Skocz do zawartości

e38 730i v8 bardzo wysokie spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
m60b30 spala mi gazu 30l/100km. odcinki krotkie po 7km rano potem wieczorem, ale bez przyciskania, raczej staram sie ekonomicznie jechac. gaz stag 300, wyregulowany, na komputerze pokladowym spalanie 25l/100km, wiec raczej odwzorowuje spalanie benzyny. na inpie brak bledow, sondy widac ze pracuja, raczej nie ma lewego powietrza, bo sciagany byl kolektor, nowa odma, zmieniony czujnik walka na Delphi.spalanie na wolnych przy rozgrzanym 1,8-1,9l/h. gdzie jeszcze szukac, skoro parametry niby sa ok, czy ten silnik moze tyle palic?
Opublikowano

ale te 30 litrów to realne spalanie czy tyle komputer pokazuje ?

 

Kiedyś miałem 4.4 w E38. Na benzynie komputer pokazywał spalanie w okolicy 18-20l po mieście a na gazie 35l.

Zatankuj do pełna gazu i zobacz ile zrobisz na tym km. wtedy będziesz miał jak na dłoni faktyczne spalanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M60 ma zauważalnie wyższe spalanie niż M62, poza tym robisz b.krótkie odcinki, a za chwilę spadnie temperatura do minusowych i jeszcze się podniesie, zrób jakąś dłuższą trasę i przelicz jak Ci spaliła, możesz mieć też bogato ustawioną LPG
Opublikowano
gaz ustawialem sam i na 100%jest dobrze ustawiony. zastanawia mnie jeszcze czujnik walka, bo czytam gdzies na forach ze zamienniki nie dzialaja. ja mam nowy delphi, moze on jest przyczyna?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czujnik jak będzie niesprawny albo zamiennik źle czytany przez ECU, zgłosi Ci się jako błąd
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no tak, ale tytuł Twojego postu to M60 a nie M52, a w M60 jeżeli piszemy o wałku rozrządu, jeżeli jest uszkodzony albo źle czytany, będzie błąd
Opublikowano
sciagnalem kolektor ssacy, mogl ciagnac lewe powietrze bo jakis przewod pod uszczelke sie zaplatal. zlozylem z powrotem, moze chodzi troszke lepiej, spalanie spadlo do 22l gazu. wydaje mi sie ze jeszcze cos do konca nie gra. 22l po miescie 30tys mieszkancow, jadac raczej emerycko. parametry: na wolnych MAP 0.45, spalanie 1.8l/h, czas wtrysku 3.5ms. Czy ktos moze potwierdzic te parametry?czy ma takie spalanie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

szkoda że się pospieszyłeś z tym składaniem kolektora, jego dobrze jest rozebrać całego i uszczelnić dobrze tą wew. rurkę która biegnie do odmy..

kolektor nawet lekko nieszczelny nie będzie miał wielkiego wpływu na duże spalanie, raczej coś z sondami, przepływką itp..i trzeba pamiętać że M60 i zużycie LPG na poziomie 20L to raczej norma, ile masz na monitorze spalanie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
chodzi mi o rurkę która jest w kolektorze ssącym w środku, z przodu ma mały oring którym zamyka kanał z silniczkiem krokowym i z tyłu jest uszczelka która wchodzi w odmę, ta rurka jest plastikowa i po paru latach lekko siada i traci szczelność
Opublikowano
Mimo braku błędów sprawdziłbym sondy. U ,nie też wskazywało wyższe spalanie w granicach 16 l po mieście, po wymianie sondy obroty na zimnym silniku się ustabilizowały i spalanie spadło do 13 po mieście. U mnie po odpaleniu i przejechaniu kilometra na wolnych obrotach silnik zaczął pływać, wymieniłem odmę dalej to samo. Wymieniłem sondę jak ręką odjął.
Opublikowano
moze rozrzad jest przestawiony?? albo jeszcze lewe powietrze. najbardziej mnie ciekawi podcisnienie w kolektorze MAP 0.45 czy takie powinno byc czy mniejsze?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

3 dni temu wymieniałem rozrząd u siebie, po spięciu blokad okazało się że prawa głowica (oba wałki) były zauważalnie przyspieszone, po poprawnym ustawieniu samochód naprawdę się ustabilizował, i to co zauważyłem, korekcje spadły mi prawie do zera, chodzi jak stół. Jakie masz korekcje? robiłeś w swojej kiedyś rozrząd?

Kup sobie zegar manualny na Allegro za 40zł i zapnij w kolektor, te LPG to elektronika i są mało precyzyjne

Opublikowano
moge kupic zegar, ale glowne pytanie jaka wartosc jest prawidlowa? mozliwe ze walki z prawej sa przyspieszone, bo jak zmienialem uszczelki pokryw zaworow to na oko bylo widac ze sa przesuniete. myslalem ze jest juz troche rozciagniety lancuch i tego nie da sie skorygowac.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zegar ma zaznaczone na skali takie średnie pole opisane jako normal motor (na zielono) większość silników ma podobne, tak jak Ci podsyłałem wcześniej, przed korektą rozrządu miałem tu: https://zapodaj.net/6906a535a2bc8.jpg.html , teraz się lekko zmieniło po rozrządzie i jest odrobinę mniejsze, co ciekawe był u mnie niedawno kolega Dombrek M62 540, i miał dokładnie takie samo (niedawno był na zmianie rozrządu). Jeżeli nie wymieniałeś rozrządu, to może warto wjechać z nowymi ślizgami, łańcuchem i skorygować ustawienia tak jak powinno być, inną sprawą jest też to, że sama nieszczelność kolektora to jedno, ale przecież silnik utrzymuje właściwe podciśnienie jak: dekle zaworowe/uszczelki, podkładki gumowe pod deklami, oring bagnetu, szczelność króćców LPG, oring na bagnecie, itp są szczelne. Jak chcesz zrobić z tym porządek, to pojechać całościowo raz, i zapomnieć o problemie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
rozrząd można skorygować nawet do starego łańcucha, tyle że trzeba podnieść oba dekle i zdjąć górne osłony wałków na głowicy, żeby odsłonić koła, w Twoim silniku jest chyba podwójny łańcuch, on się tak szyba nie wyciąga jak w M62 po-liftowych
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na pewno będą drobne różnice, ale jeżeli mówimy o M60/62 i tym zegarze, powinno się utrzymywać w tych granicach (sprawdzone na kilku samochodach)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.