Skocz do zawartości

[F30] Maglownica - wymiana czy regeneracja?


ipozaup

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu

I nadal coś jeszcze słyszę z lewego przodu, zwłaszcza na zimnym, czyli odwrotnie niż u Was.

Mechanik, przeglądał przy okazji wymiany zestawu i mówił, że nie ma się do czego przyczepić... wolną chwilą muszę jeszcze raz do niego podjechać.

Cały czas coś słyszę z przedniego zawieszenia - ale tylko jak długo stoi i jest zimny, potem to wszystko cichnie i nie przeszkadza. Przekładnia zrobiona, mój mechanik nic nie może znaleźć, wczoraj na szarpakach specjalnie zwracali uwagę - też nie mieli się do czego przyczepić. Zaczynam myśleć, że faktycznie za dużo słyszę i to zawieszenie adaptacyjne jest po prostu głośniejsze (gdzieś w testach na YT chyba tak mówili). Nie wiem... samemu ciężko mi w to uwierzyć...

Jednak to nie ja mam upośledzony słuch, tylko chyba nikt wnikliwie tego nie sprawdzał :?

Prawe łożysko koła, lewa tuleja wahacza i jeszcze jakiś łącznik regulatora się telepie.

Mam nadzieję ogarnąć przed świętami, bo jak to wiem, to zrobiło się dwa razy głośniejsze :mrgreen:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 165
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W weekend oglądałem program na TVN Turbo z Klimkiem. Regenerował maglownicę w starej M3. Prawdopodobnie awaria maglownicy u nas jest podobna do tej, która wystąpiła w tej M3 remontowanej przez Klimka. Otóż, wałek atakujący pracuje na wałku głównym najczęściej w jednym miejscu, co pozwala jechać na wprost. Zużycie wałka głównego powoduje luz pomiędzy wałkami w miejscu ich najczęstszego kontaktu. Regeneracja polega na m.in. wymienia wałka głównego. Ten zestaw naprawczy dociska wałek główny do wałka atakującego i w ten sposób kasuje luz pomiędzy wałkami. Ale powoduje do większy opór przy skręcie, ponieważ podczas skrętu wałek atakujący ma kontakt z wałkiem głównym w miejscu w którym nie było nigdy luzu. Generalnie naprawa poprzez wyminę docisku /czyli tego zestawu naprawczego/ może być na krótko. No chyba że u nas ten docisk się wyciera a nie wałek. Wtedy wymiana docisku powinna kończyć sprawę, ale jednak większość która zastosowała zestaw naprawczy pisze o większym oporze podczas skrętu lub np. o braku odbijania kierownicy to jazdy na wprost.

 

Też to oglądałem i on sam nie poleca, bo kierownica może sie zaciąć i to takie doraźne rozwiązanie (bardziej na handel) niż do własnej bezpiecznej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytajcie sobie o tym temacie w f25.Ja sam wymienielem zestaw naprawczy w pare minut i jest elegancko.Nic nie puka,nic nie stuka.Kierownica chodzi normalnie,odbija ladnie,nie ma oporu przy kręceniu.Trzeba zrobić to z wyczuciem,a nie dokrecać śrubę do oporu!Wielu kolegów wymieniło zestaw naprawczy,zrobiło wiele kikometrów i problem nie powrócił!



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycierają się, było gdzieś na forum, jak ktoś przez rok szukał popukiwania z przodu niby w zawieszeniu, wymienił wszystko na nowe i nadal pukało. na koniec sie okazało że na "zębach ma luz" dał chyba do regeneracji albo kupił nowe (już dokładnie nie pamiętam) i wreszcie popukiwanie ustało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A,wymienil wszystko na nowe i dalej pukało,bo za późno wymienił.Tutaj w większości przypadków po wymianie zestawu za 90pln stukanie ustaje jak ręką odjął i nie słychać żeby ktoś się skarżył,że po jakimś czasie wróciło



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też kwestia na jakiego mechanika się trafi. W ASO niestety często najlepszych speców nie mają i lubią wymieniać wszystko po kolei (mają manuale/instrukcje i tam mają napisane co wymieniać).

