Skocz do zawartości

N47 dmucha z wlewu oleju


dziubek_ma

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Tak jak w temacie - po odkręceniu korka czuć podmuch z silnika. Jak położę korek na wlewie i go nie zakręcę, to ciśnienie podnosi go ciut do góry. Czy to normalne? Zawsze myślałem, że silnik nie powinien tak się zachowywać, ale "internety" różnie twierdzą.

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Witajcie, znalazłem temat i chciałbym Was o coś zapytać, dziś byłem u mojego dobrego mechanika aby umówić się na regenerację turbiny i gdy auto pracowało odkręcił korek od wlewu oleju i stwierdził że są przedmuchy z odmy lub pierścieni, moje auto to bmw e91 n47d20c 184km, przebieg udokumentowany 190 tysięcy, powiedział że jeżeli w dolocie będzie bardzo dużo oleju to trzeba będzie wymienić pokrywę zaworow z którą zintegrowana jest odma, co i tak nie daje 100% pewności że będzie lepiej, dodam że rurka wychodząca z pokrywy jest przypocona z oleju, od wymiany do wymiany zero poboru oleju, co Wy myślicie wymieniać tą pokrywę? Koszt jest duży bo około 1500zl za samą pokrywę, brak wycieków na silniku, samochód ma moc dobrze zapala i nie Kopci z rury wydechowej, może macie jakieś filmiki jak u Was to wygląda po odkreceniu korka?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie samego podmuchu tak stwierdził? U mnie trochę dmucha i zawsze dmuchało i żaden mechanik się do tego nie przyczepił. Dmuchało jak samochód miał przejechane 100k km.


W N47 można wymienić samą membranę odmy i sprężynkę. Do mojego konkretnie to jest Vaico v20-3341. Nie wiem czy do Twojego będzie dokładnie to samo, ale jestem przekonany, że znajdziesz zamiennik. Oczywiście w katalogu części bmw tego nie znajdziesz jako część zamienną - dostępna jest tylko cała pokrywa. Rurka się poci w sprawnych autach. Trzeba ją wymieniać co jakiś czas razem z oringami.


Nie wiem czy wymiana pokrywy coś da, jeśli nie jest popękana. Musiałby się tu wypowiedzieć ktoś mądrzejszy ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie samego podmuchu tak stwierdził? U mnie trochę dmucha i zawsze dmuchało i żaden mechanik się do tego nie przyczepił. Dmuchało jak samochód miał przejechane 100k km.


W N47 można wymienić samą membranę odmy i sprężynkę. Do mojego konkretnie to jest Vaico v20-3341. Nie wiem czy do Twojego będzie dokładnie to samo, ale jestem przekonany, że znajdziesz zamiennik. Oczywiście w katalogu części bmw tego nie znajdziesz jako część zamienną - dostępna jest tylko cała pokrywa. Rurka się poci w sprawnych autach. Trzeba ją wymieniać co jakiś czas razem z oringami.


Nie wiem czy wymiana pokrywy coś da, jeśli nie jest popękana. Musiałby się tu wypowiedzieć ktoś mądrzejszy ode mnie.

 

Tak na podstawie samego odkręcenia korka tak stwierdził, powiedz mi czy wydobywa Ci się też lekki dymek po odkreceniu tego korka? Masz może jakiś filmik? U mnie właśnie chyba będzie ta sama membrana co u Ciebie z tego co patrzę, właśnie pokrywa jest sprawna nigdzie nie jest pęknięta ani odkształcona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dawno na to nie patrzyłem. Dymek był baaaardzo słabo widoczny. Bardziej było to czuć pod ręką. Silnik od tego czasu jak zauważyłem podmuch zrobił prawie 100k km i chodzi jak chodził. Niektórzy twierdzą, że każde n47 lekko dmucha spod korka, ale moje doświadczenie ogranicza się do jednego egzemplarza więc nie wiem.


Ten mechanik robi dużo z bmw? Ufasz mu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dawno na to nie patrzyłem. Dymek był baaaardzo słabo widoczny. Bardziej było to czuć pod ręką. Silnik od tego czasu jak zauważyłem podmuch zrobił prawie 100k km i chodzi jak chodził. Niektórzy twierdzą, że każde n47 lekko dmucha spod korka, ale moje doświadczenie ogranicza się do jednego egzemplarza więc nie wiem.


Ten mechanik robi dużo z bmw? Ufasz mu?

 

Rozumiem, u mnie bardziej widać ten Dym, to jest mechanik który robi wszystkie marki nie tylko bmw, sam nie wiem czy mu ufam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"jack68" dobrze pisze, nie szukaj problemu, to skrzynia korbowa i część spalin zawsze się trochę do niej przedostaje, tak ma być

 

Dzięki, trochę mnie pocieszyłeś, u mnie jest tak że na zimnym korek podskakuje i czuć jak dmucha ale bez dymienia, na ciepłym to samo tylko jeszcze dmucha dymem, też tak masz u siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
na tym filmie dość mocno sadzi spalinami, pytanie czy silnik rozgrzany czy start na zimnym, no i warto sprawdzić ogólną sprawność silnika, czyli ciśnienie sprężania-jaki przebieg? Jeżeli silnik ma już nalatane, odma będzie miała co robić i będzie to też zauważalne po odkręceniu korka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tym filmie dość mocno sadzi spalinami, pytanie czy silnik rozgrzany czy start na zimnym, no i warto sprawdzić ogólną sprawność silnika, czyli ciśnienie sprężania-jaki przebieg? Jeżeli silnik ma już nalatane, odma będzie miała co robić i będzie to też zauważalne po odkręceniu korka

 

U mnie na zimnym czuć dmuchanie ale zero dymku, zadnego zapachu tylko dmuchanie to tak ma być? na ciepłym dymek juz jest, co myślisz? pozatym samochód bez zastrzeżeń, ja mam przebieg 190 i odma oem wątpię że ktoś kiedyś wymieniał cała pokrywę z powodu odmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jeszcze nikt nie wymyślił takich pierścieni tłokowych, które w 100% zamkną komorę spalania, po to jest ta odma, przebieg 190tyś jeżeli na czas serwisowany i nie męczony, to dobrze dotarty motor, nie ma co szukać problemów jeżeli ich nie ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nikt nie wymyślił takich pierścieni tłokowych, które w 100% zamkną komorę spalania, po to jest ta odma, przebieg 190tyś jeżeli na czas serwisowany i nie męczony, to dobrze dotarty motor, nie ma co szukać problemów jeżeli ich nie ma

 

Ok dziękuję bardzo za pomoc, będę dalej jeździł, tak jak. Mówię pozatym dmuchaniem żadnych innych objawów, wymienię membranę odmy, zregeneruje turbo i będę jeździł. Pozdrawiam Cię serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.