił OEM. Miał też nasz wzmacniacz z DSP. Bez filtracji na oryginalnym wzmaku BMW był niezadowolony z tej modyfikacji, z naszym wzmakiem i plikiem DSP pod głośniki HIFI 676 też było źle, dopiero plik do naszych głośników go zadowolił - i to bardzo o dziwo.


Wooferów pod fotelami nie można podmieniać bo w 676 są 2ohm pędzone ok. 20W RMS (40 max) a w HK są 7/8ohm i potrzebują troszku więcej sosu (Wzmak HK podaje 60W RMS zmierzone - BMW twierdzi, że 125max) więc po takiej podmianie będą grać wielokrotnie ciszej niż oryginały - być może ledwie słyszalnie.


Operacja raczej bez sensu, lepiej wymienić wzmaka.


BTW, będę niedługo mierzył na stole 2 radia od G30 ENAVEVO i NBTEVO ID5/6 - może uda mi się stwierdzić czemu wszyscy narzekają na te G30 bez wsiadania do samochodu. Podejrzewam, że jakaś dziwna filtracja w nich odchodzi, nie podejrzewam winy w głośnikach czy wzmacniaczu. Mogę się mylić. Jak obadam podzielę się info.


Jak ktoś ma chęć podjechać G30 z hifi na próbę ze wzmakiem DSP - zapraszam serdecznie do kontaktu.

Opublikowano
Dla mnie (lubię muzykę elektroniczna z mocnym basen) w g30 jest za mało basu. W e60 byłem zadowolony przy L7, nawet w superbie3 Canton miał więcej basu niż HK w g30, jak wyłącze L7 to jest trochę lepiej z basem, ale dalej to nie to, a znika dźwięk przestrzenny :| Próbowałem różnych ustawień na tym samym utworze, ale się poddałem.
Opublikowano


Jak byście testowali HK w g30 i znaleźli „złote ustawienie” equalizera to się podzielcie:)

 

Rozumiem, że masz audio HK? Ja pisałem o ustawieniach DSP z zastosowaniem naszego zamiennika wzmacniacza w którym to mamy mocarne DSP (kompatybilny z "golasami" bez wzmaka i w autami z hifi 676). EQ w iDrive nie ruszam, nawet to w HK jest za ubogie, żeby dało się zdziałać coś, co by mnie zadowoliło. Owszem, niektórzy znajdują jakąś krzywą, która bardziej im odpowiada za pomocą samego EQ HK w iDrive ale to jest inna liga porównując do pełnego DSP gdzie można aplikować dowolną korekcję/filtrację/opóźnienia dla każdego kanału głośnikowego z osobna.


Samochody z HK 688 posiadające wzmacniacz na moście (optyku) niestety nie są kompatybilne z naszym wzmakiem. Do nich da się wstawić dedykowany, zewnętrzny procesor - akurat my ich nie oferujemy ale są na rynku od firmy Fiberdyne - również mają dużą moc obliczeniową i całkiem zacny soft.


Wzmak HK jest nawet całkiem spoko, więc dokładając taki procek i strojąc system na nowo jestem przekonany, że dałoby się i te auta "naprostować" samym prockiem na fabrycznym wzmaku i głośnikach. Tani nie jest, ale można nim zdziałać wiele.


W przyszłym tygodniu będę rąbał pomiary radii BMW, nie mogę się doczekać nowej wiedzy jaka z tego wyniknie a w szczególności tego co NBT EVO/ENAV EVO robią z sygnałem w G30.

Opublikowano
Dla mnie (lubię muzykę elektroniczna z mocnym basen) w g30 jest za mało basu. W e60 byłem zadowolony przy L7, nawet w superbie3 Canton miał więcej basu niż HK w g30, jak wyłącze L7 to jest trochę lepiej z basem, ale dalej to nie to, a znika dźwięk przestrzenny :| Próbowałem różnych ustawień na tym samym utworze, ale się poddałem.

W G30 jedyna słuszna droga to wyłączyć L7. Posłuchaj dłużej z wyłączonym - dostaniesz lepszą kontrolę basu, a po pewnym czasie z powrotem przyzwyczaisz się do przestrzenności dźwieku jaką oferuje standardowe, niczym niepotrzebnie nie rozdmuchane, stereo.

