Skocz do zawartości

opinie o awaryjności/wadliwość nowej serii 5 (G30, G31)


grzybekm

Rekomendowane odpowiedzi

Grzybu masz rację. BMW to ma być BMW a nie Skoda. Dziś bylem w serwisie przy innej okazji. Wsiadłem do G30 salonowej i tak samo trzeszczy. Spotkałem znajomego. Okazało się, że ma X3 od 2 lat. Też narzeka na jakość. Mówie do niego wsiądź ze liere i opszyj łokieć o podparcie w drzwiach. Oczywiście docisnął łokieć i zatrzeszczało.

Mój egzemplarz jest z końca lipca. Jeszcze z początku produkcji to bym rozumiał. To nie jest problem z moją G30 a ogólnie tylko każdy ma inną percepcję. To samo jest z nagłośnieniem i nie tylko.


Tak czy siak, przynajmniej jak depne to słyszę fajny dźwięk silnika i wydechu. Wiem wiem to nie R6 ale porównuje do innych R4 i w tym BMW robi dobrą robotę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 370
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja też jestem szczęściarzem, bo u mnie idealna cisza - a często ściszam radio w tym aucie, żeby właśnie posłuchać mruczka R6... ale:

- wkurzam się na gorsze nagłośnienie Hi-Fi (w stosunku do F10)

- brak programu Sport+ (częściowa dezaktywacja ESP i wyłączenie trakcji jak było w F10)

- liczne oszczędności np. brak schowka w podłokietniku tylnym

- gorszej jakości guziki na kierownicy (tak, tak - porównajcie z F10) itp.


Ale ja mam pewną swoją teorię - mówimy, że nowe modele są gorsze od starszych - no i to jest logiczne w klasie premium, bo - ale po kolei:


Kupowałem salonową Toyotę Avensis w 2000r - kwota 57.900PLN - a wypasiona wersja 2.0 kosztowała wtedy 80.000PLN. Passaty i inne były nieco droższe, jak dzisiaj. Golfa można było kupić nowego za 50k PLN - a dziś?

A dziś wypasiony Passat to kwota 180k PLN, Avensis czy inne to 150k PLN. Kolega kupił T-Roca 1.0 115KM - fajny, średnio wyposażony - ale cena to ponad 100k PLN!!! Wchodzisz do Skody i masz Kodiaq'a 1.4TSI ze szmatą w środku za 150k PLN!!!

:mad2:


Co z tego?


Ano w 2000r mój tata nabył nowego Merca E280 - średnio wyposażony - kwota to była po mega rabatach jakieś 260k PLN - i ogólnie wtedy dysponując kwotą powyżej 200k PLN mogliśmy kupić Merca e-klasę czy BMW serii 5? I dzisiaj też tak możemy. Wniosek?


:idea:

Wniosek jest taki, że ta nasza klasa Premium przez prawie 20 lat nie podrożała (przynajmniej aż tak znacząco) - a jak zerkniemy na cenniki tańszych samochodów - to podrożały prawie 2 razy! Czyli można powiedzieć, że biorąc pod uwagę inflację, wzrost PKB itd. to BMW serii 5 mocno potaniało - no i mamy powód, dlaczego księgowi w koncernach tną koszty - bo inaczej, chcąc zachować tamtą jakość z lat '90 postęp technologiczny oraz podobną marżę - BMW serii 5 zaczynałoby się od 400k PLN a nie od 200k PLN. Woleli zejść z jakością a nie marżą - to oczywiste - i cudów nie ma - ani w Audi ani w Mercu.

