Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może pójdą inną drogą jak w przypadku i4 co nie oznacza , że lepszą.

W i4 w HK w drzwiach jest system 3-drożny.

Gwizdek, srednie 4" i jeszcze midbassy 6,5" . Podoba mi się ten kierunek z dodatkowym 6,5 calowym przetwornikiem, bo drzwi to jednak jes spora przestrzeń. Natomiast 8 calowy woofer przenieśli do bagażnika ale tylko jeden! , do 8 litrowej obudowy. Ale jest tam sporo miejsca na różne rozwiązania. Tylko z tym zasilaniem trochę namieszali.

Opublikowano
Może pójdą inną drogą jak w przypadku i4 co nie oznacza , że lepszą.

W i4 w HK w drzwiach jest system 3-drożny.

Gwizdek, srednie 4" i jeszcze midbassy 6,5" . Podoba mi się ten kierunek z dodatkowym 6,5 calowym przetwornikiem, bo drzwi to jednak jes spora przestrzeń. Natomiast 8 calowy woofer przenieśli do bagażnika ale tylko jeden! , do 8 litrowej obudowy. Ale jest tam sporo miejsca na różne rozwiązania. Tylko z tym zasilaniem trochę namieszali.

 

Czyli drzwi podobnie jak w i7. Wymyślają koło od nowa :wink: Kiedyś każde audio opierało się na 6,5"" midbassach. Od pewnego czasu producenci z uporem maniaka montują średnie tony (10cm) w drzwiach i suby pod siedzeniami. Przez co bas jest dudniący, pasmo niespójne i ogólnie dokładając kiepski wzmacniacz do tego mamy to co mamy.


Przykład prostego ale dobrego audio które mam w Accordzie (standard wersji Executive) : drzwi przednie i tylne 6,5" midbassy, z przodu w trójkątach lusterek tweetery, sub (chyba 8") fajnie zabudowany w boczku bagażnika (Tourer), głosnik centralny na desce i tweetery w słupkach D (jak dobrze liczę). Całość spięta wzmacniaczem 350W. W menu można zmienić poziom wzmocnienia głośnika centralnego/suba. Bez zbędnych DSP/surround i innych "dopalaczy". Gra to świetnie. Scena szeroka, dość naturalnie.


W bowersie za przesło 20 tyś.zł jest prawdopodobnie RAM ten sam co w HK i HIFI (ten ostatni za 2,4 tyś.zł) ale za to są podświetlane głośniki i 1300W mocy (przepraszam za sarkazm). Oczywiście systemy różnią się obecnością i wersją Boostera ale on napędza suby pod siedzeniami i nie wnosi za wiele do brzmienia (poz mocą)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może pójdą inną drogą jak w przypadku i4 co nie oznacza , że lepszą.

W i4 w HK w drzwiach jest system 3-drożny.

Gwizdek, srednie 4" i jeszcze midbassy 6,5" . Podoba mi się ten kierunek z dodatkowym 6,5 calowym przetwornikiem, bo drzwi to jednak jes spora przestrzeń. Natomiast 8 calowy woofer przenieśli do bagażnika ale tylko jeden! , do 8 litrowej obudowy. Ale jest tam sporo miejsca na różne rozwiązania. Tylko z tym zasilaniem trochę namieszali.

 

Czyli drzwi podobnie jak w i7. Wymyślają koło od nowa :wink: Kiedyś każde audio opierało się na 6,5"" midbassach. Od pewnego czasu producenci z uporem maniaka montują średnie tony (10cm) w drzwiach i suby pod siedzeniami. Przez co bas jest dudniący, pasmo niespójne i ogólnie dokładając kiepski wzmacniacz do tego mamy to co mamy.


Przykład prostego ale dobrego audio które mam w Accordzie (standard wersji Executive) : drzwi przednie i tylne 6,5" midbassy, z przodu w trójkątach lusterek tweetery, sub (chyba 8") fajnie zabudowany w boczku bagażnika (Tourer), głosnik centralny na desce i tweetery w słupkach D (jak dobrze liczę). Całość spięta wzmacniaczem 350W. W menu można zmienić poziom wzmocnienia głośnika centralnego/suba. Bez zbędnych DSP/surround i innych "dopalaczy". Gra to świetnie. Scena szeroka, dość naturalnie.


