Skocz do zawartości

opinie o awaryjności/wadliwość nowej serii 5 (G30, G31)


grzybekm

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie wycieków nie znaleźli. Niby wokół korka są duże plamy po płynie. Nie wiem czy zostały tam po dolewce ostatniej czy same sie pojawiły. Niestety n8e było mnie jak płyn został dolany w serwisie i nie wiem jak było ale możliwe, że zwyczajnie pan dolewający płyn troche go rozlał i tyle. Tak czy siak mają wymienić korek na nowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 370
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak jak wczesniej pisałem oddałem auto do serwisu m. in. z powodu dziwnego buczenia hamulców ( na rozgrzanych). Podczas mocnego hamowania z wysokich prędkości ok 140-160km/h do np 80 km/h słychać było ewidentnie jakby klocki się skończyły a klocka połowa.


Odpowiedz serwsiu:

Środek który pan nakłada na opony poprzez felgę dostaje się na tarcze i sa one pokryte jakby czyms tłustym dlatego huczą bo sie slizgaja. Niby tarcza od srodka po dotknieniu palcem nie jest juz tlusta, a z zewnatrz jest tłusta.


WTF !!! Czy ja jestem idiotą czy oni ? Środek jaki nakładam na opony jest w żelu ( wiec odpada przypadkowe popsikanie tarczy z zewnątrz) . Jeśli nawet środek miałby się dostać do wewnętrznej str felgi a potem na tarcze to jest to nie możliwe. Siła odśrodkowa będzie rozprowadzała ten preparat z opon na zewnątrz czyli ewentualnie mogę pobrudzić/utłuścic sobie lakier, co i tak nie jest możliwe bo preparat wchłania się od razu w gumę!!!



Jakieś podpowiedzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś lusterko boczne od strony pasażera, które podczas cofania obniża się, żeby uwidocznić krawężnik nie wróciło do swojej pozycji wyjściowej. Dopiero po kilku próbach ruszenia do przodu potem wsteczny, wróciło do swojej wyjściowej pozycji. Mieliście taką usterkę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wycieków nie znaleźli. Niby wokół korka są duże plamy po płynie. Nie wiem czy zostały tam po dolewce ostatniej czy same sie pojawiły. Niestety n8e było mnie jak płyn został dolany w serwisie i nie wiem jak było ale możliwe, że zwyczajnie pan dolewający płyn troche go rozlał i tyle. Tak czy siak mają wymienić korek na nowy.

Pytanie jaką podali przyczynę ubytku płynu. Przecież jest to układ zamknięty. A może nie chciało im się szukać. :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie powiedzieli, że pewnie w fabryce nie dolali, może jakaś bańka powietrzna... :roll: Nie wiedzą, ale drugi raz już to nie przejdzie, teraz obserwuję poziom.

Już parę osób z forum miało dolewany płyn w tym silniku (i nie kojarzę tego przy innych silnikach). Ciekawe czy na forum niemieckim nie ma tego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie powiedzieli, że pewnie w fabryce nie dolali, może jakaś bańka powietrzna... :roll: Nie wiedzą, ale drugi raz już to nie przejdzie, teraz obserwuję poziom.

Już parę osób z forum miało dolewany płyn w tym silniku (i nie kojarzę tego przy innych silnikach). Ciekawe czy na forum niemieckim nie ma tego tematu.

 

ale na innych forach jest:

https://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1526216

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam kolejny raz właśnie o tych dolewkach płynu i stwierdzenia przez serwis braku nieszczelności. A czy nikt w tych genialnych serwisach nie wpadł na to żeby zrobić test na zawartość w płynie CO2 ?! :mad2: Po tym wiadomo by było na czym się stoi i czy nie jest to poważna awaria uszczelki pod głowicą...
"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzybu stosuj do opon żel nakładany gąbką i po sprawie.

