Skocz do zawartości

[e36] 318ti - wymiana termostatu problem z odpowietrzeniem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Panów , w weekend wymieniłem termostat w aucie i mam problem natury chyba odpowietrzenia ale już sam nie wiem. Przed wymiana wskazówka stała pionowo ale termostat był uszkodzony w pozycji otwartej, nie było grzania i w zime nie dogrzewał, stwierdziłem że sobie wymienie przed zimą. Teraz po wymianie auto szybciej sie nagrzewa jest grzanie ale wskazówka idzie w strone przegrzewania i zostaje praktycznie na przedostatniej kresce , tej przed czerwonym polem ale nie wchodzi na nie. Już dwa dni sie mecze z odpowietrzeniem i nadal lipa, sam już nie wiem czy to problem zapowietrzonego układu czy czegoś innego , doradzcie coś, jakieś sugestie mile widziane. Pozdrawiam :8)
Opublikowano

UP.

Termostat nowy sprawdzony i 100% jest wszystko poprawnie odpowietrzone w takim razie podejrzenie pada na wiskoze lub pompe wody , sprawdzałem wiskoze i wiatrak sie kreci ale można go normalnie zatrzymać nawet jak auto jest super nagrzane, jest jeszcze jakiś sposób żeby to sprawdzić ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdz jaką temperaturę widzi sterownik jak silnik nagrzany. Możliwe że problem tkwi w zegarach albo czujniku temperatury.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Nie mam już siły do tych naszych fachowców. Auto wrociło dzisiaj z drugiego warsztatu , pierwszy nic nie zrobił , drugi dzisiaj stwierdził że podłączali pod kompa i na kompie temperatura była w normie (o ile wgl. go podłączali) . Gość mówił że to może być problem z zegarami tak jak mówisz aczkolwiek test zegarów wychodzi normalnie hmm w weekend sam sprawdze jaka temperature rzeczywiscie pokazuje komputer jak go podłącze. Dziwi mnie też , ze nie odczuwam załączającego się wisko bo z tego co czytałem to powinno dawać mocno powietrzem jak jest nagrzany a ono kreci sie normalnie, kupiłem drugie nowe na podmianke ale jest to samo.
Opublikowano

Nie wiem czy to może mieć związek jednak warto sprawdzić. Sprawdź na termostacie temperaturę otwierania a jaką dokładnie powinieneś mieć wg VIN (pod warunkiem ze silnik to nie swap itp) . Np w moim silniku M52B28 występowały dwa rodzaje 88 c i 92 c. Może masz ten z wyższą temperaturą i później otwiera, a nie jest to kompatybilne z czujnikiem temperatury. Drugie termostat powinien być zamontowany srztałką do góry wtedy działa poprawnie.

Jak ogrzewanie jest i płynu nie wywala to raczej jest przynajmniej w miarę odpowietrzony.

Opublikowano
Ps żeby wisko się włączyło to naprawdę musi być gorąc. U mnie w tym roku raz się włączyło jak było 30 na dworze i godzinę po mieście kołowałem. Przy +10 na dworze nie wiem co byś musiał robić żeby się załączyło :D
Opublikowano
Sprawdziłem osobiście kompem i drugi warsztat miał racje , temperatura na kompie w normie , sprawdziłem rezystancje czujnika temp i również jest ok , w takim razie prawdopodobnie wina leży w zegarach a konkretniej we wskazniku temperatury, warto coś tam sprawdzić w srodku czy odrazu lepiej wyeminic całe zegary lub samą sekwencje odpowiedzialną za temperature ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.