Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie , mechanik wymienił rozrząd , łańcuchy, zębatki , auto chodzi super , ma moc , tylko przez odmę wyrzuca olej, który wycieka przez intercooler 3 litry na 1000km. Wcześniej tego nie było, miałem wkład plastikowy w odmie , teraz założyłem filcowy i trochę jest lepiej.

 

Czy mechanik mógł źle złożyć uszczelkę pokrywy zaworów i dlatego dmuch turbo do skrzyni korbowej ??

Na wolnych obrotach odma lekko dmucha , na wyższych bardzo mocno , czy tak powinno być??

 

Od wymiany rozrządu mam dziwna sytuacje. Olej na miarce na max , a po odpaleniu pokazuje komp 1/2. Zaraz po zgaszeniu na miarce jest 1/2. Po godzinie max , czy aż tyle oleju powinno spływać do michy??

Jaki poziom oleju utrzymywać 1/2 bagnetu , czy max ??

Proszę o pomoc w temacie.

Edytowane przez maciekst0
  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

rura dolotowa do turbo ma dodatkową gumową rurkę o średnicy 2,5 cm która jest połączona z wylotem odmy od pokrywy zaworów (tuż obok filtra powietrza)

na wolnych obrotach dmucha tędy trochę gazów ale przy dodaniu gazu powinno to zanikać ponieważ turbo zaczyna zasysać opary z odmy (można to zaobserwować odkręcając korek wlewu oleju, na wolnych obrotach delikatnie leci para lub dymek z pod korka wlewu oleju a jak się trochę podkręci obroty to przestaje (czyli turbo zasysa opary) więc u Ciebie jest coś nie tak

Opublikowano

Panowie pomozcie prosze , co zrobic z tym problemem, czy faktycznie zle zmontowana uszczelka pokryqy zaworow moze powodowac dmuchanie oleju przez odme?? Mam plan sam pokrywe zdjac i wymienic sruby ja mocujace , moze te gumy na srubach nie dociskaja??

Czy jest jakis polecany mechanik w lodzi zeby mi to auto

Ogarnal?? Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie , a czy jest możliwe, że podczas wymiany rozrządu tłok pogiął zawory i mi dmucha z odmy przez to??

Obecnie , jak jade autostrada powyżej 140 km/h wyrzuca mi ok pół litra na 100 kmm zamontowałem zbiornik odmy na przewodzie do turbiny.

Wczoraj zastosowałem podwójnie Xado antykoks , auto wydmuchało siwy dym, lepiej się zbiera. Nie kopci, tylko z odmy daje jak parowóz, może to normalne w M57N2, różnie pisza w internecie.

Jutro zamierzam zmierzyć kompresję. doradźcie coś proszę. Mechanicy chcą rozbnierać silnik, że niby pierścionki się zaraz po wymianie rozdrządu skończyly.

Opublikowano

po pierwsze czy wymieniłeś odmę ? tą na pokrywie zaworów ?

Może membrana jest zerwana/ uszkodzona w odmie i olej Ci leci ciurkiem..

Zacznij od tego (odma to plastikowy wkład i membrana gumowa, wkład nie psuje się ale membrana tak)

Opublikowano

Odma jest nowa , membrana sprawna , dolozylen filtr filcowy z e39 i skonczyl sie problem wyrzucania oleju na jedzie po miescie , teraz wyrzuca powyzej 140 km/h , mysle ze to wina rozrzadu , tylko nie wiem co tam mozna spierdolic zeby taki byl efekt.

Przy zle.zalozonym rozrzadzie nie chodzilby samochod dobrze chyba nie??

