Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, Mam pytanie dotyczące akumulatora do F30 328I

 

Czy musi to być akumulator żelowy ? Czy może być zwykły ? Słyszałem coś też o kodowaniu akumulatora... Ktoś mógłby podpowiedzieć?

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ma to być AGM i kodujesz do auta

Kto ci to powiedział ? Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Może być zwykły akumulator. Jak zaczynam tu czytać porady, aż włosy stają dęba. :shock: :cry2:

Opublikowano

Podejrzewam, że kolega ma na pokładzie system start stop, stosujemy wtedy akumulatory AGM. Ty możesz sobie montować co chcesz w końcu udajesz najmądrzejszego na tym forum a sposób w jaki się odzywasz do ludzi woła o pomstę do nieba.

 

Ile cykli ładowania ma zwykły akumulator a ile AGM? Jaką zdolność przyjmowania ładunku ma zwykły akumulator a jaką AGM? Przy rozbudowanych systemach pokładowych co jest lepsze zwykły czy AGM?

Pozdrawiam

Jacek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podejrzewam, że kolega ma na pokładzie system start stop, stosujemy wtedy akumulatory AGM. Ty możesz sobie montować co chcesz w końcu udajesz najmądrzejszego na tym forum a sposób w jaki się odzywasz do ludzi woła o pomstę do nieba.

1. ))) Głęboko się mylisz, ponieważ mnie nie znasz.

2. Start-stop można wyłączyć , ta funkcja nikomu nie jest potrzebna.

3. Wiem dużo i daję swoje usługi warsztatam w Polsce i nie tylko tu.

4. Najmądrzejszego nie udaje, po prostu nie pisz bzdury.

Pytanie brzmiało : "Czy Można ? " . Tak - MOZNA. Przy prawidłowym użyciu i zwykły akumulator jest w stanie długo służyć.

Na wszystkie twoje pytania już dawno temu podano odpowiedzi , a cała teoria odnośnie akku już dawno przeczytana.

Podłącz oscyloskop do akumulatora i sprawdź jak przebiega proces na różnych rodzajach baterii , potem pogadamy.

 

------------

Pozdrawiam

 

Vadim )))

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

NASTĘPNE WYCIECZKI OSOBISTE BĘDĄ NAGRADZANE URLOPAMI. - Moderator

 

Dla tych , którzy wątpią - można kupić zwykłą baterię, poprawnie zakodować , a następnie zrobić rejestrację

 

 

http://i.piccy.info/i9/ec9cd75780e7c8d178ec3fce0a674bd8/1506499536/35490/1181526/22068783_522913664725075_2037249438_o_800.jpghttp://i.piccy.info/a3/2017-09-27-08-05/i9-11615806/800x290-r/i.gif

Opublikowano

Kolego nikt nie umniejsza Twojej wiedzy i tematów które przerobiłeś, daruj sobie osobiste wycieczki i tyle. Teksty na temat rabatów na akumulatory i wciskanie ich klientom także zachowaj dla siebie bo nigdy u mnie nie byłeś żeby opowiadać takie rzeczy.

 

Kto ci to powiedział ? Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Może być zwykły akumulator. Jak zaczynam tu czytać porady, aż włosy stają dęba. :shock: :cry2:

 

Nie można napisać normalnie?

 

Nikt tu nie napisał że zwykły akumulator zepsuje mu samochód. AGM ma nawet 4krotnie więcej cykli ładowania i to jest mój argument który przemawia za tym akumulatorem, możesz mieć inne zdanie, montować co chcesz. Start stop można wyłączyć ale nie o tym jest tutaj mowa.

Pozdrawiam

Jacek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ty jesteś normalny człowieku?

Napewno. Jeśli byłby debilem , to chyba nie dzwonili by mi i nie pisali na PW

 

Ma to być AGM i kodujesz do auta

Brzmi tylko w jedną stronę

 

Nikt tu nie napisał że zwykły akumulator zepsuje mu samochód.

Ponadto - udowodnił, że dostępne są dane kodowania dla zwykłych baterii !

  • Moderatorzy
Opublikowano
A odzyskiwanie energii podczas hamowania też wykodowujesz ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A odzyskiwanie energii podczas hamowania też wykodowujesz ?

Randall, jeśli uważnie patrzeć w ustawienia DME/DDE i KOMBI, to dobrze widać ślady $1CDA

Opublikowano

Po co kombinować? Jeśli w moim F30 328xi fabrycznie był AGM 90Ah to taki sam zakładam i nie płaczę że drogi, że mnie nie stać, jakie to auto nie dobre. Producent tak wymyślił i koniec. Auto jest prądożerne, start stop,efficient dynamics itd wiec zwykly akumulator z pewnością nie potrzyma tyle co AGM,który jest w zupelnie innej technologii...mozna tu napisac poemat.

Po wymianie (na taki sam) koniecznie jedynie rejestracja nowego akumulatora obojetnie jakim testerem diagnostycznym w celu wyzerowania informacji w sterowniku akumulatora nt cykli ladowania i rozladowania.

