Skocz do zawartości

530d 258 PS. Sadza pod pokrywa silnika


Boci89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Panowie po zdjeciu pokrywy silnika jej przednia czesc jest pokryta cienka warstwa sadzy. Skad to moze byc? Z kolektora dolotowego? Nie mam zadnych objawow i problemow z silnikiem. Jedynie po odpaleniu na samym poczatku czuje jakby leciutki smrod spalin ale tez dlugo sie zastanawialem co to za zapach bo jest delikatny a dopiero to skojarzylem jak zobaczylem to zabrudzenie. :shock: 3.0d 210 tysi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie mialem czasu sie za to zabrac. Zrobilem juz 10 tysiecy. Lekki swad spalin czuje zawsze po odpaleniu na zimnym silniku po nocy kiedy egr jest zamkniety wiec domniemiewam ze problem jest przed egrem. Czasami tez lekko jak stoje na swiatlach. W czasie jazdy swieze powietrze. Nie mam zadnych objawow, zadnych bledow. Brudna jest pokrywa silnika calkiem z przodu na prawo od wlewu oleju.

 

Miales cos takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany chłodnica spalin EGR, mi padła przy 145k km, placiłem 2500 za chłodnice + 600 wymiana. Kosztowna rzecz i nie da się regenerować. Problem jest na tyle znany, ze w ASO diagnozują bez rozbierania samochodu. Mechanik mówił, że można z tym jeździć, na minus ten smród, latem pewnie ryzykowna taka jazda ze względu na temperaturę w komorze i na zewnątrz

 

zobacz u mnie w temacie

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=153&t=307763&start=75

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=XB51-EUR-08-2012-F11-BMW-530d&diagId=11_4582

 

Znalazlem ze w moim systemie egr nie ma tej rurki co u Ciebie pekla. Chlodnica jest bezposrednio polaczona.

 

Dlatego domniemiewam ze to nie to

 

Co Wy na to?? :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

numer częsci jest ten sam

 

530d

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=XB51-EUR-08-2012-F11-BMW-530d&diagId=11_4582

 

550d

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=5D91-EUR-12-2014-F10N-BMW-M550dX&diagId=11_5117

 

ta rurka jest od wewnetrznej strony, dlatego nie widac jej na schematach :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytalem po forach niemieckich i masa ludzi ma ten problem tez z przebiegami 50 tysi.

 

Zadzwonilem tez do mojego serwisu( Krefeld, Niemcy) z pytaniem czy moze byla akcja serwisowa jak to taki zlom. Pani powiedziala ze mnie dotyczy akcja na kondesator klimy i mozemy umowic termin... :D

 

Zapytam przy wymianie kondensatora czy mi grzecznosciowo cos nie nie zwroca za te chlodnice :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Problem rozwiazany.

Nieczeczelnosc byla na kolektorze dolotowym w miejscu gdzie jest to wahadelko poruszajace drutem na ktorym wisza klapki. Klapki wywalone, otwor zaslepiony, kolektor wyczyszczony. Tragedii nie bylo ale klapki byly zasyfione( przelot 218). Spalanie w trasie spadlo o 0,5 litra, no i ladniej sie zbiera :wink:

Pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.