Dobry mechanik (jak sie ma takiego zaufanego) sprawdzi posłucha, zbada + doświadczenie i znajdzie co wymienić, aby nie naciągać na koszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.. czy możecie Wy, którzy kupiliście zestaw naprawczy 32106891974 napisać czy w opakowaniu dostaliście ten nowy czarny element (chyba metalowy)? Myślałem, że właśnie taki ma zawsze być, ale kupiłem w ASO ten zestaw i w nim był ten sam beżowy plastikowy element jak w samochodzie. ASO go wymieniło, ale nie wiele to dało. Dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie, zamówiłem ten zestaw w ASO, odebrałem dokładnie takie same pudełko jak na filmiku, rozkleiłem z ciekawości i widziałem właśnie ten beżowy plastikowy. Potem oddałem ten zestaw technikowi do zamontowania. Wysłałem pytanie do importera dlaczego nie był w zestawie ten metalowy. Przy szarpaniu z kierownicą jeszcze słychać lekkie stukanie, ale chociaż nie ma już luzu przy kierownicy na wprost.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dotknął mnie problem opisywany na forum. Mam w wyposażeniu opcję:

S2VLA Zmienny sportowy układ kierowniczy


Czy ten zestaw naprawczy będzie pasował? Mam delikatne stuki z zawieszenia przy minimalnie nierównej drodze i do tego czasami taki jakby mocniejszy zgrzyt z prawego przedniego koła. Dodatkowo czuć delikatny luz na kierownicy jak się szybko rusza na boki. Czy ten zestaw niweluje wszystkie te skutki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Dzień dobry wszystkim. Niedawno stałem się użytkowników BMW, model F31 2014 rok.

Auto moje ma objaw opisany w tym wątku, to znaczy stukanie lewego przodu na nierównościach, ale tylko wtedy, kiedy najeżdżam tylko lewym kołem na nierówność. Przy wjeżdżaniu obydwoma kołami stukania nie ma, przy kreceniu kierownicą też luzów czy stuków nie ma, auto przed zakupem sprawdzałem na ścieżce diagnostycznej, żadnych luzów w zawieszeniu nie ma, amortyzatory sprawne, przy większych prędkościach żadnych oznak typu drgania wibracje, odchylenia toru jazdy, po prostu jedzie normalnie.

Czy taki stuk bez innych objawów to coś, co trzeba pilnie robić, czy można z tym jeździć?

Pozdrawiam Janek

Edit: udało mi się wywołać też stuk na kierownicy, występuje w następujących okolicznościach - auto stoi, kręcę kierownicą w LEWO i NAGLE zmieniam kierunek na prawo, wtedy stuk. Przy łagodnej zmianie kierunku kręcenia i podczas jazdy stuk nie występuje, jak również nie występuje przy nagłej zmianie kierunku odwrotnej - z prawa na lewo na postoju.

Tak to wygląda. Ktoś z Was miał podobne objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Mam tez problem ze stukami w zawieszeniu. Odwiedziłem paru mechaników i stacji diagnostycznych i niby wszystko w porządku. Jak przejadę powyżej 30 km zaczyna się odzywać zawieszenie przy znikomej prędkości( przy hamowaniu i ruszaniu), oczywiście po nierównościach tez słychać z lewej strony. Wszyscy twierdza ze magiel, ale dziwi mnie ze jak przekładnia by stukała to by stukała cały czas. Rano jak jadę i auto jest zimne zachowuje się jakby z salonu wyjechało. Po przejechaniu 30 km zawieszenie się odzywa. Może to wahacz? Miał ktoś podobny problem i sobie z tym poradził?

Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam tak samo,


w okresie zimowym bylo ok, ale czuje ze problem powróci

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.