PS. Kolega GrandeCzewa dobrze prawi.

W moim F10 AGM mam od nowości tj 2011 i jest w świetnej kondycji, ale dbam o niego i go podladowuje.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Też tak uważam, w zasadzie można jeszcze wykodować tysiące innych rzeczy, czujników itp. I serwisować w szopie. Tylko jaki jest sens ? Żeby przy aucie za minimum 70-80 k oszczędzić raz na 5 lat kilkaset zł na akumulatorze ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja jednego nie rozumiem - naprawdę właściciele bmw lubią jeździć z systemem start-stop ? Gwałcić rozrusznik i nie tylko, na każdym skrzyżowaniu , masakra.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaki by to nie był aku. AGM czy zwykły, największy wpływ na długowieczność ma niedopuszczenie do nadmiernego rozładowanie U- poniżej 12,5V. Poniżej tego napięcia żywotność każdego aku. znacznie spada.Samorozładowanie 1% = dobę+ pobór prądu po uśpieniu . Czyli nawet jak samochodem nie jeździsz to po ok 40-50 dniach powinniśmy go doładować.

Ja to stosuję od lat sprawdzam napięcie aku. i ...np.w poprzednim e61 aku od nowości 2008r bez problemów, samochód sprzedałem 5 miesięcy temu. W Corsie też z 2008r zwykły fabryczny aku. działa do dzisiaj. W myśl dwóch zasady: lepiej zapobiegać niż leczyć i druga jak dbasz tak masz.

Pomijam fakt zakupu badziewnych aku.Świadomie nie piszę tanich bo, nie zawsze wyższa cena idzie a parze z trwałością np.ukrainskie nie drogie aku. super jakość 8 rok w T-4 + opinie na forach.

Opublikowano
Ja jednego nie rozumiem - naprawdę właściciele bmw lubią jeździć z systemem start-stop ? Gwałcić rozrusznik i nie tylko, na każdym skrzyżowaniu , masakra.

Start-stop to najgłupszy system jaki można wymyślić. Niestety ASO twierdzi, że jak gdzieś to sobie zakoduje to tracę gwarancję w razie problemów. Więc odruchowo wyłączam go przy zapalaniu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja jednego nie rozumiem - naprawdę właściciele bmw lubią jeździć z systemem start-stop ? Gwałcić rozrusznik i nie tylko, na każdym skrzyżowaniu , masakra.

Start-stop to najgłupszy system jaki można wymyślić. Niestety ASO twierdzi, że jak gdzieś to sobie zakoduje to tracę gwarancję w razie problemów. Więc odruchowo wyłączam go przy zapalaniu.

Wyłączenie start-stop nie jest powodem do odmowy w gwarancji, z tym śmiało można się spierać .

Ponieważ nie wpływa na zmianę w konstrukcji auto i nawet się nie zmienia numer oprogramowania sterownika .

Powiem więcej, raczej powtarzam - kiedyś na F25 , który był na gwarancji , ja usuwałem całą opcję z wyposażenia 8TL (tylne DRL świecą razem z przednimi) i kodowalem FRM. I nic się nie stało, on dalej normalnie wedlug gwarancji jeździ w BMW Sikora na Slasku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po co ?

Pytałem o to w ASO. Jak ktoś lubi lubi stwarzać sobie niepotrzebne problemy ( w razie czego )i ciężko mu wciskać przycisk do upływu gwarancji, jego wola.

temsky740- chyba że skutecznie wystąpisz w roli mojego prawnika.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Przekodowalem pół samochodu i ASO ma to głęboko gdzieś. Start/stop mam ustawiony na pamięć ostatniej pozycji czyli jak raz wyłącze to nie uruchomi się dopóki nie włączę znów. Latem w korkach często go jednak używam bo w benzynie w cyklu miejskim znacznie redukuje spalanie. W dieslu jest dużo gorzej bo strasznie szarpie nadwoziem - w 120d miałem zawsze wyłączony.
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Dla tych , którzy wątpią - można kupić zwykłą baterię, poprawnie zakodować , a następnie zrobić rejestrację

Jak zrobić rejestrację wymiany akumulatora ESYSem? A co jeżeli nie zarejestruję? Planuję kupić taki sam jak oryginalnie był. I czy wymianę palników xenonowych też trzeba rejestrować? Jak? I czy można dokonywać jeszcze innych rejestracji ESYSem? Najbardziej bym chciał dodać do historii wymianę oleju, ale to chyba tylko serwis, bo z tego co wiem to jakoś udostępniane jest przez internet. Robię wymiany częściej niż przewiduje ASO co 10k km i by to fajnie wyglądało dla następnego właściciela

Z góry dzięki;)

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

 

A jak kupię aku 95AH 850A Varta ma takowy, da się go jakoś zakodować?

Opublikowano
Dobra zmieniam pytanie, jeżeli kupie aku ten jw. i zrobię tylko rejestrację wymiany będzie ok? A może da się zakodować Bimmercode, bo czekam na moduł...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.