Opublikowano


Jak byście testowali HK w g30 i znaleźli „złote ustawienie” equalizera to się podzielcie:)

 

Rozumiem, że masz audio HK? Ja pisałem o ustawieniach DSP z zastosowaniem naszego zamiennika wzmacniacza w którym to mamy mocarne DSP (kompatybilny z "golasami" bez wzmaka i w autami z hifi 676). EQ w iDrive nie ruszam, nawet to w HK jest za ubogie, żeby dało się zdziałać coś, co by mnie zadowoliło. Owszem, niektórzy znajdują jakąś krzywą, która bardziej im odpowiada za pomocą samego EQ HK w iDrive ale to jest inna liga porównując do pełnego DSP gdzie można aplikować dowolną korekcję/filtrację/opóźnienia dla każdego kanału głośnikowego z osobna.


Samochody z HK 688 posiadające wzmacniacz na moście (optyku) niestety nie są kompatybilne z naszym wzmakiem. Do nich da się wstawić dedykowany, zewnętrzny procesor - akurat my ich nie oferujemy ale są na rynku od firmy Fiberdyne - również mają dużą moc obliczeniową i całkiem zacny soft.


Wzmak HK jest nawet całkiem spoko, więc dokładając taki procek i strojąc system na nowo jestem przekonany, że dałoby się i te auta "naprostować" samym prockiem na fabrycznym wzmaku i głośnikach. Tani nie jest, ale można nim zdziałać wiele.


W przyszłym tygodniu będę rąbał pomiary radii BMW, nie mogę się doczekać nowej wiedzy jaka z tego wyniknie a w szczególności tego co NBT EVO/ENAV EVO robią z sygnałem w G30.

 

Właśnie mi bardziej chodziło o ta krzywa w eq już żeby nie zmieniać nic tylko w miarę wystroić na fabrycznych bebechach

Opublikowano

W związku z faktem, iż jest to mój pierwszy post na Forum witam wszystkich serdecznie.


W grudniu stałem się szczęśliwym posiadaczem (użytkownikiem) nowej 530i z xd (G30). Decyzja o zakupie miała miejsce w szalonym okresie 2 połowy grudnia - zmiany w leasingu + masa przedsiębiorców szukających "kosztu" (tak jak ja), tak więc auto z produkcji odpadało, co za tym idzie brałem auto ze stocku. W całym zamieszaniu miałem tyle szczęścia, że udało mi się trafić ładnie wyposażoną sztukę (bez jednej rzeczy, którą brałbym w konfiguratorze) z bardzo uczciwym rabatem (tutaj ukłony w stronę "mojego" doradcy z salonu - stanął na głowie i jeszcze trochę). Jedynym, wspomnianym elementem wyposażenia, którego nie mogłem dobrać, a na które miałem ochotę był HK (moja wersja ma hi-fi). Na ten moment dźwiek jest ok, ale cały czas mam w głowie to, że byłem "napalony" na HK ;)


I tutaj pytanie do użytkownika Maciej@BimmerTech (a w zasadzie trzy):

1. Jak zamian na opisywany przez Ciebie wzmacniacz ma się do tematu gwarancji (przedłużyłem ją na 5 lat i szkoda byłoby ją tracić przez zmiany w audio)?

2. Na ile wymiana samego wzmacniacza przybliży dzwięk z hi-fi do HK?

3. Jak wygląda taki temat cenowo?


Z góry dziękuję za pomoc

Opublikowano

Teoretycznie można podmieniać średniaki i tweetery bo mają taką samą impedancję nie wiem jak ze skutecznością i balansem tonalnym. Wczoraj miałem klienta, który włożył Logic7 z E-Serii do F10 (tylko średniaki i tweetery). Woofery zostawił OEM. Miał też nasz wzmacniacz z DSP. Bez filtracji na oryginalnym wzmaku BMW był niezadowolony z tej modyfikacji, z naszym wzmakiem i plikiem DSP pod głośniki HIFI 676 też było źle, dopiero plik do naszych głośników go zadowolił - i to bardzo o dziwo.


Wooferów pod fotelami nie można podmieniać bo w 676 są 2ohm pędzone ok. 20W RMS (40 max) a w HK są 7/8ohm i potrzebują troszku więcej sosu (Wzmak HK podaje 60W RMS zmierzone - BMW twierdzi, że 125max) więc po takiej podmianie będą grać wielokrotnie ciszej niż oryginały - być może ledwie słyszalnie.


Operacja raczej bez sensu, lepiej wymienić wzmaka.


BTW, będę niedługo mierzył na stole 2 radia od G30 ENAVEVO i NBTEVO ID5/6 - może uda mi się stwierdzić czemu wszyscy narzekają na te G30 bez wsiadania do samochodu. Podejrzewam, że jakaś dziwna filtracja w nich odchodzi, nie podejrzewam winy w głośnikach czy wzmacniaczu. Mogę się mylić. Jak obadam podzielę się info.


