Skocz do zawartości

opinie o awaryjności/wadliwość nowej serii 5 (G30, G31)


grzybekm

Rekomendowane odpowiedzi

Dla mnie to jakas abstrakcja. Moze mam wyjatkowe szczęście, ale jezdze bmw od 10 lat i nic mi nie strzelalo oprocz wydechu MP;) jedyne skrzypienie jakiego doswiadczylem emitowalo Audi wbrew Waszym opiniom, a moje konfiguracje byly raczej ostrozne, wiec to nie kwestia skory nappa na wszystkim...
Life's too short to drive boring cars!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 370
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dla mnie to jakas abstrakcja. Moze mam wyjatkowe szczęście, ale jezdze bmw od 10 lat i nic mi nie strzelalo
wychodzi na to że masz jakieś wadliwe egzemplarze, albo podróbki :lol: :wink:

 

Co do Audi to mam inne zdanie jako były posiadacz A4 też raczej średniej wersji.
Wcześniejsze były ok, obecnie jest dużo gorzej. Nawet niedawno na forum Audi był temat na temat nowej A6 na tle G30/31 i kilka osób wyraziło podobne opinie że nowa A6 dużo straciła i również że w ich mniemaniu G30/31 wypada lepiej. Ja osobiście mam wrażenie nawet że w obecnej A4 jest lepiej niż A6 pod względem organoleptycznym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba jeszcze dodać, że ceny nowego a6 (jak zresztą wszystkich audi) są z kosmosu i to totalnego. Czy to a6 czy q5 to z tym samym wyposażeniem bmw i merol wypadają taniej, a w dodatku przy comfort lease audi nie chce dawać rabatów.... Inna sprawa jest taka, że w a6 można zamówić opcje, które nie są dostępne w g30 - pytanie ilu nabywców winduje cenę tego typu pojazdu do poziomu ok 0,5 mln zł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym jak tu poczytałem opinie to, aż 2 dni szarpałem/macalem za elementy w aucie i nic nie trzeszczy :( a mam już przejechane 16kkm ok raz na jakiś czas skrzypnie podłokietnik jak mocniej oprę swój gruby łokieć :lol:

Ale wiele osób ma racje jakość wykonania między e60 a g30, to obecny model wypada gorzej. Nie mam porównania do f10. Ale jak to już stwierdzono im nowsze modele w każdej marce, tym gorsze wykonanie. Jak szukałem auta to oglądałem i audi i Merca jeden ten sam czort

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cienki21 a widzisz u mnie podłokietnik akurat nie wydaje żadnych dźwięków. Mowa o środkowym a nie tym od drzwi. Może te różne opinie są przez różną jakość montażu czy jak. A może każdy z nas ma inne oczekiwania i percepcje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukasmat, tak chodzi o podłokietnik w środkowej konsoli, ale to jest naprawdę sporadyczne, jest kilka rzeczy które mnie irytują w g30 np: lusterka bardzo wolno odparowywują, funkcja przyglaszania muzyki im większa prędkość (brak możliwości wyłączenia), ale tak jak pisałem, siadałem do a6, a7, Eklasy, arteona, alfy w salonie i dla mnie wszystkie marki robione są na jednym poziomie. Takie czasy. Dla ciekawostki, jeździłem na miejscu pasażera teslą x, układ jezdny super, fajnie przyspiesza, cisza i super odczucia, ale jak podotykalem elementów wnętrza to masakra, to już mazda 6 2015r mojej siostry jest lepiej wykonana :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Teslę to w S nie jest źle. X jest plastikowy. Nawet skóry dają takie wrażenie. W S jest już lepiej. W Norwegii jeździłem i jednym i drugim. Mój wujek ma Ske i po roku mniej więcej użytkowania jest bardzo zadowolony a miał wiele aut klasy premium. Najśmieszniejsze, że taka Ska bodajże 80D kosztowała zaledwie około 15k wiecej niż u nas G30 w mojej wersji. O różnych bonusach już nie wspomnę bo Polska to nie Norwegia.

Wracając do jakości wykonania to znajomy mówił, ze VW Touareg jest świetnie wykonany jak na VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując panowie do wadliwości mam kilka pytań:


1) Przednia szyba pasażera podczas otwierania i zamykania zaczęła piszczeć. Najbardziej dawało sie we znaki gdy była mokra. Deszcz, po umyciu bądz wilgoć z rana. Wymieniono na gwarancji cały mechanizm podnoszenia szyby. Przebieg 22kkm. Teraz to samo pojawiło się w drzwiach kierowcy. Przebieg 29kkm


2) Przycisk start engine. Kiedy auto było nowe wystarczyło szybko i delikatnie wcisnąć przycisk start enigne aby wl/wyl slnik. Teraz trzeba pewnie i do końca wcisnąć przycisk aby wl/wyl silnik. Tak jakby się dotarł i nie łapie jak powinien. Często muszę kliknąć 3x zanim zadziała.


3) Pojawiające się przetarcie skóry na siedzeniu kierowy po lewej stronie. Siedzenia komfort. Są one ozdabiane takimi wałeczkami gdzie naciągnięta jest skóra, przez co jest wrażliwa na przetarcia. Zauważyłem to przy 15kkm, jest coraz gorzej. Mam 170cm wieć należę do osób które raczej szybko uszkadzają fotele. W F10 kolega ma także skóre Dakote - 250 kkm przetarć nie ma !!!


