Skocz do zawartości

Nagłośnienie w BMW G30


WASI

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego ja tych serwisów nie używam bo po co mi wtedy HK jak i tak nie wyciągnie system tego co powinien. Mam znajomego DJa i muzy 128bps to nawet on sie tego nie tyka bo taka kaszana. 320 to wypas na dobrym sprzecie ale 192 już pieknie gra. Pytanie kto jakie ma zdolności percepcji dźwięków bo tu nawet i sprzęt audiofilski może nie dać rady w zderzeniu ze "słabym słuchem".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gracie z mp3 z USB albo po BT, ewentualnie jakiś streaming, to nie dziwcie się, że gra słabo. Podmieńcie źródło na CD albo na pliki FLAC i podejrzewam, że zauważycie różnice. Fakt, H&K to nie jest jakieś wybitne audio, ale że jest złe to też nie można powiedzieć. Gra po prostu przyzwoicie. Pomijam już fakt, że samochód to nienajlepsze miejsce na słuchanie muzyki. Lubiący klasyczne stereo, a może i lampy, wiedzą o czym mówię.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez jakiś czas muzyka ze Spotify grała całkiem przyzwoicie. Od paru dni muszę mocno poglosnic żeby cokolwiek słyszeć. Zmieniłem ustawienia w Spotify i nic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co zamawiałem :) , ale w opisie są głośniki pod siedzeniami , których nie widzę, głośniki w boczkach tylnych drzwi gdzie one sa ? a te przy lusterkach są i na dole w drzwiach są, a gdzie jest umieszczony wzmacniacz? łącznie powinno być 12 głośników, nie mogę ich znaleźć w tej ilości :( z tyłu sa chyba dwa na podszybiu.Myślałem ,że ustawianie dźwięku będzie bardziej precyzyjne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest opis tego zestawu co zamówiłem:


Zestaw głośnikowy HiFi obejmujący 12 głośników oraz wzmacniacz o mocy 205 W zapewniają doskonałe wrażenia słuchowe na wszystkich miejscach. Zestaw oprócz dwóch centralnych głośników niskotonowych o wysokiej mocy pod fotelami przednimi ma również centralny głośnik wysoko- i średniotonowy w desce rozdzielczej oraz lusterka wysoko- i średniotonowe w trójkątach lusterek i boczkach drzwi. A oprócz tego głośniki wysoko- i średniotonowe w boczkach tylnych drzwi. Zapewnia to równomierne nagłośnienie w całym wnętrzu pojazdu. Zewnętrzny wielokanałowy wzmacniacz cyfrowy umożliwia bardzo precyzyjne dostrojenie brzmienia i krystalicznie czysty dźwięk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisz w google vin bmw i wyskoczy Ci kilka stron.


Cl dk glosnikow nie wiem jak teraz ale w x5 09 w hi fi glosniki sa w fotelach pod sedziskiem. W tylnych drzwiach sa te na dole i xhyba male gowienka przed klamkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Trochę odgrzewam temat, ale jestem ciekawy, jakie Wy macie spostrzeżenia co do nagłośnienia Hi-Fi.

Po przesiadce z F10, gdzie tam mi Hi-Fi grał po prostu świetnie, jestem mocno zniesmaczony tym w G30 - i nie chodzi o streaming czy np. słabą jakość plików mp3 - to oczywiste tematy, ale porównuję te same pliki mp3, ten sam telefon ze Spotify, te same płyty i jest zdecydowanie gorzej :mad2: Aż przez chwilę zastanawiałem się, czy aby na pewno jest tam ten HiFi, no ale jest (na szczęście i nieszczęście).

Poza tym - zupełnie inna barwa dźwięku... :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie samo wrażenie, jest kiepsko, nawet w porównaniu g30 HK u mnie a L7 w e60 która miałem. Kiedyś gadałem z gościem od sprzętu audio, że dużo można poprawić w g30 przy HI-FI samym wzmacniaczem p&p za 4000zl z tej strony

http://www.autohifi.com.pl/realizacje/bmw-5-g30.html

Dopytywałem się jak miałem wziąć g30 z placu, później zmieniłem plan i wziąłem auto do produkcji z HK



A ja mam pytanie z innej beczki

Czy nie można wyłączyć, automatycznego przyglasniania muzyki ? Mam na minimum, a i tak mnie denerwuje jak zwiększę prędkość np: na autostradzie i za mocno mi przgłasza muzykę gdy z kimś rozmawiam w samochodzie. Muszę ręcznie przyciszyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś reflektuje wpaść do nas do firmy z G30 HiFi to w ramach rozrywki to moglibyśmy do takiego autka zapiąć nasz wzmacniacz z procesorem DSP (PP86 od Audioteca doposażone o pełne plug and play dla BMW czyli z wiązką i uchwytem montażowym wchodzącym na miejsce oryginalnego wzmacniacza).