Jak ktoś ma chęć podjechać G30 z hifi na próbę ze wzmakiem DSP - zapraszam serdecznie do kontaktu.

 


Dzięki za odpowiedź. Jeśli dobrze rozumiem zacząć należy od zmiany wzmacniacza i ewentualnie podpiąć do tego głośniki HK?

Opublikowano

Sorry że nie zaglądam, kosmos w robocie.

Dla mnie (lubię muzykę elektroniczna z mocnym basen) w g30 jest za mało basu. W e60 byłem zadowolony przy L7, nawet w superbie3 Canton miał więcej basu niż HK w g30, jak wyłącze L7 to jest trochę lepiej z basem, ale dalej to nie to, a znika dźwięk przestrzenny :| Próbowałem różnych ustawień na tym samym utworze, ale się poddałem.

W G30 jedyna słuszna droga to wyłączyć L7. Posłuchaj dłużej z wyłączonym - dostaniesz lepszą kontrolę basu, a po pewnym czasie z powrotem przyzwyczaisz się do przestrzenności dźwieku jaką oferuje standardowe, niczym niepotrzebnie nie rozdmuchane, stereo.

 

Rada powyżej brzmi ciekawie. Jako, że nie mam takiego samochodu na co dzień do podłubania i tylko kilka razy coś z audio w HK testowałem na X5 z dołożonym NBT EVO id5 takim jak pewnie we większości G30 z HK rzeczywiście z logiciem jakoś dziwnie to brzmi.

 

Właśnie mi bardziej chodziło o ta krzywa w eq już żeby nie zmieniać nic tylko w miarę wystroić na fabrycznych bebechach

 

Fundamentalnie nie jestem za "poprawianiem" brzmienia systemu za pomocą tak ubogiego EQ. Może coś tam da się ugrać - na zachodnich forach pewnie można znaleźć jakieś rekomendacje w tej materii.

 

I tutaj pytanie do użytkownika Maciej@BimmerTech (a w zasadzie trzy):

1. Jak zamian na opisywany przez Ciebie wzmacniacz ma się do tematu gwarancji (przedłużyłem ją na 5 lat i szkoda byłoby ją tracić przez zmiany w audio)?

2. Na ile wymiana samego wzmacniacza przybliży dzwięk z hi-fi do HK?

3. Jak wygląda taki temat cenowo?

 

1. W skrócie wzmacniacz nie wpływa na gwarancję. Musiałby coś popsuć w samochodzie, żeby mógł wpłynąć na gwarancję. Jedyne, co można popsuć za pomocą wzmacniacza, to głośniki, gdy zrobi się coś głupiego z plikiem w procesorze np. wysteruje się go za głośno i spali głośnik. Do dnia dzisiejszego na setki sprzedanych wzmacniaczy żaden z naszych klientów nie spalił sobie głośnika używając plików od nas. Jeden geniusz raz dowalił EQ w iDrive, w aplikacji na komórce i chyba jeszcze na wzmacniaczu słuchając przesterowanego rapu. Zaśmierdziały mu woofery, ale nie spalił ;).

2. Sam wzmacniacz zrobi dużo nawet z fabrycznymi głośnikami. Nie potrafię odpowiedzieć jak blisko HK będzie bo HK G30 nie słuchałem. Ogólnie trudno mi zabrać konkretny głos, bo w żadnym G30 nie siedziałem osobiście jeszcze. Tak jak gdzieś już pisałem - jak masz G30 z 676 hifi - zapraszam do siebie, w 15-30min. podepniemy nasz wzmak, potem 2-3h strojenia i będzie wiadomo mniej więcej co się da zrobić. Ponieważ opinia obiegowa jest taka, że G30 brzmi dziwnie i jeszcze nie wiem z czego to wynika musiałbym przemierzyć, by zobaczyć, czy wiem o co chodzi i czy mogę coś z tym zrobić. Obstawiam, że temat do ogarnięcia. Oczywiście wszystko to bez żadnych zobowiązań. Jak się spodoba to fajnie, jak nie to nie - przy takich testach nie ma żadnego parcia na sprzedaż. Sprzedajemy wystarczająco dużo ;).

3. O cenach na forum nie piszę bo numero uno nie chcę bana. Jak coś można się spiknąć na PW.

 

Dzięki za odpowiedź. Jeśli dobrze rozumiem zacząć należy od zmiany wzmacniacza i ewentualnie podpiąć do tego głośniki HK?

 

Przy systemie HIFI wzmacniacz daje najlepszy efekt. Fabryczne głośniki BMW HiFI nie są wcale złe, a mieszając głośniki od Hifi z L7 "na pałę" nie wiadomo co z tego będzie. Może krok w przód, a może w tył. Ktoś te systemy w fabryce stroił :).