 

Czyscile tez odplyw oelju z odmy za pomoca linki rowerowe , jest drozny , dmucha tez z miarki oleju, masakra

Opublikowano

Witaj Macieksto,

czytam o Twoich problemach i chciałbym się dowiedzieć czy już wiesz co się stało że silnik się tak zachowuje? Ja mam dokładnie ten sam problem co Ty ,dodam że również mam w e 61 3.0 xd z 2006 r.231ps, auto sprowadziłem dla siebie rok temu ,i wiesz co po wymianie rozrzadu zaczęło się u mnie dokładnie to co u Ciebie ,wywala olej odma ,jak odkręce korek oleju dymi to samo jak wyjmę bagnet oleju .Auto pali dobrze,jak wcześniej na zimnym jak i gorącym silniku.Rozrzad wymieniał fachowiec od BMW .Trochę słabo mi się robi bo wymiana tania nie była,rozmawiałem z Chłopakami od Stando-Wroclaw ale nic nowego nie wnieśli.Odmy wymieniłem już 2 ,też próbowałem z filtrem ale radzę wyciągnij go bo pójdą uszczelniacze ponieważ przy tej ilości oleju szybko się zapcha,próbowałem robić osobne odejscie od odmy żeby nie wpadało do dolotu IC,ale sądzę że to nie ma sensu trzeba znalezc przyczynę.Pochodze z dolnego Śląska.Pozdrawiam Wszystkich

Opublikowano

Mierzyles kompresje , sprawdzales czy rozrzad dobrze ustawiony??

 

Jak kompresja bedzie dobra to kupuje endoskop do laptopa na allegro i podejrze kola rozrzadu , moze przestawienie o zabek to powoduje, masakra

Opublikowano
Nie mierzyłem ,auto nie miało tych objawów przed wymianą ,także nie sądzę że silnik jest już tak dorzniety że ma przedmuchy ,jutro oddaje auto do mechanika który wymieniał rozrząd
Opublikowano
Też tak myślę ,że może rozrząd jest minimalnie przestawiony i może zawory się nie domykają i dmucha.Tez już spotkałem się z opinią że to normalne ,ale ja sądzę że w takich ilościach jest nie do zaakceptowania.
Opublikowano
Martwi mnie tylko jedbi , ze Tobie wymienial rozrzad fachowiec , a mnie gosc co robil to pierwszy raz , po fakcie sie o tym dowiedzialem
Opublikowano
Niby tak ,tylko ma też młodego ucznia ...a aut mnóstwo i na pewno nie obsłuży osobiście wszystkich aut, tak więc myślę że mamy ten sam problem, a czy mi wymieniał fachowiec a Tobie nie to już mało istotne ,zjebane jest coś i tyle ,mam swoją teorię do tego co mogło się stać ,wydaje mi się że najpierw źle założyli łańcuch i odpalili a tłok trochę podgial zawory ,cóż chciałbym się mylić ale słabo to widzę ,wątpię żeby mechanik się przyznał że coś zepsuł, jak podjechałem do niego i waliło z bagnetu to według niego normalne ,sądzę że on wie że coś spiepszyl .Generalnie spec od BMW jeżdżę do niego 60 km w jedną stronę robi tylko Bmki i lipa ,nie ma zasady .Zamiast cieszyć się jazdą stoi w garażu ,aż mi wstyd ,wcześniej tak się cieszyłem Bmkami (już 3) zachwalalem i czarna [BAD].wymiana z kołem pasowym kosztowała mnie 4200,także myślę że szybko nie odpuszczę . Z serwisu BMW mówili że silnik dojechaniu powiem Ci że prawie im uwierzyłem pogodziłem się do momentu jak nie przeczytałem Twojego Postu aż mi się czerwona lampka zapaliła , nie dopuszczałem faktu że takiemu fachurze może coś się przydarzyć a jednak CHyba Może .Także turbo chcieli wymieniać , spuściłem olej do połowy stanu , chciałem zamontować na tym krótkim wężu który wchodzi z odmy do zasilania IC odmę od opla też tak robią ale odpuściłem ,olej chciałem zmieniać może za dużo gazów wytwarza (ale leje oryginalny.Motul5w30), powiem Ci że człowiek zaczyna myśleć irracjonalnie odrzucając logiczny tok myślenia, aha myślałem że może walki rozrządu się wytarły bo w tych nowszych 231 konnych silnikach mamy już rurkowe walki ,które nie są już tak odporne jak w starszych silnikach .Pozostajemy w kontakcie ja do swojego mechanika dzwoniłem że auto zostawiam jutro ale nie odbiera ,ale pomimo to mu zostawię ,Przyczynę trzeba ustalić Pozdrawiam Cię głowa do góry ,wiem łatwo mówić...
Opublikowano
Ja sprobuje sprawdzic ustawienie tego rozrzadu , bo moze o jeden albo dwa zabki jest przestawiony i sie takie cuda dzieja z ta odma i olejem.
Opublikowano
Bolec do blokady walu juz mam , kumpel ma mi zalatwic kamerke i przez wlew oleju spojrze na znaki na kolach , moze w weekend mi sie uda
Opublikowano
Rozrzad i kompreche samemu , jak beda obie rzeczy dobre to oddam specom w lodzi. Narazie chce sprawdzic tylko zeby mnie w remont silnika dobrego nie wpedzili , bo to latwo
Opublikowano