 


Własnie taki stosuje czyli w żelu. Więc nie na opcji abym gdzieś przypadkowo zanieczyścił tarcze. A jak jade to siła odśrodkowa rozprowadza na zewnątrz. W tym tyg bede zmieniał koła na zimowe wiec sam zrobie oględziny i "pomacam" tarcze. Niezależnie od tego czy będą tłuste czy nie użyje cleaner'a. Jesli dalej będzie źle to za 2 tyg auto znów do serwisu ale tym razem w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(i nie kojarzę tego przy innych silnikach)

 

Mialem to tez u siebie w 40i.

Cos jest na rzeczy, za czesto to sie zdarza, nie przypominam sobie takiego tematu w f10.

Bede obserwowal.


edit: info z serwisu, wyczytane na forum:


"There is a part known to expand that we have been having problems with coolant issues"

Nie bardzo rozumiem o co chodzi, moze ktos wyjasni? Bo z powyzszego, tlumaczone doslownie, wynika ze jakas czesc sie rozszerza (pewnie pod wplywem temperatury?) i plyn ucieka?

Edytowane przez lwo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umawiajac sie na wymiane kol dostalem info o akcji serwisowej. Podobno jakis nowy soft. Czy ktos cos wie wiecej na ten temat?

 

Mialem robiony, to aktualizacja jakichs sterownikow, ktory mialy zbyt duzy pobor mocy i mogly doprowadzic do rozladowania akumulatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam 520 D Czy ktoś spotkał się z tematem głośnej pracy na wstecznym biegu, czasami ten dźwięk pojawia się powolnym dojeżdżaniu przed zatrzymaniem się . Dodam że nie pojawia się zawsze i zdecydowanie przy ciepłym silniku - dźwięk buczenia jakby jakiś element wchodził w rezonans . auto ma przejechane ok 9K więc prawie igła mam od nowości . Wybieram się do serwisu może jakieś sugestie co by mi pół auta nie rozebrali:-) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam 520 D Czy ktoś spotkał się z tematem głośnej pracy na wstecznym biegu, czasami ten dźwięk pojawia się powolnym dojeżdżaniu przed zatrzymaniem się . Dodam że nie pojawia się zawsze i zdecydowanie przy ciepłym silniku - dźwięk buczenia jakby jakiś element wchodził w rezonans . auto ma przejechane ok 9K więc prawie igła mam od nowości . Wybieram się do serwisu może jakieś sugestie co by mi pół auta nie rozebrali:-) ?

Witam Kolego, jeszcze nie pisałem o tym na forum, ale też zauważyłem tą przypadłość u siebie (525d) za około 5kkm mam serwis mam to zgłosić. Dokładnie tak jak piszesz na wstecznym jak dojeżdża się powoli. U mnie czasami występuje to nawet na postoju. Na 90% jestem przekonany, że to wydech od strony pasażera. Nawet jak na uruchomionym silniku patrzę z tylu to prawy wydech bardziej drży, jest luźniejszy. Masz MPakiet?

Jak będziesz pierwszy w serwisie z tym przypadkiem daj znać co wymyślono

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dziś wygląda poranek u mnie. Przekonany, że mam na zastępczym 216i zimowki patrzę a tu letnie. Miałem jazdę życia. Ślizgałem się i ledwo co mogłem skręcać. Dziecko jakoś dowiozłem do przedszkola ale problem z żoną w każdej chwili mogącą urodzić. Podjazd do szpitala jest dosyć wysoki i nie ma szans tym cudem tam podjechać.


To tak a propos obslugi w BMW. Dają samochód na letnich gdzie sami mówią, że żeby zmienić u nich koła to na tydzień w przód trzeba się umawiać.

Będzie afera.


20181128-084432.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W menu nie ma oczywiście. Myślałem o podłączeniu się pod OBD ale w instrukcji jest ostrzeżenie (i pewnie odnotuje się w pamięci) a poza tym wątpię, żeby stara INPA coś ciekawego pokazała, jeśli w ogóle cokolwiek pokaże.

jest możliwość sprawdzenia w idrive(sam patrzyłem) ale na chwilę obecną nie pamiętam gdzie, jak będę w aucie mogę sprawdzić i napisać

Mój pojazd>ustawienia idrive>aktualizacja oprogramowania>pokaż aktualną wersję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.