Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

Dziś w pewnym momencie podczas jazdy samochód co jakiś czas zaczynał chamowac blokując koła, najpierw były to lekkie sekundowe chamowania potem bardziej agresywne. Samochód zatem wyłączyłem na 20 minut aby ostygł system chamulwocy. Włączyłem ponownie i auto znowu jechało poprawnie ale po paru minutach samochód zaczął impulsywnie chamowac i wlanczala się ikonka utraty kontroli trakcji. Co powodowało brak możliwości płynnej jazdy gdyż samochodem szarpalo co chwilę.

Postanowiłem przez 3 sekundy trzymać przycisk DTC aby dezaktywować system trakcji, po tej dezaktywacji auto zachowywalo się poprawnie. W czym może być problem? Ostatnio sporo padało więc może wilgoć spowodowała jakieś uszczerbki w systemie elektryczym? Auto jest z 2006 roku.

Opublikowano
Podepnij pod kompa,żeby wiedzieć, które koło powoduje błąd. Stawiam na metalowy pierścień abs, który bardzo lubi zardzewieć i powoduje takie cyrki. Miałem bardzo podobną sytuację i to on okazał się winowajcą. Koszt pierścienia 17 złotych, tylko jest trochę roboty z wymianą.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zacznij od komputera żeby ustalić z którym kołem jest problem, dopisz do tytułu oznaczenie modelu (np. 118i) i poprawy to "chamuje", bo nie wygląda dobrze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Kolega wyżej dobrze prawi. Najprawdopodobniej będzie to ten pierścień albo czujnik ABS. W obydwu przypadkach potrzebny komputer do diagnozy, które koło brać pod uwagę
Opublikowano

Hej,

Problem w tym że czujnik już wymieniali mi 6 miesięcy temu, kosztował z 270 zł. Wtedy też wyświetlala się kontrolka błędu teraz już nie, więc podejrzewam że czujniki są dobre a chodzi bardziej o coś innego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To albo padł ci w innym kole albo to kwestia pierścienia ABS, który rdzewieje i powoduje że czujnik jest za blisko pierścienia niszcząc go. Rozwiązaniem jest kłopotliwa wymiana poerścienia albo podłożenie podkładki pod czujnik,żeby oddalił się od pierścienia. Najważniejsze to podłączyć pod kompa żeby wiedzieć o które koło chodzi.
Opublikowano

Dziękuję za porady,

Jak tylko będę wiedział co to było to dam znać.

Jeszcze tylko pytanie czy spokojnie mogę jeździć na razie na wyłączonych systemach DTC i DSC?swoją drogą kiedyś w starych autach takich systemów wogóle nie było i ludzie jeździli jakoś.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy można? Można, na łysych oponach też można, tylko jest trochę niebezpiecznie :wink: tak samo jak w tym przypadku, uważaj na mokrym i tyle. Możesz spróbować oczyścić wtyczki wszystkich czujników w ciemno i potraktować kontaktem w sprayu, zwróć uwagę na stan izolacji przewodów.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.