W bowersie za przesło 20 tyś.zł jest prawdopodobnie RAM ten sam co w HK i HIFI (ten ostatni za 2,4 tyś.zł) ale za to są podświetlane głośniki i 1300W mocy (przepraszam za sarkazm). Oczywiście systemy różnią się obecnością i wersją Boostera ale on napędza suby pod siedzeniami i nie wnosi za wiele do brzmienia (poz mocą)

W Bowersie RAM jest ten sam co w HK, ale jest inny booster a to z niego idzie wiązka do głośników w Bowersie.

Opublikowano
W Bowersie RAM jest ten sam co w HK, ale jest inny booster a to z niego idzie wiązka do głośników w Bowersie.

 

No raczej nie, przynajmniej wg dokumentacji BMW ("ST1857 Infotainment 2018.pdf"). Booster zasila tylko woofery i głośniki udające silnik spalinowy w trybie elektrycznym (hybrydy).

Opublikowano
a robil ktos tak ze do wyjscia glosnikowego na subwoofery podlanczal wzmavniacz z wejscie HI LEVEL i pozniej subwoofer w bagazniku ? lub ewentualnie czy cos sie stanie jesli zamiast fabrycznego 8 ohm glosnika pod siedzeniamia zaloze 4 ohm ?
Opublikowano
W Bowersie RAM jest ten sam co w HK, ale jest inny booster a to z niego idzie wiązka do głośników w Bowersie.

 

No raczej nie, przynajmniej wg dokumentacji BMW ("ST1857 Infotainment 2018.pdf"). Booster zasila tylko woofery i głośniki udające silnik spalinowy w trybie elektrycznym (hybrydy).

 

Cytat z s.51 "ST1857 Infotainment 2018.pdf" :


RAM high

Besides the functions of the RAM mid, the RAM high has other functions.

The Receiver Audio Module (RAM) high is installed with the following equipment:

• Harman Kardon Surround Sound System (SA 688)

• Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System (SA 6F1) (available from December

2018)


Jest to stan na 2018r. Obecnie (co sprawdziłem organoleptycznie) system HIFI i HK ma ten sam RAM 21 (czyli domyślam się że HIFI dostało trochę lepszy w gratisie bo według w/w dokumentacji miał być RAM MID).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A tak przewrotnie zapytam - czy wie ktoś jaka jest różnica w brzmieniu Bowersa pre LCI, a LCI? O ile jest jakaś. Który lepiej gra? Bo wg dokumentacji trochę się zmieniło jeśli chodzi o sprzęt.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W Bowersie RAM jest ten sam co w HK, ale jest inny booster a to z niego idzie wiązka do głośników w Bowersie.

 

No raczej nie, przynajmniej wg dokumentacji BMW ("ST1857 Infotainment 2018.pdf"). Booster zasila tylko woofery i głośniki udające silnik spalinowy w trybie elektrycznym (hybrydy).

Nie.


1-Vne-DDMl-Vp.png


16 to Booster - Bowers Wilkins

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W Bowersie RAM jest ten sam co w HK, ale jest inny booster a to z niego idzie wiązka do głośników w Bowersie.

 

No raczej nie, przynajmniej wg dokumentacji BMW ("ST1857 Infotainment 2018.pdf"). Booster zasila tylko woofery i głośniki udające silnik spalinowy w trybie elektrycznym (hybrydy).

 

Cytat z s.51 "ST1857 Infotainment 2018.pdf" :


RAM high

Besides the functions of the RAM mid, the RAM high has other functions.

The Receiver Audio Module (RAM) high is installed with the following equipment:

• Harman Kardon Surround Sound System (SA 688)

• Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System (SA 6F1) (available from December

2018)


Jest to stan na 2018r. Obecnie (co sprawdziłem organoleptycznie) system HIFI i HK ma ten sam RAM 21 (czyli domyślam się że HIFI dostało trochę lepszy w gratisie bo według w/w dokumentacji miał być RAM MID).

