Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Tak jak w temacie - po odkręceniu korka czuć podmuch z silnika. Jak położę korek na wlewie i go nie zakręcę, to ciśnienie podnosi go ciut do góry. Czy to normalne? Zawsze myślałem, że silnik nie powinien tak się zachowywać, ale "internety" różnie twierdzą.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dzięki - jak odkręcę korek to jest przez 2-3 sekundy lekki dymek, a potem już nic nie widać - tylko czuć, że dmucha.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

  • 4 lata później...
Opublikowano
Witajcie, znalazłem temat i chciałbym Was o coś zapytać, dziś byłem u mojego dobrego mechanika aby umówić się na regenerację turbiny i gdy auto pracowało odkręcił korek od wlewu oleju i stwierdził że są przedmuchy z odmy lub pierścieni, moje auto to bmw e91 n47d20c 184km, przebieg udokumentowany 190 tysięcy, powiedział że jeżeli w dolocie będzie bardzo dużo oleju to trzeba będzie wymienić pokrywę zaworow z którą zintegrowana jest odma, co i tak nie daje 100% pewności że będzie lepiej, dodam że rurka wychodząca z pokrywy jest przypocona z oleju, od wymiany do wymiany zero poboru oleju, co Wy myślicie wymieniać tą pokrywę? Koszt jest duży bo około 1500zl za samą pokrywę, brak wycieków na silniku, samochód ma moc dobrze zapala i nie Kopci z rury wydechowej, może macie jakieś filmiki jak u Was to wygląda po odkreceniu korka?
Opublikowano

Na podstawie samego podmuchu tak stwierdził? U mnie trochę dmucha i zawsze dmuchało i żaden mechanik się do tego nie przyczepił. Dmuchało jak samochód miał przejechane 100k km.


W N47 można wymienić samą membranę odmy i sprężynkę. Do mojego konkretnie to jest Vaico v20-3341. Nie wiem czy do Twojego będzie dokładnie to samo, ale jestem przekonany, że znajdziesz zamiennik. Oczywiście w katalogu części bmw tego nie znajdziesz jako część zamienną - dostępna jest tylko cała pokrywa. Rurka się poci w sprawnych autach. Trzeba ją wymieniać co jakiś czas razem z oringami.


Nie wiem czy wymiana pokrywy coś da, jeśli nie jest popękana. Musiałby się tu wypowiedzieć ktoś mądrzejszy ode mnie.

Opublikowano
Na podstawie samego podmuchu tak stwierdził? U mnie trochę dmucha i zawsze dmuchało i żaden mechanik się do tego nie przyczepił. Dmuchało jak samochód miał przejechane 100k km.


W N47 można wymienić samą membranę odmy i sprężynkę. Do mojego konkretnie to jest Vaico v20-3341. Nie wiem czy do Twojego będzie dokładnie to samo, ale jestem przekonany, że znajdziesz zamiennik. Oczywiście w katalogu części bmw tego nie znajdziesz jako część zamienną - dostępna jest tylko cała pokrywa. Rurka się poci w sprawnych autach. Trzeba ją wymieniać co jakiś czas razem z oringami.


Nie wiem czy wymiana pokrywy coś da, jeśli nie jest popękana. Musiałby się tu wypowiedzieć ktoś mądrzejszy ode mnie.

 

Tak na podstawie samego odkręcenia korka tak stwierdził, powiedz mi czy wydobywa Ci się też lekki dymek po odkreceniu tego korka? Masz może jakiś filmik? U mnie właśnie chyba będzie ta sama membrana co u Ciebie z tego co patrzę, właśnie pokrywa jest sprawna nigdzie nie jest pęknięta ani odkształcona

Opublikowano

Bardzo dawno na to nie patrzyłem. Dymek był baaaardzo słabo widoczny. Bardziej było to czuć pod ręką. Silnik od tego czasu jak zauważyłem podmuch zrobił prawie 100k km i chodzi jak chodził. Niektórzy twierdzą, że każde n47 lekko dmucha spod korka, ale moje doświadczenie ogranicza się do jednego egzemplarza więc nie wiem.


Ten mechanik robi dużo z bmw? Ufasz mu?

Opublikowano
Bardzo dawno na to nie patrzyłem. Dymek był baaaardzo słabo widoczny. Bardziej było to czuć pod ręką. Silnik od tego czasu jak zauważyłem podmuch zrobił prawie 100k km i chodzi jak chodził. Niektórzy twierdzą, że każde n47 lekko dmucha spod korka, ale moje doświadczenie ogranicza się do jednego egzemplarza więc nie wiem.


Ten mechanik robi dużo z bmw? Ufasz mu?

 

Rozumiem, u mnie bardziej widać ten Dym, to jest mechanik który robi wszystkie marki nie tylko bmw, sam nie wiem czy mu ufam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
"jack68" dobrze pisze, nie szukaj problemu, to skrzynia korbowa i część spalin zawsze się trochę do niej przedostaje, tak ma być
Opublikowano
"jack68" dobrze pisze, nie szukaj problemu, to skrzynia korbowa i część spalin zawsze się trochę do niej przedostaje, tak ma być

 

Dzięki, trochę mnie pocieszyłeś, u mnie jest tak że na zimnym korek podskakuje i czuć jak dmucha ale bez dymienia, na ciepłym to samo tylko jeszcze dmucha dymem, też tak masz u siebie?

Opublikowano
"jack68" dobrze pisze, nie szukaj problemu, to skrzynia korbowa i część spalin zawsze się trochę do niej przedostaje, tak ma być

 


U mnie też tak leci Dym do góry ale mniej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na tym filmie dość mocno sadzi spalinami, pytanie czy silnik rozgrzany czy start na zimnym, no i warto sprawdzić ogólną sprawność silnika, czyli ciśnienie sprężania-jaki przebieg? Jeżeli silnik ma już nalatane, odma będzie miała co robić i będzie to też zauważalne po odkręceniu korka
Opublikowano
na tym filmie dość mocno sadzi spalinami, pytanie czy silnik rozgrzany czy start na zimnym, no i warto sprawdzić ogólną sprawność silnika, czyli ciśnienie sprężania-jaki przebieg? Jeżeli silnik ma już nalatane, odma będzie miała co robić i będzie to też zauważalne po odkręceniu korka

 

U mnie na zimnym czuć dmuchanie ale zero dymku, zadnego zapachu tylko dmuchanie to tak ma być? na ciepłym dymek juz jest, co myślisz? pozatym samochód bez zastrzeżeń, ja mam przebieg 190 i odma oem wątpię że ktoś kiedyś wymieniał cała pokrywę z powodu odmy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeszcze nikt nie wymyślił takich pierścieni tłokowych, które w 100% zamkną komorę spalania, po to jest ta odma, przebieg 190tyś jeżeli na czas serwisowany i nie męczony, to dobrze dotarty motor, nie ma co szukać problemów jeżeli ich nie ma
Opublikowano
jeszcze nikt nie wymyślił takich pierścieni tłokowych, które w 100% zamkną komorę spalania, po to jest ta odma, przebieg 190tyś jeżeli na czas serwisowany i nie męczony, to dobrze dotarty motor, nie ma co szukać problemów jeżeli ich nie ma

 

Ok dziękuję bardzo za pomoc, będę dalej jeździł, tak jak. Mówię pozatym dmuchaniem żadnych innych objawów, wymienię membranę odmy, zregeneruje turbo i będę jeździł. Pozdrawiam Cię serdecznie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.