Wzmak daje moc i można "przestroić" brzmienie w dużym stopniu za pomocą DSP uzyskując równiejszą charakterystykę, spójniejszą scenę, nieco lepszy bas. Efekty niemal gwarantowane (tak jak pisałem, konkretnie w G30 nie stroiłem, ale zawsze wychodzimy na duży plus).


Dopiero w weekend zasiadam do strojenia, mierzenia, może w niedzielę wreszcie załaduję do F30 radio od G30 żeby zobaczyć jakie ono wypuszcza z siebie audio. Sprzęt pomiarowy już się grzeje. ;)

  • 8 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdyby ktoś zechciał podzielić się swoimi ustawieniami EQ w Bowers & Wilkins to będę wdzięczny :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odtwarzacz CD to jest osobna pozycja na liście wyposażenia. Nie ma znaczenia jakie masz audio.
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Minął rok od ostatniego posta. Czy ktoś znalazł dobrą drogę na poprawę brzmienia z seryjnego audio (bez tweeterów w drzwiach) bez ryzyka utraty rozszerzonej do 5 lat gwarancji?


Tu od razu spytam, czy może ktoś wymieniał navi biznesową na proffesional? Też pytanie o gwarancje i koszta.

Opublikowano

Siemanko,


Co do nawigacji to wiele zależy od tego jakie masz "radio" w tej chwili. Jeżeli ENAV EVO upgrade do NBT EVO ID5/6 jest stosunkowo prosty - cenowo kilka tysięcy PLN w używanych częściach + montaż. Z pewnością w Polsce są ludzie, co zrobią to stosunkowo tanio i dobrze - my robimy takie retrofity praktycznie jak z fabryki. Jeżeli masz MGU z cyfrowymi zegarami - z grubsza można zapomnieć, albo szykować ok. 5kUSD na nowe klamoty prosto z BMW, bo używanych nie da się przeszczepić, no i wiązek tyle dorabiać, że nie da się uwierzyć.


Audio bez tweeterów najpewniej masz pędzone właśnie z ENAV EVO jeżeli masz biznesową nawigację. Remedium na to jest montaż wzmacniacza z DSP z wiązkami, oczywiście minimum do tego dołożenie OEM tweeterów + ewentualnie wooferów na HiFi'owe lub jakieś aftermarketowe, bo fabryczne z base są kiepskie i do tego 4ohmowe. Kupa roboty - bo z 8h - pół samochodu trzeba rozebrać, no chyba, że akurat masz jeszcze ASD w aucie - to część wiązki już będzie i przy okazji można ASD wywalić dla lepszego dźwięku.


Gwarancji raczej nie stracisz - prawo działa tak, że gdyby przeprowadzone modyfikacje wpłynęły na jakiś system w aucie - so stracisz gwarancję na ten system. Prawidłowo dołożony wzmacniacz może jedynie wpłynąć na głośniki - jeżeli jakiś wysadzisz oraz ewentualnie na akumulator, jeżeli ktoś by go podłączył tak, że po zaparkowaniu wozu się nie wyłączy wzmacniacz i będzie ciągnął prąd non stop. Z dobrym sprzętem i rozsądnym instalatorem w praktyce nie ma żadnego ryzyka, w serwisie na normalnej obsłudze nawet nikt się nie kapnie, że coś było robione. Komputer im nie powie, a zaglądać przecież nie będą. Co najwyżej przekodują radio z powrotem na golasa i trzeba będzie przekodować ponownie na HiFi (jest inne EQ - kodowanie Hifi jest bardziej liniowe i przez to lepsze jako sygnał źródłowy dla wzmaka z DSP).


Co do tematu wątku, to koledzy narzekali tu ztcw bardziej na system audio HiFi 676 jakoby poszedł krok do tyłu albo dwa względem F10. Robiliśmy już modyfikację audio w G30 Hifi poprzez wymianę wzmacniacza + głośników i strojenie wszystkiego za pomocą DSP - klient był bardzo zadowolony, nie płaciliśmy mu za stanięcie przed kamerą i nagranie krótkiej recenzji:



Także można śmiało powiedzieć, że temat audio w G30 nie jest jakąś niezbadaną zagadką - wystarczy zapakować wzmacniacz z DSP o odpowiedniej mocy i wystroić od podstaw. Ewentualnie można też wymienić głośniki przy okazji.

Opublikowano
Minął rok od ostatniego posta. Czy ktoś znalazł dobrą drogę na poprawę brzmienia z seryjnego audio (bez tweeterów w drzwiach) bez ryzyka utraty rozszerzonej do 5 lat gwarancji?