Czy ja się mylę - czy macie podobne spostrzeżenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to klasa standard podniosła... standard i zbliżyła się do premium? Prawda jest taka, że prawdziwe premium to było w latach 60., może jeszcze 70. Bo wtedy auto premium w prównaniu ze "zwykłym" było zdecydowanie bardziej trwałe i niezawodne, miało bardzo dobre osiągi, najwyższy komfort i poziom bezpieczeństwa, najnowsze rozwiązania techniczne. Większość części była produkowana z najwyższą starannością w macierzystych fabrykach, a te nieliczne które były od dostawców zewnętrznych musiały spełniać zdecydowanie wyższe standardy jakościowe niż robione dla producentów klasy standard. W aucie klasy premium chyba tylko powietrze w kołach było takie samo jak w klasie standard. Do tego nie było mowy aby producent premium pohańbił się jakimiś modelem miejskim czy nawet kombi. Chyba wiadomo która marka wtedy była premium?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie byłem dziś w Audi i siedziałem w A6, A7 i Q8. Porównałem jakosc wykończenia. To co pisał wcześniej jeden z kolegów to prawda, jakość jest gorsza w porównaniu do poprzednich generacji A6 czy A7. Więcej plastików takich jak w Golfie i to w takich miejscach, że wstyd normalnie. Całkowita porażka to Q8! Tam nawet plastik będący obudową słupka B cały się ruszał. Nie wiem może coś robili przy pokazowym. Podłokietnik przy otwoeraniu wydaje dźwięki jak w Polonezie mojego ojca 20 lat temu. Tu G30 wypada znacznie lepiej.

Jednak słaba jakość plastików albo raczej gorsza niż było wcześniej nie przekłada się na gorsze spasowanie. Jednak dotykając wnętrza jest mniej trzasków niż w G30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskując z twojej wypowiedzi jak nie kijem to marchewką. W jednych trzeszczy w drugich lepszej jakosci materiały. Audi podoba mi się ale nie wiem czy odnalazłbym sie w swiecie dotykowych wyswoetlaczy. Zaraz bedzie upalcowane i bedzie korciło ze brudne. No ale o gustach sie nie dyskutuje :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, wiele osób piszę o usterkach związanych z elektroniką. Ja sam miewałem problemy z regulacją kolumny kierownicy, czasem nie działał przycisk podnoszenia zawieszenia (pneumatyka), czasem też wariowały czujniki parkowania. okazało się, że to wadliwy moduł sterujący elektroniką. Jest ich podobno 8 (w g 32) ,jeśli któryś nawala - mogą dziać się różne rzeczy z elektroniką. Zastanawiam się czy właśnie w większości problemów z elektroniką to nie jest kwestia jakiejś wadliwej serii takich modułów, bo w dość nowych samochodach awarie samych podzespołów nie powinny się często zdarzać. Tak piszę jak to u mnie wyglądało, może komuś się ten trop przyda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój przebieg, to 15 500. Przy wymianie oleju po 13 500 dolano mi 0.8 płynu chłodzącego. Czy to normalne? w ASO twierdzą, iż w trakcie zalewania w fabryce mogła powstać bańka powietrzna, która samoczynnie w trakcie eksploatacji została zredukowana i stąd powstało miejsce na dolewkę. Niepokoi mnie także fakt, iż od jakiegoś czasu zwłaszcza na zimnym silniku, słyszę dziwny świst z okolic alternatora. W ASO również twierdzą, że to normalne i związane ze spadkami temperatury, co z kolei wiąże się z koniecznością wydatkowania większej energii przez alternator. Czy ktoś z Koleżanek i Kolegów odnotował podobne zjawiska?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś oddałem G30 do serwisu. Na moje pytanie o ubytek w ciągu 25kkm 1,8l płynu chłodzącego pan przyjmujący samochód także się zdziwił i powiedział, że to nie jest normalne. To samo powiedział pan z działu części. U mnie na początku po kilku tysiącach km dolali te 1,6l a ostatnio jeszcze 200ml. Także to nie jest normalne i tu nie trzeba być wielkim znawcą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A145, jak robiłeś wymianę oleju po 13 500 to jak to się ma do tych darmowych wymian wg wskazań komputera?