 

RAM w wersji MID i HIGH zależy nie tylko od Audio - są inne podzespoły/wyposażenie, które może wymagać RAM w wersji HIGH.

Nie mniej jendak, dopiero HK ma dodatkowy moduł - Booster dla subwooferów.

w BW Booster zasila i subwoofery i midy.

Opublikowano
a robil ktos tak ze do wyjscia glosnikowego na subwoofery podlanczal wzmavniacz z wejscie HI LEVEL i pozniej subwoofer w bagazniku ? lub ewentualnie czy cos sie stanie jesli zamiast fabrycznego 8 ohm glosnika pod siedzeniamia zaloze 4 ohm ?

Ja tak zrobiłem.

Mam system HiFi. Podłączyłem się z dodatkowym wzmacniaczem z wejściem hi level do wzmacniacza w bagażniku, do kabli które idą do subwooferów pod siedzeniami (taki grube, szary kolor chyba). Do bagażnika wstawiłem oddzielną tubę oraz dwa dodatkowe gwizdki zamontowane w tyle auta.

Z efektu jestem zadowolony.

Opublikowano

RAM w wersji MID i HIGH zależy nie tylko od Audio - są inne podzespoły/wyposażenie, które może wymagać RAM w wersji HIGH.

Nie mniej jendak, dopiero HK ma dodatkowy moduł - Booster dla subwooferów.

w BW Booster zasila i subwoofery i midy.

 

Tak, teraz widzę ze schematu że totalnie przestrzeliłem z tezą że BW i HK są zbliżone topologią. Na aukcjach widziałem RAM High w wersjach z DAB lub TV itp.


Kilkanaście postów wcześniej pytałeś czy można zamienić ALEV3 na ALEV4 - przez takie różnice w połączeniu to chyba niezła łamigłówka (trzeba jednak wtyczki przerabiać)?


Jeśli można zapytać skąd ten schemat?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

RAM w wersji MID i HIGH zależy nie tylko od Audio - są inne podzespoły/wyposażenie, które może wymagać RAM w wersji HIGH.

Nie mniej jendak, dopiero HK ma dodatkowy moduł - Booster dla subwooferów.

w BW Booster zasila i subwoofery i midy.

 

Tak, teraz widzę ze schematu że totalnie przestrzeliłem z tezą że BW i HK są zbliżone topologią. Na aukcjach widziałem RAM High w wersjach z DAB lub TV itp.


Kilkanaście postów wcześniej pytałeś czy można zamienić ALEV3 na ALEV4 - przez takie różnice w połączeniu to chyba niezła łamigłówka (trzeba jednak wtyczki przerabiać)?


Jeśli można zapytać skąd ten schemat?

Nie uważam aby była łamigłówka :) Są schematy więc po prostu trzeba odpowiednio połączyć kabelki - to wszystko. To tylko głośniki - same wyjścia.


Schemat z ISTA

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Schemat z ISTA

Dla której wersji (rocznik)?

Ja mam jakieś rysunki poglądowe (z internetów), gdzie średnio i wysokotonowe są na jednym kablu ze zwrotnicą.

Wersja z RAM i Booster - bodajze 2020

Opublikowano

Nie uważam aby była łamigłówka :) Są schematy więc po prostu trzeba odpowiednio połączyć kabelki - to wszystko. To tylko głośniki - same wyjścia.


Schemat z ISTA

 

Może źle napisałem :) chodziło mi o to że to nie takie p&p.


Odnośnie ISTA to mam jakąś starą wersję (na starym laptopie) w sumie korzystam żeby sprawdzić jakieś drobiazgi w E60 (auto bezawaryjne)- czy można to jakoś prosto zaktualizować z poziomu aplikacji czy trzeba wrzucić od zera nową wersję? (taki mały OT) :wink:

Opublikowano
A tak przewrotnie zapytam - czy wie ktoś jaka jest różnica w brzmieniu Bowersa pre LCI, a LCI? O ile jest jakaś. Który lepiej gra? Bo wg dokumentacji trochę się zmieniło jeśli chodzi o sprzęt.

