Skocz do zawartości

E39 2.5 nie odpala na benzynie, na gazie pali


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

może znajdzie się ktoś kto podpowie. Dużo szukałem, ale nic konkretnego nie znalazłem.

 

Nie odpala na benzynie po dłuższym postoju.

 

Kręci żwawo i co jakiś czas jakby na 1,2 cylindry wskoczy i później dalej nic. Po bardzo długim kilku minutowym kręceniu odpala i dymi (zalana paliwem).

Iskra jest, paliwo dostaje (zalewa), świece zalane, kompresja po 13 na każdym cylindrze

 

CO zrobiłem

nowa pompa paliwa (próba w osobnym zbiorniku i czystym paliwem aby wyeliminować benzynę która jest w zbiorniku)

nowy przepływomierz (na probe)

nowe świece

 

Bez efektu. Wszystkie parametry wydają się być w normie (temperatury, vanosy, sondy itp.)

 

Brak błędów aktywnych, po długim kręceniu wraca błąd 45 sterowanie przekaźnikiem pompy paliwa

 

Na gazie (awaryjnie) odpala po 2 obrotach (zimny silnik) i pracuje równo i nie generuje błędów

Opublikowano

Jak problem z pompą to nie zapali. Mogą być też wtryski albo gaz masz tak przesterowany, że benzyna nie może załapać. Jedyne co się zmienia na gazie to wtryski i mapa dawkowania paliwa, bo gaz ma swoją, zaadaptowaną do tej benzynowej, ale jak masz gaz mocno ubogi albo przelany, to sondy zmieniają przecież mapę benzynową. Spróbuj zerknąć jakie masz adaptacje i generalnie to skasuj wszystkie adaptacje rano przed odpaleniem i spróbuj odpalić na benzynie.

 

Choć jak u Ciebie jest taki błąd, to wygląda na problem z przekaźnikiem lub pompą.

Opublikowano

Adaptacje juz kasowalem wczesniej i bez zmian

 

A gdzie dokladnie znajde przekaznik ?

 

W schowku przy bezpiecznikach sa 2 zielone. Zamienilem je miejscami ale tez bez zmian

Opublikowano
A co jak go odpalisz na gazie i potem np przełączysz na benzynę od razu, ew na ciepłym silniku?
Opublikowano
Kolega pisał, że mu go zalewa, więc pompa pracuje, tylko albo za wysokie ciśnienie albo wtryski leją. Musisz sprawdzić to sterowanie pompą, ten przekaźnik, ja bym wpisał błąd z inpy w google i poczytał, może ktoś coś już pisał na ten temat.
Opublikowano

szukałem, ale nic konkretnego nie znalazłem dlatego założyłem temat (bardzo rzadko to robie)

 

ktoś podpowie gdzie szukać przekaźnika? W bagażniku mam 2 zielone. Zamieniłem je miejscami, ale bez efektu. Po przekręceniu na zapłon odrazu wraca błąd sterowania przekaźnikiem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki silnik? Jaka dokładna data produkcji?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

ok, temat dalej nie ogarniety.

 

do tej pory zrobione:

sprawdzona kompresja,

wymienione świece

czujnik temperatury powietrza w kolektorze

wymienione 2 sondy z 4 (wszystkie 4 pracuja poprawnie)

przekaznik pompy

pompa paliwa

zalana swiezym paliwem

kasowane adaptacje

przepływomierz

 

efekt jest taki: jeśli wymuszę odpalanie na gazie to odpali prawie od obrotu i chodzi dosyć równo

 

na benzynie odpala za 3,4 razem i odrazu gaśnie. Za kolejnym odpali ale "trzepie" go i dymi lekko na czarno niespalonym paliwem. Jeśli pochodzi dosłownie kilkanaście sekund silnik chodzi równo jak

zegarek.

I za każdym razem już tak odpala w ciągu dnia. Problem pojawia sie rano (po nocy - długim postoju i całkowitym wystygnięciu silnika poniżej ok 25 stopni)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.