26 listopada maja fachowcy z ASO debatować co z tym fantami zrobić. Dodatkowo zgłosiłem huczenie klocków przy mocnych dohamowaniach ( klocka trochę więcej niż polowa)

Co do trzeszczenia jakoś nie zauważyłem niepokojących dźwięków. Oczywiście podczas jazdy i normalnej eksploatacji, nie ruszałem centralnym wyświetlaczem na boki badz dociskałem deske rozdzielczą ponieważ nigdy tego robić nie bede. Teraz nie trzesczy wiec sie nie martwie.

Bardziej wkurza mnie to ze schowek pod przełącznikiem swiateł jest z plastiku. Nie pokryty zadnym materiałem, wszytko w nim lata i uderza co czasami słysze !!!

Edytowane przez Grzybu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Cienki21

Próbowałeś zmniejszyć na minimum dostosowywanie głośności do prędkości? W opcjach dźwięku. U mnie jest na średnim poziomie i jest ok.


Grzybu

Schowek jest już flokowany, robią nowa wersje i jest super. W moim ułamał się zatrzask przy zamykaniu i wymienili na nową wersję, możesz mu trochę pomóc przytrzymujac przy zamykaniu dzwigienke od otwierania ;)


U mnie 25 tys i zero problemów (oprócz schowka przy kierownicy) , żadnych trzasków, klima działa super, ogólnie pozytyw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cienki21

Próbowałeś zmniejszyć na minimum dostosowywanie głośności do prędkości? W opcjach dźwięku. U mnie jest na średnim poziomie i jest ok.

 

Tak oczywiście mam to na minimum i dalej mocno mi przyglasza. Jadę 120-140 tempomat, muzyczka lekko gra w tle rozmawiam z podróżującymi w aucie i jak przycisnę, żeby wyprzedzić to automatycznie przygłasza tak, że muszę przycisnąć 1-2 razy klawisz - od głośności. Da się z tym żyć :) ale...

Ogólnie też jestem bardzo zadowolony z wyboru, auto bardzo komfortowe, wygodna pozycja za kierownicą i 525d jak na klekota jest bardzo żwawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schowek jest już flokowany, robią nowa wersje i jest super. W moim ułamał się zatrzask przy zamykaniu i wymienili na nową wersję, możesz mu trochę pomóc przytrzymujac przy zamykaniu dzwigienke od otwierania ;)


Bez problemu wymienili na gwarancji ? Nikt sie nie doktoryzował ze uzywałes niezgodnie z instrukcja ? :)



Mam granie hifi i jest tak płynna regukacja ze nie dostrzegam kiedy sienprzyglasna. Testowane do zamkniecia licznika.

A propo macie blokade na liczniku ? Jechał ktos > 260 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMK weź mnie już nie rozśmieszaj. Wystarczy przetrzeć ekran fibrą i masz te trzaski.

Dla mnie to proste. Jak trzeszczy to świadczy to o słabej jakości spasowania i plastiku. Przypominam, że ekran jest dotykowy więc dotykanie to nie powinien być problem.

Ale jasne nie dotykaj niczego bo po co sie rozczarować wydając parę stówek nie? :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Lukasmat, masz tam luzy technologiczne ;) - jakoś w czasie jazdy nic nie trzeszczy, jeśli faktycznie byłoby coś luźne to byłoby to słychać.

Listwa ozdobna jeśli trzeszczy pod naciskiem to co z tego? W trakcie jazdy jest idealna cisza.

Szczerze to jak wycieram mikrofibrą to jeszcze delikatniej niż używanie ekranu dotykowego - chociaż też go bardzo rzadko dotykam, żeby nie zostawiać śladów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to z tego, że G30 nie jest wykonany jakoś super ale BMW juz nas do tego w sumie przyzwyczaiło. Dla was to nic, dla mnie to nie przystoi klasie premium i tyle. W skodzie czy jak to już pisałem w Kia bym nawet na to nie patrzył a tu... no ape dla mnie BMW to nie koniec świata...


Kiedyś jak demontowałem boczki drzwi w A4 i różne listewki zeby upgade'ować sobie lusterka to wszystko bylo spasowane idealnie i po kilku takich opecajach dalej wszystko było idealnie. Nic sie nie wyrobiło itd. Dlatego przy większym przebiegu wszystko zachwycało ciszą czy to pod palcem czy podczas jazdy czy wpadajac w dziurę. W G30 luźno spasowane elementy nie wskazują na dużą wytrzymałość ale zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja codziennie słysze jakieś trzaski pojedyńcze jadąc w po drogach gdzie a to się trafi lekki przeskok poziomu nawierzchni nad tunelem albo parę niedużych dziur itp. Nie wymyśliłem sobie tego panowie...

 


Jaką masz date produkcji? Ja mam pierwsze wypusty G31 czyli 02/2017 i serio jadąc bez radia slysze tylko szum opon i czasami przelewajace sie paliwo w baku (tylko przy okreslonej ilosci). Lukasmat jedz do ASO, przejedz sie z kims a potem popros o przejażdzkę demówka. Porównacie i moze coś poprawią. Może i jestem stereostypowy ale dla mnie BMW ma byc BMW. Place 2x wiecej kasy ale ma mnie otaczać JAKOŚĆ i RADOŚĆ Z JAZDY.


Kazdy z nas zaplacił pomiedzy 300k a 400k zł. To chyba wystarczająco mocny agrument w połaczeniu z motto BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.