Tu od razu spytam, czy może ktoś wymieniał navi biznesową na proffesional? Też pytanie o gwarancje i koszta.

 

W moim dołożyłem same tweety z Hi-Fi. Pojawiły się wysokie dźwięki i muzyka wyszła z głośnika. Koszt ok 100zł z allegro jeśli umiesz sam drzwi rozłożyć i ładnie lutować.

Brakuje basu, tutaj już jest większy problem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Minął rok od ostatniego posta. Czy ktoś znalazł dobrą drogę na poprawę brzmienia z seryjnego audio (bez tweeterów w drzwiach) bez ryzyka utraty rozszerzonej do 5 lat gwarancji?


Tu od razu spytam, czy może ktoś wymieniał navi biznesową na proffesional? Też pytanie o gwarancje i koszta.

Jeżeli patrzysz przez pryzmat gwarancji, to:

1. Kup zestaw dedykowanych głośników + trójkąty pod tweeetery ~1300 zł średnio. Ja zamontowałem ETON, zero ingerencji w instalację.

Poprawią się tylko tony wysokie.

2. Zestaw dedykowanych subwooferów - pomorze trochę poprawić tony niskie, zero ingerencji w elektrykę.

3. Okablowanie które ciągniesz od wooferów do bagażnika + wzmacniacz - wszystkiego będzie więcej :D


Odnośnie konwersji nawigacji to worek pieniędzy w ASO, a poza na pewno problemy z gwarancją. Opcja to dołożenie "ekranu z androidem" za 2500 i wtedy masz duży wyświetlacz, i duże możliwości z aplikacjami ze sklepu googla. Niestety opcja mało "profesjonalna".

Jednak w razie poważnych problemów z autem i gwarancją zawsze wrócisz do oryginału jeśli będziesz musiał.

Opublikowano

Widze sporo opinii nt dobrej jakości dźwięku HK w F10 i słabszej w odbiorze serii G.

Hmmm. Ja w F11 jestem z HK zwyczajnie niezadowolony. Moze dlatego ze miałem okazje posłuchać Volvo czy MB.


Zwykle nie robiłem druciarstwa, ale czy nie lepszy efekt uzyskam z HiFi z po interwencjI magika, niz seryjne HK? HK bazujące na optyce jest trudniej modyfikowane.


Co mnie w HK drażni? Brak otwartości (?). Mocno dodaje sopranów, troche pomaga. Ale i tak trudno o niuanse. Basu głębokiego nie ma (ok, rozumiem, to nie kino domowe), więcej go nie chce, bo jest męczący. Nie jestem melomanem, zwykła listwa Sonosa w domu daje fajne, ciepłe brzmienie. W F11 tego nie znajduje,

A moze to właśnie problem kombi? I tu sie zwyczajnie wiele nie zdziała?

Opublikowano
Minął rok od ostatniego posta. Czy ktoś znalazł dobrą drogę na poprawę brzmienia z seryjnego audio (bez tweeterów w drzwiach) bez ryzyka utraty rozszerzonej do 5 lat gwarancji?


Tu od razu spytam, czy może ktoś wymieniał navi biznesową na proffesional? Też pytanie o gwarancje i koszta.

Jeżeli patrzysz przez pryzmat gwarancji, to:

1. Kup zestaw dedykowanych głośników + trójkąty pod tweeetery ~1300 zł średnio. Ja zamontowałem ETON, zero ingerencji w instalację.

Poprawią się tylko tony wysokie.

2. Zestaw dedykowanych subwooferów - pomorze trochę poprawić tony niskie, zero ingerencji w elektrykę.

3. Okablowanie które ciągniesz od wooferów do bagażnika + wzmacniacz - wszystkiego będzie więcej :D


Odnośnie konwersji nawigacji to worek pieniędzy w ASO, a poza na pewno problemy z gwarancją. Opcja to dołożenie "ekranu z androidem" za 2500 i wtedy masz duży wyświetlacz, i duże możliwości z aplikacjami ze sklepu googla. Niestety opcja mało "profesjonalna".

Jednak w razie poważnych problemów z autem i gwarancją zawsze wrócisz do oryginału jeśli będziesz musiał.

 

Mozesz przyblizyc ile to cenowo wychodzi z konwersji seryjnych? I czy masz kogos do polecenia do instalacji?

Szukalem na internetach, ale na allegro to sa tylko te w tylna polke. Widzialem ze moze byc jeszcze centralny na konsole (tam chyba nie glosnika seryjnie w standardzie). Za to o subach pod fotelami nie pisali a tez sa w seryjnym audio.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.