Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Kupiłem niedawno E46 i mam dziwny problem z kierownicą, wydaje mi się, że jest lekko odchylona od osi pojazdu w lewą stronę. Nie mówię tutaj o zbieżności, bo zbieżność jest dobrze ustawiona. Po prostu patrząc na kierownicę i zegary jest ona przesunięta lekko w lewo.

 

Jest na to jakiś sposób? Regulacja w miejscu mocowania kolumny kierowniczej lub w innym miejscu?

Opublikowano
Opony masz dobre, felgi proste, samochód nie miał przygody, na zawieszeniu nie ma luzu? Jeżeli wszystko masz ok to jedz na korektę zbieżności i powiedz ze masz lekko skrecona kiere to na drazkach ci to skoryguja.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz dwie możliwości:

1. Podczas ustawiania zbieżności nie ustawili prosto kierownicy.

2. Było grzebane w kierownicy, czyli np. była zmieniana/oddawana do obszycia i została przestawiona na wieloklinie.

Obstawiam nr 1 jak kolega wyżej :wink:

 

Teraz doczytałem..Czyli nie jest równolegle do deski/zegarów?

Próbowałeś regulować ją na wysokość/wzdłuż? Zmienia się coś?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
A to dziwne, takie rzeczy widziałem po przekladce np z Anglika od dawna masz takie coś, z tą kierownicą?

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano

w każdym bmw tak jest z moich obserwacji.

 

łatwiej sie wsiada i wysiada tak wyczytałem kiedyś wyjaśnienie tego. Nigdy kierownica nie jest prosto. Jak nie wierzycie to zmierzcie sobie odległości miarką od koła kierownicy do deski rozdzielczej :P miałem już 2 e46 i e36 i zawsze te odległości się różnia.

 

ewentualnie jesli jest to za bardzo to może masz kolumne na śrubach jakoś przesunietą i z tego co czytam jest tam mozliwość regulacji jakaś. Ja jeszcze nie widziałem BMW żeby była prosto idealnie do deski.

 

No chyba że w różnych modelach zawsze tak samo się ona przestawia na lewo w kierunku drzwi ale to troche by dziwne było.

szukam
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Zdemontowałem osłony pod kierownicą, oraz wyjąłem zegary. Wszystko wygląda na seryjne, bez śladów grzebania. Kolumna kierownicy wychodząc ze ściany grodziowej idzie delikatnie pod ukosem, nie jest prostopadła do ściany. Mocowanie kolumny do stelażu wygląda na nieruszane, brak śladów grzebania.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak się poluzuje te punkty mocowań kolumny, powinna dać się w niewielkim zakresie przestawić
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
w każdym bmw tak jest z moich obserwacji.


łatwiej sie wsiada i wysiada tak wyczytałem kiedyś wyjaśnienie tego. Nigdy kierownica nie jest prosto. Jak nie wierzycie to zmierzcie sobie odległości miarką od koła kierownicy do deski rozdzielczej :P miałem już 2 e46 i e36 i zawsze te odległości się różnia.

 

Ciekawy wątek, zajrzałem tu, bo odniosłem wrażenie, że kierownica w Active Tourerze jest zwrócona (nie mylić z obrócona) w lewo. I ta teza by potwierdzała moje domysły. Zaobserowałem to już w różnych autach różnych marek, choćby w Toyocie. Kiedyś myslałem, że to kwestia geometrii, ale raczej nie.


Moja teza? Chodzi o nie o wygodniejsze wsiadanie, tylko o łatwiejsze prowadzenie. Zauważcie, że kierownicę przez znacznie dłuższy czas trzyma się lewą ręką niż prawą. Wynika to z wielu powodów - lenistwa (niektórzy prowadzą auto tylko jedną ręką, no ale to akurat nie jest chwalebne), obsługi skrzyni biegów (zwłaszcza przy manualu prawa ręka co rusz sięga do drążka, ale przy automacie można zmieniać sekwencyjnie, albo się sięga przy parkowaniu, cofaniu, itd.), najpopularniejszej pozycji za kierownicą - tj. lewa ręka trzyma kierownicę wyżej, prawa niżej i jest oparta na podłokietniku. Zatem w skrócie - chodzi o to, by obręcz kierownicy była bliżej przy sięganiu prawą ręką i by zapewniała wygodniejszy obrót lewą ręką przy skręcie w prawo (trzeba by było minimalnie dalej sięgać lewą ręką gdyby nie była obrócona).


Ile w tym prawdy nie wiem, to tylko teza, ale moim zdaniem trzyma się kupy. Co więcej w Mercedesie mam obsługę automatu przy kierownicy i w nim kierownica nie jest zwrócona w lewo, co by pasowało do mojej teorii o zmianie biegów. Niestety rozbija się ona o Alfę mojej żony - odnoszę wrażenie (ale to może złudzenie), że z kolei w Alfie kierownica jest delikatnie zwrócona w prawo :).


Tu z kolei ciekawy materiał z sieci, który właśnie znalazłem i potwierdzałby moją wcześniejszą tezę: https://www.quora.com/Why-do-many-cars-have-the-steering-wheel-off-center-compared-to-the-drivers-seat-and-tilted-away-slightly-on-the-door-side.


Wniosek? Chyba raczej nie ma się czym przejmować ;).

Opublikowano
szczerze to ja jak się patrze na swoją kierownice to nie odnoszę wrażenia że jest coś z nią nie tak i wydaje mi się ze jest idealnie prosto :)
Opublikowano
No to jeszcze uzupełnię. Byłem dziś w salonie i wsiadłem do kilku modeli - w każdym egzemplarzu kierownica była skierowana nieco w lewo. W zależności od modelu było to bardziej lub mniej widoczne (pewnie kwestia kokpitu, fotela, itd., a przede wszystkim rozstawu osi, bo im mniejszy model, tym bardziej to było widoczne).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

KubsonNN to masz bity i ktos go zle poskładał :lol:

Ja w moim też jakoś tego nie widzę.

Opublikowano
Rozbierałem kilka miesięcy temu osłony pod kolumną kierownicy, żeby zobaczyć co jest grane z tą osiowością. I tak: śruby mocujące kolumnę kierownicy do stelażu kokpitu oryginalne, bez żadnych śladów odkręcania - co ważne jedna z czterech śrub jest przykręcana tarciowo lub w jakiś inny sposób - łeb śruby jest okrągłym walcem bez możliwości założenia klucza. Ogólnie wszystko od dołu ori, bez śladów ingerencji kogokolwiek. Wydaje mi się, że przepust przez ścianę grodziową jest przesunięty w prawo, ale też nie wygląda jakby był ruszany, poza tym musiałoby to być zrobione w fabryce, bo śruby kolumny są nie ruszone
Opublikowano
I ja u siebie zobaczyłem coś podobnego . Kiera odkręcona lekko w lewo i mnie . Najbardziej widać to jak się spojrzy od góry względem deski i zegarów. U mnie też nic nie kombinowane . Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.