Koledzy nie rozumiem co może mieć ustawienie rozrządu do wywalania oleju przez odmę ? Gdzie tu połączenie ? :duh:

 

Jeśli odmą wydostaje się za dużo gazów to:

> mamy uwalone pierscienie tłokowe > ciśnienie z cylindrow idzie na skrzynie korbową

> mamy uwalone podkładki pod wtryskami > ciśnienie z cylindrów idzie na skrzynie korbową

> mamy uwaloną USZCZELKĘ pod deklem rozrządu > ciśnienie doładowania wytworzone przez turbo trafia do cylindrów ale tez do skrzyni korbowej

> mamy peknięty/uszkodzony dekiel rozrządu i sytuacja jak wyżej przy uszczelce

 

 

Osobiście obstawiał bym uszczelkę pod pokrywą rozrządu. U mnie 12 letnia uszczelka rozpadła się w rekach i bardziej przypominała kruchy plastik a nie gumę.

 

Zdjęcie pokrywy rozrządu to max 2 godziny z przerwami na piwo :cool2: (do wyjęcia wtrysków wypadałoby mieć młotek bezwładnościowy)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Dzięki Mnichu za Twoje wskazówki ,mam nadzieję że mechanik będzie na tyle wporzadku i podejmie się racjonalnego szukania usterki a nie wyrzuci mi połowę silnika i narazi na spore koszty.MYslisz MNichu że ta uszczelka pod pokrywą rozrządu podwinela się ,bo rzeciez powinna być nowa podczas wymiany kompletnego rozrządu?
Opublikowano
Raczej chodzilo ci o pokrywe zaworow ( glowicy) , mam zalozona oryginalna uszczelke i nowe sruby z gumkami , niemozliwe zeby cos tamtedy przedmuchiwalo .
Opublikowano

sory, napisałem raz tak, raz tak... Chodziło mi o uszczelkę pokrywy wałków rozrządu (pokrywa zaworów :P ) :cool2:

 

Piszesz że masz nową uszczelkę... a ja i tak bym tam zajrzał ;) Widziałeś że mechanik zamontował nową ? :D

 

A jesli bedzie ok.... to pomiar kompresji cylindrow ;)

 

 

Wojtas.... podwinąć się nie podwinęła bo ona ma swój rowek i nie może się przesunąć etc. Ale jeśli jest uszkodzona to przedmuchy do skrzyni korbowej bedą napewno.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Na niemieckim forum i youtube jest filmik, auto tak samo dymi z odmy i napisali auto lauft problemlos , kein olverbrauch , mysle ze jest inna przyczyna , a nie to dmuchanie w odme

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.