Z wpiętym wzmakiem puszczamy nieco sygnałów które zbierzemy mikrofonem pomiarowym aby ustawić czasy oraz dłubnąć EQ. W zależności od oczekiwań takim działaniem można sporo ugrać na tzw. "przestrzeni" dźwięku jeżeli ta została skopana między F10 a G30 nie mówiąc już o amplitudzie, czyli EQ. Wpinając nasz wzmak zerujemy EQ w idrive i dostosowujemy EQ parametryczne 31 "suwakowe" na procku wzmacniacza może być nawet osobno dla każdego z 8 kanałów. O ile pamiętam trzeba wydłubać czy poluzować boczną ściankę w bagaju, żeby dobrać się do OEM wzmaka.


Mamy gotowe filtry DSP do F10 HiFi, natomiast gdyby czas pozwolił to w 2-3h można spróbować na szybko zrobić filterki do G30, bo jeżeli różnica jest tak dramatyczna to z pewnością filtry od F10 optymalne nie będą.


Od DSP jakość basu się nie poprawi bo fabryczne papierzaki pod fotelami ogólnie są mizerne od lat, natomiast na próbę z moglibyśmy wstawić nasze firmowe woofery. Pasują PnP i z nimi bas się zdecydowanie poprawia: różnicowanie jak zejście są bez wątpienia na plus. Trzęsienia ziemi od nich nie będzie, do tego trzeba skrzynkę. Wiadomo fotele trzeba odkręcić od podłogi, żeby dostać do wooferów, ale to 15min.


Jakby ktoś coś proszę o znaka na PW to się umówimy i podziałamy.


Zawsze jest jakieś wyjście - my się skupiany na rozwiązaniach PnP czyli jak osiągnąć najlepszy możliwy efekt bez wymyślania koła od nowa w postaci wymieniania całej instalacji. Już na fabrycznych głośnikach z pomocą DSP powinno udać się całkowicie przerobić brzmienie na duży plus jeżeli jest taki dramat jak opisujecie.


Jakby coś pod firmą mamy służbowe F30 z kompletem naszych klamotów audio - mogę zademonstrować co daje wymiana glośników i wzmaka na PP86 DSP bez dodatkowego wytłumienia. Osobiście jestem melomanem, buduję i stroję kolumny głośnikowe stereo, które dla normalnych ludzi nie są normalne i jak dla mnie z tym wzmakiem DSP w aucie można wiele osiągnąć i jeździć komfortowo, a jak ktoś bez suba jednak nie wytrzyma, to wyjście RCA z dedykowanym kanałem DSP też na nim jest.


Sorry za ścianę tekstu, jak zwykle nie chodzi mi o reklamę, jak już wiele razy pisałem w Polsce ogólnie nie istniejemy więc zupełnie nie mam ciśnienia i nie będę nikomu próbować niczego sprzedać. Po prostu autentycznie zapraszam - pokażę jak kumplowi - takie mamy podejście. Znajomych z furmankami BMW nigdy nam nie brakuje - czasem mamy jakieś cukierki do testów, a czasem lubimy podłubać dla sportu jeżeli jest na to czas.


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,


Jesteśmy przy ul. Serwituty 25 w Warszawie i tu można do nas zajrzeć po wcześniejszym umówieniu w tygodniu jestem 13-21 na miejscu. Jakby coś proszę o kontakt na PW.


Bardzo ogólnie audio w BMW F wygląda tak:


Samochody typu "bieda" (tzw stereo) jak np. nasze firmowe F30 które miało z fabryki podstawowe radio bez nawi i brak tweeterów w słupkach bez wątpienia wymaga dołożenia OEM ramek na drzwi przednie z mocowaniami pod tweetery + tweeterów, żeby w ogóle cokolwiek grało. Jako, że produkujemy pełną gamę "normalnych" głośników do F-serii czyli woofery we wszystkich 3 możliwych impedancjach 2/4/7ohm odpowiednich do wersji 676 HiFi/stereo bieda/688 HK, średniaki 10cm 4ohm + ewewnualne dystanse do F15/F16 oraz tweetery z różymi dystansami mocującymi jeżeli są wymagane w normalnych autach poza i3, i jakieś inne Z4 z wyjątkowymi głośnikami niespotykanymi gdzie indziej głośniki możemy podmienić w prawie każdym aucie.


