Skocz do zawartości

Pompa wysokiego ciśnienia wtryskiwaczy 3.5d


leszekk3k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy mógłby ktoś napisać, jakie powinno być ciśnienie podczas postoju w pompie wysokiego ciśnienia? Silnik 3.5d

Mam na myśli pompę napędzaną przez rozrząd. Chciałbym jeszcze zapytać jakie powinna mieć parametry, aby zakwalifikować ją jako dobrą.

 

Dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

 

Z tego co pamietam to cos okolo 350 bar na wolnych i bodajze 1600 na max obciazeniu. A czemu chcesz ja wymieniac?

Niedomaga podczas rozruchu czy na max. obciazeniu? Przebieg auta?

 

Pytam bo sie mozna czasami niezle naciac. Mi tez kiedys powiedzieli ze mam pompe do wymiany bo na rozruchu nie dawala wlasciwego cisnienia - cos okolo 170 bar jak pamietam, co bylo za malo dla centralki aby zainicjowac sekwencje wtrysku.

Okazalo sie ze problem lezal w jednym z wtryskow - one potrafia cieknac na przelew i to mocno. Jesli wtryskiwacz cieknie mocno na przelew to przy rozruchu, gdy wydajnosc pompy jest bardzo mala, moze nie starczyc paliwa na "zbudowanie" odpowiedniego cisnienia aby zainicjowac sekwencje wtrysku. Objawem tego jest niskie cisnienie na szynie wtryskowej podczas rozruchu. Wszyscy "spece" na poczatek wymieniaja czujnik cisnienia na listwie aby potem stwierdzic ze pompa "nie daje cisnienia" i kaza ja wymienic. Niestety komputer tego nie wykaze na "live test" bo on diagnozuje cieknace koncowki wtryskow ktore skutkuja korekcja wtryskow Lub wrecz widocznym dymieniem a nie wyciekiem na przelew.

 

Diagnostyka jest banalnie prosta: nalezy odpiac listwe przelewowa od wtryskow i ja zaslepic aby nie wyciekalo paliwo oraz aby nie zapowietrzac systemu. Nastepnie nalezy sprobowac odpalic auto obserwujac wyjscia przelewowe wtryskiwaczy - ten z ktorego paliwo cieknie jest do wymiany.

Z przelewow wtryskiwaczy moze delikatnie kapac ale nie powinno z nich cieknac bowiem to powoduje utrate cisnienia.

To taki test na szybko - aby dokladnie sprawdzic jak mocno wtryski ciekna na przelew nalezy przeprowadzic test przelewowy z menzurkami i dokladnym pomiarem ilosci przelewu dla kazdego wtryskiwacza. Takie zestawy menzurek mozna za kilkanascie czy kilkadziesiat zlotych kupic na "alledrogo"

 

Daj znac jak sprawdzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznica pomiedzy wartoscia zadana a zmierzona dalej nie da odpowiedzi czy uszkodzona jest pompa czy leci mu z wtryskow na przelew. To tylko daje informacje ze nie ma wlasciwego cisnienia na listwie. Prosty przyklad :sterownik silnika zadaje pompie np: 300 bar ale pompa nabija na listwe tylko 170 bar (wartosc zeczywista odczytana przez czujnik na listwie).

I teraz pytanie: walnieta jest pompa bo nie daje cisnienia czy po prostu czesc paliwa ucieka przez uszkodzony wtryskiwacz na przelew powodujac spadek cisnienia?

Bez testu przelewowego nie wyeliminuje wtryskiwaczy jako mozliwej przyczyny. Jesli nie leci z wtryskow to pompa lezy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam, sprawdziłem ciśnienie pompy i wynik wahał się między 260 a 280. Sprawdziłem wtryski za pomocą sposobu, który zaproponował mi zygi-londoni i wszystkie miały od 32 do 35ml, a pierwszy miał 40ml. Założyłem pompę od kolegi (na podmianę) i wynik ciśnienia na postoju był taki sam (również między 260 a 280). Po otrzymanych wynikach wnioskuję, że pompa jest dobra, ponieważ niemożliwe jest, aby dwie różne dały taki sam wynik. Co to może być? Czy winę ponosi pierwszy wtrysk czy regulator ciśnienia paliwa na listwie, a może zepsuty jest czujnik na listwie? Po podpięciu do komputera nie wyświetlają się żadne błędy, a korekty wtrysków wyszły dobrze. Czy jest tutaj na forum ktoś, kto byłby w stanie poradzić co może być przyczyną? Edytowane przez leszekk3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakie masz objawy, że skłoniły Cię do pomiarów? Co się dzieje? Wyniki testu przelewowego masz prawidłowe, różnice są w normie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zaczęło się od tego, że samochód zaczął mi bardzo ciężko palić i nie odczuwałem jej mocy, dlatego postanowiłem sprawdzić co jest nie tak. Po podpięciu do komputera nie wykazano żadnych błędów, dlatego postanowiłem zrobić komputerową korektę wtrysków, ktora również wyszła dobrze. Później (również komputerowo) sprawdziłem pompę wysokiego ciśnienia napędzaną przez rozrząd i wyszło: na postoju od 260 do 280, nie pokazało konkretnej wartości, tylko tak „skakało”. Moim problemem jest to, że samochód nie chodzi tak jak powinien i ma niższe ciśnienie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czujnik działa, więc jemu daj spokój, możliwe, że to zamieszanie robi regulator (zawór) na listwie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.