Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od niedawna jestem posiadaczem auta E39 96r więc mało o tych autach wiem. Gdy kupiłem auto nie zauważyłem odpiętych wtyczek od długich świateł. Po podłączeniu wtyczek okazuje się, że światła drogowe świecą się non stop nawet po wyciągnięciu kluczyka. W serwisie powiedzieli mi, że to wina modułu lcm i mogą mi to zrobić za 250zł. Z tego co czytałem to mógł paść tranzystor bts425l1 który jest w module. Czy wlutowanie nowego tranzystora załatwi problem ? Czy problem może być gdzieś indziej? :shock:

 

Wiem, że są podobne tematy ale chciałem opisać dokładny problem, wiec proszę o pomoc :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
po wyjęciu kluczyka światła powinny zgasnąć, za świecenie odpowiada LCM więc tam trzeba zajrzeć, może podmień na chwilę z innego jak masz możliwość, będzie odpowiedź
Opublikowano
Tak kolego to wspomniany tranzystor, miałem kiedyś tak samo u Siebie. W module są bodajże 2 lub 3 takie tranzystorki. Kupisz nawet 2 sztuki plus robocizna elektronika co naprawia sprzęty RTV i wyjdzie w granicach 100zł maksymalnie
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Ogarnąłem po części sprawę. Ktoś założył nowy moduł i pociągnął prąd z lewej lampy do prawej, czyli jakby długie światła działały na 1 tranzystorze a nie na 2. zamówiłem 2 tranzystory ale w sumie niepotrzebnie do mój drugi tranzystor który steruje prądem na prawa lampe jest dobry więc teraz pociągnąłem prąd odwrotnie z prawej na lewą i jak na razie świeci ale długo chyba tak nie pociągnie. Podobno wina leży w akumulatorze, że niby podczas jazdy klema może nie łączyć i alternator nie ma co zrobić z napięciem i pali tranzystory tak mi koleś mówił gdy zamawiałem tranzystory. Więc temat do zamknięcia :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
akumulator jest stabilizatorem dla alternatora podczas ładowania, jak klema będzie nie dokręcona, może pokazywać się dużo wyższe napięcie niż 12/13V co nie jest zdrowe dla instalacji i może uszkadzać elektronikę. Jeżeli ktoś zrobił bypass na jedną lampę a teraz Ty robisz to samo, no to będziesz miał znowu to samo, to nie może być tak podłączone, idzie podwójne obciążenie na LCM na jedną żarówkę
Opublikowano
Koledzy a u mnie dziś przestało kilka rzeczy świecić tj. brak długich, kierunków, cofania, podświetlenia dechy, mijania świecą zaraz po przekręceniu kluczyka, wiecej nie zauważyłem bo auto pod chmurką a leje jak diabli. Czy to Moduł lcm czy gdzieś masa nie domaga?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szukaj dalej, bo jak więcej elektroniki świruje (nie tylko światła) to lcm chwilowo zostaw.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ok, jedyne co mogę zrobić to sprawdzić bezpieczniki, coś tam wzrokowo popatrzeć i podpiąć pod kompa, może coś podpowie. Kiedyś był chyba podobny temat, coś mi tak świta, ale nie mogę znaleźć.

 

Byłem na szybko sprawdzić kompem i niestety brak połączenia, tak jakby całkowity brak komunikacji z autem, nie działają też tylne szyby, zajrzałem też do tych cudów pod filtrem pyłkowym, tam sucho a jak się człwiek nie zna to by było tyle co mogę sam obadać. Proszę o wskazówki

Opublikowano
Kolego bardzo możliwe,że to coś nie tak z masą jak piszesz jednak dużo gorsza jest jeszcze opcja,że to wina powoli umierającego licznika. Sprawdź czy zegary działają i moduł komfortu do weryfikacji odnośnie tych szyb. Dobrze by było, jak byś auto wstawił do jakiegoś garażu i na spokojnie działał bo tak z doskoku pod chmurką to chooj a nie robota
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Problem się rozwiązał, wypiąłem wtyczki z lcm, przedmuchałem i wszystko wróciło do normy. Dziwna to naprawa była i chyba nie powinno się nic takiego zdarzyć w takich autach. Coraz bardziej mnie to auto zaskakuje, ale przynajmniej było tanio.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ktoś ostatnio tak samo "naprawił" lcm w e46 :o trzeba jak widać zaczynać od najprostszych spraw.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.