Tak też zrobiliśmy w rzeczonym F30 - w słupki poszły nasze tweetery, w każde drzwi po sztuce średniaka no i pod fotele poszły woofery 2ohm zamiast fabrycznych 4, jako że równolegle zmieniliśmy radio na NBT EVO z nawi o znacznie lepszych możliwościach audio (czystszy sygnał na wyjściu). Do tego wszystkiego dołożyliśmy wzmacniacz z wiązką PnP. W autach, które nie miały wzmaka 676 z fabyki instalacja wzmaka + wiązki to duża sprawa na cały dzień jako, że wzmacniacz montujemy w bagażniku a trzeba do niego pociągnąć kable od radia. W autach 676 za to już na szybko można się podpiąć w 15-30min z naszym wzmakiem - w F30 żeby przetestować bez pełnego montażu to dosłownie 2 minuty.


W HK 688 ogólnie uważam, że audio jest niezłe, od pół roku nawet nie zadbałem o to, żeby montować w F15 kolegi wooferów na próbę, bo w sumie gra ok.


W biedzie tzw. Stereo i w 676 wymiana wooferów zdecydowanie ma sens. W obu są inne nie mniej jednak ani jedne ani drugie nie powalają. Jedyny minus - w autach stereo bez tweeterów woofery są przyklejone do obudowy, więc demontaż nie jest w pełni odwracalny i grozi połamaniem obudowy. Rozdzielenia dokonuje się wielkim płaskim śrubokrętem na siłę, a do montażu nowych trzeba podziałać wiertarką i dołożyć nowe śruby.

W 676 woofery są przykręcane do obudowy, więc można wyjąć i włożyć inne szybko, łatwo i bezpiecznie.


Także głośnikami zawsze można podziałać - co dają nasze głośniki - warto posłuchać i wyrobić sobie samemu zdanie - bo co bym ja nie chwalił i się mądrzył, to każdy ma inne oczekiwania względem dźwięku i opinie mogą być różne - szczególnie, jeżeli ktoś w przeszłości wydawać np. 10.000PLN na audio i zupełnie nie wadzi takiej osobie robienie pełnej customowej instalacji w specjalistycznym warsztacie.


Auta HK stanowią na dzień dzisiejszy największy problem jeżeli chodzi o wymianę wzmacniacza, bo ten jest na optyku MOST25 i na to na razie rozwiązania PnP nie mamy. Istnieją pewne rozwiązania na rynku, ale to grubsza sprawa, więc na razie się nie bawimy w nic poza głośnikami.


Za tydzień pewnie załaduję nasze woofery do F15 HK, to się dowiem osobiście jak wpływa wymiana woofków na nasze. Od klientów którzy wymienili wszystkie głośniki w autach HK na nasze słyszałem pochlebne opinie więc jak się rozpędzimy, to i wszystkie wymienimy, bo opinia jest taka, że nasze są dużo lepiej zrównoważone od fabryki, w której podobno tweeter się "drze". Na moje ucho to prawda, że się drze, ale porównania przed i po osobiście jeszcze nie robiłem.


Także ogólnie rzecz biorąc najwięcej jest do ugrania w autach typu bieda i 676, bo do nich pasuje nasz wzmak i po pełnej korekcie za pomocą DSP naprawdę zaczyna grać. Mamy gotowe filtry do aut 676 jak i do 676 z naszymi głośnikami, więc można sporo poprawić bez tworzenia filtrów od nowa z poświęcając godziny z mikrofonem za każdym razem.


Sorry, że jak zwykle się rozpisuję, trudno mi przewidzieć, czy to co piszę ma sens, bo temat jest skomplikowany i jest dużo zakamarków w nim. Np. jedno auto z 676 drugiemu nierówne bo w takim F30 może być ok. 4 różnych jednostek centralnych/systemów audio/bluetooth/USB - każde o innym brzmieniu, możliwościach, zniekształceniach a wszystko ma tu znaczenie.


Linków do naszej strony nie będę wrzucał, żeby nie dostać bana. Myślę, że każdy może na własną rękę nas wygooglać (mamy super narzędzie na stronie, które mówi co możemy zrobić w danym aucie na podstawie vinu) lub uderzyć do mnie na PW - podam telefon i można pogadać.


Tak jak mówię, ogólnie w Polsce nie istniejemy w temacie sprzedaży, ale R&D mamy tutaj więc zawsze chętnie zaprzyjaźnimy się z właścicielami różnych BMW bo testy różnych urządzeń same się nie wykonają, a nie możemy każdego auta kupić. A jakby nie patrzeć co i raz robimy coś nowego, R&D nie ma końca.


Jak coś to na ogólne pytanie chętnie odpowiem publicznie na ile potrafię, a jak ktoś woli przedzwonić - to proszę o kontakt na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.