Rozumiem, że za tę wymianę zapłaciłeś, a następną znów ustawili Ci za kolejne 30 tys. czy nie przestawiali i normalnie kontrolka zaświeci się ok 20-30 tys.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też dolali (kolejny raz 200ml). -

"We wszystkich samochodach BMW podczas przeglądu dolewamy, to zupełnie normalne"

Zignorowali po raz kolejny problemy:

- z klimatyzacją,

- hamulcem ręcznym

- awarią systemu parkowania

- z kolumną kierownicy, która czasami się nie opuszcza

twierdząc, że w logach samochodu brak jakiejkolwiek usterki a oni podczas testów nic nie zauważyli.

Za to nagrali filmik, że przecież wszystko działa... :evil:

Best Auto w Lublinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też dolali (kolejny raz 200ml). -
"We wszystkich samochodach BMW podczas przeglądu dolewamy, to zupełnie normalne"

Zignorowali po raz kolejny problemy:

- z klimatyzacją,

- hamulcem ręcznym

- awarią systemu parkowania

- z kolumną kierownicy, która czasami się nie opuszcza

twierdząc, że w logach samochodu brak jakiejkolwiek usterki a oni podczas testów nic nie zauważyli.

Za to nagrali filmik, że przecież wszystko działa... :evil:

Best Auto w Lublinie

:)


ja się do nich wybieram niedługo :) Już mi powiedzieli, że ze swoim olejem to ciężko, kierownik musi się zgodzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A145, jak robiłeś wymianę oleju po 13 500 to jak to się ma do tych darmowych wymian wg wskazań komputera?

Rozumiem, że za tę wymianę zapłaciłeś, a następną znów ustawili Ci za kolejne 30 tys. czy nie przestawiali i normalnie kontrolka zaświeci się ok 20-30 tys.?

Tez robiłem odpłatną wymianę oleju w ASO przy 15kkm i odrazu poprosiłem, żeby nie kasowali inspekcji. Przy wymianie oleju i filtra robią inspekcję całego auta, całkowity koszt 570zl brutto. Teraz pokazuje mi kolejna wymianę już darmowa za 5kkm. Zalewałam ich olej, bo gdzieś słyszałem, że bmw teraz pracuje na shellu a nie castrol. Jedyny minus to po zalaniu świeżego oleju trochę silnik pracuje głośniej :( przy kolejnej wizycie zapytam co leją i czy wyrazie czego mogę brać swój olej. Plus taki ich oleju, brak pretekstu do anulowania gwarancji jak coś się stanie, bo mogą powiedzieć, że zalany olej nie ich i to przyczyna awarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle ze olej z beczki jest w promocji po 20 zl dlatego wychodzi tak tanio:) bmw fus. Z butelek jest po 120 i sam olej wychodzi 800zl. Zaplacilem 380 z wymiana u fusa. Wzialem z beczki popelniajac przestepstwo karalne ale za 5tys wymieniam za kolejne 5 tys wiec juz bedzie milers jak trzeba:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A145, jak robiłeś wymianę oleju po 13 500 to jak to się ma do tych darmowych wymian wg wskazań komputera?

Rozumiem, że za tę wymianę zapłaciłeś, a następną znów ustawili Ci za kolejne 30 tys. czy nie przestawiali i normalnie kontrolka zaświeci się ok 20-30 tys.?

Wymianę zrobiłem na własny koszt (550 pln). Zresztą zgodnie z sugestią ASO i innych serwisów specjalizujących się w BMW. Wskazań komputera nie kasowali. Następna wymiana (darmowa) w ramach pakietu zgodnie ze wskazaniami komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś oddałem G30 do serwisu. Na moje pytanie o ubytek w ciągu 25kkm 1,8l płynu chłodzącego pan przyjmujący samochód także się zdziwił i powiedział, że to nie jest normalne. To samo powiedział pan z działu części. U mnie na początku po kilku tysiącach km dolali te 1,6l a ostatnio jeszcze 200ml. Także to nie jest normalne i tu nie trzeba być wielkim znawcą.

Daj znać co było powodem takich ubytków : :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.