 


Wracając do tematu audio, mam nadzieję że sam wkrótce zrobisz porównanie wersji :wink:


Wielu użytkowników (na zagranicznych forach) narzeka że HK w LCI gra gorzej niż w preLCI. Myślę że BMW stara się coś w tym temacie zrobić- programowo (mój przykład) jak i zmiany sprzętu (gdybam ale zmiana nazewnictwa modelu RAM może nieść za sobą zmiany sprzętowe).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie uważam aby była łamigłówka :) Są schematy więc po prostu trzeba odpowiednio połączyć kabelki - to wszystko. To tylko głośniki - same wyjścia.


Schemat z ISTA

 

Może źle napisałem :) chodziło mi o to że to nie takie p&p.


Odnośnie ISTA to mam jakąś starą wersję (na starym laptopie) w sumie korzystam żeby sprawdzić jakieś drobiazgi w E60 (auto bezawaryjne)- czy można to jakoś prosto zaktualizować z poziomu aplikacji czy trzeba wrzucić od zera nową wersję? (taki mały OT) :wink:

Nie wiem, ale preferowałbym odinstalować i na nowo. Z poziomu aplikacji nie ma update.

Opublikowano
Panowie , a powiedzcie co sie stanie jesli wzmacniacze z hifi a h/k sa teroretycznie takie same ale sub w hifi ma 2 ohm a h/k 8ohm i do h/k załoze 4 ohm zamiast 8 ohm ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie , a powiedzcie co sie stanie jesli wzmacniacze z hifi a h/k sa teroretycznie takie same ale sub w hifi ma 2 ohm a h/k 8ohm i do h/k załoze 4 ohm zamiast 8 ohm ?

Ale tak nie jest.

W wersji na optyce - to zupełnie róźne konstrukcje, inne DSP z innym sterowaniem, końcówki mocy o diametralnie innych parametrach.


W wersji z RAM i Booster - to...


RAM - owszem - to samo HiFi co HK - ale też nie do końca bo subwoofery w HK idą z boostera, ktorego w HiFi nie ma.


Dodatkowo HiFi ma 7 kanałów a HK 9 :) (dodatkowe głośniki z tyłu)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no dobra , a co z opornosciami , co sie stanie zakladajac 4 ohm zamiast 8 ?

Zależy w jakim przypadku, ale wzmak HK daje rade nawet z 2Ohm (przez pewien czas, aż nie znalazłem okazyjnie subów - tak jeździło).

Więc jak dasz 4Ohm - będzie ok.

Opublikowano
Jako ciekawostkę wrzucam, że aktualizacja oprogramowania sterowników - akcja serwisowa - spowodowała lepsze granie zestawu Hi-Fi, szczególnie basy nie są przesterowane przy głośniejszym słuchaniu muzyki. Model sprzed liftingu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jakie woofery zakladales ? bo ja sie zastanawiam nad Mach , albo SVS earthwuake lub audison

Ja po taniości :)


Jak 2Ohm to są HiFI (niebieskie - one nie wyrabiaja przy subach HK przy pełnej głośności) więc HK z F20 - 2Ohm (pomarańczowe)

Jak 4Ohm to też z jakieś E90 bodajże miałem


Natomiast najfajniej pukały Individual z E70/E60/E90 które mają ~6Ohm


Indivudal da radę wyszarpnąć za 300zł/szt

HK z F20 za 100zł sztuka jak się dobrze poszuka (Na allegro jest pełno źle opisanych f20/f30 - a to są inne, trzeba po numerach ze zdjęc sprawdzac)

HiFi to grosze.


Ale ciekawy jestem jaka jest roznica wzgledem aftermarketu takiego gdzie 1000-1500zl/szt

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jako ciekawostkę wrzucam, że aktualizacja oprogramowania sterowników - akcja serwisowa - spowodowała lepsze granie zestawu Hi-Fi, szczególnie basy nie są przesterowane przy głośniejszym słuchaniu muzyki. Model sprzed liftingu.

W HK tez mi sie wydaje ze sie po update 7/2020 poprawilo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.